Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Control 80f werkt niet.

Gestart door Marklin1991 zondag 04 april 2010, 16:07:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Control 80f werkt niet.
Marklin1991
gast

Control 80f werkt niet.
Hallo,

Ten eerste: Hallo, ik ben nieuw hier en hoop veel plezier te beleven op dit forum :lol:

Ik begin gelijk maar met een probleem waar ik al enkele jaren last van heb. Een paar jaar geleden werkte mijn control 80f niet meer nadat ik hem had afgekoppeld van de central contol. De eerst volgende keer verscheen er heel kort 99 in het scherm van de 80f maar voor de rest zat er geen leven in. De stop en go knoppen werken wel. Ik heb in de tussentijd gebruik gemaakt van een mobile station, maar ik begin weer te verlangen naar de meer oudere techniek waarin meerdere treinen makkelijk zonder stroom verval kunnen rijden. Weet iemand wat er aan de 80 f mankeert?
Mvg.
Re:Control 80f werkt niet.
marklin1992
gast

Re:Control 80f werkt niet.
welkom op dit forum :D
Re:Control 80f werkt niet.
Kroko14253
gast

Re:Control 80f werkt niet.
Hallo,

En welkom hier.

Het kort oplichten van 99 geeft aan, dat het apparaat klaar is voor gebruik. Je moet nu een adres van een lok invoeren en dan kun je deze besturen. STOP en GO werken wel?? Maar je kunt geen lok besturen??

Groetjes

Harry
Re:Control 80f werkt niet.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Control 80f werkt niet.
Hartelijk welkom op ons gezellige en leerzame forum.

Welke knoppen doen het (nog) wel en welke doen het (nog) niet?
Ik heb hier zelf ook wat oudere 80F's, een enkele knop moest even op gang geholpen worden, maar alles werkte uiteindelijk weer perfect!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Control 80f werkt niet.
hoi marklin 1991,

ik krijg storingen als er teveel loks (stroomverbruikers) op de baan staan of als de 80f en de 6021 een beetje uitelkaar geschoven zijn. Oplossing bij mij is alles helemaal uitzetten (stroom eraf) en ze weer goed inelkaar schuiven, en een aantal loks van de baan halen.

Re:Control 80f werkt niet.
Marklin1991
gast

Re:Control 80f werkt niet.
Ik heb even al jullie tips geprobeerd, maar hij doet het nog steeds niet, erg raar.  In ieder geval bedankt voor jullie tips, het zou misschien ook aan de central control waaraan de 80f verbonden wordt liggen, misschien ligt het probleem daar wel?
Re:Control 80f werkt niet.
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Control 80f werkt niet.
Ooit heb ook een beetje mot gehad met de 80 F.

De kleine messing pootjes van de stekker waren iets geoxideerd, ik heb dat wel opgelost
met een klein beetje contactspray , toen was het probleem opgelost.

Je hebt het zelfde mischien wel een met een afstandbediening gehad, een beetje
oxidatie op de batterij contactpuntjes, even fijn schuurpapiertje , en hij maakt weer contact.

In een stekker gaat dat niet , past geen schuurpapier in.
Kijk dus even naar de stekkerpootjes.

Groet,
Jan
Re:Control 80f werkt niet.
Marklin1991
gast

Re:Control 80f werkt niet.
Nu ik de messing puntjes bekijk zie ik dat er een pootje is afgebroken (van de central control) zou het daardoor kunnen dat de 80 f wel verbinding maakt maar niet werkt, of is dat vrij onlogisch, ik zal in ieder geval die messing pootjes even schoonmaken.
Re:Control 80f werkt niet.
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Control 80f werkt niet.
Hallo,

Ik denk dat je de oorzaak hebt gevonden.... :(

Jammer, mischien kun je de 6021 wel laten maken.

groet,
Jan
Re:Control 80f werkt niet.
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Control 80f werkt niet.
zelf een nieuw passend staafje op solderen? lijkt mij wel mogenlijk :)
Re:Control 80f werkt niet.
Marklin1991
gast

Re:Control 80f werkt niet.
Hartstikke bedankt iedereen, nu weet ik tenminste wat er aan mankeert. Of ik het zelf ga repareren weet ik nog niet, misschien breng ik hem morgen wel even naar de reparateur.

Mvg
Ties