Ben voor Dewey maar even in mijn foto-archief gedoken............
Crossrail komt met een E-walstrein binnen te Frutigen op de wachtsporen om wanneer het zijn tijd is de Basistunnel in te gaan. Rechts staat nog een trein te wachten.
Een Rola komt binnen te Frutigen op de wachtsporen om wanneer het zijn tijd is de Basistunnel in te gaan. Rechts staat nog een trein te wachten.
Een Rola komt de Basistunnel uit en komt op de wachtsporen binnen te Frutigen. De trein wacht hier tot dat er een pad vrij is richting Spiez en verder (Basel)
Een Houtsnippertrein op de wachtsporen te Frutigen en wacht om verder te mogen de Basistunnel in.
Dan de vermeende lokloods of goederenloods te Frutigen welke geen van beide is.
Tijdens de bouw van de Basistunnel werd toen deze loodsen gereed waren gebruikt voor opslag van materialen t.b.v. de tunnelbouw.
Na voltooieng van de Basistunnel zijn rechts grote deuren verwijderd en is de functie veranderd in centrum voor onderhousd en rampenbestrijding t.b.v. de Basistunnel.
Het enige spoor wat de loods ingaat is voor de BLS reddingstrein.
De straat zijde van de loods.
Mag duidelijk zijn dat Brandweer Frutigen en de BLS rampenbetrijding geintergreerd zijn. De Brandweer van Frutigen heeft in de loods haar nieuwe zetel gekregen.
Mag met deze foto's het idee van lokloods danwel goederenloods naar het rijk der fabelen verwezen zijn.
Dewey, wat wordt het nu, Frutigen of Kandersteg...........
Mvg, Johan