Vandaag eens verder aan het knutselen geweest met mijn loc.
Eerst (overdreven) gesmeerd en een half uurtje laten rijden. Geen enkele wijziging in rijgedrag en dus nog steeds dat vervelende geluid.
Nu ben ik eens even na gaan denken en al mijn hellende delen liggen in de bochten. Zou het een combinatie kunnen zijn van bocht + helling?
Ik dus weer de hele motor uit elkaar gehaald. Wat overtollige olie van de smeeractie verwijderd en nog eens liggen prutsen. Het met de hand aandrijven van de wielen bij gemonteerde loc gaat heel zwaar, maar dat zou kunnen komen door de 5* motor welke tegengas geeft. Alhoewel de weerstand groter is dan bij mijn andere 5* locs.
De gehele motor dus verwijderd en eens zitten prutsen met alleen het huis met asjes en tandwielen.
Wat mij nu opvalt is dat ik deze vrij soepel kan bewegen behalve in 1 situatie.
Als ik het draaistel op zijn kant leg, met de tandwielen aan de onderzijde (kijkend in het motorhuis dus) en ik probeer dan de wielen te draaien dan slaat ie een soort van vast. Niet helemaal, maar wel grillig en lastig rond te draaien. Als ik het draaistel daarna in een andere positie pak moet ik deze eerst even losmaken, en daarna draait ie weer soepel. Het zou dus kunnen dat in de bocht de wielen te ver naar 1 zijde gaan, waardoor deze grillige situatie tijdens rijden ontstaat.
Geeft dit iemand nog een idee wat hier precies aan de hand kan zijn? En hoe op te lossen natuurlijk?
mvg,
Corné