Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Ben benieuwd hoe die waterval dan wel stroompje gaat worden,

Groeten Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: remcy op dinsdag 18 augustus 2009, 21:46:21
ziet er netjes uit hoor !!
succes met je werkzaamheden
groet robert

Dank je meneer Robert  :mrgreen:

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ben vandaag weer aardig bezig geweest met mijn ravijntje....ga morgen eindelijk met hydrofibre aan de slag, ben benieuwd !!!   :)

Binnenkort een foto hiervan.

Heb een tijd geleden nog een leuk setje aangeschaft...vrachtwagen is voor een deel van metaal.
EIER und NUDELN.
Ik heb er nog niet eens mee gereden, schandalig  :lol:



Groetjes weer.

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
wie ikke ikke is pas 29 hoor !!!  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
groet robert
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: remcy op woensdag 19 augustus 2009, 20:56:31
wie ikke ikke is pas 29 hoor !!!  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
groet robert

Ik ben netjes opgevoed...zodoende  :mrgreen:

Meneer de edelachtbare  :lol:

Ter zake  :) ...ik heb vanavond mijn watervalletje een verfje gegeven, en eerlijk is eerlijk ben niet ontevreden over het resultaat, het eindresultaat blijft een verassing  :wink:

Groetjes,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
nee nee
meneer robert wil foto's !!!!
:lol: :lol: :lol:
groet robert
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: remcy op woensdag 19 augustus 2009, 21:51:03
nee nee
meneer robert wil foto's !!!!
:lol: :lol: :lol:
groet robert

Je hebt mensen...die zijn ook nooit tevreden  :mrgreen:

Binnenkort weer een update, met foto's !! effe geduld  :wink:

Om enigzins tegemoet te komen, hier nog een foto van mijn dagje uit GOES/BORSELE.
Dit lokje deed het rangeerwerk.



Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
tja
maar je luisterd wel en plaatst een foto  :lol: :lol: :lol:
goed gedaan hoor
deze meneer is blij nu
groet robert
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi mensen, kleine update...ben flink aan het kliederen geweest  :lol:

Kijk eens naar die schuimkoppen, gemaakt van watten  :)

Het is nog lang niet af hoor, kiezeltjes en steentjes nog...wil het afwerken met ACRYL-GEL (doorzichtig) waardoor het water gaat glimmen !!
Bergen krijgen nog hun kleur uiteraard, bosjes/struiken... enz. enz.

Maar het begin is gemaakt  :wink:

Enige tips betreffende het schilderwerk (en kleur) zijn altijd welkom...dank U.

O ja, het water lijkt erg blauw, maar achterin heb ik meer groen gebruikt dan voorin, zodoende  :)





Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Dat ziet er mooi uit, je nou niet meer het idee van *****put  :mrgreen:
Ik dacht dat het ravijn wel dieper zou zijn.

De waterval ziet er mooi uit, nou nog een ongeluk met een auto in het ravijn.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

je gaat maar door he! Het begint er al mooi ruig uit te zien. Kijk ook eens in het draadje van Wim N's diorama: dat vertelt ook veel over beekjes, met foto en probeersels.

Eigenlijk zou je het beekje wat anders moeten aanpakken:

ik zou als stap 1 de bedding heel donkergroen met zwart en zandgeel gestreept voorkleuren. gebruik in ieder geval GEEN blauw  :(  .Maak de oevers vast zomergroen.

2. Smeer de waterloop in met verdunde houtlijm (1:1) en lijm eerst kleine steentjes (aquarium winkel!) en wat grotere in de bedding en daarna dun aanstrooien met grof zand. met sterk verdunde waterverf kun je bruinere vlekken in het zand maken. 

3. de bedding verven met doorzichtige acryl lak (botenlak kan ook, geeft een wat geler effect).
zeg maar drie lagen, steeds opbrengen als de vorige laag droog is.

4. de zijkanten van de bedding afwerken met de grootste maat steentjes en groenwerk. planten en gras groeien en bloeien welig aan zo'n stroompje.

5. weer voorzichtig een acryl laag aanbrengen en in de kleverige verf de watten, zoals je nu ook al hebt. vallend water is voornamelijk wit, stromend water doorzichtig.

6. een acryl lak laag die het watervlak aan de bovenkant mooi glimmend afwerkt. dit mag een redelijk dikke laag zijn. en let op: water kruipt NIET tegen de zijkanten van de bedding op!

Ik hoop dat je de moed nog kunt opbrengen om dit aan te passen! Het is het echt waard.

met vriendelijke groeten,
Hessel.


Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Einte, bedankt...maar dat ongeluk wilde ik toch achterwege laten hoor  :)

Hessel,

Woow een hele waslijst...zal kijken wat ik kan doen, op mijn niveau uiteraard  :)

Dat moet ik even nader bestuderen.

Maar ik heb al een tube acryl-gel gekocht  :shock:

Bedankt Hessel.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,
ziet er weer heel mooi uit je ravijn(tje) knap gedaan met dat water,ben echt benieuwd naar de verdere afwerking van jou prachtige baan.  8)


groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Wim N
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

ja ja water nabootsen is nog niet zo makkelijk maak even anders een stukje waar je het even op uit test net wat ik ook heb gedaan dit is voor mij een leerzame stap geweest en kun je het op je ravijn gelijk daarna toepassen.

Veel succes ermee.

Groet Wim.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Wim N op donderdag 20 augustus 2009, 22:01:54
Hallo Hans,

ja ja water nabootsen is nog niet zo makkelijk maak even anders een stukje waar je het even op uit test net wat ik ook heb gedaan dit is voor mij een leerzame stap geweest en kun je het op je ravijn gelijk daarna toepassen.

Veel succes ermee.

Groet Wim.

Hoi Wim,

Ik heb net je diaroma draadje ingekeken...betreffende dat water, ziet er goed uit Wim.
Daar kan ik zeker inspiratie uit halen.
Eerst was de ondergrond veel groener, maar ik heb later toch teveel blauw toegevoegd.
Maar ja, aldoende leert men.
In boeken en voorbeelden zie je toch vaak, een groen/blauwachtige ondergrond.
Lijkt wel een beetje staalblauw, klopt dat ??

Bedankt voor je reactie  :)

Peter,

Jij ook bedankt voor je reactie uiteraard, ik zal mijn best doen  :wink:

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken
succes
groet robert
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo,

Ben vandaag aardig weer bezig geweest, en ik heb wat tips meegenomen Hessel...maar wel mijn eigen draai aan gegeven  :)
Ik heb een hoop eigen foto's bekeken, het meeste is eigenlijk schuim en witachtig.
En waterstroompjes geven duidelijk..ik noem het een melk-groene/grijze kleur.

Normaal spelen een heleboel dingen een rol daarbij, lichtval...zon enz.

Maar ja, aan de andere kant is zeer belangrijk PLEZIER en dat had ik vandaag...moet ook geen wedstrijd worden  :wink:

Denk dat het ook zeer persoonlijk is, zie zelf ook wel eens water nagemaakt dat zelfs ik denk ...OE  :lol:

ik heb een geruststellende gedachte alvast voor je Hessel...tis geen blauw meer  :mrgreen:

Volgende update zal even op zich laten wachten, GA HET 30 jaar SAMENZIJN vieren met vriendin...HOTELLETJE aan de RIJN, laat ie fijn zijn  :)

Tot gauw !!...groeten,

Hans  :wink:

Resultaat binnenkort...
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Beste Hans,

Met bewondering probeer ik regelmatig te kijken naar je berichten en foto's.   Ik vind het -net als alle mede forumgenoten- fantastisch wat je doet.   Het is natuurlijk ook fijn als je veel tijd kunt vrij maken voor zo'n leuke hobby als wij hebben (helaas gaat mijn tijd nu voornamelijk nog steeds op aan normaal werken :?).   Maar goed... In deze tijden mag je daar ook wel blij mee zijn!

Hans, ik wens je -samen met je partner- hele fijne dagen toe.   Geniet ervan, rust goed uit en dan staan wij straks weer klaar om je verrichtingen en ervaringen aandachting te volgen...

Groeten,
Jan
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Geniet met volle teugen van de breek aan de Rijn, kan je gelijk weer inspiratie op doen.

Zijn vol verwachting uit naar de volgende updates over je ravijn.

Groeten
Henk
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

het is inderdaad belangrijk dat je info van alle kanten kunt mixen naar je eigen inzicht. dus we zijn allemaal benieuwd welke mix jij gebruikt.

maar eerst lekker genieten. het is echt het vieren waard als je al zo lang bij elkaar bent.

groeten,
Hessel
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
CiteerVolgende update zal even op zich laten wachten, GA HET 30 jaar SAMENZIJN vieren met vriendin...HOTELLETJE aan de RIJN, laat ie fijn zijn  Smile
VAN HARTE DAARMEE DAT IS AL EEN BESTE TIJD ALLEBIJ NOG JAREN GELUK GEWENST !!
8) 8) :D :D


CiteerResultaat binnenkort...
OVER 9 MAAND ????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :roll: :wink:

groet robert
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Ziet er goed uit, voor de kleur van de rotsen kan ik je de kleur steen van de Gamma aanbevelen, wat mengen op den duur met witte latex en je krijgt een hele mooie steenkleur. Je brengt mij in ieder geval weer op ideeën.

gr. Henk
Re:Baan Hans(je)
Varekamp
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op dinsdag 18 augustus 2009, 13:42:12
Mensen even een vraagje, heb al wat hierover gelezen....maar het lijkt me wel tof de rails wat te verouderen en roestiger te maken.

Welke verf kan ik het best gebruiken, moet NIET te oranje worden..is iets minder.
Sommige plaatjes gaven wel een erg oranje gevoel 


Hans  :wink:

Hans ik vind dat je geweldig bezig bent, vooral je brug vind ik super!! Je vroeg om wat voor kleur je gebruikt om je rails te verouderen/roestig te maken. Ik zelf gebruik Humbrol nr. 113 met een paar druppeltjes zwart erin. Kijk anders ook maar eens op mijn draadje van Nieuwbaanplan van Ronald Varekamp. Hopelijk heb je hier wat aan.
Groeten en succes verder.

Ronald
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi mensen, ten eerste hartelijk dank voor jullie toffe reacties  :)

Ik heb in BOPPARD in Duitsland deze foto genomen...hierop zie je maar liefst drie roest-kleuren rails op 1 foto, knap geschoten of niet  :lol:
Ik dacht meteen, dit is zeker een plaatje waard !!



Ik krijg waarschijnlijk nog een toegift, misschien niet leuk voor jullie maar voor mij wel..een midweekje MOEZEL  :mrgreen:
Maar daarna ga ik weer echt aan de slag.

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Baan Hans(je)
Geniet er maar van Hans.
De hobby loopt niet weg.

Groet Jac.
Re:Baan Hans(je)
Lokkie
gast

Re:Baan Hans(je)
Leuk die verschillende roestkleuren. :)
Geniet van je extra midweekje.

Gr.
René
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Het geeft wel aan, dat je met roestkleuren verschillende kanten op kan...daarom was het grappig om drie verschillende tinten naast elkaar te zien, ik had het nog niet eerder gezien in ieder geval  :)

René en Jac, bedankt voor jullie reactie, en inderdaad de hobby loopt niet weg  :lol:

Hier nog een plaatje om wat berg-inspiratie op te doen, lijkt al net een treinplaat  :wink:



Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op zaterdag 29 augustus 2009, 09:10:44
Het geeft wel aan, dat je met roestkleuren verschillende kanten op kan...daarom was het grappig om drie verschillende tinten naast elkaar te zien, ik had het nog niet eerder gezien in ieder geval  :)

René en Jac, bedankt voor jullie reactie, en inderdaad de hobby loopt niet weg  :lol:

Hier nog een plaatje om wat berg-inspiratie op te doen, lijkt al net een treinplaat  :wink:



Groeten,

Hans.

Zulke bergen vind ik mooi, maar probeer ze maar te maken  :? 
Ik weet niet of ik dat zou kunnen  :(

Ik vind het wel er ver gaan om 3 kleuren roest op je rails te doen, je zou bijna zeggen leg ze een tijdje in de zure regen  :mrgreen: dan roesten ze ook.

Succes met je verdere plannen.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je Einte  :)

Met dat spul wat ik gebruik om bergen te maken is het echt wel te doen hoor, het voordeel is dat je gezien deze foto de rotsen minder echt in detail hoeft te doen.
Want vooral de rotsen in detail met donker en licht lijkt me best moeilijk...dus  :)

Ik heb verschillende soorten verf geprobeerd, en het wordt deze.
Grappige is dat deze boven in de foto (in het echt) er niet bij zit  :lol:



Sommige andere verf is te roze of te donker bruin.
Die van HUMBROL was dacht ik te roze en de 83 van Revell te donker..te bruin, maar niet roestbruin.

Deze ga ik gebruiken.
Niet te roze en niet te bruin...meer rood/bruin dus.
Maar het is heel persoonlijk, dus ik probeer niemand iets aan te smeren hoor  :P



O ja, en ik denk dat ik de bedding ook nog wat tamponeer aan de buitenkant.
Resultaat binnenkort !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hookies
gast

Re:Baan Hans(je)
Waarom zou je de bedding alleen aan de buitenkant tamponeren? Ik ken mensen die ook tussen de spoorstaven kleur mee geven en dat ziet er vaak fraai uit.

Is die berg ook geschoten bij Boppard?

Mvg,
Martin
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hookies op zaterdag 29 augustus 2009, 15:33:30
Waarom zou je de bedding alleen aan de buitenkant tamponeren? Ik ken mensen die ook tussen de spoorstaven kleur mee geven en dat ziet er vaak fraai uit.

Is die berg ook geschoten bij Boppard?

Mvg,
Martin

Is wel een goed idee Martin, hadden die ook C rails ??

Berg is ergens tussen BOPPARD en ST GOAR geschoten, vanaf het water...was een boottocht naar de LORELEY  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Baan Hans(je)
Beste Hans,

Ik gebruik dezelfde "roest" verf.

Groet, Anne W
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans,

wat een prachtige foto. Is er niet ooit een Märklin Z-baan gemaakt van dit Loreley traject?

Groetjes, John
Re:Baan Hans(je)
Lokkie
gast

Re:Baan Hans(je)
Op het Beneluxspoor.net forum bouwt iemand een modelbaan genaamd Boppard in N. 8)
Klik hier om het te bekijken.

Gr.
René
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Anne en John...bedankt voor jullie reactie en John voor het compliment betreffende de foto  :)

Gave link René, bedankt !!!!

Ik denk zeker dat dit gebied een enorme inspiratie kan en al heeft gegeven voor menig treinfanaat  :)

Alles zit erin, wijnranken, tunnels, bergen, kastelen...heuvels en ga zo maar door  8)

Hier nog wat plaatjes.

BOPPARD.



Langs de Rijn.



Tot slot nog wat bergdetail-inspiratie  :lol:



BEN MORGEN NOG EVEN WEG....TOT VOLGENDE WEEK VRUJDAG !! ..MOEZEL nog meer foto's  :P

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Als je dit wil nabouwen die bergen bedoel ik zou ik een beeldhouwer in dienst nemen.
Die laatste foto van die berg ziet er eenvoudig recht uit, maar bouw het maar na, ook voor mij een voorbeeld wat ik mooi vind.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Einte,

Het is toch een kwestie van er aan te beginnen, ik heb ook geen opleiding in beeldhouwen gehad  :)
Dat merk ik nu aan dat ravijn met watervalletje, toch een kwestie van proberen en proberen en veel naar foto's kijken...en dat lukt me al aardig  :wink:

Spreek je volgende week wel weer eens, ben nog effe weg.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Baan Hans(je)
Mooie foto's Hans,

Een goed voorbeeld en een mooie inspiratie bron.
Veel plezier deze week.
Groetjes Jac.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Ziet er super uit. Ben erg benieuwd naar het waterige eindresultaat.
Veel suces verder en als je het niet erg vindt blijf ik je volgen!!

Groet Jos
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Nog een voorbeeld van brug en rivier uit Landeck (Oostenrijk).
Een oude gerestaureerde stenen brug gecombineerd met een moderne stalen brug







Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo mensen, ben weer terug...dank voor de reacties nog.
Pab, mooie plaatjes !!

Binnenkort ga ik weer verder met mijn baan, hier nog een plaatje welke ik geschoten heb in Losheim, vlakbij Trier. (klein museum)



Groeten,

Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Leuk dat je weer terug bent, het was zo stil op het forum en mijn draadje.

Mooie foto's van die loc en een zeer mooie brug.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
hans
je hebt weer veel gemist  :lol: :lol: :lol:
hint hint
maar welkom terug
groet robert
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Einte, Robert en andere...het was gewoon saai zonder jullie, eigenlijk baal ik van vacanties...geintje  :lol:

Edward bedankt voor de info, ik ben totaal geen kenner op dit gebied.

Dit is een rangeerlok neem ik aan  :)



Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hou van een beetje afwisseling...ben aan het verouderen geslagen, ook met mijn rails.
Wil ook nog wat gras-polletjes her en der verspreiden, dus het is nog niet af hoor.



Binnenkort meer over mijn watertje  :lol: ...ook daar ben ik mee bezig !!

Fijne zondag !!

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Die stootblokken zien er goed uit.
Ik was op zoek naar stookblokken voor M rails die waren al verouderd door echte roest  :shock:
Toch maar niet gekocht  :D

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Wim N
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Wat je met kleur allemaal niet teweeg kan brengen is je dit ook weer goed gelukt.
Alleen bij het water geen roest kleur aanbrengen hoor. :) :)

Succes verder.

Groet Wim.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Einte, als ze echt geroest zijn lijkt me toch iets minder...goede keuze ze niet te kopen lijkt me  :)

Wim, bedankt...doe ook maar wat  :)

Zal het water schoon houden, er is al genoeg vervuiling in onze wereld  :wink:

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans, ik zie dit draadje nu pas voor het eerst, en maar eens een uurtje erin gestoken om te lezen.. Wat een fantastich werk heb je geleverd! Mijn ruwbouw ligt al ruim een half jaar stil, maar dit inspireert mij om toch ook maar weer eens de bouwmaterialen-zaak en vervolgens mijn zolder te gaan bezoeken!!!! Thanks voor dit draadje!
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Sascha op zondag 06 september 2009, 13:30:05
Hans, ik zie dit draadje nu pas voor het eerst, en maar eens een uurtje erin gestoken om te lezen.. Wat een fantastich werk heb je geleverd! Mijn ruwbouw ligt al ruim een half jaar stil, maar dit inspireert mij om toch ook maar weer eens de bouwmaterialen-zaak en vervolgens mijn zolder te gaan bezoeken!!!! Thanks voor dit draadje!

Leuk om dit te horen...dank voor je reactie  :)

Ik heb zelf gemerkt dat je altijd in beweging moet zien te blijven, net als met klusjes thuis.
Als zeg maar de tussen-pauze te lang is...kan iets verwateren, en inspiratie verdwijnen.
Maar dit zijn allemaal persoonlijke gevoelens, bij jouw kan dat weer heel anders werken uiteraard  :)

Ga weer aan de slag.

Groeten,

Hans.