Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"

Gestart door w67 zondag 30 december 2007, 21:17:15

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Citaat van: kiezel op donderdag 09 juli 2009, 21:12:27Wij kunnen met M-rail alle baanvormen leggen die we willen en zitten lekker niet vast aan de starre C-rail-geometrie! :P
Daar heb je met C-rail toch ook geen last van. Zolang Dremel je grote vriend is. :-D
Maar erg leuk idd die M-rail fanatici. Toch ben ik blij dat ik C rijdt tegenwoordig.
mvg, Corné
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Dat was dan ook een grapje van Kiezel......

M-rails is net zo star als C-rails en het is nog meer van belang dat alles precies past en niet gaat wringen.

Maar ik laat de dozen vol M-rails (ca. 400 stuks en 40 wissels) effe liggen en ga K-rails uitproberen op mijn testbaantje. Een eeuwen oude wens van mij ! Ik kon het in de jaren 70 helaas niet betalen en als je al zoveel M-rails hebt ?

C-rails hebben we hier trouwens ook - van mijn zoon - dat is prima spul hoor !

De M-rails blijft gewoon hier, ook om de vaker genoemde nostalgische redenen en het levert niks op bij verkoop, vreet geen brood en ligt niet in de weg.
Het komt ooit nog wel 'aan de bak'.

grv Huub
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Het is weer eventjes geleden maar snel even een tussendoor update.
Een kleine greep uit mijn nieuwe oude collectie, om een beeld te vormen welke kant ik op ga.



Als tussendoortje zal ik ook nog verder werken aan de losweg, maar dat zal een diorama worden (nog C-rail).
Later meer,
Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Hallo Willem-Jan,


tja, is weer eens iets anders dan van "M" naar "C" rail

het heeft gewoon iets "vind ik" dan.

maar ik heb ook alleen nog maar M rail
is ooit van me vader geweest en als je dat dan mag hebben, en je koopt ( in me jongere jaren ) er zelf dan rails bij
Dan heb je op een gegeven moment veel

Dus ben er gewoon mee verder gegaan

Veel plezier met je opbouw.


gr Frans

Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
vind het echt leuk spul
veel plezier ermee
inderdaad leuk om te zien dat je de "omgekeerde" weg bewandeld
succes
groet robert
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
En natuurlijk een beeld van de rest. Ik heb ook nog een antal locs en wagons in nieuwstaat maar zonder o.v.p.
De doos links boven zit vol met brugdelen, 2x grote,2x kleine en een aantal opritten en veel peilers.
Het doosj links in het midden zit vol met masten voor de bovenleiding, rechts midden is gevuld met seintjes enz.



Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
mocht je nog op zoek zijn naar een 7263 boogbrug, heb er nog wel eentje waar mijn c-rails niet in past...........
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
zo je bent al lekker opweg dacht dat je pas net begonnen was met de omruil actie  :lol: :lol:
maar je hebt al wel wat liggen zie ik zo
ben heel benieuwd wat het allemaal bij jou gaat worden
succes nogmaals
groet robert
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
leuke aanwinsten heb je der bij! De m-rails zien der goed uit en dit gaat weer een leuk topic ziijn om te volgen , veel succes
Gr kenny
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Leuk topic, heb dezelfde gedachten over m rails en ben net ook weer een jaartje begonnen. Zo te zien heb jij alles op Ebay voor m'n neus weggekaapt :wink:
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Heel goed, deze M-revival!

Geweldige rails, onterecht aan de kant gezet. Ben ook al een tijdje bezig met de opbouw van een M-baan, zal binnenkort maar eens starten met een verslag, wie weet komt M weer helemaal terug!

Heel veel succes met de bouw (en vooral: heel veel plezier!) Mocht je overigens nog rails nodig hebben: ik heb idioot veel liggen! (echt veeeel te veel). Ook mij ligt het niet in de weg, ik hoop ooit nog te kunnen uitbreiden....



Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Mocht je nog M-rail willen hebben? ik heb nog een doosje met de standaard rechte.....
Geef maar een reactie per PB
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Hallo Willem-Jan,


zo, je kan volgens mij al vooruit
je hebt al van alles wat

tja M-rails is altijd makkelijk hoor om in voorraad te hebben
Ik kijk en zoek "soms" wel eens op beursen nog erna.

en de ene keer heb je mazzel en betaal je voor 10 rechte rails 1 euro
ja inderdaad 1 euro
dus heb toen meteen maar al de rechte gekocht
en was ik 4 euro armer
maar had er wel 40 dus
en nee geen verbogen of verf
maar gewoon goede gebruikte
tja dat geluk moet je ook wel eens hebben dan
maar ik vind ze zo wie zo niet duur op de beurs hoor
ok, je hebt er altijd wel iemand tussen die 0,75 tot 1 euro vraagt voor 1 rechte
maar gemiddeld hooguit 50 cent
nou dat valt mee toch

dus ik zou zeggen zoek maarop de beursen

succes met de volgende aankoop


gr Frans

Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Citaat van: M - rail op maandag 14 september 2009, 16:25:54
Hallo Willem-Jan,


zo, je kan volgens mij al vooruit
je hebt al van alles wat

tja M-rails is altijd makkelijk hoor om in voorraad te hebben
Ik kijk en zoek "soms" wel eens op beursen nog erna.

en de ene keer heb je mazzel en betaal je voor 10 rechte rails 1 euro
ja inderdaad 1 euro
dus heb toen meteen maar al de rechte gekocht
en was ik 4 euro armer
maar had er wel 40 dus
en nee geen verbogen of verf
maar gewoon goede gebruikte
tja dat geluk moet je ook wel eens hebben dan
maar ik vind ze zo wie zo niet duur op de beurs hoor
ok, je hebt er altijd wel iemand tussen die 0,75 tot 1 euro vraagt voor 1 rechte
maar gemiddeld hooguit 50 cent
nou dat valt mee toch

dus ik zou zeggen zoek maarop de beursen

succes met de volgende aankoop


gr Frans



Op de beurs in Houten vroegen ze voor een gave 5200 rail 2 euro, toch maar gekocht 4 stuks  8)
Kon ik een paar heel oude vervangen  :D

Voor een wissel met kleine lantaarn vragen ze 16,95  :shock: :shock:

Gr Einte
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Bij mij VEEL goedkoper!
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Raad ik jullie toch aan om ook eens bij mijn advertentie te kijken m-rail fanaten...doe een bod....en je betaalt zeker geen 2 euro 8) voor een railstuk....

Paul
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Hallo,


tja dat kan ook Einte.
maar zoals gezegd ,je moet ook wel eens mazzel hebben
net zoals met wissels
ik heb er toen 4 gekocht ,wel met grote lantaarn voor 10 euro
ok, er waren uit 2 de veertjes,maar ja, die had ik nog
en dan maar hopen dat de spoel werkt, en die deden het bij alle
dus ook mazzel
tuurlijk heb ik ook wel eens meer betaald, maar ja dan heb je het echt nodig, of je bent op zoek ernaar
en dan maakt, zeker om een deel van je baan afte krijgen, de prijs iets minder uit
het moet natuurlijk geen euro's schelen dan.

Maar soms is het een kwestie van goed kijken / zoeken


gr Frans


PS.  en kijk hierboven,  bij jeweve..........."veel goedkopenr bij hem" :P
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Voor een wissel met kleine lantaarn vragen ze 16,95   :shock: :shock:

Gr Einte

Ja, dat zijn schokprijzen.....
Ik betaal voor een spiksplinter nieuwe wissel (K-rails) ca. 12 Euro (de adviesprijs is zelfs maar 16,95)
o.k. dat is dan een handwissel, maar toch ??????
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Nou jongens, tot nu toe ben ik in staat geweest om nieuwe of op z'n minst zo goed als nieuwe spulletjes te bemachtigen. Dus ook veel van mijn railmateriaal.



Gekocht via Ebay (Frankrijk) incl verzenden ? 16,50.
Deze wissel vertoont géén enkele gebruiksspooren, het doosje en het boekje zien er als nieuw uit.
De binnenkant van het doosje vertoont sporen van het krassen van de raillasjes, maar dit zou door het verplaatsen door de jaren heen kunnen zijn gebeurd.

Dus wat mij betreft helemaal nieuw en toch redelijk oud.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Toch wel grappig om te zien, de meeste mensen van juist van M naar C rails maar jij doet precies andersom!
Leuk idee ;)

Ga zeker door :)
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
"Toch wel grappig om te zien, de meeste mensen van juist van M naar C rails maar jij doet precies andersom!"  :?:
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Citaat van: w67 op dinsdag 15 september 2009, 18:56:41


Gekocht via Ebay (Frankrijk) incl verzenden ? 16,50.

Die ziet er nog erg mooi uit!
En het is de oude versie met de koperen railtjes midden bij het kruisstuk, die middels een schakeling onderaan het wissel automatisch worden omgeschakeld (spanning van middenrail of van railstaven). Die zijn stroomzekerder dan de nieuwere versies met plastic railtjes.

Verbazingwekkend hoeveel nieuwe of bijna nieuwe M-rails er nog te krijgen is.
Heb zelf ook diverse absolute nieuwstaat van deze Engelse wissels.
En gewone wissels zijn er ook nog in deze staat te krijgen. Voor rond de 15 euro per paar (kleine lantaarns) zou daarvoor een goede prijs zijn (heb zelf de meeste voor die prijs kunnen krijgen).

Groetjes,
Kiezel :)
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Hallo

Dat oude M-rail spul blijft geweldig.
Ik heb al mijn oude m-rails ook nog liggen.
ik wil er ooit nog eens tijd voor maken om een helemaal nostalgallische speelbaan
mee te maken inclusief alle oude treinen / volledig analoog.

gewoon fun.

Groeten Martin
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Even een aanvulling tussendoor. De reden dat mijn nieuwe (oude) aanwinsten hier plaats en niet in "show je nieuwe aanwinsten" is dat ik momenteel niet echt aan het bouwen ben maar wel druk doende met het ontwerpen van mijn toekomstige baan . De foto's van mijn aanwinsten zijn meer een aanvulling op het totaalplaatje. De bedoeling is om te laten zien waar ik heen wil.



De open wagon , de 4602 (oranje doosje) heb ik in Beekbergen gekocht tijdens Terug naar toen.
De andere drie in de blauwe doosjes heb ik via Ebay gekocht, bij één aanbieder.
Dit zijn : 4610 Schotterwagen
              4635 Muldenkippwagen
              4761 Behälterwagen.

Al deze vier goederwagentjes stonden op mijn lijstje en waren dus een gerichte aankoop.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Hallo Willem-Jan,

Leuke aanwinsten laat je telkens weer zien ben benieuwd wat er weer allemaal van gemaakt gaat worden.
Heb die oude waggonetjes ook zijn erg mooi dus veel succes met je verdere bouw aan je modelbaan.

Hoe is het trouwens met je beekje stroomt er al water doorheen???

Groet Wim.
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Citaat van: Wim N op zondag 20 september 2009, 16:07:59
Hallo Willem-Jan,

Leuke aanwinsten laat je telkens weer zien ben benieuwd wat er weer allemaal van gemaakt gaat worden.
Heb die oude waggonetjes ook zijn erg mooi dus veel succes met je verdere bouw aan je modelbaan.

Hoe is het trouwens met je beekje stroomt er al water doorheen???

Groet Wim.


Ik durf het bijna niet te zeggen wim...... :oops: ik heb het afgebroken, want het was oorspronkelijk bedoeld als  C-baantje :oops:

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Hallo Willem-Jan,


tja die komen me nog wel bekend voor hoor
heb er nog een van zeg maar ( schotterwagen ), helaas niet zo mooi ( lees compleet ) als die van jou
maar het is al een oudje, en nog zelfs van me vader geweest
dus ik schat dat dat wagonnetje toch wel zo'n 45 jaar oud is dan

ben benieuwd wat je eventueel nog meer op de kop weet te tikken


gr Frans


Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Zo, het is weer tijd voor een update.

Ik ben met een schone lei (lees plaat) begonnen. Een Mdf plaat van 220x110 cm.
Deze plaat heb ik doormidden gezaagd zodat er twee platen van 110x110 onstaan.
Dit heb ik gedaan om eventueel bij een verhuizing het geheel wat makkelijker hanteerbaar te maken.

Het idee van het modelbaantje is eigenlijk een speelbaantje zoals ze in de Märklin baanplanboeken van 1960-1970 stonden. Wel uitgevoerd met Märklin artikelen (locs,wagons en toebehoren) die in de periode 1970-1975 in de catalogus stonden. Dus eigenlijk niet te veel scenery maar vooral veel rails en andere klassieke atributen en gebouwen.



Alles ligt nu nog los, ik wilde orginele geluidsdempertjes (7171) gaan toepassen en de oude lantaarns en seinen.
Met de bovenleiding ben ik nu aan het passen en meten, en uiteraard moet de bedrading straks ook nog in orde worden gemaakt. Werk zat nog  :!:

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Schitterend baantje, komt niet alleen nostalgisch over maar heeft zelfs nu met alle moderne elektronica in deze staat een soort magische aantrekkingskracht. Heel anders dan het moderne speelgoed.

Groet,
Frank
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Citaat van: w67 op zondag 01 november 2009, 16:54:53
Zo, het is weer tijd voor een update.

Ik ben met een schone lei (lees plaat) begonnen. Een Mdf plaat van 220x110 cm.
Deze plaat heb ik doormidden gezaagd zodat er twee platen van 110x110 onstaan.
Dit heb ik gedaan om eventueel bij een verhuizing het geheel wat makkelijker hanteerbaar te maken.

Het idee van het modelbaantje is eigenlijk een speelbaantje zoals ze in de Märklin baanplanboeken van 1960-1970 stonden. Wel uitgevoerd met Märklin artikelen (locs,wagons en toebehoren) die in de periode 1970-1975 in de catalogus stonden. Dus eigenlijk niet te veel scenery maar vooral veel rails en andere klassieke atributen en gebouwen.



Alles ligt nu nog los, ik wilde orginele geluidsdempertjes (7171) gaan toepassen en de oude lantaarns en seinen.
Met de bovenleiding ben ik nu aan het passen en meten, en uiteraard moet de bedrading straks ook nog in orde worden gemaakt. Werk zat nog  :!:

Willem-Jan

Hallo Willem-Jan,

Ziet er al leuk uit zo, als je dempers wilt ik heb er wel een paar honderd voor je te koop.

Ik zie wel een PB van je.

Gr Einte
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Echt een leuk baantje. Met al die moderne digitale spulletjes vergeet je bijna hoe mooi het originele M-spul was. Ben benieuwd hoe je het verder gaat aanpakken.
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
De openbare opinie hobbelt wat gemakkelijk achter de commercie aan. Niets mis met metaalrails en ook niet met de gewone transformator. Laat het speelgenoegen centraal staan en prijs je gelukkig met het kunnen genieten van eenvoudige zaken. Lekker baantje.
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
prachtig gewoon, ik werk momenteel ook deels met M-rails, pure nostalgie :D

Dennis
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Citaat van: w67 op zondag 01 november 2009, 16:54:53
Dus eigenlijk niet te veel scenery maar vooral veel rails en andere klassieke atributen en gebouwen.


Hoho, dit gaat niet he! Je moet hier wel van die mooie metalen brugdelen gebruiken!

Ziet er goed uit man! Veel plezier van deze nieuwe baan! :)
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Hallo Willem Jan,

In een woord "geweldig" zo'n echte oude M rail baan  :D

super leuk project, veel succes ermee en ik denk dat heel veel "overgestapte" c rail rijders toch met enige weemoed hier naar kijken. Ik in ieder geval wel  8)

Groetjes Fulco
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Ik vind de baan er erg mooi uitzien.
Maar ik ben juist erg blij dat ik alles van M-rail weg heb gedaan.
C-rail bevalt me prima.
Heb er echt geen minuut spijt van,en zal dit ook niet meer krijgen.
Maar nogmaals vind de baan erg mooi geworden,en gelukkig heeft niet iedereen de zelfde smaak.

Mvg: Alex
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Allerlei Oostduitse spulletjes (bijvoorbeeld de Ampelmännchen) hebben in de jaren na de val van de muur een nostalgisch gevoel gekregen. Men spreekt vaak van "Ostalgie". Voor jouw baan zou ik daarom een nieuwe term willen introduceren: Mostalgie. Dit is het fijne gevoel wat de originele M-rails baan je geeft :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:.

Eens kijken of 't blijft hangen 8).
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Hoi Willem-Jan,

Ik zag dat je kunststof bruggen in je baan heb zitten, je zou eigenlijk blikken bruggen moeten gebruiken....Past mooi bij de rest van het blik.

Goed bezig met die m-rails, dat is tenslotte het enige echte marklin-spul.
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Jan-Willem, ik heb over de blikken bruggen wel nagedacht.
Maar vanaf 1970 staan de grijze plastic brugdelen al in de catalogus, en uiteindelijk is het ook een centenkwestie  :wink:

Maar wie weet als ik ooit iets tegen kom voor een schappelijk prijsje en ik het spul van mij kan verkopen.....

Ik heb een vermoeden wie de metalen brugdelen heeft....... :idea: :wink:

Grt. Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Citaat van: jeweve op maandag 02 november 2009, 16:57:47
Hoi Willem-Jan,

Ik zag dat je kunststof bruggen in je baan heb zitten, je zou eigenlijk blikken bruggen moeten gebruiken....Past mooi bij de rest van het blik.

Goed bezig met die m-rails, dat is tenslotte het enige echte marklin-spul.

Maar dan heb je nog meer herrie als je de brug op rijd  :shock:

Succes verder.

Gr Einte
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Zeer leuke baan.

@Rutger:
Of Mostalgie zal aanslaan weet ik niet. Maar ik vind het wel slim gevonden...

Grtz,
Philip
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Bedankt voor al jullie reacties boyz !

Nog even snel: Deze kunsstof brugdelen staan al in de catalogus van 1970 ( voor M + K rail ).
En natuurlijk vindt ik de brug van metaal ook bijzonder mooi en is vaak ook voor schappelijke prijsjes op Ebay te vinden. Deze stond t/m 1969 in de catalogus.Maar wat wel een stuk moeilijker is : "  DE BOVENLEIDING MASTEN VOOR OP DE METALEN BRUG  ".
Deze zijn moeilijker te vinden en daar is de prijs vaak ook naar. Zelfbouw kan natuurlijk ook , maar als het orgineel kan... :mrgreen:

Tot nu toe is alles periode verantwoord; De beige draaischijf, De kaki locloods met roodbruin dak, De kraan en ook de brug.  Maar ooit zal er een 3056 (krokodil) komen en die is van 1976, maar alléén omdat ik de 3015 erg duur vindt.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Ha Willem-Jan,

Ik heb er eerlijk niet aan gedacht om je metalen bruggen te verkopen! Maar inderdaad, ik heb ze liggen. En trouwens ook een klinke berg bovenleidingmasten met beugels voor de bruggen!

Maar, even terug naar je baan: het ziet er prachtig uit, zo zie ik het graag, lekker veel blik. Bruggen zijn mooi hoor, ik ga ze ook op mijn eigen baan (in aanbouw) toepassen, 12 bogen geloof ik.

@Einte: hoe meer herrie, hoe beter! Het mooie van dat oude spul is dat je het niet alleen hoort, je ruikt het ook! Tijdens het rijden van de locs en het werken van draaischijf en kraan, ruik je ze. Heerlijk!

Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Nou ja Jan-Willem, ik zat zelf te denken aan : 1 Boogbrug
                                                                         2 Korte vakwerkbruggen (aan elke kant één)
                                                                         2 Rechte aanloopbruggen
                                                                         + de daarbij bohorende bovenl.masten ( voor 370mm rijdraad)

Dus ik heb niet héél véél nodig, maar ik twijfel wel. Want deze brugdelen zijn echt nieuw, ze zaten in orginele oude en zelfs puntgave doosjes. En aan het uiterlijk te oordelen zijn ze daar ook nooit uit geweest, de boekjes zaten erbij en zakjes (nog gesloten) met beugeltjes voor K-rail. Ik had een enorme partij gekocht waarvan nu een gedeelte op Marktplaats staat.

Willem-Jan

Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Citaat van: jeweve op dinsdag 03 november 2009, 18:59:24

@Einte: hoe meer herrie, hoe beter! Het mooie van dat oude spul is dat je het niet alleen hoort, je ruikt het ook! Tijdens het rijden van de locs en het werken van draaischijf en kraan, ruik je ze. Heerlijk!


Ik heb net zes treinen laten rijden, en dat hoor je goed ondanks isolatie onder de rails.
De twee BR 81 dat zijn loks met een metalen ketel en dat hoor je het gewicht  :D :D

Gr Einte
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Ik vind het prachtig dat je van C naar M-rail gegaan bent. M staat voor mij voor nostalgie. Ik ben de laatste weken ook weer bezig met mijn baan, langzaam gaat het vooruit. Nu ben ik bezig met de seinen. Ben nu overal aan het rondkijken voor de 7188, 7040, 7041. Tijdens het installeren van de eerste seinen ging er een wereld voor me open. Wat er allemaal mogelijk in combinatie met de schakelrais 5146. Zo kan ik echt een semi-automatische baan creëren op analoge wijze.

Ben jaloers op je draaischijf. Vind ik nog te prijzig maar ik heb nog een ruimte over van 1.30 x 1.00 meter dus als ik nog ooit uitbreid....
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Hoi Chrisant,

als je nog goede schakelrails en seinen zoekt, ik heb er nog heel veel liggen!
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Zo weer even een kort verslagje.

Ik heb een achtergrond plaat gemaakt, of eigenlijk twee.
Om toekomstig transport mogelijk te maken heb ik alles vedeeld in makkelijk te hanteren delen.

De achtergrond plaat bestaat uit triplex dat ik op een lattenframe heb bevestigd.
Nadat ik het geheel heb gerold met een witte grondlak heb ik er een lichtblauwe waas overheen gespoten.
Het vlekkerige effect heb ik bewust gedaan, en later moet ik nog de lucht verder afwerken zoals wolken airbrushen. Ook is het mijn bedoeling om langs de onderrand wat landschap te schilderen.



Tot zover weer,

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Hoi Willem-Jan.
Het begint al een heel mooi geheel te worden.
Dit wordt (is) echt een baan waar ik als 8 jarige dagen mee doorbracht em waar ik in de toekomst ook zeker weer een (extra) ruimte voor ga reserveren.
Draaischijf met locloods, (boog) bruggen en seinen kon ik toen nog niet betalen, maar de laatste 5 jaar heb ik dit weer dubbel ingehaald! :lol:

Prachtig om te zien maar nog mooier om te horen en (zoals JanWillem ook al opmerkte) heerlijk om te ruiken! :mrgreen: 

Veel succes en plezier met de verdere bouw van deze Mostalgische baan! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Langzaam maar zeker: het roer om....van C naar M !
Ziet er erg leuk uit je m-baantje. 8)

Gr.
René