Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 28 -10 Station voltooid!

Gestart door h0ogovens zondag 30 augustus 2009, 22:22:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update loket
Hallo Michel


heb net met bewondering zitten kijken naar je foto's, en natuurlijk je verslag ervan

wat heb jij oog voor detail zeg
even een vloertje erin met tegels
ik heb het nog nooit zo snel in het echt gezien dat ze vloeren tegelen  :P
maar wat een leuk effect geeft dit
ook het loketje wat je dus zelf eventjes maakt
complimenten


gr Frans

Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update loket
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 29 september 2009, 20:08:00
Hoi Michel.
Dit loket is zo mooi geworden dat deze eigenlijk een extra goede plek verdient!
Maar ja, om zo'n loket in de open lucht te plaatsen? :(
Dan maar op een plek waar deze goed zichtbaar is! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Citaat van: Lokkie op dinsdag 29 september 2009, 20:32:28
Prachtig stukje zelfbouw. 8)
Hopelijk blijft het wel zichtbaar in het station.

Gr.
René

Terecht opgemerkt, ik zelf vind het ook wel jammer dat het niet meer in volle glorie te zien zal zijn, maar ja, dat is nou eenmaal zo; ik heb natuurlijk even de muurtjes gepast en i.d.d. het is net als in het echie: alleen in het station zie je het loket  :(  :)

Ik moest trouwens al doende wel denken aan Wims duikertje bij z'n slootje, hoe hij mos aan de bovenkant ervan aanbracht  :mrgreen:  Gelukkig hebben we de foto's nog Wim  :mrgreen:

Enfin, het trappenhuis is het volgende dat op stapel staat .. 's kijken of ik de doorgeschoten acties een vervolg kan geven  :D

@ Wim, John & Frans, dank voor de complimenten!

:D

Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update loket
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update loket
heel erg mooi
en dat van restmateriaal !!  :shock: :shock:
complimenten
groet robert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update loket
Het is gewoon genieten zo mooi dat vordert.....
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update loket
Mooi om te zien dat praktisch vanuit het "niets" zo'n mooi loket ontstaat!

Groet,
Ronald
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update loket
echt een prachtig loket, mijn complimenten. helaas heb ik er toch iets op aan te merken
de minpunt vind ik dat  die houten balk boven de deur niet doorloopt, ikzelf zou het anders doen, nml dat die balk gewoon nog naast de deur doorloopt IPV op de deur dood te lopen. maar ieder zo zijn smaak. ja sorry, maar ik ben gewoon een perfectionist, daarom begin ik ook maar niet aan dat soort bouwwerken ;)
je kan me erom haatten, en je kan het met me eens zijn :P
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update loket
Citaat van: flying-scotsman op vrijdag 02 oktober 2009, 18:48:41

je kan me erom haatten,  :P

NOOIT  :D

Die balk liep eerst naast de deur, zie ruwbouw, maar omdat ik gebonden was aan de breedte van het wandje waar die moet komen moest de boel korter, wilde het niet helemaal ongelijk worden aan beide zijden en te ver uitsteken naar het binnenste van het gebouw, er komt immers nog een heuze trappenhal tegenover het loket, die is al voor de helft klaar.
:D
Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Met deze uit Holland Scale afkomstige overgebleven trapjes ging ik aan de slag.



Om een beetje te kunnen passen zette ik de flank van het station met kip tape overeind.



De treden van de trap werden in het kader van slijtage lichtelijk uitgediept.



Een eerste overzichtje van de frutsels. Van deze vloerdeeltjes is uiteindelijk slechts 1 van de 3 gebruikt.



Veel tijd ging zitten in het pasmaken van de traphal door steeds even in te passen. Later kwam ik erachter dat ik te hoog zou uitkomen voor de bovenverdieping, dus werd het kleine vierkante vloertje vervangen door een rechthoekig vloertje.



Daarbij moest ik opletten dat er geen raam geblokkeerd werd.



Zo wordt het al wat:



Voor de spijlen van de trap vond ik iets speciaals, had ik al langer in huis, maar ik kon er tot nu toe niks mee (ik had geen flauw idee wat het was; ooit meebesteld met h0 tuinhekjes)



Spijlen bruin beschilders en geplaatst. Een klassiek lantaarntje moet de Preizigsers in het donker bijschijnen.
Het grijze streepje, waar de vloer ophoudt is de verbinding met de bovenverdieping naar de kantoren.



Even laten zien: vakwerkhout. Zo'n houtje sneed ik af en doormidden voor de trapleuningen.



Die trapleuning is uit 1 stuk gevormd door met een aanstekervlam onder te gaan verwarmen. Dat ging 1 keer fout omdat het plastic zo dun was dat die direkt oprookte. Maar voorraad genoeg en een tweede poging was OK.



Beide leuningen geplaatst:



De trap fundeert niet op lucht maar op steen, daarom:



Achter deze deuren is het dames- en herentoilet.



Deze WC's zijn uitsluitend voor personeel. De reizigers kunnen nl. naar het stations bijgebouw (van Tilly Models)







Maar dat terzijde... goed, dan nog wat muren metselen ter afwerking ..



.. en dan is dit weer klaar!




Dan ga ik nu ff lekker een paar avonden suffig TV kijken, want dat is er de afgelopen week niet van gekomen!

Wordt weer vervolgd.
:D
Groetjes michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Zo hé Michel wat een gave update. 8)
Echt prachtig gemaakt.
Jammer dat je er waarschijnlijk niet veel meer van ziet als het eenmaal in het station geplaatst is.

Gr.
René
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal

ja , echt heel mooi gedaan.
als je maar grote ramen in het stationsgebouw hebt , komt het ook wel goed met de zichtbaarheid.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Mooi geworden Michel  :D

Groetjes Fulco
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Geweldig mooi!!
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Michel,

modelbouw ten top, prachtig.

Groetjes, John
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Ha die Michel.
Wat heb je weer een geweldig mooi trappenhuis gemaakt.
Het idee voor de leuning is echt geniaal gevonden! :idea:
Iedereen maakt het wel eens mee dat, door warmte, plastic smelt, vervormd of iets anders gebeurd, maar om dat op deze manier toe te passen? :o

Het is nu helemaal te hopen, dat deze prachtige interieurs goed zichtbaar geplaatst kunnen worden! :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Prachtig hoe je dit gemaakt hebt! Proficiat!

Groeten, Peter
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Super leuk gemaakt, jij zou zo een poppenhuis kunnen bouwen op deze manier :D

Complimenten.

Peter / degeluidsman.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Geweldig mooi weer gemaakt!
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Geweldig gemaakt.
Jammer alleen dat dit IN een gebouw komt te staan.
Fantastisch !!

Mvrgr:

Erik
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Hoi Michel,

Die trap heb je leuk en mooi gemaakt. Ziet er prachtig uit. Complimenten.

Houd dit in de gaten. Mijn vorderingen gaan ook goed. Ben lekker bezig met het weatheren van onderdelen. Het viaduct is nu klaar en ben nu bezig met het station.

Groetjes

Harry
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Heey Michel!

Ik wou bijna de Bob Ross van het forum typen  :lol: :lol: wat ben jij een kunstenaar zeg ge-wel-dig gedaan diepe buiging dat ziet er echt super uit! :)
Ga zo door en verras ons vaker met zulk detail werk.
Petje af en dank je voor de update.

Groetjes,

Antal
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
die trap ziet er ook weer prachtig uit :D, nu maar hopen dat het idd goed zichtbaar blijft met je grote ramen, ik kan niet wachten op je volgende meesterwerk
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Echt helemaal te gek!!  :lol: 8)
Bijna jammer om dit in het gebouw te plaatsen..
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Hey Michel,

Hoe krijg je het allemaal verzonnen...
Erg leuk gemaakte interieuren en dan het meeste ook nog eens uit 'afval' gefabriceerd.
Is voor menigeen onder ons een bron van inspiratie.

Groeten,
Ton.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Ziet er allemaal wel super netjes uit zeg. Complimenten.
mvg, Corné
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Traphal
Hallo Michel,

Geweldig man leuk hoe je dit allemaal voor elkaar krijgt en dat je er ook nog een goed bouwverslag van maakt moet wel zegen je bent aan de binnenkant van het station langer bezig dan aan de buitenkant.

Was gisteren even in een speciaal hobbywinkeltje voor mij eigen aan het shoppen en moest toen ik allelei soorten klei zag gelijk aan jou denken, zo doende zag ik allerlei kleurtjes klei waaronder ook graniet kleurtjes ik heb een pakje meegenomen voor je.

Als je er interesse in hebt mail dan even je adres stuur ik het wel naar je op de prijs is het niet sponser ik je wel een beetje. :)



Hoop dat je eht nog een beetje kunt zien de kleur is wit met zwart.

Groet Wim.

Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Bovenverdieping
De bovenverdieping.

Ik plakte eerst het hele station met tape in elkaar om goed te kunnen passen.



Aldus geschiedde met een stukje papier;



Ik sneed het benodigde vloeroppervlak uit een busch plastic plaat;



Zo ook de wanden, en ik zocht een passende lambrisering. Jan de Bouvrie leek me wel wat  :mrgreen:



Wandjes geschilderd, be-lambriseerd en geplakt; de 3 ruimtes:
1) Werkkamer bobo



2) de gang



3) secretaresse-hok(je)



Nogmaals nu met deuren en de rest, maar helaas nog zonder meubels (in bestelling) of mensjes. (Op dat schilderij is trouwens een voor Stede Wijck belangrijk spoorwegenman uit vervlogen tijden afgebeeld.)







Twee lollystokjes aan het loket gemaakt en beide beschilderd. De linker gaat dienst doen als geleider voor de draadjes van de verlichting.



Voor de show even op elkaar gezet zoals het moet gaan komen. Ik heb besloten het gehele binnenwerk los te laten van het station, zodat ik de mogelijkheid heb het station van zijn plaats te tillen terwijl het binnenwerk blijft staan op z'n plek. Zo kan ik in 2021 (of zo) nog een keertje genieten van hetgeen ik nu maak.





Ik kan nu gaan denken aan het lichtdicht maken van de resin stationsonderdelen. Hierbij zal ik gelijk weer alle wanden afwerken zodat het goed aansluit bij het binnenwerk. Een fikse klus dus wordt weer vervolgd maar weet niet wanneer.

:D
Groetjes michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Bovenverdieping
Tjongejonge, mooi man  :D

Hoe moet ik dat ooit evenaren  :shock:

Ik ben niet verder gekomen dan het los halen van alle onderdelen, sindsdien ligt het spul in de grote kast (de kast met opschrift: nog te doen).

Ik wilde het station zoals station Beek-Elsloo laten uit zien, maar dat kan helemaal niet  :?
Het heeft n.l. een kleine 100 jaar geleden een verbouwing gehad en kreeg toen een extra verdieping in het midden deel (en werd totaal afgebroken in de jaren 70  :twisted:).
Origineel en ook na de verbouwing had het station stucwerkmuren en was er geen metselwerk zichtbaar.
Dus in de doos zitten ook nog een aantal dilemma's  :lol:

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat !

Succes

grv Huub
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Bovenverdieping
Knap gedaan! En zo gedetailleerd :D je moet het maar kunnen, chapeau!

Groeten, Peter
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Bovenverdieping
Citaat van: h0ogovens op dinsdag 13 oktober 2009, 00:49:20
Zo ook de wanden, en ik zocht een passende lambrisering. Jan de Bouvrie leek me wel wat  :mrgreen:
Nogmaals nu met deuren en de rest, maar helaas nog zonder meubels (in bestelling) of mensjes. (Op dat schilderij is trouwens een voor Stede Wijck belangrijk spoorwegenman uit vervlogen tijden afgebeeld.)

Michel, wat ontzettend mooi en met héél veel gevoel voor detail (en geduld) ben je dit gedeelte aan het maken! 8)
Maar ja, met bovengenoemde beroemde namen in kennissen en/of familie kringen, heb je ook wel een naam hoog te houden! :roll: :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Bovenverdieping
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Bovenverdieping
ziet er heel top uit zeg !!!  :shock: :shock: :shock:
erg mooi dat JAN je ging sponsoren  :lol: :lol:
complimenten
groet robert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Bovenverdieping
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Bovenverdieping
Hoi Michel,

In stilte heb ik vol van bewondering je update´s mogen lezen.
Geweldig de overvloed aan mooi afgewerkte details die over je scherm vliegen.
Alles past qua kleur erg mooi bij elkaar of een binnenhuis architekt bezig is geweest.
Ik doe het je niet na denk ik, dit onderdel van de hobby laat ik lekker aan jou over.
Wat betreft de steunen van de trapleuningen komen die niet van een scheepsmodel??

Groetjes Bert  :)
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Bovenverdieping
Hallo Michel,

Wat een gevoel en inzicht voor detail. Werkelijk schitterend  8)

Verder sluit ik me helemaal aan bij Bert zijn woorden.

Succes verder en laat ons nog veel mooie voorbeelden zien  :D

Groeten Ronald
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update Bovenverdieping
Hey Michel,

Fantastisch, wat een creativiteit! Behoorlijk inspirerend

Salut

Jean :wink:
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Het lichtdicht maken van het station deed ik met zwart/wit karton uit een Faller pakhuispakket. Na oneindig meten en snijden kon ik eindelijk gaan verven, een deel is ge-airbrushed, tot de boel overeenkwam met hetgeen zich binnen in het station afspeelt aan ruimtes.



Hier een voorbeeldje hoe ik vervolgens te werk ging; de aluminium folie moet ervoor zorgen dat er geen licht doorsijpelt tussen kieren.



Hier is 1 zijde gereed. Om te zien of dit allemaal wel klopte zette ik het binnenwerk overeind. (ik zag nu al problemen m.b.t. het inpassen  :? );





Station gebouwd en wat bleek? schots en scheef!  :(  Gerard vertelde me al eens over weer kromtrekkende resin onderdelen.. en dit is dan, na x-aantal resin bouwsels m'n eerste ervaring .. zucht.  :cry:

Uit elkaar halen was geen optie. Dus het binnenwerk wat nu serieus NIET meer paste moest opnieuw op maat worden gemaakt.
Uit het voorgaande in deze draad snap je wel dat e.e.a. nogal teer en gevoelig is voor de krachten van hobbymes in plastic en dat bleek ook wel, zeer veel onderdelen braken af hoe voorzichtig ik ook te werk ging, er bleef bijvoorbeeld niets over van het trappenhuis, dus alles moest opnieuw worden geplakt.
Het werd ook wel duidelijk dat het idee om het binnenwerk los van de wanden te laten onhaalbaar was, dus alles is vastgezet. Om ca. 4.00 snachts was ik zover dat ik een fotootje kon maken van een resultaat.



En tja, volgende dag weer een tegenslag, 2 raampjes zijn geheel wit uitgeslagen omdat de secondelijm waarmee het trappenhuis weer was gelijmd heeft uitgehard in het gebouwtje. Zucht 2.

Maar goed, deze Viessmann wandlampjes tonen prachtig.



Eindelijk na heel lang wachten kwam mijn bestelling van kantoor accessoires binnen.



Een klein aantal items beschilderd en geplakt.



Vervolgens de juiste mensjes erbij gezocht en dan ... aan het werk .. euh .. tja  .. deze chef heeft zeker net pauze..  :lol:



Daar neemt deze jongedame bonzend op de deur geen genoegen mee..  :wink:



.. en de secretaresse houdt een praatje met een populaire collega. (via de h0 afluisterapperatuur (die ik zorgvuldig en onvindbaar heb geplaatst) vernam ik dat dit geen werkoverleg was)  :mrgreen:



En zie hier! 3 Faller perronoverkappingen, geheel in stijl!  8)  Die bouw schuif ik echter voor me uit, dus vind je verder in deze draad niet terug.



Nu nog een aantal kieren wegwerken, verlichting aanbrengen en dak erop. Daarna pakken we de beneden verdieping aan.

Van Wim kreeg ik een cadeautje per post (Nogmaals super bedankt Wim!); Fimo klei graniet, en het is prima geschikt om de stationsvloer mee te maken, lekker lichtkleurig. Geen ervaring met Fimo, moet ook in de oven, dus dat is weer eens wat anders als lassagna. Zal wel even bijhouden hoe dat gaat.

Wordt dus weer vervolgd.
:D
Groetjes michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
ziet er ook schitterend uit  8)
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Hey,

Mooi hoor, het schiet al aardig op

:Dsalut
Jean de Paris
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Heey Michel,

Je bent super bezig zeg het interieur ziet er nu al top uit! :)
Zulke bouwverslagen als deze verwacht je toch meestal in een RM of RH of MSM maar hier zo op het forum te volgen is ook helemaal top! :)
Ga zo door en super om te zien.

Groetjes,

Antal
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Ondanks de tegenslag is het een prachtig station geworden. 8)
Het kantoormeubilair is een leuke toevoeging zeker met de gebruikte poppetjes. :mrgreen:
Mijn complimenten voor dit prachtige bouwwerk.

Gr.
René
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Hééé Michel!
Zit ik lekker te genieten van een weekendje zonnig Limburg, ben jij "zwetend" aan het werk om allerlei kleine en grote problemen van je prachtige stations gebouw met inventaris, opnieuw in elkaar te zetten! :shock:
En ja, dan is vaak die ellendige wet van Murphy weer van kracht, alles wat dan nog fout kan gaan dat gaat dan ook nog fout! :?

Maar hoe dan ook, de laatste foto's geven toch weer een geweldig beeld van een "zwoegend" en "uitrustend" kantoor personeel, wat weer een prachtig en sfeervol plaatje opleverd! 8)

Veel succes en plezier met dit prachtige stukje "kunst"! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Ik heb een paar dagen niet veel op het forum gekeken, maar jezus, wat mis je dan veel zeg. Je bent erg goed bezig. Maar vind je het niet jammer, dat je van dat alles straks nietmeer zoveel ziet?

Blijf zo doorgaan! Ziet er tot nu toe echt prima uit.

Ik heb het bouwpakket van zetten-andelst van Tillymodels nog liggen. Ben nu eerst met een andere kit bezig. Foto´s volgens binnenkort.

Roy
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Citaat van: Big-Roy op maandag 26 oktober 2009, 22:07:40
Maar vind je het niet jammer, dat je van dat alles straks nietmeer zoveel ziet?
Roy

Hoi Roy. Ik dacht aanvankelijk dat dat i.d.d. zo zou zijn en hoewel je veel details niet meer kan zien straks, heb ik het plaatsen van de verlichting een beetje uitgekiend. Beneden een led en boven 3 gloeilampjes. De figuurtjes zijn zo geplaatst dat ze altijd wel zichtbaar zijn door 1 of 2 ramen ongeacht van welke kant je kijkt, zie je dan steeds iets anders.

Ik had geprobeerd dat te fotograferen in het donker, maar ik kreeg het er niet goed op.

Daarbij krijg je door het binnenwerk een schaduwwerking die behoorlijk realistisch toont. Best mooi om te zien dus totaal niet zinloos geweest deze arbeid. Ben nu zover dat het (inmiddels geweatherde) dak erop kan. De granieten vloer is ook al geplaatst. Daarna nog de vleugels van interieur en mensjes voorzien en de in totaal 13 lampjes van stekkertjes voorzien. Misschien van de week al een laatste update.  :D

Michel

Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Zozo, wat een tempo zeg!!!

Roy
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Hallo bouwvakker,

Vindt dat je het leuk uitlegt en ook erg leerzaam voor ons maar vergeet niet de klei uit de oven te halen want dan komt het niet goed.

Wacht trouwens nog op die fotó van je handen die onder de glitters zitten. :D :D :D

Hoe is het met je tuut tuut??
 
Groet Wim.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Citaat van: Wim N op dinsdag 27 oktober 2009, 20:20:46

Hoe is het met je tuut tuut??
 
Groet Wim.

Hey Wim,
voorlopig ff tring tring
:(
Goetjes Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
treinfanatentaal blijft toch abacadabra.....

Roy
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Citaat van: Big-Roy op dinsdag 27 oktober 2009, 21:03:42
treinfanatentaal blijft toch abacadabra.....

Roy

:D ik moest ook even denken maar ik denk dat Wim mijn kaduke auto bedoelt. Voorlopig even fietsen dus voor mij.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Citaat van: Big-Roy op dinsdag 27 oktober 2009, 21:03:42

treinfanatentaal blijft toch abacadabra.....

Roy


Het hele leven is abacadabra :D :D
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 27-10 Hoofdgebouw Klaar!
Met een huis-tuin-en-keuken-rietje wilde ik de bedrading een beetje netjes geleiden van de buitenlantaarns.



zo kan ik namelijk niet netjes werken.



Hier is de bedrading netjes weg gewerkt en kan aan het vloertje worden begonnen.



Dit klei item kreeg ik dus van Wim. Hiervan kon ik een mooie granieten vloer plaatsen in het station.



Eerst sneed ik een vorm uit een Buschplaat.



Ik had geen deegroller maar wel een volle fles wijn. Toen ik klaar was met het kneden was de wijn ineens uit de fles...  :shock:  :mrgreen:



Het rollen van de klei. Dit ging prima, bleef nagenoeg niet plakken, kon het mooi dun uitrollen.



Plaatje er op en de vorm uitsnijden.



Vorm op bakpapier op de bakplaat zo de oven in. 30 miniuten op 110 graden.



Perfect gelukt. Na afkoelen even ingepast en ...  helaas iets gekrompen.  :roll: Ik liet het zo, de randjes zie je niet.



De juiste mensjes erbij gezocht en geplaatst op het vloertje, mannetje links is de loketbediende, twee mensjes voor het loket en een reiziger. Later kwamen er nog wat mensjes bij, die staan niet op de foto.



De verlichting voor de bovenverdieping geleidde ik d.m.v. lollystokjes.



Twee lagen aluminiumfolie om de boel lichtdicht te maken.



Het dak diende nog te worden vervuild, ik heb dit zo subtiel mogelijk gehouden met aardkleur, beige en wat groen.



Alle atributen geplaatst aan en op het dak en het dak zelf geplaatst op het station.





Dan nog de regenpijpen voltooien. Artitec levert een buigzaam reepje pijp bij, die dien je op de pijpen te plaatsen aan de gevels en aan de dakgoot.

Zonder pijp.



met pijp.



Jessica stond er bij en keek er naar, en werd niet goed van dat gepriegel. Hier gaat de laatste er net op en was ze uit haar lijden verlost.  :mrgreen:



Wordt nog 1 keertje vervolgd.

Groetjes Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 24-10 Bovenverdieping Klaar!
Citaat van: h0ogovens op zondag 25 oktober 2009, 18:39:05

ach ja entree, parkeren, koffie... als dat voor mij eens alles was vandaag ...  :?

mijn auto ging kaduuk bij amstelveen (transmissie) en hotseknotsend toch tot utrecht gekomen, leuke dag gehad, mooie banen gezien, wat bekenden gezien, leuke foto's gemaakt en nog wat gekocht ook. terugweg was een drama (mijn meissie wilde per se met mij mee terug ipv met de trein) maar goed toch gered zonder anwb en morgen maar op zoek naar een verse vierwieler.

duur weekje ook voor mij ..

Michel


En dus vandaar de vraag hoe is het met de tuut tuut?

Groet Wim.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 27-10 Hoofdgebouw Klaar!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 27-10 Hoofdgebouw Klaar!
Michel,

Wat een super huis wordt dat, ik hoop dat je de details nog goed kan zien als het huis gesloten is.

Complimenten voor je geduld en creatieviteit :wink: :wink:

Peter / degeluidsman.