Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baan ontwerp Nick

Gestart door nick_9450 zondag 19 april 2009, 21:30:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baan ontwerp Nick
nick_9450
gast

Baan ontwerp Nick
Goeieavond.

Hierbij stel ik men baanplan voor
De lengte en breedte zijn 2m op 43 cm
Er wordt me c-rail gerwerkt als ook met mobile station, en later mss met CS2
Dit is men verloopig ontwerp.
Het gaat hier over een lokaal dubbelsporige station met aftakking voor de goederen loods.ik heb op deze kleine oppervlakte proberen de weg te vinden voor het niet al te veel sporen te gebruiken maar ook dat er toch wat kan gereden worden.




Graag hadt ik jullie mening over deze creatie.
nick
Re:Baan ontwerp Nick
kenny1647
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Mooi , maar je kan geen rondje rijden =D
Gr kenny
Re:Baan ontwerp Nick
nick_9450
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Citaat van: kenny1647 op zondag 19 april 2009, 21:54:08
Mooi , maar je kan geen rondje rijden =D
Gr kenny

Nee, door het plaats gebrek kan ik geen volledige bocht leggen, dus ben ik verder gegaan op het idee van een kleine rangeerbaan.

nick
Re:Baan ontwerp Nick
kenny1647
gast

Re:Baan ontwerp Nick
ah ok..
maar ik denk wel dat het mooi gaat zijn.
Gr kenny
Re:Baan ontwerp Nick
Ik vind het een leuk plan!
Toch zou ik het op een paar punten anders doen:

  • De inrijwissel (rechts) zou ik in de boog leggen, dus vervangen door ene wissel rechts die dan in plaats van de boog komt.
  • Na die inrijwissel zou je eventueel npg een spoortje naar rechts aan kunnen sluiten...
  • De 2 wissels voor het perron zou ik een stuk verder naar links leggen. Het perron kun je dan verder naar rechts leggen, aan de andere kant van die wissels (totaan de inrijwissel). Dan kun je ook om langere treinen omlopen

Re:Baan ontwerp Nick
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan ontwerp Nick
mooi hoor
ben benieuwd
hoe het gaat worden
succes
groet robert
Re:Baan ontwerp Nick
nick_9450
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Rekening houden met de tips van Egmaf. zijn hier de 2voorlopig plannen

origineel


Plan 2



nick
Re:Baan ontwerp Nick
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baan ontwerp Nick
plan 2 lijkt me beter.

heel leuk concept, moet helemaal goed komen...
vergeet geen plek voor MS/CS over te houden ;)

Dennis
Re:Baan ontwerp Nick
nick_9450
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Citaat van: minirailz op maandag 20 april 2009, 19:08:48
plan 2 lijkt me beter.

heel leuk concept, moet helemaal goed komen...
vergeet geen plek voor MS/CS over te houden ;)

Dennis

:D die zal zeker niet vergeten worden. wel zal de plek waar de baan staat verbazen.
Ze staat boven aan het rek die op men bureau staat.  Dus staat de baan op ooghoogte wanneer je recht staat...

nick

Re:Baan ontwerp Nick
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baan ontwerp Nick
Citaat van: nick_9450 op maandag 20 april 2009, 19:11:40
Citaat van: minirailz op maandag 20 april 2009, 19:08:48
plan 2 lijkt me beter.

heel leuk concept, moet helemaal goed komen...
vergeet geen plek voor MS/CS over te houden ;)

Dennis

:D die zal zeker niet vergeten worden. wel zal de plek waar de baan staat verbazen.
Ze staat boven aan het rek die op men bureau staat.  Dus staat de baan op ooghoogte wanneer je recht staat...

nick


gaaf 8)

Dennis
Re:Baan ontwerp Nick
Mathijs
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Ik ben het met Dennis eens, plan 2 ziet er goed uit. En zou te horen heb je goed doordacht wat je wilt gaan doen en hoe, vooral dat op ooghoogte vindt ik heel slim 8)

Mathijs
Re:Baan ontwerp Nick
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Baan ontwerp Nick
'k Zou 2 perrons maken ipv 1 perron tussen de sporen in.

Dan kan je het bovenste perron helemaaal lang maken,
Je onderste perron zou dan wel een stukje korter worden, tenzij je aftakking naar je loods ook verder naar rechts doet.

Je kunt de 2 perrons dan verbinden met een loopbrug of een overweg...
Re:Baan ontwerp Nick
nick_9450
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Na het plan the hebben uitgelegd met c-rail.. zag ik toch enkele punten waar het mis zat en waardoor het plan afgeschreven is :( .

Nu word er gedacht over een ander plan of een herstructurering van het originele plan.

nick
Re:Baan ontwerp Nick
Dribbel
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Wat waren de minpunten die je zag?
Re:Baan ontwerp Nick
rorail
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Nick,

Jouw baan komt qua afmetingen én idee vrijwel overeen met een plannetje van mij, klikkerdeklik voor het draadje.
Inmiddels heb ik mijn plan iets aangepast, het geheel is schuin gelegd en er is een extra kopspoortje toegevoegd. Ik hoop het aangepaste plan vanavond te plaatsen.
Het kopspoortje rechts boven op mijn plan wordt voorzien van een goederenloods. het onderste kopspoortje is voor locs die wachten op een nieuwe trein.
Zoals blijkt heb ik geen overloopwissels in mijn stationsporen. De loc sluit zichzelf op, vanaf het kopspoortje sluit een daar wachtende loc aan op het eind van de trein en vertrekt daarna weer. De loc die de trein heeft gebracht verdwijnt naar het kopspoortje.

Wellicht is het bruikbaar voor je.

Groet,
Ronald
Re:Baan ontwerp Nick
nick_9450
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Goeieavond

De puntjes die fout zaten waren eigenlijk wat men eigen schuld...
Het station te groot, de locloods te groot... .

nieuw idee. loconderhoudsplaats. met ounderhoud's putten en allen dingen die erbij horen.
nu mijn vraag. heeft iemand een idee hoe er zo iets uit ziet want zou het me niet kunnen voorstellen...

nick
Re:Baan ontwerp Nick
Miba special 69 is volledig gewijd aan loc depots misschien is dat iets. www.miba.de kost wel ?10,00
Re:Baan ontwerp Nick
nick_9450
gast

Re:Baan ontwerp Nick
hallo....

Na een lange tijd van afwezigheid is nick terug  :D :D
al een hele tijd zit ik te zoeken achter een tof baan plannetje.

eerst wat uitleg . de baan komt op 155.5 cm hoogte te liggen, waarom. ze rust op het bovenste rek van men bureau .

De baan zal worden gecontroleerd met mobile station en de hand voor de wissel's



groeten nick
Re:Baan ontwerp Nick
rorail
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Citaat van: nick_9450 op zondag 14 juni 2009, 18:41:25
Hallo Nick,

Door het gebruik van het meegebogen wissel ligt het bovenste spoor (op het plan) heel dicht tegen het volgende spoor aan, dat ook nog eens in een lokloods verdwijnt. Trek de wanddikte van de lokloods af van de vrije ruimte tussen beide sporen en vervolgens ook nog de ruimte van het "deurkozijn", dan blijft er naar ik vrees te weinig vrije ruimte naast beide sporen over. Je zou het meegebogen wissel verder de boog in moeten schuiven om zo een grotere spoorafstand te krijgen.

Daarnaast ontstaat volgens mij een probleem met het verschuifbare schaduwstation op rek. Om alle sporen aan te laten sluiten op de boog zal het rek bijna 30 cm naar links verschoven moeten kunnen worden. Heb je die ruimte beschikbaar of zit daar een wand? In dat laatste geval zal je de boog een kleine 30 cm naar rechts moeten verschuiven waardoor alle sporen in het zichtbare deel 30 cm korter worden. :?

Groet,
Ronald
Re:Baan ontwerp Nick
nick_9450
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Dag Ronald

Je kon men gedachte lezen, het bovenste spoor is verwijdert.

bij het  verschuifbare rek zou nog een engesle wissel komen. en het verschuifen zou naar achter en voor zijn door dat deze soms in de weg staat.

nick
Re:Baan ontwerp Nick
rorail
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Nick,

Wellicht heb je wat aan deze site, vol met voorbeelden om tot een compacte baan te komen.

Groet,
Ronald
Re:Baan ontwerp Nick
nick_9450
gast

Re:Baan ontwerp Nick
hallo .

na een paar dagen rusten maar een herschikt plan...



alle huizen, kolenopslag tot de locloods toe zal zelfbouw zijn, waar door deze allemaal ook veroudert zullen worden...

nick
Re:Baan ontwerp Nick
Kroko14253
gast

Re:Baan ontwerp Nick
Hallo,

Je nieuwe plan ziet er beter uit, Nick.

1 puntje: zet de locloods ietsje naar achteren. Iets van de bocht af, bedoel ik. Op de huidige manier kan je problemen krijgen, als je de lok de loods in wilt rijden en dan een overhangend deel tegen de deuren van je lokloods komt. Verder ziet het er goed uit.

Succes met bouwen.

Harry

PS: zie je nou, hoe een baanplan evolueert?? Heb ik ook. Je begint met iets, en gaandeweg verander je steeds iets. Het mijne is bijna klaar. Misschien dat het op een paar punten nog aangepast wordt.