Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Trix TEE Ram 22132

Gestart door Spoorman woensdag 03 december 2008, 10:15:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Trix TEE Ram 22132
Spoorvrienden,

Bij mij rijdt de TEE Ram sinds gisteravond rondjes op k-rails met de standaard Trix wielen. Heb een aantal wisselstraten met 2275 achter elkaar en slanke wissels, geen probleem. Kleinste boogstraal die ik heb is R2 (2231) in schaduwstation.

Deze ochtend de decoder afgeregeld. Resultaat is prettig rijdend en min of meer geruisloos stel behalve de Marklin sleper, deze maakt teveel lawaai. Kijken of een Roco fluistersleper past.

Geen zichtbare overgangen in snelheids stappen zowel bij optrekken als afremmen. In standje 2 (6 km/h) kruipt het stel over de wisselstraten .

CV settings van LokPilot V3 (28 stappen DCC):
CV2 = 4
CV3 = 6
CV4 = 3
CV5 = 35
CV6 = 12
CV53 = 56
CV54 = 8
CV55 = 6

Met deze settings bereik ik in Koploper:
stap 1 = 3 km/h
stap 14 = 40 km/h
stap 28 = 121 km/h

Treintype:
Max snelheid 120
Gem snelheid 75
Min snelheid 45
Massa simulatie: optrekvertraging 10 sec., afremvertraging 6 sec.

Gezien de resultaten laat ik de LokPilot lekker zitten.

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
OmeLaurus
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman,
Heb je de ombouw naar 3rail zelf gedaan? Kun je hier misschien wat over vertellen?
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Geen ombouw naar 3-rail, set rijdt gewoon op de Trix wielen. Sleper is geplaatst en de stroomafname via de wielen links en rechts is met elkaar doorverbonden.

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
OmeLaurus
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Kwestie van intern het + draadje doorknippen en aan de sleper maken?  :shock:
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Ome Laurus,

Kijk effe hier voor foto's van de bedrading. Het komt er op neer dat de stroomvoorziening die bij 2 - rail modellen via linker en rechter wiel plaats vindt doorverbonden wordt.

Zie de 6e foto: A wordt met B door verbonden, C met D met E en met F. De sleper wordt dan op de vrijgevallen plaats B aangesloten. De vrijgekomen draad rode draad van de koppeling kan gebruikt worden voor bv F1 schakelen van binnenverlichting.

Het lijkt ingewikkeld en het is het ook tot je de motorwagen open voor je ziet. 8)

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
OmeLaurus
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Wow  :shock:  da's inderdaad niet al te moeilijk te doen, zelfs aan de opklikbare sleper is gedacht..
Jij hebt het over een LokPilot, op de duitse site klagen ze over de 'eenvoudige' decoder.. heb jij er een ander in gezet?
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Nee want er zit er geen een in :lol:.

Die Pruisen hebben het over het model 22131 wat standaard voorzien is van een Trix decoder (die niet al te best is kennelijk) en sound. Wij hebben het over de versie zonder decoder en sound de 22132. Technisch zijn ze gelijk.

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
OmeLaurus
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Zie je, valt er toch meer te vertellen dan je dacht ;)

dus je hebt:

- draden omgesoldeerd volgens stummi-voorbeeld
- ergens een ESU lokpilot decoder tussen gesoldeerd (of zit daar al een stekkertje voor?)
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Er zit een 21 polige stekker in. Als je MFX wilt koop je een Lokpilot MFX die je er zo op kunt prikken, klaar.

Ik rij DCC en heb een oude Lokpilot V3 gemonteerd. Aansluitingen soldeer ik aan de voet van de 21-p connector. Wat waar aan moet zie je hieronder.



Bron: Huib Maaskant Avontuur in miniatuur

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Foto's op verzoek van de bakovergangen in een wisselstraat. Oordeel zelf, overigens is dit geen normale situatie, zo'n wisselstraat wordt nooit bereden behalve de laatste foto.

















Gr, Ben.

Re: Trix TEE Ram 22132
Hallo Ben,

Dit mag dan zoals je zelf meld geen normale situatie noemen maar deze zulke wisselstraten komt men toch op diversen modelbanen tegen?
Ik vindt het er niet fraai uit zien geeft een onrustig beeld met de bakovergangen.
Maar bedankt voor het plaatsen van de foto's.

Groet Wim.
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Wim,

Je hebt gelijk maar welke getrokken trein of treinstel "ziet" er beter uit op onze HO banen met niet al te slanke straten. Ik kijk nu naar m'n Plan D's met een 1100 ervoor en daar zijn de overgangen niet veel beter.

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2007

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Tsja, gek genoeg hebben Roco en LSmodels dat beter voor elkaar bij hun stel.
Verder geen commentaar hoor. Je hebt een fraai stel voor een hele aantrekkelijke prijs.
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2007

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: spoorman op woensdag 03 december 2008, 13:39:56
Geen ombouw naar 3-rail, set rijdt gewoon op de Trix wielen. Sleper is geplaatst en de stroomafname via de wielen links en rechts is met elkaar doorverbonden.

Gr, Ben.

Ben,

Ik neem aan dat je maar één sleper hebt geplaatst? Of toch twee, één onder elk van de machinestencabine? En heb je dan ook een omschakelunit tussen de beide slepers geplaatst? Hoe wordt/werd er geschakeld in de Trix versie?

nmbs < Willy > sncb
===============
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk de overgang van de Trix de mooiste vind zolang het treinstel op recht spoor staat, dus ook in de vitrine. In een boog zie ik liever de Roco.
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Willy,

Ik heb maar één sleper toegepast, echter twee kan ook als je dat wilt. De Trix is voorzien van een omschakelrelais dus feitelijk een sleperomschakeling naar ik begrijp.

Als je een 2e sleper gaat gebruiken moet je wel een extra draad door de set trekken als je schakelbare verlichting wilt. De koppelingen zijn 5-polig. Is wel een gepiel maar is te doen als je een beetje nauwkeurig kunt werken.

Lees even op Stummi Forum, hier.

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: mDDM op woensdag 03 december 2008, 21:48:00
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk de overgang van de Trix de mooiste vind zolang het treinstel op recht spoor staat, dus ook in de vitrine. In een boog zie ik liever de Roco.

maar ja, dat prijsverschil liegt er niet om......
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2006

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
CiteerDeze ochtend de decoder afgeregeld. Resultaat is prettig rijdend en min of meer geruisloos stel behalve de Marklin sleper, deze maakt teveel lawaai. Kijken of een Roco fluistersleper past.

Ik heb hetzelfde, vind de M sleper erg luidruchtig.........al vorderingen met een Roco sleper??

Jeroen
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: pepdeze op vrijdag 12 december 2008, 10:31:05
Ik heb hetzelfde, vind de M sleper erg luidruchtig.........al vorderingen met een Roco sleper??

Nee nog niet, wordt morgen aangeschaft in Houten. :wink:

Zal m'n bevindingen posten.

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2006

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Ik begrijp dat de TEE bij jou gewoon op de Marklin K-rails loopt.
Ik kreeg van Grootendorst een mail dat dat mogelijk een probleem  zou geven.......blijkt van niet dus.
Ik heb overigens begrepen dat de DCC decoder welke door Trix is geplaats is verwijderd en dat er een MM voor in de plaats is gezet.

Jeroen
Re: Trix TEE Ram 22132
Blausee-Mitholz
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: pepdeze op vrijdag 12 december 2008, 15:50:20
Ik heb overigens begrepen dat de DCC decoder welke door Trix is geplaats is verwijderd en dat er een MM voor in de plaats is gezet.

Jeroen

Velen waaronder Spoorman werken met een multiprotocol centrale en wat rijdt er beter dan DCC. Decoder wisselen behoeft voor mij dus ook niet.

Mvg, Johan
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: pepdeze op vrijdag 12 december 2008, 15:50:20
Ik heb overigens begrepen dat de DCC decoder welke door Trix is geplaats is verwijderd en dat er een MM voor in de plaats is gezet.
Dat heb je dan verkeerd begrepen want de 22132 wordt decoderloos geleverd :wink:

Je hebt dus alle vrijheid er in te stoppen wat je wilt. 8)

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2006

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Ben ik verkeerd voorgelicht!
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Misverstand kan zijn: Grootendorst levert deze set omgebouwd naar 3-rail incl. MFX decoder.
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2006

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
zo zal ik het ingevuld  hebben denk ik!!
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Ik heb er toch maar eentje gekocht in Houten.
Bij MTE, en de prijs lag weer beduidend lager dan ff geleden: 179 eurootjes

en inderdaad, hiervoor krijg je GEEN ingebouwde decoder.

er zit wel een enorme print in en waar al die elektronica voor dient is mij (nog) onduidelijk,
moet ik eerst uitzoeken. op de plek waar de decoder hoort zit een ander printje geprikt met een
paar componenten.

ik had verwacht dat er in een DC-trein met een DC motor en met een DC geregelde voeding gewoon
2 draadjes zouden zitten  :shock:

eerste indruk is dat het wel een mooie trein is, en op maat - een stuk langer dan mijn 3070/4070 -
maar die koppelingen (electrisch met 4 contacten - op zich prima) gedragen zich erg vreemd als
je 2 rijtuigen koppelt en er dan mee beweegt.
de trein kan bijna op 2 naast elkaar liggende sporen tegelijk rijden :lol:

maar ja, ik ben natuurlijk die oude koppelingen gewend.
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Hallo Huub,

Gefeliciteerd.

De prijs ?179 is er al sinds eind oktober.

Dat printje op de plek van de decoder is een dummy stekker waardoor je er analoog mee kan rijden, 2-rail modellen worden nagenoeg nooit met decoder geleverd. De electrische koppelingen zijn 5 polig.

Succes met de ombouw.

Gr, Ben. 
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: spoorman op zaterdag 13 december 2008, 17:27:51
Hallo Huub,

Gefeliciteerd.

De prijs ?179 is er al sinds eind oktober.

Dat printje op de plek van de decoder is een dummy stekker waardoor je er analoog mee kan rijden, 2-rail modellen worden nagenoeg nooit met decoder geleverd. De electrische koppelingen zijn 5 polig.

Succes met de ombouw.

Gr, Ben. 

Aha,

weer wat geleerd :

1. ik heb een sterkere loep of leesbril nodig om dat 5e contact te zien  :mrgreen:
2. ik moet nog scherper op de prijzen letten :?

toch erg vreemd dat je daar een hele trein voor krijgt terwijl je voor een
BR44 bijna 400 Euro moet neer bladeren (ja, die heb je al bij LaCasa voor 300)

maar al die elektronica lijkt me nog steeds onzin om een motortje te laten
draaien. maar ik zal het schema eens uitdokteren om te zien wat het
eigenlijk voor stelt.

maar weet iemand trouwens welk type sleper er onder past ?
ik lees ook iets van klikbare types ? mij niet bekend.....

grv Huub
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: huub op zaterdag 13 december 2008, 20:44:47maar weet iemand trouwens welk type sleper er onder past ?
ik lees ook iets van klikbare types ? mij niet bekend.....

Deze zit er onder:



En helaas: de Roco fluistersleper is te breed, kan dus te weinig omhoog en daarmee komt de lok niet over wissels heen. Misschien kan ik de sleper smaller maken door het kunstof af te slijpen maar daar heb ik vandaag effe geen zin in. Wordt vervolgd.

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: huub op zaterdag 13 december 2008, 20:44:47maar al die elektronica lijkt me nog steeds onzin om een motortje te laten
draaien. maar ik zal het schema eens uitdokteren om te zien wat het
eigenlijk voor stelt.
Klopt Huub maar die rommel zit er in om de stroom afname om te schakelen bij achteruit rijden van motorwagen naar stuurstand en je hebt het ook nodig om de ledjes van de front en sluitlichten in de stuurstand aan te sturen. Dit werkt n.l. dmv spanning ompolen en niet via de bekende blauwe + draad van de decoder.

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: spoorman op zondag 14 december 2008, 13:56:47
Citaat van: huub op zaterdag 13 december 2008, 20:44:47maar al die elektronica lijkt me nog steeds onzin om een motortje te laten
draaien. maar ik zal het schema eens uitdokteren om te zien wat het
eigenlijk voor stelt.
Klopt Huub maar die rommel zit er in om de stroom afname om te schakelen bij achteruit rijden van motorwagen naar stuurstand en je hebt het ook nodig om de ledjes van de front en sluitlichten in de stuurstand aan te sturen. Dit werkt n.l. dmv spanning ompolen en niet via de bekende blauwe + draad van de decoder.

Gr, Ben.

Ben,

het klinkt logisch, deze trein is tenslotte gebouwd om met ompolen van de spanning de andere kant op te rijden.

bedankt voor de informatie !

grv Huub
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Nadat schoonmoeder na het kerstdiner in slaap viel gisteravond nog snel even low-budget interieur verlichting geproduceerd met de witte leds van Joost. Om te beginnen in de stuurstand.

Stukje strokenprint, 6 ledjes, weerstandje 470 ohm, 2 draadjes en wat plakband.



Op de plaats van de ledjes de koperbaan onderbroken. Met een speldepunt secondelijm de leds vastgelijmd en daarna gesoldeerd. Geheel aangesloten op AUX1 van de decoder via de rode draad die door het treinstel loopt en de bruine draad welke op decoder+ (blauw) is aangesloten. Licht is dus schakelbaar via F1. De rode draad en bruine draad door het stel is losgekoppeld van de stroomafnemers aan de wielen maar de motorwagen neemt al van 2 draaistellen stroom af en dat is meer dan voldoende betrouwbaar. Zodoende geen extra draad hoeven trekken.



Resultaat in het donker zonder flits lijkt matig maar ik ben tevreden en dat voor enkele tientallen eurocenten. Op de foto komt het niet zo goed over.

Licht is wel erg wit maar de ledjes hebben geen blauwzweem. Ga nog even experimenteren met correctielak voor witte ledjes om het toch wat warmer te krijgen. Daarna de strokenprint netjes vastlijmen.



Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Ben (of iemand anders die er mee bezig is?),

hoe staat het met de sleper ?

na wat zoekwerk vond ik de volgende M*-sleper: 206370
die kan je vast klikken (modern... ben ik niet gewend)
maar weet iemand of die onder de TEE past ?
dan hoef ik geen gat te boren om b.v. een 7164 sleper vast te schroeven.

grv Huub
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Huub,

De Roco sleper past er niet onder, deze kan te weinig omhoog bij wissels.

Of de kliksleper past weet ik niet. Ik heb een 7164 eronder maar deze vind ik geen succes ivm lawaai.

Ik zoek verder.

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: spoorman op maandag 29 december 2008, 17:55:38
Huub,

De Roco sleper past er niet onder, deze kan te weinig omhoog bij wissels.

Of de kliksleper past weet ik niet. Ik heb een 7164 eronder maar deze vind ik geen succes ivm lawaai.

Ik zoek verder.

Gr, Ben.

Ben,

ik heb een sleper geleend van een andere lok en die past perfect !
er zit alleen geen contactvlak onder de lok en ik heb het draadje maar gewoon even vast gesoldeerd; zo vaak hoeft het nou ook weer niet vervangen te worden.

het betreft inderdaad art. nr. 206370

de koplampen-leds heb ik ook maar gelijk vervangen en geven nu mooi licht.
het zijn 0603 leds van ebayer-ledbaron, 'super golden white'.

nu ligt de 'andere' kant open, maar er lopen maar 2 draden naar dit printje i.p.v. 3. moet ik nog uitzoeken hoe het zit.

als decoder heb ik er een esu 52614 in geplaatst, die kan je er zo op prikken.

grv Huub
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: huub op donderdag 29 januari 2009, 16:02:10de koplampen-leds heb ik ook maar gelijk vervangen en geven nu mooi licht.
het zijn 0603 leds van ebayer-ledbaron, 'super golden white'.

nu ligt de 'andere' kant open, maar er lopen maar 2 draden naar dit printje i.p.v. 3. moet ik nog uitzoeken hoe het zit.

Hoi Huub,

MaTix doet een beetje ingewikkeld en daar hebben ze al die electronica voor nodig. Ze bieden in de stuurstand een gelijkspanning aan op het ledprintje. Met positieve spanning branden de frontseinen en met negatieve spanning de sluitseinen. Naar ik meen hebben ze dit ook toegepast in de Koploper.

Ik heb de ledprintjes aangepast naar de traditionele manier van aansturen en die hele electronicarommel incl. relais buiten werking gezet, dit omdat mijn frontseinen niet goed werkten in de motorwagen (SMD tor kapot).

En: hoe rijdt'ie? :D Ben je tervreden?

Gr, Ben.

 
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Ja Ben,

hij rijdt prima hoor !

en ik begrijp ook niet waarom al die elektronica er in moet.
ik heb het niet uitgetekend wat er eigenlijk in zit, dat is veel werk en wat heb ik er aan als ik de schakeling ken ?

ik zal de hele trein naar mijn specificaties ombouwen; er zitten genoeg verbindingen in de koppelingen om alles te kunnen maken.
het is toch zo eenvoudig, de voor- en achterkant worden door dezelfde decoder-uitgangen ingeschakeld en dan tegengesteld natuurlijk rood-wit tegenover wit-rood, en ook genoeg mogelijkheden om de rijtuigverlichting schakelbaar te maken.

grv Huub
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Er vroeg mij laatst iemand een foto te plaatsen van ledverlichting (maar wie was dat nou alweer ?)
Ter vergelijking de Electrotren met originele witte leds (geven wel wit licht, niet op de blauwe waas letten)
en de Trix TEE, die ik voorzien heb van Super Golden White leds, afkomstig van Ledbaron.




Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Ziet er goed uit Huub!

Neem aan dat je de 1301 ook nog even onder handen neemt door correct sein met 3 pitten te maken?

Gr, Ben.
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: spoorman op zondag 08 februari 2009, 08:06:28
Ziet er goed uit Huub!

Neem aan dat je de 1301 ook nog even onder handen neemt door correct sein met 3 pitten te maken?

Gr, Ben.

Uiteraard, Ben.

Ik heb trouwens wat RGB-leds mee laten komen.
Kan ik elke gewenste kleur mee maken (hoop ik).

Grv Huub
Re: Trix TEE Ram 22132
Freebee
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: huub op zaterdag 07 februari 2009, 23:35:09
Er vroeg mij laatst iemand een foto te plaatsen van ledverlichting (maar wie was dat nou alweer ?)


ik weet wie dat was! :mrgreen: Ziet er perfect uit!!!

Barry
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: Freebee op vrijdag 13 februari 2009, 17:00:11
Citaat van: huub op zaterdag 07 februari 2009, 23:35:09
Er vroeg mij laatst iemand een foto te plaatsen van ledverlichting (maar wie was dat nou alweer ?)


ik weet wie dat was! :mrgreen: Ziet er perfect uit!!!

Barry

Het is me weer te binnen geschoten  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Hallo

Allemaal mooi die witte leds, maar had de echte Ram Tee geen geel lichten ?  :shock:

Jos
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Citaat van: Break302 op zaterdag 14 februari 2009, 22:48:07
Hallo

Allemaal mooi die witte leds, maar had de echte Ram Tee geen geel lichten ?  :shock:

Jos

Dat is een goede vraag; weet iemand het enig juiste antwoord hier op ?
Echt wit zijn de lichten van mijn model niet meer; zie foto. Maar geel ook niet.

Ik heb wel het boek over de TEE van Martin van Oostrom in mijn bezit en sommige foto's doen vermoeden dat het toch geel moet zijn, andere foto's weer minder ?
Re: Trix TEE Ram 22132
Spoorman
gast

Re: Trix TEE Ram 22132
Geel lijkt mij het beste.

Gr, Ben.


Foto Ed de Bruijn, Stichting TEE-Nederland.
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Hallo

Voor zo ver ik me kan herinneren hadden Alle of toch bijna alle NS loks 25 jaar terug geel koplampen  :?
Nu er plots witte leds te krijgen zijn wordt er blijkbaar niet meer zo nauw gekeken welke kleur het origineel heeft gehad.
Zo vindt ik het wit van de oude koplampen tegen de huidige ook niet hetzelfde, en vraagt daarom ook weer om een andere led.
Maar iedereen zal nu ook weer niet zo kieskeurig zijn als ik, neem ik aan  :( .

Jos
Re: Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trix TEE Ram 22132
Dit filmpje toont na 2 minuten en 5 seconden overduidelijk drie gele pitten.
Re:Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re:Trix TEE Ram 22132
Ik heb op de beurs maar eens gele leds gekocht, maar dat zijn gewone 3mm - gevalletjes.
Voor de TEE moeten het smd's zijn. ik heb wel enkele types liggen maar die zijn meer oranje of natriumlampen-kleur, echt geel heb ik nog niet gevonden  :?

O ja Ben,
ik heb nu M* wielen onder de 3 delen van de TEE zitten. alleen de motorwagen is een probleem natuurlijk.

grv Huub
Re:Trix TEE Ram 22132
ucsdcom
gast

Re:Trix TEE Ram 22132
Snap nooit waarom men de Trix wielen gaat vervangen door Märklin wielen terwijl het stel ook op de Trix wielen al prima loopt zonder te ontsporen etc. ...Voor bezetmelding is het electrisch doorverbinden van 1 of 2 assen toch al voldoende?
Re:Trix TEE Ram 22132
Lid sinds: 2008

offline
Re:Trix TEE Ram 22132
Citaat van: ucsdcom op maandag 13 april 2009, 14:04:51
Snap nooit waarom men de Trix wielen gaat vervangen door Märklin wielen terwijl het stel ook op de Trix wielen al prima loopt zonder te ontsporen etc. ...Voor bezetmelding is het electrisch doorverbinden van 1 of 2 assen toch al voldoende?

Nou, bij mij werkt het niet fatsoenlijk.....

De helling wil ie niet op als daar een bocht in ligt, op de gekste punten lopen de wielen uit de rails - ik noem dat maar ontsporen :mrgreen: - dit alles met nieuwe C-rails op de kamervloer uitgeprobeerd. Zet ik dan de M* koploper op de rails, is er niets aan de hand, dat gaat gewoon goed.

e.e.a. zal best beter willen werken als de rails vlak en perfect ligt, denk ik...