Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Raamdelen rijtuigenset 42750

Gestart door VincentKloeg zondag 24 december 2006, 12:15:36

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Raamdelen rijtuigenset 42750
VincentKloeg
gast

Raamdelen rijtuigenset 42750
Hallo iedereen!

Ik heb een tijd terug via Marktplaats een rijtuigen set nr. 42750 gekocht. Schitterende rijtuigen! Iedere keer als ze op de baan staan kan ik er niet vanaf blijven.
Maar toen de zon laag stond en de rijtuigen stonden er schuin tegenin zag ik dat een aantal ramen in de 2e klas rijtuigen aan de kant waar geen toiletten zitten barsten zitten.
Nu leef ik hier al ruim een aantal maandjes mee, maar het is wel iets wat gerepareerd MOET worden. Oftewel: even de schouders eronder zetten en zorgen dat het goed komt.
De vraag is of deze ramen los te bestellen zijn en welk prijskaartje eraan hangt?

Alvast bedankt!

Vincent


Het betreffen de achterste 2 rijtuigen. Ik bedoel, de voorste 2 op de foto! :P
Re: Raamdelen rijtuigenset 42750
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Raamdelen rijtuigenset 42750
De vraag of ze los te bestellen zijn. Ik neem aan van wel, aangezien de rijtuigenset ook nog gewoon los te koop is. Maar daarvoor zal je dan toch naar je winkelier toe moeten.
Wat je misschien ook nog kan proberen is een soort polijstmiddel waarmee je krasjes kunt verwijderen. Maar ik weet niet of bij de krassen die jij hebt dit wel gaat werken. Zijn het meer krasjes of echt van die kleine barstjes?  zoals je schreef, want bij barstjes zal je idd echt nieuwe ramen moeten hebben.

Groeten,
Herman
Re: Raamdelen rijtuigenset 42750
Het zijn echt barsten ja.

Denk dat het het best is om binnenkort eens te informeren bij MTE.

Dit type rijtuig is ook nog in productie voor een MFX startset met een BR 03. Er zitten er 3 van in zo'n set, alleen de koersborden en rijtuignummers zijn anders.
De ramen zijn ook nog met koperkleurig iets omlijst.
Re: Raamdelen rijtuigenset 42750
of kuiterman bellen