Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Sn00zerman - 15-03-2021 - LocoMotion (EcoS II controller) - groter scherm

Gestart door sn00zerman maandag 20 oktober 2008, 14:45:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De baan van Sn00zerman - update 11-12-2008
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 11-12-2008
De rails zijn binnen ...
Het feest kan beginnen ...

We gaan er tegenaan ;-)

Wilde jullie alleen even laten weten dus dat mijn rails eindelijk zijn toegekomen ;-)
(Zie "show je nieuwe aanwinsten 2008"-topic - pagina 69 - voor wat fotootjes)


groeten,
Kris
Re: De baan van Sn00zerman - update 11-12-2008
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 11-12-2008
Doordat ik 2 weken ziek ben geweest, heb ik niks aan de baan kunnen doen.
Wel heb ik enkele nieuwe aanwinsten, waaronder deze Kof ...


Ook heb ik al 2 Tams boosters in mekaar gesoldeerd:

Ik moet er nog een 3de bijhebben, dat moet dan wel volstaan voor m'n baan zelf. (wissels & seinen en verlichting niet meegerekend, puur voor m'n treinen dus) Ik heb al 3 60VA transfo's (Marklin 60052)

En verder heb ik nog 16 S88 bezetmelders in mekaar gesoldeerd:

Met 160 bezetmelders moet ik toch al een heel eind komen hé ...

De decoders voor de (vleugel)seinen en wissels, ga ik zelf bouwen. (Op basis van info van de site van Robert Evers) Ik ga m'n printen allemaal zelf frezen, en de PCB's zijn al helemaal uitgetekend in Eagle.
Toch wilde ik alvorens te beginnen met frezen, een prototype bouwen, om te kijken of het effectief
allemaal werkt zoals het hoort ...

En ja hoor, de decoder deed het van de eerste keer perfect. op één decoder kan ik dus 4 van die Marklin 74490 aandrijvingen aansluiten, of mits andere firmware, 8 verschillende gebruikers.
Volgend prototype wordt de servo decoder, aangezien ik vleugelseinen heb die dienen te "bewegen" ;-)
Ik heb maar een halve eurocard gaatjesprint nodig voor een prototype, de andere helft kan ik dus nog gebruiken
voor het servodecoder prototype.

Ook het schaduwstation is al aardig opgeschoten, foto's hiervan volgen eerstdaags. (zodra ik begin aan m'n railspiraal, hopelijk nog naar het einde van deze week toe)


groeten,
Kris
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Goed werk, da's nog eens productie leveren. :wink:

Gr, Ben.
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Je hebt een boel gedaan, ondanks dat je ziek was.
Mooie koff trouwens,zit er zelf ook over na te denken.
Veel succes verder met het solderen.

Mvg Jac.
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Ik had dit topic nog niet eerder gezien, maar er blijken meer mensen zoals ik rond te lopen. :) Als je toevallig van de PIC processortjes af wilt stappen en op een ARM7 als de LPC2106 (van NXP) of de atmel AVR's over wilt gaan, kan ik je wellicht op weg helpen. Ik heb trouwens op een LPC2106 een servo decoder gemaakt die 8 servo's aanstuurt. :)

Wat voor logic analyzer heb je eigenlijk? Ik zit zelf te denken aan het 'instapmodel' van zeroplus. :)
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
@Henk,


Tja, die PIC's hé, ondertussen ben ik bezig met Atmel ATTiny2313, lukt ook aardig.
(als je éénmaal het principe door hebt, kan je snel overschakelen op een andere "variant" hé, zeker met
een informatica-achtergrond, en op m'n werk heb ik al bezig geweest met die ARM7)

Qua Logic analyzer, ik heb een 34-poort Logicport LA1034, niet meteen de goedkoopste (389 dollar),
maar wel een héél goeie. Je kan ze vinden op http://www.pctestinstruments.com/

P.S. Als je er daar ene zou bestellen, ik heb nog extra XKM grabbers nodig, misschien kunnen we iets regelen
en verzendkosten delen op die manier ?


groeten,
Kris
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Ha die Kris,

Ziek zegt ie dan, hoe verklaar je dan deze waanzinnige productie van elektronica bouwstenen.
Heel knap werk ik doe het je niet na :oops:

Gr. Bert :)
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Zoals beloofd, nog enkele foto's van het schaduwstation.

9 opstelsporen van 2m50 (ongeveer) per spoor.


Nog een fotootje, zoals je ziet staat het schaduwstation al aardig vol.


En hier ligt dan het begin van de railspiraal ...


Hopelijk kan ik eerstdaags m'n ringleidingen leggen, en de bezetmelders van het schaduwstation helemaal
voorzien, alsook de wisselaandrijvingen aansluiten.
(maar nu met de feestdagen voor de deur, weet je nooit hoeveel "vrije tijd" je over houdt hé)


groeten,
Kris
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
ziet er prachtig uit
vooral de eerste foto
ben heel erg benieuwd hoe dit gaat worden
succes met je vorderingen
groet robert
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Citaat van: sn00zerman op dinsdag 23 december 2008, 20:48:10
@Henk,


Tja, die PIC's hé, ondertussen ben ik bezig met Atmel ATTiny2313, lukt ook aardig.
(als je éénmaal het principe door hebt, kan je snel overschakelen op een andere "variant" hé, zeker met
een informatica-achtergrond, en op m'n werk heb ik al bezig geweest met die ARM7)

Qua Logic analyzer, ik heb een 34-poort Logicport LA1034, niet meteen de goedkoopste (389 dollar),
maar wel een héél goeie. Je kan ze vinden op http://www.pctestinstruments.com/

P.S. Als je er daar ene zou bestellen, ik heb nog extra XKM grabbers nodig, misschien kunnen we iets regelen
en verzendkosten delen op die manier ?


groeten,
Kris


Kris,

ik snap er geen bal van maar het ziet er wel goed uit. Blijf je met interesse volgen.

Groetjes, John
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 23-12-2008
Vandaag had ik een dagje verlof (volgende week ook nog een paar, dus dat beloofd ...)

Deze voormiddag lekker uitgeslapen (ik had het bed voor mij alleen, m'n vrouw moest werken vandaag),
en deze namiddag begonnen aan m'n railspiraal. het eerste niveau zit er ondertussen in.
Binnenste spiraal is gehouden op 2.9% (dit is de dalende spiraal), de buitenste spiraal is minder (2.4%),
en dient om te "stijgen" ...

Alle rijtuigen, treinen en locs gaan er zonder problemen op en af ;-)
(zelfs op kruipsnelheid)

Bijgevoegd een paar detailfoto's ...













Ik denk dat ik nu eerstdaags eerst het schaduwstation en dit gedeelte van de railspiraal al helemaal
ga automatiseren. (bezetmelders plaatsen & aansluiten, wisselaansturingen bouwen en plaatsen,
ringleidingen enz ...)


groeten,
Kris
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Ziet er goed uit, complimenten en ik blijf dit volgen.

Gr, Ben.
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Hallo kris,

Zo zo je gaat als in een treinsnelvaart zeg en nog erg netjes ook en ja inderdaad je opstelsporen staan al aardig vol met prachtig rijdend materiaal.
En je Doos begind al aardig leger te raken wat je legt al aardig veel rails uit zo met opstelsporen van 2,5 meter lang.

Maar hoe je wel een beetje ruimte wat betrefd de hoogte tusssen de verschillende verdiepingen als er iets ontspoort kan je er makelijker bij komen.

Maar ga zo lekker verder en plaats maar lekker veel update's met mooie foto's maar doet het wel rustig aan.
Veel succes en vooral plezier en dan komt het wel goed.

Groet Wim.
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Hoi Kris,

De sporen met het klimspiraal waar gaat dat naar toe (niet flauw doen en zeggen naar boven)
want de geleiders van de garagedeur komen al angstig dicht naderbij.

Gr. Bert :)
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Hoi Bert,


Ik heb alles netjes uitgerekend, en er is echt voldoende plaats hoor ;-)
Er komen boven m'n schaduwstation nog 3 niveau's, en het bovenste niveau zit nog gemakkelijk 30 CM van de garagepoort af. Op het stuk waar de garagepoort "kantelt" bij het openen en sluiten, heb ik nog
20 CM tussen ;-) (die draadeinden moeten nog ingekort worden, zijn véél te lang, maar dat doe ik nadat
de hele spiraal klaar is)
Er komen dus nog 2 "omwentelingen" boven de reeds gebouwde omwenteling.


groeten,
Kris
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Ziet er goed uit Kris.
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
jaco
wel opletten he  :lol: :lol: :lol: :lol:
de baan is van kris !!!
groet robert
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Hallo Kris.
Dit draadje met de bouw van je baan net even helemaal, voor het eerst, door gelezen.
Mooi en heel interessant baanontwerp met een paar leuke en bijzondere onderdelen, zeker het gedeelte waar je van laag naar hoog gaat, zal zeker een mooi beeld geven.
Ook het gedeelte water, met de haven zal een hele mooie aanblik worden.
En dan het prachtige (en kolossale) Dammtor station, ik heb deze al eens eerder gezien maar nog nooit bij iemand op zijn baan.

Nog wel een vraag (misschien al vermeld?) waarom begin je al zo hoog met je schaduwstation?
Is dit misschien vanwege alles wat onder de treintafel staat of moet?

Zal de bouw zeker regelmatig volgen.
Veel succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Hey Albertjan,


Doordat mijn buurman op het laatste moment z'n garage niet wilde verkopen (grenst aan de onze), en ik het beu was om te wachten met m'n modelbaan te starten. (als je al zoveel keren op het punt gestaan hebt om er eentje te starten ...), was ik genoodzaakt om in onze eigen garage te starten.
Ik moest wel al m'n gereedschap enzo kwijt kunnen, alsook had ik nog een enorme aantal meters werkbank
nodig. (draaibank, CnC-machine, PC's voor deze machines aan te sturen, PC's voor de modelbaan, knutselhoekje enz ...)
Daarom is de baan dus inderdaad vrij hoog gestart, op 1m36 namelijk.
Ach, maar ikzelf ben vrij groot, en vind het prima zo. Ik heb een "paddestoel" om aan m'n baan te werken,
dat is een rond ding, van rond de 30 CM hoog, als je er niet op staat, veert die ietsje omhoog, waardoor die "verrijdbaar" is (er staan wielen onder), als ik erop ga staan, zakt die een beetje, waardoor hij "vast" op de grond staat, en niet meer verrijdbaar is. Verrekt handig ding, en zo lijkt het alsof m'n baan maar op 1m06 staat, als ik eraan wil werken ...


groeten,
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Hallo Kris,

Krijg je nu geen condens op je garagedeur vanwege de vorst maar veel succes verder met je baan in opbouw.

Groet Wim.
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Hoi Wim,


Nee hoor, geen problemen met vocht of kou ofzo. Het is eigenlijk vrij warm en gezellig in die garage.
We laten de deur tussen de hal en garage open, en hierdoor heb ik een vrij constante temperatuur in de garage ;-)
Zelfs voordien hadden we hier nooit last van, mijn "apparatuur" zoals m'n CnC machine, voorraad computer- & electronica-onderdelen, PC voor die CnC machine enz ... staan al een paar jaartjes in die garage, zonder problemen.


groeten,
Kris
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Prachtig!!

Erguh gaaf Kris.. mooi matrieel!

Veel succes!
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
mooi zeg, idd al een goed gevult station :shock: ;)

Dennis
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 26-12-2008 (railspiraal)
Het einde van't jaar komt met rasse schreden dichterbij, slechts enkele uren resten ons nog van 2008,
dus waarschijnlijk zal dit m'n laatste posting van m'n baan zijn voor dit jaar ;-)

Gisteren en vandaag wat uurtjes kunnen besteden aan de baan. (wat vakantie)
Het niveau boven het schaduwstation is bijna helemaal compleet. (alleen nog een halve cirkel)
Vrijdag heb ik ook nog verlof, en ben ik alleen thuis, dus dan krijg ik dat stukje wel klaar, en als er dan nog
tijd over blijft, ga ik ineens al verder met m'n railspiraal, naar nog een niveau hoger.

Hier alvast enige foto's:

Waar de kolentrein staat, komt nog een halve cirkel naar de achterliggende baan met de passagierstrein.


Hier helemaal rechts, een Kof met 3 volgeladen kolenwagons.
Deze 2 sporen zullen overgaan in een (uitneembare) brug, om het linker deel van m'n modelbaan te bereiken.


Hier zie je duidelijk waar er nog een halve cirkel ontbreekt ;-)


Het "lage" niveau hier rechts, ligt nog 3 CM boven het laagste deel van m'n baan, dit is omdat op
het industrieterrein aan de andere kant, de sporen een paar CM boven het waterniveau moeten liggen,
om nog degelijk een kade te kunnen bouwen.


Foto vanaf de andere kant, wat een wisselstraat ...
Zonde eigenlijk dat van alle rails die ik tot nu toe gelegd heb, alleen de 2 voorste rechte stukken waar de kolentrein op staat, nog zichtbaar zullen zijn. De rest verdwijnt allemaal onder m'n stad en locdepot ;-)


groeten,
enne, alvast een prettig 2009 ...
Kris
Re: De baan van Sn00zerman - update 31-12-2008 (niveau 1 bijna compleet)
Hoi Kris,

Het ziet er goed uit, ben heel benieuwd wat het verder nog gaat worden.

Bij deze wens ik een ieder een goed 2009 toe.

Mvg Jac.
Re: De baan van Sn00zerman - update 31-12-2008 (niveau 1 bijna compleet)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 31-12-2008 (niveau 1 bijna compleet)
Ha die Kris,

Dat je er nog uitkomt, overal liggen sporen los op diversen hoogte's maar je zult wel een goed plan hebben om alles weer bij elkaar te krijgen.

Ik volg met plezier de resultaten.

Peter
Re: De baan van Sn00zerman - update 31-12-2008 (niveau 1 bijna compleet)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 31-12-2008 (niveau 1 bijna compleet)
ik ben heel erg benieuwd
en als je net zulke mooie foto's maakt van de scenery dan blijf ik aan de computer gekluisterd voor een update  :lol: :lol:
heel veel succes en een goed 2009
groet robert
Re: De baan van Sn00zerman - update 31-12-2008 (niveau 1 bijna compleet)
Robert,

Dat is beloofd hoor ;-)
Van de scenery zoek ik buiten "totaalopnames", ook nog héél véél "detailopnames" te maken.
Ik sta te popelen om morgen verder te gaan aan de ruwbouw.
Vrouwtje uit huis, dan heb ik de hele dag het huis voor mij alleen ;-)
Morgenavond zeker en vast nieuwe foto's dus.


groeten,
Kris
Re: De baan van Sn00zerman - update 31-12-2008 (niveau 1 bijna compleet)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: De baan van Sn00zerman - update 31-12-2008 (niveau 1 bijna compleet)
morgen of overmorgen ga ik ook zeker wat doen ook mijn vrouwtje moet 3 dagen werken nog en ikke ben lekker 2 dagen vrij en zondag even helpen zeg maar
veel succes
groet robert
Re: De baan van Sn00zerman - update 31-12-2008 (niveau 1 bijna compleet)
Jij ook veel succes met het bouwen dan ;-)
Stiekem ben ik wel jaloers op jou, omdat jij al véél verder staat dan mij  8)

groeten,
Kris
Re: De baan van Sn00zerman - update 31-12-2008 (niveau 1 bijna compleet)
Het "vruchtbare" deel van de dag zit erop voor vandaag.
Zo dadelijk snel even de douche in, want om 20u krijgen we vrienden over de vloer voor een gezellig
nieuwjaarsdiner.

Mijn "niveau 1" en m'n "railspiraal" zijn allebei compleet klaar se.
Ziehier de foto's:





Volgend weekend hoop ik te kunnen starten aan "niveau 2" met een station met 3 sporen, en een complete
locdepot, met herstelloods, draaischijf en ronde lokloods voor 6 locs ...
Daarna nog het viaduct/spoordijk, wat achter dit station & locdepot doorloopt, en de ruwbouw van de
rechterzijde is dan compleet klaar. (bedoeling is om dit tegen einde januari klaar te krijgen).
Tegen einde februari wil ik dan de ruwbouw van de linkerzijde klaar hebben. (dat zijn heel wat minder sporen)
Vanaf maart/april zou ik dan kunnen beginnen met alles te automatiseren, en de eerste scenery ;-)


groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - update 02-01-2008(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Sn00zerman - update 02-01-2008(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Kris,

Dat ziet er weer goed uit, gaat wel erg snel bij jou dat bouwen.

Suc6 verder.

Peter
Re: Sn00zerman - update 02-01-2008(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Hallo Kris,

Wat ga je als een trein zeg heel mooi hoor, vanwaar al die haast komt er binnenkort weer een doos vol rails binnen. :) :)
Nee hoor je gaat lekker ga zo door erg netjes en je gaat ook opgeruimd aan het werk, ook mooi je opslag ruimte onder je modelbaan allemaal zo netjes.

Ga zo verder succes ermee.

Groet Wim.
Re: Sn00zerman - update 02-01-2008(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Zoooo Kris!
Dat gaat in een gesmeerd tempo!
Natuurlijk op dit moment wel wat meer vrije tijd maar toch een mooi resultaat in een paar dagen.
En duidelijk voldoende vertrouwen in de stevigheid van de spiraal! :lol:
Ook de planning voor de komende maanden ziet er hoopvol uit, dat geeft weer wat moed om ook weer eens met de baanbouw te gaan beginnen.

Heel veel succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Sn00zerman - update 02-01-2008(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Hallo Kris,

Heb dit draadje pas vandaag ondekt maar ik moet zeggen dat je een geweldige baan aan het maken bent.
Ik zie vaak staan MR direct, wat is dit?

De printjes die je maakt, kunnen andere forumleden die ook krijgen om zelf printjes in elkaar te knutselen, ik kan namelijk wel solderen maar ontwerpen van dergelijke printjes kan ik nog niet(hoop dit ooit wel eens te leren :??), misschien heb je er ook een onderdelen lijst bij voor componenten te bestellen of te kopen.

Voor de rest veel succes met de bouw en ik zal dit nu zeker op de voet volgen.

Groeten Piwie.
Re: Sn00zerman - update 02-01-2008(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
@Piwie,


MrDirect, kijk eens op http://www.mrdirect.nl
je kan een oude PC gebruiken als "digitale centrale".
Ik heb dus geen intellibox of Central Station ofzo nodig op deze manier, alleen wat boosters ;-)

Wat die printjes betreft, kijk hier alvast eens:
http://members.home.nl/robert.evers/
(site is momenteel wel offline zie ik net)


@Albertjan,

Tja, stevigheid van die railspiraal: Ik weeg ietsje meer dan 100 KG, en ik kruip dus gewoon boven op m'n
treintafel als het nodig is ;-) (m'n vrouw verklaart me gek, lol)

@Wim,

Tja, die opslagruimte onder m'n baan hé, dat is pure noodzaak ;-)
Ik ruim dagelijks na het "hobbyen" m'n hobbyruimte op, anders krijg ik het aan de stok met m'n vrouw, haha ...

P.S. Ik ben tussen het bouwen aan de baan door, ook bezig met diverse rijtuigen & locs om te bouwen enzo,
zal hier binnenkort ook eens wat van posten ...


groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - update 02-01-2008(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Citaat van: sn00zerman op vrijdag 02 januari 2009, 19:33:58
(m'n vrouw verklaart me gek, lol)
Citeer
anders krijg ik het aan de stok met m'n vrouw, haha ...
Citeer
zal hier binnenkort ook eens wat van posten ...

Mag dat dan wel van je vrouw?! :roll: :wink: :lol:

Veel sterkte en wijsheid!
AlbertJan.
Re: Sn00zerman - update 02-01-2008(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Hallo Kris, je gaat geweldig goed, ik blijf het volgen.


                                                                                Arie
Re: Sn00zerman - update 02-01-2008(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Sn00zerman - update 02-01-2008(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
het ziet er echt geweldig uit
complimenten
groet robert
Re: Sn00zerman - update 02-01-2008(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Kris, klopt de datum waarop je hebt ge-update wel?
ps: Het ziet er goed uit. Vindt vooral de Senator mooi om te zien. 8)

Mathijs
Re: Sn00zerman - update 02-01-2009(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
@Mathijs,

Thanks, heb de datum aangepast. (tja, een nieuw jaar hé)

@Robert & Arie,

Bedankt voor de positieve reactie.

@Albertjan,

Eigenlijk heb ik een schatje van een vrouw hoor, ik gebruik haar nogal vaak als excuus voor het één en ander.
Wat dat gek zijn betreft, ze is gewoon bezorgt dat ik me ga bezeren als ik bovenop die constructie zit.
(vooral die draadeinden van die draadstangen maken haar ongerust, ze heeft schrik dat ze me ooit "gespiest"
gaat vinden op zo'n draadstang)
En dat opruimen, eigenlijk hou ik zelf ook wel van enige netheid ;-)
Werkt veel aangenamer hé ...


groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - update 02-01-2009(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Kris, ik geloof je helemaal! :lol:
Re: Sn00zerman - update 02-01-2009(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Kris,

ziet er helemaal perfect uit  :P, wat betreft dat draadeind/spiesverhaal , is inderdaad niet zo'n dwaas idee van je ega 8), om het te voorkomen kan je b.v. een ronde houten knop (te koop bij elke boumarkt) voorzien van een gat dat precies over je draadeind past, voorkomen is altijd beter dan.......... :mrgreen:

Mvg Gert
Re: Sn00zerman - update 02-01-2009(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Gert,


Bedankt voor de tip, maar eerstdaags ga ik die draadeinden afslijpen,
dus dan is het gevaar ook voorbij ;-)
(maar ik zal het in gedachten houden voor de linkerzijde van de baan)


groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - update 02-01-2009(schaduwstation, niveau 1 & railspiraal compleet)
Hoi allemaal,


Door ziekte (maagzweer/perforatie), kan ik momenteel weinig aan m'n baan doen, maar stilzitten is toch niet helemaal aan mij besteed ;-)

Enige tijd geleden had ik gesproken over de ombouw van m'n Hogwarts Express (Harry Potter trein). De rijtuigen hangen standaard véél te ver uit mekaar. Ik heb dit dan ook opgelost door er Ribu koppelingen onder te zetten. Ik heb hier een (foto-)tutorial over gemaakt.
Deze tutorial kan je tervinden in de "tutorials" sectie van m'n eigen website.
http://www.digitalplayground.be

Ook heb ik nog enkele aanpassingen moeten maken aan m'n sporenplan.
Ik ben van plan om de Marklin 76510 bekolingsinstallatie te gaan gebruiken.
Daarvoor lagen de 3 sporen naar m'n draaischijf te ver uit mekaar. ik heb dit stuk nu zodanig aangepast, zodat de bekolingsinstallatie kan gebruikt worden. Tevens is er een doodlopend spoor toegevoegd, zodat ik daar m'n wagons kwijt kan die met kolen zijn beladen.
(En verder nog hier en daar pietluttige aanpassingen)

Het *finale* baanplan (dat ook al voor een groot stuk gebouwd is dus),
kan je ook terugvinden op m'n website, maar dan onder de "modelrailroad" sectie. Er staat zelfs hier en daar een woordje uitleg bij ;-)

P.S. Uiteraard mag je altijd wat in m'n gastenboek schrijven ;-)


groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - update 12-01-2009(gewijzigd baanplan + ribu kortkoppeling inbouw)
Kris,

allereerst beterschap ! , heb even op je site gekeken, maar gele letters op een witte achtergrond kan ik niet lezen 8)

Mvg Gert
Re: Sn00zerman - update 12-01-2009(gewijzigd baanplan + ribu kortkoppeling inbouw)
De site laad momenteel een beetje traag. (tja, teveel "publiciteit" gemaakt voor m'n site)
Je moet iets meer geduld hebben, tot de "achtergrond" ook geladen is ;-)
Probeer het later anders nog eens opnieuw ...

groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - update 12-01-2009(gewijzigd baanplan + ribu kortkoppeling inbouw)
ik heb het gelezen.

mooi verslag :D

beterschap!

Dennis
Re: Sn00zerman - update 12-01-2009(gewijzigd baanplan + ribu kortkoppeling inbouw)
Hallo Kris,

Beterschap.
Re: Sn00zerman - update 12-01-2009(gewijzigd baanplan + ribu kortkoppeling inbouw)
Hallo Kris

Wat een fantastich mooie baan in wording, lange rij mogelijkheden.
Neem de tijd om te herstellen en geniet van je trein hobby ook al kun je nu niet direct met de bouw bezig zijn.
Het is er tenslotte als ontspanning, al zijn er weleens momenten dat Ik erzelf gestrest van kan raken wanneer het niet direkt gaat zoals Ik wil.

Regards
Leslie