Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Spoorwegviaduct

Gestart door Gerard maandag 10 augustus 2009, 21:54:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Spoorwegviaduct
Gerard
gast

Spoorwegviaduct
In 2005 kregen we te horen dat ons huis gerenoveerd zou worden. Ik was toen ongeveer halverwege met het bouwen van de vorige baan. Verder bouwen had toen geen zin meer, alles moest toch afgebroken worden.
Maar het positieve van het verhaal was wel dat ik een dubbele hoeveelheid ruimte zou krijgen, dus ging ik al snel aan de slag met een nieuw baanplan. Daarin was ook plaats ingeruimd voor een spoorwegviaduct.
Toen de tekening van de nieuwe baan klaar was ben ik begonnen aan de bouw van dat viaduct. Het zou geen standaard viaduct uit een bouwpakket kunnen worden: het zou in een boog komen te liggen.
Toen ik in 2008 weer kon beginnen met bouwen bleek dat ik een paar aanpassingen moest maken in de baanplannen en zou er geen plaats zijn voor dat viaduct. Dat vond ik zonde van de tijd en moeite. Dus heb ik zo gegoocheld met het baanplan dat het viaduct er toch kon komen, zij het op een andere plaats en 180° gedraaid.

Zie hier een paar plaatjes van dat viaduct:




En de rest van de foto's vind je hier.

Zoals je kunt zien is het viaduct in 2005 gebouwd, dus vóór het forumtijdperk. Er is dus geen beschrijving van de bouw.
De gebruikte materialen zijn hardboard, spijkertjes, schroefjes en houtlijm. En natuurlijk wat verf.
Re:Spoorwegviaduct
Joost B.
gast

Re:Spoorwegviaduct
Wie wir gewohnt sind einfach genial! 8)
Re:Spoorwegviaduct
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Spoorwegviaduct
Zeer fraai gedaan Gerard het ziet er echt super uit!! :)
Heb je de binnenkantjes ook voorzien van veel graffiti zoals dat meestal is of hebben ze die hype nog niet gevonden op die plekken? :P

Groetjes,

Antal