Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Roger,

Klopt allemaal weer, de huisjes is inderdaad een groot probleem, soms haal ik bewust al de grondplaten eraf zodat het wat echter lijkt, maar er zijn diverse huisjes bij die ik nog vanuit mijn jeugd heb en dus al ruim 30 jaar oud zijn, bij het afhalen van de grondplaten stort dan vaak het hele huisje in. Bij nieuwe huisjes bouw ik meestal al zonder. De rails zat netjes vastgelijmd tussen de bedding, totdat ik weer de tik kreeg om bovenleiding te gaan plaatsen, en dan wordt het breken natuurlijk ha ha, man bijna niet los te krijgen, maar dit moet ik allemaal nog repareren. Leuk klusje voor een slechte zomerdag, dan zijn dit kleine klusjes om ook zomers lekker bezig te zijn, ik twijfel namelijk ook nog over digitaliseren, en dan zou het weer open moeten, dus ik wacht nog effe totdat ik eruit ben, het kost behoorlijk wat moet ik zeggen. . Maar ik ben blij met je reactie, want dit zijn wel puntjes waar je vaak niet op let, en een ander wel opvallen. Ik ga eraan werken. Het banenplan is inderdaad niet zo heel groot, zo'n 4 mtr, bij 1,80 mtr, er komt nog wel een schaduwstation bij aan de achterzijde, en heel misschien (als mijn vriendin het ook goed vindt ha ha) aan de linkerzijde nog zo'n 2 bij 2,50 mtr, en dan wordt het leuk denk ik, maar ik hou het bewust wat rustiger omdat mijn dochtertje het dan ook leuk blijft vinden en zij het ook kan overzien. Maar dan houdt het wel op hoor, dan is de achterkamer vol.  Thanks voor je input.
Re:Landendriehoek
Veer
gast

Re:Landendriehoek
Mag ik een tip van je? Hoe heb je het mooie water op jouw baan gemaakt?

Ik ben nog op zoek naar een manier om realistisch water te maken.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
het water heb ik gemaakt door eerst een plastic plaatje op maat te zagen, daarna heb ik de kleuren, turquoise en olijf groen met elkaar gemengd (glasverf)dit doe je op gevoel van de kleur welke je zelf wilt, waar het dieper moet lijken doe je een wat dikkere laag aanbrengen , en waar het ondieper moet zijn daar doe je het dun opbrengen zodat het nog wat doorschijnt. Het is ook leuk om een bodem te maken zodat als je van bovenaf kijkt er diepte in ziet.. Als het droog is doe je er transparante glasverf over en maak je waterstructuren (ribbels en kringen), zorg dat je dit met een fjne kwast doet, anders krijg je hele brede structuren.

ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb, succes ermee.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hallo ÖBB,

Ik heb net je topic ontdekt.
Wat maak jij een mooie scenery en die bergen gewoon prachtig.
Ik blijf dit volgen ik krijg hier wel inspiratie van.

Groet Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
nog wat foto's







veel plezier, het zwembad krijgt al vorm, maar helaas even weinig tijd om het af te maken, zodra hij klaar is komen de foto's.
Re:Landendriehoek
kenny1647
gast

Re:Landendriehoek
Ziet der alweer zeer goed uit!
Gr kenny
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
weer een mooie update van je scenery.

Ziet er top uit.

Peter
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Mooie foto's.
Erg mooi gemaakt.

Groet Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Landendriehoek
wederom geweldige foto's
complimenten
groet robert
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
hoe heb jij de wegen allemaal gemaakt,

ik zie verf
zand?
hout?

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2020

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Wat een ongelofelijk mooie baan en wat een detail!! Zou daar op termijn graag wat tips van willen zien hoe eea aan te pakken.

Groeten,
Droef
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

de autowegen zijn van gips met daarover wat verf (zelfde als de bergen steen kleur), het plein door gips in scheurband en later de band verwijderen waardoor je steentjes krijg, de landwegen van tuinaarde met zand of zonder en goed in de houtlijm drukken. Voor degene die tips willen hebben stel de vraag en ik zal proberen daar een antwoord op te geven. Op dit moment ben ik nog bezig met het zwembad bij het pension, maar gezien mijn drukke overige agenda ben ik er nog maar net mee begonnen.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
Indrukwekkend hoor mooie scenery.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hierbij alvast een eerste foto van mijn zwembad bij het pension dat zodadelijk in de heuvels wordt geplaatst.
Er moet nog een hoop gebeuren maar dat komt allemaal nog wel.
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Als je dit ziet krijg je zin in vakantie.

Zwembad ziet er leuk uit, aalleen mis ik wat mooie dames langs het zwembad :D :D

Peter / degeluidsman
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
ha ha Peter, dat komt ook omdat het vakantieseizoen nog niet begonnen is. Maar ze komen erbij hoor als ik ze op kan sporen. :lol: 8)
Re:Landendriehoek
digi-jacques
gast

Re:Landendriehoek
ik vind hem geweldig!! zeer mooi, ook leuk om te zie dat je baanplan, en je uiteindelijke scenery enorm verschillen met het boekje.

Ik loop zelf altijd vast als ik dat soort plannen met een "voorgekauwde" scenery zie. kan moeilijk da iets anders voor ogen zien.....
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Ziet er erg leuk uit. 8)
Weer een heel leuk detail op je mooie baan.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Mooi zwembad, krijg direkt zin in een duik.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
woopietrein
gast

Re:Landendriehoek
Heel mooi allemaal.
Hieruit komt weer het resultaat dat je van een baan die in een boekje staat goed als basis kan gebruiken.
Mooi landschap, schitterende rotsen, en oog voor zeer veel details.
Echt een baan waarop je steeds weer dingen ziet gebeuren, en mooi afgewerkt.
Ga zo door zou ik zeggen....
Re:Landendriehoek
rorail
gast

Re:Landendriehoek
In Tirol bestaan verschillende hotels waarbij het zwembadwater wordt verwarmd met een zonneboiler op het dak van het hotel. Misschien nog een aardig detail om toe te voegen.

Verder waan ik me reeds in de Oostenrijkse Alpen als ik dit draadje zie. :P

Groet,
Ronald
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hey Ronald bedankt voor de tip van die zonneboiler, weet jij ook of en waar die te koop zijn? anders moet ik even wat foto's gaan bekijken en kijken of ik het na kan maken.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
rorail
gast

Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Ik ken ze helaas niet in model, maar ik moest denken aan een hotel vlak bij Innsbruck waar ik ooit (20 jaar geleden) was en men ook op deze wijze het zwembad verwarmde.
Later heb ik het op andere hotels in diverse delen van Tirol gezien.

Groet,
Ronald
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
ik heb zelf wat zitten zoeken, tegenwoordig gebeurd het met zonnepanelen en een zonneboiler op de zolder. en die zonnepanelen heb ik al eens gezien bij een fabrikant, dus ik ga zoeken. nogmaals bedankt voor de tip.
Re:Landendriehoek
hoolsema
gast

Re:Landendriehoek
ben zo toch niewschierig hoe bestuur je je baan?

Reinder
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Reinder,

Ik heb een mobile station en ik gebruik de hobby seinen. De wens is ooit digitaal te gaan, de locs zijn het al maar ik vind het toch een hoop geld voor een seintje en een cs. Maar wie weet ooit.
Re:Landendriehoek
hoolsema
gast

Re:Landendriehoek
okee dankje hik tegen het zelfde probleem maar hou het maar bij aneloge besturing wel digitale locs uiteraard

Reinder
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Reinder,

Zou Mister Bean wat minder tekeer kunnen gaan, dit is erg onrustig als je zit te lezen.

Peter / degeluidsman
Re:Landendriehoek
Davekuh
gast

Re:Landendriehoek
Ik zie deze baan nu voor het 1st.
Ziet er heeel erg mooi uit. Vooral het landschap is erg realistisch. :d.
Ga zo door!

Dave
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Dank je wel Edward, ik blijf mijn best doen, echter op dit moment is het meer spullen verzamelen voor het najaar, want ik moet zeggen met die hitte doe ik eigenlijk niets, maar ik denk dat dat voor een ieder van ons zo is. ik hoop in mijn vakantie even bij Auhagen te kunnen kijken, en hier het nodige in te slaan. Maar het is mijn doel om op een beperkte ruimte toch iets neer te zetten dat enigszins echt lijkt.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
metallijan
gast

Re:Landendriehoek
Heel mooie baan
De scenery is prachtig
Groeten
Jan
Re:Landendriehoek
Wim N
gast

Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Je laat weer hele mooie foto´s zien van je scenery geweldig zeker het zwembad.

Groet Wim.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Nou luitjes, we zijn al weer terug van onze vakantie in het pitoreske Erzgebirge Duitsland. Tot mijn geluk zit hier de firma Auhagen, na vorig jaar Märklin en het jaar ervoor Faller bezocht te hebben.  In één woord geweldig, een mooie winkel (naast de fabriek) met een zeer vriendelijke oudere dame welke me rustig mijn tijd door liet brengen in deze "snoepwinkel" voor modelbouwers. Het is een merk dat zeer aan te raden is, ze hebben geweldig mooie bouwdozen voor weinig, zeer gedetailleerd. Ik had een station, wat schuurtjes, een seinpost, een loopbrug, electra huizen, een stadspoort en nog wat voor nog geen 100 euro, en dat voor zeer mooie gedetailleerde bouwdoosjes. Nu even een plekje op de baan zien te vinden voor al dit moois. Tevens even mijn wagenpark wat uitgebreidt met 2 trabantjes en een  wartburger. Erg grappig om die op de baan erbij te zetten, alleen het formaat al, bijna groot N spoor. Tevens is het gebied Erzgebirge erg leuk voor treinfanaten, je hebt hier mooie stoomlijnen (musea) 0.a. Steinbach-Jöhstadt,  en een draadkabeltrein in Augustusburg. Ook vind je hier nog diverse modeltreinwinkeltjes, al zijn die zeer beperkt open. Nu maar weer wachten op het weer zodat we straks in de herfst weer lekker aan de slag kunnen







Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Landendriehoek
welkom terug in holland  :lol: :lol: :lol:
leuke foto's en leuk om te horen van auhagen
bedankt voor het delen van de foto's
groet robert
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Dat is een mooi plekje op onze aardbol zo te zien :D.

Het spoorlijntje mag er ook wezen, veel plezier met de bouwdozen, hier zien we vast wel foto's van.

peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
ja mooi is het daar. vandaag wilde ik beginnen met het maken van een stadspoort, echter er ontbrak een onderdeel, ook van mijn voetgangersbrug ontbraken de relingen. Dus maar een mailtje gestuurd naar Auhagen, ik verwacht geen problemen, want ze vermelden zelf dat ze het kostenloos opsturen als er iets ontbreekt.
Zodra ik bezig ga zien jullie de resultaten.

Re:Landendriehoek
de Hoeve
gast

Re:Landendriehoek
ja daar is het mooi! ben ook nog langs die fabriek (fabriekje?) gekomen.

ben je ook nog in Wolkenstein geweest? daar kun je eten in een treinwaggon. er rijdt een LGB spoortje over het terras.

groeten,
Hessel.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Wessel, Nee daar zijn we helaas niet geweest, wel in Rathen, daar rijdt een LGB baan en in Seiffen hebben ze wat baantjes op diverse schalen staan, maar dat was niet zo spectaculair moet ik zeggen.
Re:Landendriehoek
de Hoeve
gast

Re:Landendriehoek
Hoi,

Ben je ook in Rathen geweest bij die openlucht modelbaan in schaal G?
en dan vast ook wel op de Bastei en de Amselsee?

in Seiffen was toch een winkeltje met een hele grote H0 baan? daar bij die rodelbaan. ik weet niet of je dezelfde bedoelt.

Die BR99 heb ik ook gezien en nog ergens op foto, alleen weet ik niet meer waar. Het was in de buurt van Anna-Bucholz. We wilden een ritje maken, maar het was al te laat: konden we niet meer terug. Heb toen gegeten in een restaurantje met 1 tafel en een hele verzameling brandweerautos, naast de spoorbrug. Echt leuk daar.

We hebben ook nog een rondje met de Sächsische Semmering bahn gemaakt, we zaten namelijk bij Pirna in een hotel, kun je zo opstappen. Inclusief cabine rit! In Neustadt heb ik nog wat foto's gemaakt en naar Charlie gestuurd (bahnhof neustadt).

Ik vind het daar super fantastisch. en dat landschap ben ik op mn baan aan het nabouwen, inclusief Elbe.

groeten,
Hessel.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Hessel,

Ja het was datzelfde baantje in Seiffen, waren wel een paar leuke elementen bij hoor maar ik heb betere gezien die gratis waren. We zijn inderdaad naar de Bastei geweest, en nog veel meer andere mooie dingen gezien. Wij zaten een eind verderop in Sayda, zo'n 30 km van Seiffen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hierbij mij nieuwe aanwinsten wat betreft auto's, het zijn echte ossie's

2 trabanten en 1 wartburg. en ondanks het formaat dat ze klein lijken het zijn echt 1:87. Ik vond ze te grappig om te laten staan, en die ossie's komen gewoon lekker touren in mijn droomlandschap.



Schöne Urlaub
Re:Landendriehoek
peterke33
gast

Re:Landendriehoek
hallo marklinfan,kijk voor het eerst naar je foto's echt heel prachtig gedaan hoor.ga zo verder zal ik zeggen  :P

groeten peter37
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Het is geweldig, ik heb zojuist de ontbrekende spulletjes ontvangen van de firma Auhagen, super wat een service, echt top.

Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Dat is mooi, dan kun je nu aan slag. :mrgreen:

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
hierbij de eerste foto's van een stadspoort van Auhagen, hij is nog niet helemaal af, maar voor het idee alvast. Ik heb wel wat verouderd, vooral de onderste muren, de rest wat minder plastic achtig gemaakt. Dit torentje koste me slechts 16 euro, veel minder als bij de grote jongens op bouwpakketen gebied.


Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Landendriehoek
ziet er strak uit die stads poort  :shock:
succes met je vorderingen
groet robert
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Heel fraai. 8)
Krijgt vast een heel mooi plekje op je baan.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hierbij de foto's van de stadstoren van Auhagen, alleen de voorhekjes moeten er nog aan, maar dat komt nog als het definitief op zijn plek komt.




Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re:Landendriehoek
Je baan is gewoon Prachtig, echt klasse, hier wil ik meer van zien  :) !

mvg

Maxim
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

prachtige scenery, je bent echt een kunstenaar. Laat de foto's maar komen :D :D :D

Groetjes, John