Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Station Landeck

Gestart door pab woensdag 02 september 2009, 20:21:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Station Landeck
Lid sinds: 2009

offline
Station Landeck
De Transalpin-express (twee locomotieven vertrekt uit het station van Landeck (Oostenrijk) richting Zwitserland.
Op het traject in Voralberg wordt voor de zwaardere treinen altijd met dubbele tractie gereden.

Re:Station Landeck-Zams
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re:Station Landeck-Zams
Dag Piet,

Ik ben al vaker wezen kijken naar het station van Landeck-Zams zoals het officieel heet. In principe niet een buitengewone verschijning. Wel zie je daar veel moderne, doorsnee treinen. Een uur gaat dan gemakkelijk voorbij.

Groeten, Paul
Re:Station Landeck-Zams
Lid sinds: 2009

offline
Re:Station Landeck-Zams
Citaat van: p.ghijsen op woensdag 02 september 2009, 20:46:37
Dag Piet,

Ik ben al vaker wezen kijken naar het station van Landeck-Zams zoals het officieel heet. In principe niet een buitengewone verschijning. Wel zie je daar veel moderne, doorsnee treinen. Een uur gaat dan gemakkelijk voorbij.

Groeten, Paul

Kom ook geregeld in Landeck. Komen niet zo heel veel treinen per uur. Een aantal regionale (lint achtige) treinen. Lange intercities (van Wenen naar Bregenz) en nog enkele andere. Ook zware goederentreinen heb ik daar gezien. Deze vakantie stond er ook een ICE toen ik langs het station reed, maar daar kon ik hleaas geen foto van maken. Leuk is wel dat e dubbele tractie wordt gewisseld in Landeck.

Wat andere locomotieven in het station en omgeving



Re:Station Landeck
Lid sinds: 2008

offline
Re:Station Landeck
Heb ik net bij het bericht over de jaren 90 foto's neergezet over Imst, een station verder! Uit de jaren '80.



Ik heb ook 2 foto's van Landeck, helaas niet meer (ieder foto kostte toen hfl 1)



Misschien staat de loods er nog?

Re:Station Landeck
Lid sinds: 2009

offline
Re:Station Landeck
Leuke foto's. Ook geen best weer toen (was nu de enige slechte dag tijdens onze vakantie)
Het station is een paar jaar geleden volledig gerenoveerd, ik heb de loods niet meer kunnen ontdekken.
Ook de brug over de Inn een stukje verder is afgelopen twee jaar volledig gerenoveerd. Het stenen deel is behouden gebleven, de stalen brug is vervangen.







Re:Station Landeck
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Station Landeck
Ik ben geen kenner hier, maar vond wel deze foto van de oude brug.
Gewoon leuk ter vergelijk.

http://www.karl-gotsch.de/Album/A.htm
Re:Station Landeck
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Station Landeck
De nieuwe situatie is wel mega strak.
Goed speurwerk !!
Re:Station Landeck
Lid sinds: 2009

offline
Re:Station Landeck
De brug gedurende de renovatie.
Ik vind de nieuwe brug ook goed geslaagd.

Nog een foto van tijdens de renovatie (augustus 2008). Het oude brugdeel is net teruggeplaatst op de gerenoveerde stenen brugdelen.
De nieuwe stalen brug is pas einde 2008 klaar.

Re:Station Landeck
Robin
gast

Re:Station Landeck
Ik ben ook een paar keer op het station Zams-Landeck geweest. Mijn opa en oma gingen zo'n 20 jaar lang in mei altijd naar Zams. Ik ben in 1999, 2001 en 2002 meegeweest. Helaas kreeg ik mijn eerste (digitale) camera pas in 2005. Dit jaar zijn we onderweg van Interlaken naar Bad Gastein eventjes opgestoken in Zams, helaas waren we op doorreis, en we konden dus niet even bij het station rondhangen.
Wel heb ik wat andere treinen vastgelegd in Oostenrijk, namelijk op Bad Gastein, Zell am See, en ik ben meegeweest met de autotrein van Mallnitz naar Böckstein. Binnenkort maar eens de foto's op de computer zetten :)