Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Middagje Amsterdam Westpoort

Gestart door Boskabouter zaterdag 20 juni 2009, 18:22:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Middagje Amsterdam Westpoort
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Middagje Amsterdam Westpoort
Vandaag even op stap geweest met Jan ( v/h alex1212 )  en 3 keer de afslag rotterdam waalhaven gemist.
Vraag mij niet hoe, maar het is ons gelukt..
Maar goed, we laten ons niet uit het veld slaan en zijn doorgereden naar Amsterdam Westpoort om daar is even los te gaan op al dat lekkers wat ons werd voorgeschoteld.
Hierbij wat foto's :









Weet iemand hoe het nu zit met de Kindertekening op de korte neuszijde van deze ACTS? :shock:





De volgende Loc konden wij beiden niet plaatsen, er stond aan de zijkant "Deutz"
Nu ga ik ervan uit dat dit misschien iets te maken heeft met de motor van Magirus.
Wie weet welke loc dit is?
Ja oke de Structon "irene" dat begrijp ik, maar type enzzz







Dat was het voor zover, hopelijk hebben jullie er iets aan gehad, wij in ieder geval wel.
Groeten en tot een volgend keer

Paulus :wink:
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Morge,

Het lijkt wel of je eerst die loc hebt staan wassen :mrgreen:

Zo net bij de spuiter vandaan...

grt jan 1212
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Zo Jos V. of Nicki L. ouwe coureur, inderdaad ze stonden al van een afstand te blinken  :D
Helaas nog niemand die iets van die tekningen weet, hmmm misschien komt t nog.

Groetjes Paul
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Hele leuke foto's.
Bedankt voor het delen ervan :D

Mathijs
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Bedankt voor het plaatsen van de foto's.

Groeten van Jarno
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
leuke foto's hoor
ik ben altijd blij met deze goederen trein foto's
dus bedankt voor het plaatsen en rustig blijven plaatsen hoor  8) :lol:
groet robert
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
THX voor de reacties! TOP!

Volgende keer hopelijk wordt het anker wel optijd uitgegooid en wordt het RT Waalhaven  :)

Als ik die weer is geschoten heb, post ik ze uiteraard.

Groeten

Een nieuwe gast
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Citaat van: Boskabouter op zaterdag 20 juni 2009, 18:22:10

De volgende Loc konden wij beiden niet plaatsen, er stond aan de zijkant "Deutz"
Nu ga ik ervan uit dat dit misschien iets te maken heeft met de motor van Magirus.
Wie weet welke loc dit is?
Ja oke de Structon "irene" dat begrijp ik, maar type enzzz
Deutz 1200.

Zusjes zijn Monique, Janine and Ankie.

Gr, Ben.
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Bedankt voor plaatsen, vond het leuk om  te zien. Blijven altijd mooie plaatjes om te zien.

Groeten Ronald
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Citaat van: spoorman op zaterdag 20 juni 2009, 22:03:17
Citaat van: Boskabouter op zaterdag 20 juni 2009, 18:22:10

De volgende Loc konden wij beiden niet plaatsen, er stond aan de zijkant "Deutz"
Nu ga ik ervan uit dat dit misschien iets te maken heeft met de motor van Magirus.
Wie weet welke loc dit is?
Ja oke de Structon "irene" dat begrijp ik, maar type enzzz
Deutz 1200.

Zusjes zijn Monique, Janine and Ankie.

Gr, Ben.
Thx ben!
Maar is dit een oostduister, een westduitser?
Waar komt deze dame ( Irene)  vandaan?
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Citaat van: spoorman op zaterdag 20 juni 2009, 22:03:17
Citaat van: Boskabouter op zaterdag 20 juni 2009, 18:22:10


Deutz 1200.

Zusjes zijn Monique, Janine and Ankie.

Gr, Ben.

Oke Ben,

En waar komen die zusjes vandaan , kunnen we al aan een ombouw denken??
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Boskabouter,

Om het leed enigszins te verzachten plaats ik hier nu wat foto's van vorige keer in de waalhaven
toen ik de Tom Tom wel aanhad :idea: :mrgreen: op  26  Juli 2008.

Dit wilde ik al eerder doen hier, maar ik wist tot nu toe niet hoe ik dat moest doen :P.
Ik wordt hier steeds handiger mee.

En jij nog gefeliciteerd met je nieuwe camera boskabouter, ik hoef je niks meer te vertellen
hoe zo'n D40 werkt, dat hai je mooi 'dan.

En nogmaals excuus voor het missen van die afslag :oops:


Edit Looney Tunes: verouderde fotolinkjes die irrelevante beelden tonen weggehaald
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Hey Toffe gast ! :D :D :D

Wederom prachtige kieks Jan! :D
weer even genieten van al dat Cargo geweld :wink:

Groeten
Een nieuwe gast
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Citaat van: Boskabouter op zaterdag 20 juni 2009, 22:32:08Maar is dit een oostduister, een westduitser?
Waar komt deze dame ( Irene)  vandaan?

Hersteller: Deutz
Typ: DG 1200 BBM 
Fabriknummer: 57188
Bauart: B'B'-dh 
Baujahr: 1961
Spurweite: 1435 mm 

18.03.1961   Auslieferung an KBE - Köln-Bonner Eisenbahn AG, Köln "V 32"   
01.01.1992   => HKG - Häfen Köln GmbH, Köln "V 32"   
01.07.1992   => HGK - Häfen- und Güterverkehr Köln AG, Köln "V 32"   
__.12.1994   Umzeichnung in "DH 32"   
31.12.2004   an Vossloh Locomotives GmbH, Kiel-Friedrichsort [Händler] 
22.06.2007   an Strukton Railinfra Materieel B.V., 's-Hertogenbosch [NL] "303006" [Name: Irene] [Tag der Überführung nach Aufarbeitung]

Gr, Ben.
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
WOW!!! :shock:

Dit is research pur sang !!!!

Super bedankt Spoorman Ben! :wink:

Groetjes
Paul
Nieuwe gast
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Paul & Jan leuke foto's beetje jammer dat je de Whz niet hebt kunnen vinden, maar goed ik vergeef jullie  :lol:

De kindertekening...

bron:website van ERS Railways

Kinderen kleuren de Betuweroute!

Op rangeerterrein Kijfhoek zijn acht winnaars van de Rail Cargo tekenwedstrijd verblijd met hun tekening op de zijkant van een locomotief van ITL, ERS, ACTS en Rail4chem.

Naar aanleiding van de opening van de Betuweroute op 16 juni 2007, heeft Rail Cargo information Netherlands een tekenwedstrijd georganiseerd. Kinderen uit gemeenten gelegen langs de Betuweroute kregen de kans om hun beeld te schetsen van het spoorvervoer. Het leverde een kleurrijk resultaat op.

De deelname-formulieren voor de wedstrijd zijn de afgelopen maanden verspreid in de containerbios, een speciale mobiele bioscoop die alle gemeentes langs de Betuweroute heeft aangedaan. Hierin werd een bijzondere film getoond over het totstandkomen van de Betuweroute.
Directeur Max Philips van Rail Cargo information Netherlands:? De tekenwedstrijd is werkelijk uniek, de kindertekeningen met een afbeelding van een goederentrein zijn nu uitvergroot op de zijkant van de locomotief geplakt. De komende maanden kunnen de winnende kinderen hun tekening langs zien rijden over de Betuweroute?

De railgoederenvervoerders, de eigenaren van de locomotieven, reageerden enthousiast op de tekenwedstrijd en de meeste van hen hebben direct een locomotief beschikbaar gesteld. Veel kinderen en ook scholen hebben aan de tekenwedstrijd meegedaan en in totaal ontving Rail Cargo zo?n 350 tekeningen.

Max Philips:?Het is mooi om te zien hoe kinderen telkens weer een andere invulling hebben gegeven aan een goederentrein. Speelgoed, eten, dieren en kleding waren veel terugkomende elementen in de tekeningen. Als je die trotse kopjes ziet dan realiseer je je dat het spoorvervoer niet een eigen wereld is,  maar midden in de maatschappij staat!?.



Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Deutz (KHD) is een grote Westduitse fabrikant van dieselmotoren / diesellocs.
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Middagje Amsterdam Westpoort
Citaat van: Brigitte op zondag 21 juni 2009, 21:01:38
Paul & Jan leuke foto's beetje jammer dat je de Whz niet hebt kunnen vinden, maar goed ik vergeef jullie  :lol:

De kindertekening...

bron:website van ERS Railways

Kinderen kleuren de Betuweroute!

Op rangeerterrein Kijfhoek zijn acht winnaars van de Rail Cargo tekenwedstrijd verblijd met hun tekening op de zijkant van een locomotief van ITL, ERS, ACTS en Rail4chem.

Naar aanleiding van de opening van de Betuweroute op 16 juni 2007, heeft Rail Cargo information Netherlands een tekenwedstrijd georganiseerd. Kinderen uit gemeenten gelegen langs de Betuweroute kregen de kans om hun beeld te schetsen van het spoorvervoer. Het leverde een kleurrijk resultaat op.

De deelname-formulieren voor de wedstrijd zijn de afgelopen maanden verspreid in de containerbios, een speciale mobiele bioscoop die alle gemeentes langs de Betuweroute heeft aangedaan. Hierin werd een bijzondere film getoond over het totstandkomen van de Betuweroute.
Directeur Max Philips van Rail Cargo information Netherlands:? De tekenwedstrijd is werkelijk uniek, de kindertekeningen met een afbeelding van een goederentrein zijn nu uitvergroot op de zijkant van de locomotief geplakt. De komende maanden kunnen de winnende kinderen hun tekening langs zien rijden over de Betuweroute?

De railgoederenvervoerders, de eigenaren van de locomotieven, reageerden enthousiast op de tekenwedstrijd en de meeste van hen hebben direct een locomotief beschikbaar gesteld. Veel kinderen en ook scholen hebben aan de tekenwedstrijd meegedaan en in totaal ontving Rail Cargo zo?n 350 tekeningen.

Max Philips:?Het is mooi om te zien hoe kinderen telkens weer een andere invulling hebben gegeven aan een goederentrein. Speelgoed, eten, dieren en kleding waren veel terugkomende elementen in de tekeningen. Als je die trotse kopjes ziet dan realiseer je je dat het spoorvervoer niet een eigen wereld is,  maar midden in de maatschappij staat!?.





Helemaal geweldig en duidelijk! THX!
En volgende keer doen we beter ons best in Rotterdam :wink:

Groeten
Een nieuwe gast