Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Arie,

Op een relatief klein oppervlak zet jij een prachtige sfeer neer. Het verhoogde station is erg mooi. De brug onder de linkerkant van het station geeft precies het goede accent om het plaatje compleet te maken.

Vooral de oude, korte passagiersteinen (treinstellen) vind ik erg mooi op deze baan passen.

Het ziet er ook allemaal super mooi afgewerkt uit !!!

Groeten,
Frank
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: Frankie.7 op zaterdag 26 december 2009, 09:16:32
Arie,

Op een relatief klein oppervlak zet jij een prachtige sfeer neer. Het verhoogde station is erg mooi. De brug onder de linkerkant van het station geeft precies het goede accent om het plaatje compleet te maken.

Vooral de oude, korte passagiersteinen (treinstellen) vind ik erg mooi op deze baan passen.

Het ziet er ook allemaal super mooi afgewerkt uit !!!

Groeten,
Frank

Hoi Frank,

Dank je voor het compliment, ik vind het zelf ook steeds leuker worden, de bochten links en rechts worden uiteindelijk nog aan het zicht onttrokken.

vr gr Arie
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Met de feestdagen ben ik druk aan het puzzelen om de stad in te delen, ik wil de rechte lijn van het S-bahn station en de groene strook erachter doorbreken, vandaar de schuine opstelling van de straatjes. Let nog niet op de huizen zelf enz, hier moet nog het nodige aan gedaan worden.













Uiteindelijk is de bedoeling dat de stad in 2 of 3 delen uitgenomen kan worden, vr gr Arie
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Nou Arie je hebt zeker niet stil gezeten.... :lol:
Heb je nog wel tijd gehad voor de nodige versterking?
Ziet er weer netjes uit Arie.

Mvg: Alex
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 26 december 2009, 10:44:13
Nou Arie je hebt zeker niet stil gezeten.... :lol:
Heb je nog wel tijd gehad voor de nodige versterking?
Ziet er weer netjes uit Arie.

Mvg: Alex

Hoi Alex, puzzelen kan tussen het eten door! ha ha Arie
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Dat ziet er erg goed uit. Wat ik mij alleen afvraag: komt de tunnel links van het station ook nog ergens in de stad uit. Afgezien van de tunnel zou ik de huizen helemaal links iets naar achter schuiven, zodat er nog een weg voorlangs kan (tenzij het een doodlopende straat is).
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: BasS op zaterdag 26 december 2009, 11:05:01
Dat ziet er erg goed uit. Wat ik mij alleen afvraag: komt de tunnel links van het station ook nog ergens in de stad uit. Afgezien van de tunnel zou ik de huizen helemaal links iets naar achter schuiven, zodat er nog een weg voorlangs kan (tenzij het een doodlopende straat is).

Hoi Bas.


Ik heb ook met het idee gespeeld om de tunnel in de stad uit te laten komen. Dit slaat echter zo'n gat in het stadje, dat ik maar besloten heb dat niet te doen en de uitgaande wegen in de zij heuvels te laten verdwijnen.  Om die reden wil de hoek links ook laten doodlopen. Achterin dit zelfde straatje zit de doorgaande weg ( door het torentje van Faller heen), vr gr Arie en bedankt voor het meedenken.

nb Jij bent ook heel wat van plan op je baan zo te zien, succes.
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
dat wordt een mooie en grote stad!

veel succes en plezier met puzzelen!

groetjes daniel
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hallo Arie,

Dat wordt een mooie stad, voor mij veel te groot, maar dat is een keuze.

Mooie vorderingen.

Gr Einte
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hallo Arie,

geweldig man je bent aardig aan het puzzelen gegaan met je mooie huizen, dat gaat zeker een hele mooie stad worden.

Heb wel even een tip voor je omdat de stad wat hoger komt te liggen en ook iets verder van de voorkant van je modelbaan af komt kan je slecht op de kattendraal kijken, dit is toch wel een blikvanger op je modelbaan zeker als je er nog een mooi plein er om heen wil gaan aanleggen dan is het wel een must om wat extra ruimte vrij te houden.

Het is een tip vanaf een foto is het wat slecht te zien dus kan geen gelijk hebben maar test het zeker even uit.

Succes met de aanleg verder.

Groet Wim. 
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: Wim N op zaterdag 26 december 2009, 21:25:07
Hallo Arie,

geweldig man je bent aardig aan het puzzelen gegaan met je mooie huizen, dat gaat zeker een hele mooie stad worden.

Heb wel even een tip voor je omdat de stad wat hoger komt te liggen en ook iets verder van de voorkant van je modelbaan af komt kan je slecht op de kattendraal kijken, dit is toch wel een blikvanger op je modelbaan zeker als je er nog een mooi plein er om heen wil gaan aanleggen dan is het wel een must om wat extra ruimte vrij te houden.

Het is een tip vanaf een foto is het wat slecht te zien dus kan geen gelijk hebben maar test het zeker even uit.

Succes met de aanleg verder.

Groet Wim. 

Hoi Wim, ik heb precies een doorkijkje vanaf mijn pc langs het stadhuis op de Kathedraal gecreeerd 8) , vr gr Arie
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hoi Arie,

Ik zie het. Je hebt ook een mooie stad. Ik ben maar gaan puzzelen voordat de hele baan lag zodat ik het nog kan aanpassen. De clou is voldoende ruimte te houden zodat alle huizen zichtbaar zijn een een mooi stadgezicht kan worden gemaakt. Veel succes ermee.

Olaf
Re:UPDATE 25-12 Stadsbahn "puzzelen met huizen", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hoi Arie.
Al staan alleen de huizen er gog maar, de stad geeft een prachtige aanblik en ook nog hele mooie doorkijkjes! 8)
Op deze manier opgesteld, krijg je echt het idee van een flinke stad en dat past natuurlijk uitstekend bij je station.
De aankleding van de stad, vooral de bomen, geven het geheel uiteindelijk een mooie en drukke stad weer.

Ben dan ook héél erg benieuwd, hoe dit definitief gaat worden, je puzzel is in ieder geval goed geslaagd! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Bedankt voor de reacties, nu kunnen we weer een stapje verder "straatjes gieten van gips". Ik heb het set van Anita decor met bijbehorende stoepen. Na diverse testjes, lijkt me de beste samenstelling ( precies genoeg om 1 set te gieten, op de foto gedeelte van set):
160 ml koud water, 3 druppels dreft, een bodempje houtlijm en aanvullen tot 300ml met gips. Even laten staan en dan doorroeren en
gieten. Ik schraap de bovenkant af met een  pannenlikker. Het even laten staan zorgt ervoor dat je geen luchtbellen krijgt met doorroeren. Andere ervaringen??  vr gr Arie








Zelfde straatje maar van afstand flink ingezoomd ( zo'n foto verraad alle eventuele foutjes)
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hoi Arie,

Foutjes of niet.
Ziet er nu al goed uit.
Zoiets wil ik zelf ook maken op mijn baan. Heb je misschien iets van nummers ofzo? Ga ik eens voor mijzelf kijken.
Ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt.


gr Maikel
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hallo Arie,

Dit ziet er al leuk uit zo, is het nou erg breekbaar   :?:

Ik had al het idee om de bestrating te doen met klei en een straatstempel.

Gr Einte
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: vanb op zondag 03 januari 2010, 12:29:07
Hoi Arie,

Foutjes of niet.
Ziet er nu al goed uit.
Zoiets wil ik zelf ook maken op mijn baan. Heb je misschien iets van nummers ofzo? Ga ik eens voor mijzelf kijken.
Ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt.


gr Maikel

Hoi Maikel, het set wordt verkocht door Anita Decor ( Houten) en is van Werkstatt Sporle, er zijn div sets te koop, dit is het uitgebreide set smal ( 7 delig) incl de scherpe bocht. Er bestaat ook een 5 delig set, maar je hebt juist de scherpe bocht hard nodig. Verder is er ook nog een set met bredere straten, nog mooier, maar kost veel ruimte.

Citaat van: Einte op zondag 03 januari 2010, 12:32:04
Hallo Arie,

Dit ziet er al leuk uit zo, is het nou erg breekbaar   :?:

Ik had al het idee om de bestrating te doen met klei en een straatstempel.

Gr Einte

Hoi Einte, door de houtlijm is het iets minder breekbaar, met een scherp breekmes is het goed in te korten en te bewerken, maar ja, er breekt er inderdaad wel eens eentje, vr gr Arie  nb Ik heb je klei tunnel ook gevolgd, lijkt me ook niet echt makkelijk, wel mooi.

Citaat van: lokje 23 op zondag 03 januari 2010, 12:32:39
hallo arie.

ik zie dat je mooi bent bezig geweest .
zeer mooi  maar heb een vraag zie ik daar ingewerkt de mooie brandweerkazerne van faller. ik zou deze wat meer laten uitkomen is te mooi om zo ver weg te zitten. ook indien je brandweerwagen er staan gaan ze meer tot hun recht komen en dan nog wat bewegging voor de kazerne is al een blikvanger op zich.
maar dit is mijn persoonlijk idee he geen afbreuk aan uw plan.
en ik zie dat je ook mooi begonnen bent met de straten. wat vind je er van is mooi werken he.
en dan kleuren je zal zien eens de straten zijn gekleurd veranderd dit echt ongelooflijk.
verder veel succes en zie zeker uit naar meer van je.

groeten.
lokje 23  ( lucien )

Hoi Lucien, ben inderdaad heel benieuwd als het in de kleur staat, jij doet dit met 3 laagjes transparante verf toch. Ik heb de brandweerkazerne juist zo opgenomen, omdat deze anders wel heel erg overheersend word, je kan straks aan beide zijden de auto's zien staan als je de straatjes inkijkt, geeft ook een heel leuk effect, bedankt voor je oplettendheid.
De straatjes vind ik heel mooi werken, mijn vrouw vindt het gips wat minder.  8) vr gr Arie
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: dolphin op zondag 03 januari 2010, 13:10:27
Citaat van: vanb op zondag 03 januari 2010, 12:29:07
Hoi Arie,

Foutjes of niet.
Ziet er nu al goed uit.
Zoiets wil ik zelf ook maken op mijn baan. Heb je misschien iets van nummers ofzo? Ga ik eens voor mijzelf kijken.
Ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt.


gr Maikel

Hoi Maikel, het set wordt verkocht door Anita Decor ( Houten) en is van Werkstatt Sporle, er zijn div sets te koop, dit is het uitgebreide set smal ( 7 delig) incl de scherpe bocht. Er bestaat ook een 5 delig set, maar je hebt juist de scherpe bocht hard nodig. Verder is er ook nog een set met bredere straten, nog mooier, maar kost veel ruimte.

Citaat van: Einte op zondag 03 januari 2010, 12:32:04
Hallo Arie,

Dit ziet er al leuk uit zo, is het nou erg breekbaar   :?:

Ik had al het idee om de bestrating te doen met klei en een straatstempel.

Gr Einte

Hoi Einte, door de houtlijm is het iets minder breekbaar, met een scherp breekmes is het goed in te korten en te bewerken, maar ja, er breekt er inderdaad wel eens eentje, vr gr Arie  nb Ik heb je klei tunnel ook gevolgd, lijkt me ook niet echt makkelijk, wel mooi.

Het gekke is, je moet gewoon wat doen met die steentjes bv. gewoon met een mes er indrukken, het is niet breekbaar. Wel zouden er barsten in kunnen komen  :?
Dat moet ik nu afwachten met drogen, in de schuur droogt het langzaam door de kou, mischien helpt het.

Gr Einte
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: Einte op zondag 03 januari 2010, 13:18:01
Citaat van: dolphin op zondag 03 januari 2010, 13:10:27
Citaat van: vanb op zondag 03 januari 2010, 12:29:07


Hoi Einte, door de houtlijm is het iets minder breekbaar, met een scherp breekmes is het goed in te korten en te bewerken, maar ja, er breekt er inderdaad wel eens eentje, vr gr Arie  nb Ik heb je klei tunnel ook gevolgd, lijkt me ook niet echt makkelijk, wel mooi.

Het gekke is, je moet gewoon wat doen met die steentjes bv. gewoon met een mes er indrukken, het is niet breekbaar. Wel zouden er barsten in kunnen komen  :?
Dat moet ik nu afwachten met drogen, in de schuur droogt het langzaam door de kou, mischien helpt het.

Gr Einte
Hoi Einte, ik heb het bij Wim N ook gevolgd, soms scheurt je poortje inderdaad, langzaam drogen zal zeker helpen, vr gr Arie
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
leuk gemaakt van gips :)
is dat niet erg breekbaar?
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: lokje 23 op zondag 03 januari 2010, 14:36:51
he arie.

voor het gipsen van de straten .
sta me toe je even een tip te geven.
heb wat ervaring met dit.

maak een kadertje  rond de  gietstukken plankje onder en met dunnen latjes er rond een kadertje maken zit stevig vast en dan kan je mooi afstrijken en heb je een mooie gladde ondergrond. en op deze wijze kan je uw gietstuk mooi verleggen zonder dat het plooit . en je kan het in een schaal leggen en dan kan je al de afgestreken gips nog gebruiken om nog een gietstuk te vullen is minder verlies van gips.
ja ik heb mijn bestrating gekleurd met drie verschillende kleuren.

hopend je van dienst te zijn geweest.

lucien.

Dank je Lucien, het idee van een soort bakje om de mal klinkt zo gek nog niet, haal je de mal eruit om het straatje er uit te halen?
Ga nog eens even op jouw topic kijken voor de kleuren, vr gr Arie

Citaat van: MärklinKoen op zondag 03 januari 2010, 17:00:04
leuk gemaakt van gips :)
is dat niet erg breekbaar?
Hoi Koen, soms breekt er wel eens eentje vooral als je ze moet inkorten enz. als ze eenmaal op het hout geplakt zitten kan alleen een vallende hamer nog een probleem zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: vr gr Arie
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Arie,

dat ziet er al geweldig uit en is ook helemaal mijn tijdperk. Veel succes met de verdere bouw en ik blijf je met spanning volgen.

Groetjes, John
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: Tilly op zondag 03 januari 2010, 19:46:25
Arie,

dat ziet er al geweldig uit en is ook helemaal mijn tijdperk. Veel succes met de verdere bouw en ik blijf je met spanning volgen.

Groetjes, John

Dank je John, bij jouw is het zo te zien nog 1 verdieping te gaan tot de scennery met gipsstraten :shock: vr gr Arie
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
hallo arie,

knap seg die stoep randen en baan onderdelen,even een vraagje hoe noemt zoon setje??wil dat ook wel hebben als ik hier verhuisd ben wil ik meer zelf doen op de baan.kan je het hier even vermelden aub of via pb dank je alvast.

groeten peter(ke33)
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: peterke33 op zondag 03 januari 2010, 20:10:22
hallo arie,

knap seg die stoep randen en baan onderdelen,even een vraagje hoe noemt zoon setje??wil dat ook wel hebben als ik hier verhuisd ben wil ik meer zelf doen op de baan.kan je het hier even vermelden aub of via pb dank je alvast.

groeten peter(ke33)

Hoi Peter, het set wordt verkocht door Anita Decor ( ook op beurs Houten) en is van Werkstatt Sporle, er zijn div sets te koop, dit is het uitgebreide set smal ( 7 delig) incl de scherpe bocht. Er bestaat ook een 5 delig set, maar je hebt juist de scherpe bocht hard nodig. Verder is er ook nog een set met bredere straten, nog mooier, maar kost veel ruimte.
nb Je stoomloc rookt lekker, het is ook wel een geweldig mooi exemplaar, vr gr Arie
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Dank je Lucien, nog 1 vraagje over het kleuren, doe je dit met een kwast of een spons? vr gr Arie
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hoi Arie,

Dat ziet er schitterend uit seg :D erg mooi en zeer realistisch, stukken beter dan die plastieke nest, maarja :D het bestaat nu ook eenmaal.
Succes verder! Ben benieuw in welke kleuren je het gaat schilderen!

Groeten, Peter
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: PeterBrz op maandag 04 januari 2010, 17:04:05
Hoi Arie,

Dat ziet er schitterend uit seg :D erg mooi en zeer realistisch, stukken beter dan die plastieke nest, maarja :D het bestaat nu ook eenmaal.
Succes verder! Ben benieuw in welke kleuren je het gaat schilderen!

Groeten, Peter

Kijk even in het draadje van Lucien ( lokje 23) ik hoop dat ik het ook zo mooi in kleur krijg, vr gr Arie
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Wat een bijzondere baan joh!

Ongelooflijk hoe snel jij die stadshuizen in je stad hebt. Heb je ze zelf gebouwd? In korte tijd?

Wat heb je precies gebruikt voor het maken van je straten? Welke gipsdelen?

Groetjes

Erik
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hallo Arie,

Wou nog even zeggen dat ik die straten er mooi vind geworden  :D

Gr Einte
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 03-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: erikmiddel op dinsdag 05 januari 2010, 16:48:26
Wat een bijzondere baan joh!

Ongelooflijk hoe snel jij die stadshuizen in je stad hebt. Heb je ze zelf gebouwd? In korte tijd?

Wat heb je precies gebruikt voor het maken van je straten? Welke gipsdelen?

Groetjes

Erik

Hoi Erik, het set wordt verkocht door Anita Decor ( ook op beurs Houten) en is van Werkstatt Sporle, er zijn div sets te koop, dit is het uitgebreide set smal ( 7 delig) incl de scherpe bocht. Er bestaat ook een 5 delig set, maar je hebt juist de scherpe bocht hard nodig. Verder is er ook nog een set met bredere straten, nog mooier, maar kost veel ruimte. De stadshuizen heb ik al een tijdje gespaard, de Romerstrasse en het station heb ik zelf gebouwd de rest komt van marktplaats  , vr gr Arie

Citaat van: Einte op dinsdag 05 januari 2010, 17:26:02
Hallo Arie,

Wou nog even zeggen dat ik die straten er mooi vind geworden  :D

Gr Einte

Dank je Einte ik vind jouw tunnelingangen ook veel beter zo, vr gr Arie

Citaat van: lokje 23 op dinsdag 05 januari 2010, 15:22:53
hallo arie.


hier de foto's zoals belooft.
enkel mis er twee stukjes normaal bestaat het setje uit 6 stuks.
maar een is door veel gebruik verhuist naar de eeuwige jachtvelden.

hopend je van dienst te zijn geweest nog vragen stel ze gerust.

lucien.

Lucien, bedankt voor de foto's van de schilder sponsjes, ik ga proberen deze ook te vinden, hoe heb jij de spleetjes tussen de diverse stukjes straat dichtgemaakt, ook met gips?? Ik dacht zelf om dit met een injectie spuit of iets dergelijks te gaan doen, vr gr Arie
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Inmiddels weer een pak modelgips verder  :shock: , begint er leuk uit te zien, ik heb zoveel mogelijk rechte lijnen proberen te voorkomen.
Bij de brandweerkazerne komt nog een plein van klinkers. Voor de kazerne heb ik een huis laten vervallen ( beter Lucien?), hier kan nu wat groen, evenals op de andere open plekjes. Van sommige huizen moet ik de grondplaat nog verwijderen, maar dat komt later wel,  vr gr Arie











nb op de achtergrond zie je de baan van mijn zoon Ronald, hij is twaalf en kan al heel veel zelf, met de berg heb ik wel wat geholpen.


Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Het ziet er goed uit. En de baan van Ronald ook. Zou je daar meer foto's van kunnen plaatsen.

MVG Dewey
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hoi Arie,

Mooi hoor. Ik ga zaterdag echt even langs om de mallen te halen. Komt zeker ook in mijn stad.
Leuk dat je zoontje ook bezig is. Gezellig met z'n tweeen naast elkaar.
Houd je ook scherp natuurlijk. hahaha



maikel
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: Alves op dinsdag 05 januari 2010, 20:34:10
Het ziet er goed uit. En de baan van Ronald ook. Zou je daar meer foto's van kunnen plaatsen.

MVG Dewey

Hoi Dewey, ik zal binnenkort even een nieuw topic openen over Ronald zijn baan, vr gr Arie
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: vanb op dinsdag 05 januari 2010, 20:42:49
Hoi Arie,

Mooi hoor. Ik ga zaterdag echt even langs om de mallen te halen. Komt zeker ook in mijn stad.
Leuk dat je zoontje ook bezig is. Gezellig met z'n tweeen naast elkaar.
Houd je ook scherp natuurlijk. hahaha



maikel

Hoi Maikel, Als je zoon naast je werkt heeft ook nadelen  :shock: , iedere keer is mijn rails of wisselspoelen enz. geroofd  8) , maar goed hij is lekker bezig zo  :lol: vr gr Arie.  Veel plezier zaterdag in Houten
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R

Citaat van: dolphin op dinsdag 05 januari 2010, 21:20:50
Citaat van: vanb op dinsdag 05 januari 2010, 20:42:49
Hoi Arie,

Mooi hoor. Ik ga zaterdag echt even langs om de mallen te halen. Komt zeker ook in mijn stad.
Leuk dat je zoontje ook bezig is. Gezellig met z'n tweeen naast elkaar.
Houd je ook scherp natuurlijk. hahaha



maikel

Hoi Maikel, Als je zoon naast je werkt heeft ook nadelen  :shock: , iedere keer is mijn rails of wisselspoelen enz. geroofd  8) , maar goed hij is lekker bezig zo  :lol: vr gr Arie.  Veel plezier zaterdag in Houten

hahahaha,

Moet je nog scherper blijven.
Zou dan ook maar oppassen voor je wegen. Anders liggen ze zo een stad verderop.

Maikel
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: vanb op dinsdag 05 januari 2010, 21:34:47

Citaat van: dolphin op dinsdag 05 januari 2010, 21:20:50
Citaat van: vanb op dinsdag 05 januari 2010, 20:42:49
Hoi Arie,

Mooi hoor. Ik ga zaterdag echt even langs om de mallen te halen. Komt zeker ook in mijn stad.
Leuk dat je zoontje ook bezig is. Gezellig met z'n tweeen naast elkaar.
Houd je ook scherp natuurlijk. hahaha



maikel

Hoi Maikel, Als je zoon naast je werkt heeft ook nadelen  :shock: , iedere keer is mijn rails of wisselspoelen enz. geroofd  8) , maar goed hij is lekker bezig zo  :lol: vr gr Arie.  Veel plezier zaterdag in Houten

hahahaha,

Moet je nog scherper blijven.
Zou dan ook maar oppassen voor je wegen. Anders liggen ze zo een stad verderop.

Maikel

Leuk dat je zoon ook een baantje heeft, en zelf maakt.
Ik woon alleen en mijn zoon woont bij z'n moeder, voor treinen heeft hij geen erge interesse, jammer  :?  een beurs met complete banen gaat nog net.

Gr Einte
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: lokje 23 op woensdag 06 januari 2010, 13:45:55
he arie.

ja ik heb alle spleetjes mooi dicht gemaakt met dunne gips is wel een werkje hoor. ik heb het gedaan met een kleine spatel. maar jouw idee vind ik echt goed even proberen met een spuit.
weet niet of het zal lukken dikte gips maar zeker het proberen waard daar heb ik echt niet aan gedacht zo ziet men maar dat we hier kunnen leren van elkaar.
arie als je het setje niet vind laat het me weten dan bezorg ik het je wel.
enkel verzending betalen en we zijn klaar.
laat maar horen.
maar dan zal het na 18/01 zijn vertrek zaterdag op vakantie met op de terugweg bezoek aan marklin museum en ook de wagen mee brengen uiteraard.

lokje 23 ( lucien )

Hoi Lucien, ik zal zaterdag even kijken of ik in Houten de spullen kan vinden, anders mail ik je wel even. De brandweerkazerne wordt zo best een mooi geheel, het zal alleen nog een hele toer worden om brandweermateriaal van voor de oorlog te vinden. Schaal 1 op 1 weet ik nog een Ahrens-Fox brandweerauto van 1928 te staan, maar in model??, vr gr Arie
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
3e pak gips is inmiddels bijna op  :shock: , maar schiet ook al aardig op. Om meters te kunnen maken heb ik zaterdag in Houten een 2e setje met een rechte weg en bijbehorende stoepen bij Anita decor gekocht. Ik kwam ook nog een mooi hoekje voor de stadswal tegen, zodat de "efteling" toren die nu rechtsachter staat kan vervallen, deze is veel realistiser,








vr gr Arie     nb heb een filmpje geplaatst bij de baan van Ronald
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
@Arie,

heb je het zo gemaakt dat je de baan van jouzelf en je zoon kun koppelen?
Ziet er goed uit de gipsen straten die mallen zijn me nog niet opgevallen tijdens de beurzen.
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
hallo arie,

even weer eens komen kijken op je draadje,wauw seg die straaten zien er echt heel mooi uit.ik ga die ook wel eens kopen,je weet nooit voor wat het goed is.en dank je wel voor je compliment voor mijn lok,is echt supper hoor die rook en geluid zal het niet meer kunnen missen op mijn baan even vlug alles noteren.

groeten peter
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hallo Arie,

Normaal bouwen ze eerst huizen en dan de wegen maar jij doet het anderom  :shock:

Het ziet er heel mooi uit die straten, ga zo door.

Gr Einte
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hoi Arie,

Ziet er toppie uit. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het geschilderd is. Wat doe je met het hoogteverschil tussen stoep en eromheen.

Olaf
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hallo Arie,

Er leuk en leerzaam om te lezen over het gips gieten het hoe het vorderd met je infrastructuur. Ik ben benieuwd of je ook nog straatverlichting gaat aanbrengen. Hoe ga jij dat doen? Gaatjes boren?
Wanneer ga je de eerste straat op kleur brengen? Ik kijk uit naar je volgende up-date.

Succes.

Groeten Ronald  :D
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hoi Arie,

Mooi hoor.
Ik heb zaterdag nog niks meegenomen. Moet eerst maar eens mijn huisjes uitzetten om te kijken welke ik neem.
Heb wel van die bakjes met graspollen gekocht bij Anita decor. Voor langs de rails en straks ook bij lantaarnpalen en langs de stoepranden.
Ze zijn trouwens ook bezig met een website. Kan je straks ook van bestellen.

Maikel
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: Rieske op zondag 10 januari 2010, 17:41:02
@Arie,

heb je het zo gemaakt dat je de baan van jouzelf en je zoon kun koppelen?
Ziet er goed uit de gipsen straten die mallen zijn me nog niet opgevallen tijdens de beurzen.

Hoi Rieske, de banen kunnen niet gekoppeld, mijn baan staat op 4 voeten met wieltjes en kan ik wat verplaatsen, makkelijk met bouwen.
De mallen zijn te koop bij Anita decor ( heeft altijd een stand met voorbeelden van stenen muurtjes en groenvoorzieningen), ze staan  halverwege de rechterhal in Houten, vr gr Arie

Citaat van: Einte op zondag 10 januari 2010, 18:20:49
Hallo Arie,

Normaal bouwen ze eerst huizen en dan de wegen maar jij doet het anderom  :shock:

Het ziet er heel mooi uit die straten, ga zo door.

Gr Einte

Hoi Einte, In het echt staan de bergen er ook al................................ wij modelspoorder doen alles andersom.  :lol:  vr gr Arie


Citaat van: Falcon op zondag 10 januari 2010, 18:43:52
Hoi Arie,

Ziet er toppie uit. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het geschilderd is. Wat doe je met het hoogteverschil tussen stoep en eromheen.

Olaf

Hoi Olaf, naast de stoepen komt wildgras van heki, is meteen het hoogte verschil opgelost. Op het marktplein en onder de brandweerkazerne komen een soort kinderhoofdjes ( Faller op blauw schuim, is te zien in de volgende update) dit kan ik precies op hoogte maken,  vr gr Arie

Citaat van: Varekamp op zondag 10 januari 2010, 18:55:47
Hallo Arie,

Er leuk en leerzaam om te lezen over het gips gieten het hoe het vorderd met je infrastructuur. Ik ben benieuwd of je ook nog straatverlichting gaat aanbrengen. Hoe ga jij dat doen? Gaatjes boren?
Wanneer ga je de eerste straat op kleur brengen? Ik kijk uit naar je volgende up-date.

Succes.

Groeten Ronald  :D

Hoi Ronald, er komen ook gaslantaarns in de stoepen, hier wil ik inderdaad gaatjes voor gaan boren ( spannend) zal wel eerst een testje doen  :shock:
Ik kan de straten pas kleuren als alle kleine naden enz zijn bijgerepareerd, ik moet in 1 keer kleuren , omdat ik dat transparant wil gaan doen ( zie ook draadje van locje 23 Lucien). Dit zal ongeveer over 2 a 3 weken zijn, vr gr Arie


Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: dolphin op zondag 10 januari 2010, 20:32:46
Citaat van: Rieske op zondag 10 januari 2010, 17:41:02
@Arie,

heb je het zo gemaakt dat je de baan van jouzelf en je zoon kun koppelen?
Ziet er goed uit de gipsen straten die mallen zijn me nog niet opgevallen tijdens de beurzen.

Hoi Rieske, de banen kunnen niet gekoppeld, mijn baan staat op 4 voeten met wieltjes en kan ik wat verplaatsen, makkelijk met bouwen.
De mallen zijn te koop bij Anita decor ( heeft altijd een stand met voorbeelden van stenen muurtjes en groenvoorzieningen), ze staan  halverwege de rechterhal in Houten, vr gr Arie


Ik heb met die man gesproken over een roller met steen motief voor klei, hij had het wel eens gezien iemand die hij kende had er een.
Maar hij wist niet of dat nog ergens te koop was   :?

Gr Einte
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Hallo Arie,


Lees ineens creatief met gips 3 maar wat ik zie is een aantal straten liggen op je modelbaan gaaf hoor netjes ja en wat moet zeggen niks gewoon strak en top werk geleverd.

Wel even een tip eerst je huizen plaatsen en dan de stoep tegen de gevel aanleggen dit is in het echt ook zo gewoon aftekenen en vijltje erbij rustig op maat vijlen.
Je stas gaat er gaaf uitzien.

Gebruik even een gietsel voor het aanbnegen en oefenen van kleuren en op stukken waar weinig op wrdt gereden gewoon een beetje blanle lak op spuiten en wat groene poeder op stroeien met je vinger gewoon uitsmeren.

Succes en maak er wat moois van.

Groet Wim.
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-01 Stadsbahn "creatief met gips 3", Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R
Citaat van: Wim N op woensdag 13 januari 2010, 21:54:43
Hallo Arie,


Lees ineens creatief met gips 3 maar wat ik zie is een aantal straten liggen op je modelbaan gaaf hoor netjes ja en wat moet zeggen niks gewoon strak en top werk geleverd.

Wel even een tip eerst je huizen plaatsen en dan de stoep tegen de gevel aanleggen dit is in het echt ook zo gewoon aftekenen en vijltje erbij rustig op maat vijlen.
Je stas gaat er gaaf uitzien.

Gebruik even een gietsel voor het aanbnegen en oefenen van kleuren en op stukken waar weinig op wrdt gereden gewoon een beetje blanle lak op spuiten en wat groene poeder op stroeien met je vinger gewoon uitsmeren.

Succes en maak er wat moois van.

Groet Wim.

Hoi Wim, ik heb het nu zo gemaakt dat de huizen ( zonder grondplaten) op de stoepen staan, ik zal eens kijken of ik ze verdiept kan plaatsen. Toen de stoepjes nog los waren braken ze zo snel, dat ik al blij was als ze op maat waren, laat staan precies pas op de huizen  :shock: . Kleuren ga ik op dezelfde manier proberen als Locje 23 ( Lucien). vr gr Arie   nb ik zag dat je koploperfiel dreigt te worden, mooi programma hoor ( zie ook mijn filmpje).