Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: de Hoeve op vrijdag 02 oktober 2009, 20:03:37
Hahaha Hans, maak je maar geen zorgen over dat inhaleren hoor! :lol:

ik bedoel dit spoor:



groeten,
Hessel

Wat een opluchting  :lol:

Dank voor de info, maar toch een vervolg vraagje...als op dat spoor een kolenwagoncombinatie (zonder LOK) klaar staat om door een rangeerLOK geduwd te worden (naar de kraan)

A: Waar komt de rangeerLOK vandaan ??

B: Moet deze dan geen gebruik maken van het doorgaand hoofdspoor ?? ...en mag dat  :)

Ga daar maar eens voor zitten, beste Hessel  :P





Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Walter (Wasmi) ...hartelijk dank voor je tips en bijdrage...GEWELDIG !!

Al de andere ook uiteraard, SUPER  :)

Robert, volgende keer gebruik ik zwart..ik beloof het je  :lol:

Piwie, het wordt een rotsmuur lijkt me gaaf !!

Woutje, de rotsmuur staat er al...met alles erop en eraan, GEINTJE  :)

Groeten,

Hans.

PS: was er een storing ?? kon het forum een tijdje niet bereiken !!
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
tja Hans, die vraag verwachtte ik al  :P

A) de rangeerlok zal in jouw geval meestal 'ergens' in het lok depot staan

B) layout van je station maakt het nodig dat het hoofdspoor nu en dan wordt gebruikt voor loks die om een trein op het derde spoor heen moeten rijden. gebeurt 'in het echt' zo min mogelijk maar is niet perse verboden, wel gevaarlijk.

een kort opstelspoortje zal het rangeren wel makkelijker maken, zoals op de foto:


het leuke van deze scenario's is dat je banenplan flink doorgetest wordt. en de speelbaarheid goed in de gaten wordt gehouden.

groeten,
Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Je hebt toch geen kristalle bol thuis mag ik hopen...dat je dit al zag aankomen  :lol:

En is dit wat, ORANJE LIJN...de kolencombi wordt losgekoppeld, rangeerlok staat daar klaar en duwt de zaak op z'n plaats  :)



Dank je voor het meedenken Hessel !!!!!!!!

Groet en fijne zondag.

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Ha die Hans!

CiteerJe hebt toch geen kristalle bol thuis mag ik hopen...dat je dit al zag aankomen
uhh, daar hebben wij wel vaker last van  :lol:, maar ik had 'toevallig' zelf ook al even verder nagedacht.

ja, dat oranje spoortje is een leuk hoekje voor het opstellen van een rangeerlok.
Hierdoor kun je het derde spoor gebruiken voor alle treinen uit beide richtingen die gerangeerd moeten worden. de twee hoofdsporen blijven dan vrij voor doorrijdend verkeer.

een ontkoppelrail moet dan dus vlak voor de wissel naar het korte kopspoortje.
dit kan ook weer gebruikt worden voor het scenario in omgekeerde volgorde.

succes,
Hessel
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ik denk dat ik het zo ga doen, kan ik nog een extra rangeerlok-loodsje (werkplaats) plaatsen ook. (foto 1)
Blauwe pijl komt hij te staan, en duwt hij het zaakje op de plek waar het moet komen.
Oranje pijl komt de ontkoppelrail, net voor de wissel.

Links heb ik minder ruimte, komt ook een berg...tevens win ik een rail-lengte, kijk maar eens naar foto twee  :)
In ieder geval plaats op de rechte rail na de bocht, maar eens een linker of rechter-wissel dan wordt het verschil echt duidelijk.
Het is een klein stukkie, maar scheelt toch weer een wagon !!





Als je begrijpt wat ik bedoel  :)

Aanvulling op het geheel, uit de berg een auto-nep-tunneltje...waarna de weg zich vervolgd, zie de prachtige rode weg  :lol:



Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Ziet er goed uit, maar ik zou links net voor het wissel ook een ontkoppelrail leggen.
Kan je een kolentrein die van rechts komt ook afkoppelen en na vertrek van de "grote loc" met de rangeerloc naar je depot duwen. Of komen de kolen allen van links?  Tevens kan de rangeer loc dan afgekoppeld worden als hij de lege kolentrein weer opsteld om afgehaald te worden.

Groeten Henk
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
zie je nou wel!  :shock: ik had het al ingetypt, maar weer weggehaald:
als je twee opstelspoortjes gebruikt, kun je de lok die van rechts komt, ook eerst loskoppelen en naar het ene opstelspoortje dirigeren, waarna de rangeer lok van het andere spoortje de trein het lokdepot opduwt, waarna de eerste lok ook naar het depot kan.

ik zou dus nog een ontkoppelrail plannen...., je hoeft dan niet meer over de hoofdsporen te rangeren!

groeten,
Hessel
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
pffff, ik moet opschieten, tijdens het typen wordt hier het gras al voor je voeten weggemaaid...........
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
super hoor Henk!  :D
we zaten met zn drieen op hetzelfde spoor, want wedden dat hans nu ook zegt dat ie dat al van plan was?  :P

groeten,
Hessel
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Ben benieuwd hoe dit geschuif met rails gaat worden.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: de Hoeve op zondag 04 oktober 2009, 19:03:41
super hoor Henk!  :D
we zaten met zn drieen op hetzelfde spoor, want wedden dat hans nu ook zegt dat ie dat al van plan was?  :P

groeten,
Hessel

Jullie zijn me net een zet voor...zover was ik nog niet, lijkt wel dammen of schaken  :lol:
Dat gepuzzel heeft wel wat, moet ik eerlijk zeggen.

Beide hartelijk dank, een extra ontkoppelrail dus...de euro's vliegen je zak uit  :mrgreen:
Zo krijg je trouwens wel te gekke rangeermogelijkheden zeg !!

Heren, mijn dank gaat uit naar beide in dit geval  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Einte op zondag 04 oktober 2009, 20:08:22
Hallo Hans,

Ben benieuwd hoe dit geschuif met rails gaat worden.

Gr Einte

Laat mij maar schuiven Einte, komt goed  :lol:

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
O ja, ik had toch niks te doen....creatief met kurk  :)
Had nog wat stukjes liggen, op een plaatje geplakt en verder afwerken geblazen...maar eerst mijn draaischijf e.d afmaken, ik heb nog wel eens de neiging teveel door elkaar te willen doen  :P



Moet nog afgewerkt worden hoor...dus geen paniek  :wink:
Denk dat het wel de goede oplossing is, want ik heb daar weinig ruimte, zodoende.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op zondag 04 oktober 2009, 20:16:22
Citaat van: Einte op zondag 04 oktober 2009, 20:08:22
Hallo Hans,

Ben benieuwd hoe dit geschuif met rails gaat worden.

Gr Einte

Laat mij maar schuiven Einte, komt goed  :lol:

Groet,

Ps waar haal jij die kurk, dit wou ik ook doen bij de helling

Hans.

Daar ben ik ook helemaal niet bang voor  :lol:

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Wim N
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Je hebt nog wel eens de neiging teveel door elkaar te willen doen maar dat geeft helemaal niks want dat is juist goed want zo doende kom je wel op nieuwe ideeen dus blijf lekker doorgaan zo.

Voor je het weet zit je met een deegrller in je hand en maar je zelf je muurtjes past trouwens ook goed tussen de stukjes kurk. :) :)

Maar wat laat je weer leuke foto's zien geweldig zeg vooral je zelf gemaakt bruggetje leuk gedaan.

Ga zo door veel succes.

Groet Wim.   

Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je Wim....goed idee trouwens van die stukjes muur, zal ik onthouden  :)

Ik ben nog verder aan het brainstormen geweest over de aansluiting.
Ik had nog een gebogen wissel liggen, is dit wat ????
Bij het witte doosje komt nog een ontkoppelrail !! ...andere (links) ligt er al.

Kan het geheel rechts op de foto nog aansluiten op mijn omrijspoor misschien, kan de LOK in 1 keer naar de draaischijf.
Wel zo makkelijk als de lege kolenwagons klaar staan om aan te haken  :)

Of zo laten, met stootblok en andere kant een rangeer-loods ??
Achterste spoor wat los ligt hoort daar niet hoor, effe voor de duidelijkheid.




Ik ga maffe...groetjes,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,
kijk weer even niet en lap je bent weer volop beezig met je baan en draaischijf,ziet er weer heel mooi uit ga zo door.maar zal ik niet moeten zeggen zeker tegen jou,jij doet altijd je best op je baan zeer mooi hans.complimenten van mij  :P :P


groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op zondag 04 oktober 2009, 22:31:32
hallo hans,
kijk weer even niet en lap je bent weer volop beezig met je baan en draaischijf,ziet er weer heel mooi uit ga zo door.maar zal ik niet moeten zeggen zeker tegen jou,jij doet altijd je best op je baan zeer mooi hans.complimenten van mij  :P :P


groeten peter

Dank je Peter...je kent me al aardig  :lol:

En nu ga ik echt maffe, een hele avond puzzelen is knap vermoeiend !!

Groetjes allen  :)

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Mijn buurman heeft pas dat mooie setje van MƤrklin gekocht...KONING LUDWIG, die special helemaal compleet.

Hij wilde het een mooi plekje geven, en aangezien ik toch niks te doen had  :lol:

Op de voorgrond komt de rail met aan beide kanten stootblokken...en verdere aankleding uiteraard van de rotsen zelf, weer een mooi leer-project !!!!!!!
Wordt verder met gips afgewerkt trouwens.

Kan hij hem tegen de muur op zijn dressoir zetten, dat wilde hij graag  :wink:

Dit is wat je noemt een vluggertje hoor  :lol:



Er zitten ook her en der nog wat kleine stukjes piepschuim onder.



Achterkant nog netjes een verfje.



Hans  :mrgreen:
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op zondag 04 oktober 2009, 22:25:20

Ik ben nog verder aan het brainstormen geweest over de aansluiting.
Ik had nog een gebogen wissel liggen, is dit wat ????

Of zo laten, met stootblok en andere kant een rangeer-loods ??
Achterste spoor wat los ligt hoort daar niet hoor, effe voor de duidelijkheid.




Als je het al zo doet zou ik die slinger direct na de wissel eruit laten, zodat het spoor meer parrallel komt met je hoofdspoor. Kun je de gebogen wissel niet in het hoofdspoor leggen zodat je kolentrein wat langer kan worden, zoals het nu ligt zijn dat misschien 4 'O' wagons (2 assers), en hoogstens 3 OOt's (4 assers).

ik bedoel zo (boven = huidig, onder = voorstel:




Aansluiten op je omrijspoor kan, maar neemt ook een hoop rangeerwerk weg, en dat is toch een deel van de lol. In het echt worden er zomin mogelijk wissels gebruikt vanwege (investerings)kosten, wij doen er natuurlijk wat meer om meer variatie in te brengen, maar toch. Je zou het opstelspoor links ook nog kunnen dienen als laad/los spoor (Freiladegleis) of een goederenloods, niet verkeerd als je weg er toch al langs loopt....

Walter
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
volgens mij liggen de antwoorden erg voor de hand ... :lol:

maar walter heeft wat mij betreft gelijk. als je toch een boogwissel over hebt, leg die dan zo ver mogelijk naar links. ik snap alleen niet waarom hij de ontkoppelrail aan de andere kant van het wissel heeft gelegd. die lag volgens mij eerder wel goed.

groeten,
Hessel
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hartelijk dank voor het meedenken...ik ben uren bezig geweest, de boogwissel zoveel mogelijk naar links te leggen echter zonder succes  :(

Ik zal het sporen-idee eens nader bekijken...mijn dank is groot  :)

De ontkoppel lag in mijn ogen ook al goed Hessel, de linkse  :wink:

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
ontkoppelrail was foutje...... zorry.......
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Wasmi op maandag 05 oktober 2009, 21:00:18
ontkoppelrail was foutje...... zorry.......

Is je vergeven hoor Walter...bedankt voor je hulp  :)

Ik ben ook nog bezig geweest om de K-FLEX op maat te maken (naar draaischijf) ...hou van prutsen hoor, maar wat een shit-klus  :lol: ...paar stukken al kunnen weggooien, mislukt dus.
Hoe zet je zo'n rail vast trouwens ???? ...iemand nog tips ??

Misschien kan ik beter wat bochten kopen en kijken of ik daar mee uit kom...recht op maat maken gaat nog wel, maar bochten  :shock:

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo Hans!

op maat maken van rails gaat echt heel goed met een dremel. met de hand zagen is een kriem.

echt, zonder dremel gaat het (bijna) niet. ik heb ook jaren zitten klooien tot voor een jaar geleden. nu zaag ik er op los tbv de overgangen tussen baansegmenten.

groeten,
Hessel

Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,

als ik dit zo lees word het bij jou ook niet makkelijk op je baan,hopelijk kom jij er het beste uit.probeer dat zelf ook altijd te doen,is niet makkelijk weet het ik had bij de eerste baan geen hulp van niemand en das soms wel verveelend.

greets peter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hessel,

Maar ik heb een dremel (pas gekocht)   

Door een bocht te leggen, kloppen bij mij de rail-staven niet...sluiten niet mooi aan dus.

Groet,

Hans.

PS: Peter zo'n zaagje heb ik ook al...ben gewoon slecht in op maat maken  :P
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: de Hoeve op maandag 05 oktober 2009, 21:10:26
hallo Hans!

op maat maken van rails gaat echt heel goed met een dremel. met de hand zagen is een kriem.

echt, zonder dremel gaat het (bijna) niet. ik heb ook jaren zitten klooien tot voor een jaar geleden. nu zaag ik er op los tbv de overgangen tussen baansegmenten.

groeten,
Hessel



Ik ben het niet met je eens dat het zagen met de hand moeilijk is, ik heb er een aantal gedaan en dat is echt makelijk.

Je moet wel de juiste zaag hebben, ik gebruik het zaagje van Roco.

Kijk anders even in mijn draadje ( de baan van een geluidsman ) hier kun je aan de hand van foto,s zien dat het echt goed te doen is.

Peter / degeluidsman.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op maandag 05 oktober 2009, 21:12:29
hallo hans,

als ik dit zo lees word het bij jou ook niet makkelijk op je baan,hopelijk kom jij er het beste uit.probeer dat zelf ook altijd te doen,is niet makkelijk weet het ik had bij de eerste baan geen hulp van niemand en das soms wel verveelend.

greets peter

Moet lukken Peter, de aanhouder wint  :)

Bedankt voor je reactie...groet,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Walter, jij hebt links een slanke wissel...de 24712, maar ik heb daar gewoon een standaard wissel, daarom sluit het bij mij niet goed aan natuurlijk.

Puzzelen maar weer  :)

Peter, zal eens op je draadje kijken, bedankt.

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op maandag 05 oktober 2009, 21:22:10
Citaat van: peterke33 op maandag 05 oktober 2009, 21:12:29
hallo hans,

als ik dit zo lees word het bij jou ook niet makkelijk op je baan,hopelijk kom jij er het beste uit.probeer dat zelf ook altijd te doen,is niet makkelijk weet het ik had bij de eerste baan geen hulp van niemand en das soms wel verveelend.

greets peter

Moet lukken Peter, de aanhouder wint  :)

Bedankt voor je reactie...groet,

Hans  :wink:
hans,
inderdaad de aanhouder wint toch altijd  :P
volhouden hans
greets peter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Zak ik doen  :)

Peter, C rail is minder beweeglijk dan K en dat scheelt hoor met zagen  :lol:

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
OK geluidsman, ik moet toegeven dat sommige mensen nou eenmaal heel netjes kunnen werken. voor anderen moet het goede gereedschap en de juiste aanpak het m doen.

Hans, heb je al geprobeerd om de k-rail vast te schroeven op je baan, en dan pas te slijpen?

ik gebruik ook wel eens schildersplakband, dat plak ik op de rails zodat ik precies weet waar ik moet zagen.

tja, verder kan ik je niet helpen, je bent tot nog toe een kei in het knutselen, dus dit zal ook wel gaan lukken.

groeten en succes,
Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Baan Hans(je)
Gewoon de tijd ervoor nemen, ook k-rails moet toch te doen zijn.

We horen wel of het gaat lukken.

Succes met zagen.

Peter / degeluidsman.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Zo makkelijk geef ik het niet op  :lol:

Ik denk dat ik de oplossing heb...na wat gepuzzel, de bocht-en gewone wissel liggen nu met hun gat tegen elkaar, ik ben toch niet van plan lange wagon combinaties te rijden.

Links kan de LOK voorlopig staan, en rechts een rangeerlok-loodsje  :)

Spoor rechts loopt dan mooi voor een deel gelijk met het hoofdspoor  8)

Links (stootblok) blijft dan mooi voor de tunnel-ingang !!
O ja, en kijk eens naar het overgebleven zwarte deel...aardig wat ruimte over ook nog, niet verkeerd.



Bedankt voor de reacties !!

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Baan Hans(je)
Beste Hans,

Ik heb mijn K-railstaven altijd gezaagd met de figuurzaag met een speciaal "ijzer" zaagje, en ik klemde de railstaaf tussen 4 spijkers in een balkje, wellicht brengt het je op een idee.

Groet, Anne W

Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Anne W op maandag 05 oktober 2009, 22:06:16
Beste Hans,

Ik heb mijn K-railstaven altijd gezaagd met de figuurzaag met een speciaal "ijzer" zaagje, en ik klemde de railstaaf tussen 4 spijkers in een balkje, wellicht brengt het je op een idee.

Groet, Anne W



Hoi Anne,

Leuk dat je langs komt...en voor je tip  :)

Denk dat het toch een kwestie van uitproberen is, en blijven proberen.
Door het buigen krijg je een soort verschuiving van de railstaven onderling...om dat goed te doen is al een kunst op zich.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Zo zie je maar weer, de aanhouder wint !!!!!
Ik vind jou laatste idee van de opstelspoortjes voor de rangeerloc eigenlijk de mooiste van alle plannetjes.
Ook succes met het doorzgen van je K-rails, ben niet bang dat je dat ook niet gaat leuken.

Groeten Henk
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

tj, het blijft geld kosten.... als hulp voor het op z'n plaats houden na buigen van K-rails zogenaamde  'Krause Klammer' , verkrijgbaar bij Fohrmann, maar ook wel in goeie zaken in NL:

http://81.169.175.242/fohrmann/artikelbilder/klammern.jpg

Werkt prima, ook bij het vastlijmen.......

Walter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Henk, hartelijk dank..ik vind het ook best wel gaaf liggen.

Het voordeel is ook, dat de ontkoppelde LOK minder in het vaarwater van de rangeer-lok komt. (ieder eigen spoor nu)
Vaarwater en een LOK klinkt wel grappig  :lol:

Walter, bedankt voor de tip en je hulp  :)

Het voordeel van het spoor helemaal rechts is dat dit toch een soort dode hoek was op de plaat...op deze manier meteen keurig opgevult, niet dan  :wink:

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

ziet er leuk uit. rangeren moet nu wel lukken, toch?

groeten,
Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Let je een paar dagen even niet op, kun je de ontwikkelingen bijna niet meer volgen  :lol:

Ziet er prima uit Hans
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je wel...meneer Piet  :lol:

De aansluiting op de draaischijf (K-rails) gaat al steeds beter...morgen foto's van een goede afloop, hoop ik  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: pab op dinsdag 06 oktober 2009, 20:36:35
Let je een paar dagen even niet op, kun je de ontwikkelingen bijna niet meer volgen  :lol:

Ziet er prima uit Hans

Citaat van: pab op dinsdag 06 oktober 2009, 20:34:51
Let je even een paar dagen niet op, kan je bijna niet meer volgen wat er allemaal is gebeurd.
Gaat er prima uitzien.

Ik kan het ook niet helemaal meer volgen, dubbele berichten, zal heus wel goed komen :mrgreen: :mrgreen:

Gaat goed zo Hans

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Yessssssssss, gelukt  :D

Ik heb flink zitten meten, daarna allemaal kleine K-stukjes gekocht...en wat denk je, het past perfect !!!!
De rails ligt overal precies onder de opening waar de kolen uit komt.
En nergens spanning op de rails, dat hij wringt zeg maar !! ...alleen ik heb spanning, van de opwinding  :lol:

Alleen het ene spoor heb ik voorlopig gelegd, zo kan ik achter de LOK-loods nog een waterkraan, slakkenkuil e.d nog maken...IDEE ??

Alles zonder FLEX  8)

Ben niet gauw tevreden, maar mijn dag kan niet meer stuk  :P



Ik heb nog van dat blauwe dunne schuim, zie eerder in mijn draadje, dit ga ik als bedding gebruiken..precies de goede hoogte !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,

knap gedaan zo leuk gepuzzeld van jou,even een vraagje?? waar gaan je locs staan op en aan je draaischijf,krijgen die ook en apart plekje?ziet er heel mooi uit hans veel succes met je verdere afwerking.



groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans

Wordt steeds completer

Het voorlopige spoor kun je ook voorzien van een vlampijpreiniginstallatie, zie ook bijvoorbeel faller

http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1200.1228/atid.36/ecm.at/Kompressorhaus-Rohrblasger%C3%BCst-Sch%C3%BCrhakengestell.html

Als je een slakkenkuil hebt, moet je ook iets hebben om de slakken af te voeren, dus ook ruimte voor of een stukje rails of een weg.
Vroeger was er zoiets in de collectie van Vollmer dacht, maar kan het even niet vinden.

Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Zie je wel Hans, het komt vanzelf allemaal goed.

Het is weer helemaal gelukt.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Baan Hans(je)
Ziet er goed uit Hans.
Zo zie je maar weer waar een beetje puzzelen al niet goed voor is.

Groet Jac.