Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Acido's Bouwverslag (Update 06-09-2021: Het Talud)

Gestart door Acido donderdag 21 december 2006, 00:52:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Citaat van: EgMaf op donderdag 02 oktober 2008, 15:55:16
[Daarom begon ik ook met: Ik wil je niet aan het twijfelen brengen

Ik vind het wel te waarderen zoals je naar een oplossing hebt gekeken EgMaf. Toen ik mijn eerste baanplan ontwikkelde, heb ik ook veel steun gehad aan iemand die graag mee wilde kijken en denken. Ik heb dat plan ook uitgelegd op tafels en nog wat wijzigingen gedaan. Net toen ik het echt wilde gaan uitleggen (okay, eerst even een ovaaltje gelegd voor het testen van Koploper), besloot mijn vrouw dat ik wel de hele zolder kon gebruiken. Dus moet er een nieuw plan komen. Ik zal dat zeker weer voorleggen, want je komt dan toch weer op nieuwe inzichten.

Gezien de fase waarin Acido met zijn baan is, kan ik me voorstellen dat hij zijn plannen niet snel meer zal wijzigen, want dat wordt dan toch weer wat ingrijpender, denk ik. Daarnaast ziet zijn baan er tot nu toe toch ook prima uit. Natuurlijk zijn er minnetjes, maar die wegen lang niet op tegen de plussen die hij heeft gerealiseerd.

Mvg,
Martin
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)

© René Wendels.

Oplossing ? :D
Het ziet er goed uit Martijn !
Ik hoop dat we nog lang mogen genieten van je verslagen !

Robbert.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
CiteerIk vind het wel te waarderen zoals je naar een oplossing hebt gekeken EgMaf.
Zeker!

Citaat van: Robbert op donderdag 02 oktober 2008, 16:34:44
Oplossing ? :D

Hahaha, dat is wel een wens van me: Lange perronsporen met een a en een b zijde met een wisselcomplex halverwege. Kan wel hoor, maar dan moet ik de muur uitbreken en mijn badkamer opofferen :lol:

Iets voor de volgende baan ;-)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Citaat van: Acido op donderdag 02 oktober 2008, 16:40:18
CiteerIk vind het wel te waarderen zoals je naar een oplossing hebt gekeken EgMaf.
Zeker!

Citaat van: Robbert op donderdag 02 oktober 2008, 16:34:44
Oplossing ? :D

Hahaha, dat is wel een wens van me: Lange perronsporen met een a en een b zijde met een wisselcomplex halverwege. Kan wel hoor, maar dan moet ik de muur uitbreken en mijn badkamer opofferen :lol:

Iets voor de volgende baan ;-)


ach....., douchen wordt toch zwaar overschat............. :mrgreen:
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Citaat van: digi-jacques op donderdag 02 oktober 2008, 17:32:15
Citaat van: Acido op donderdag 02 oktober 2008, 16:40:18
CiteerIk vind het wel te waarderen zoals je naar een oplossing hebt gekeken EgMaf.
Zeker!

Citaat van: Robbert op donderdag 02 oktober 2008, 16:34:44
Oplossing ? :D

Hahaha, dat is wel een wens van me: Lange perronsporen met een a en een b zijde met een wisselcomplex halverwege. Kan wel hoor, maar dan moet ik de muur uitbreken en mijn badkamer opofferen :lol:

Iets voor de volgende baan ;-)


ach....., douchen wordt toch zwaar overschat............. :mrgreen:
vooral door de medemens. (mmm wat ruik ik hier toch :lol:)

het gaat goed vooruit, mooi plan ook.
ik ben er zelf ook mee bezig en ontdek nu eigenlijk pas hoe moeilijk dat is...

Dennis
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
M O O I ! ! ! ! ! ! !
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Op deze manier heb je meerdere langere opstelsporen:

Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Baanplan ziet er goed uit, alleen zou ik toch nog eens proberen te schuiven om nog meer ruimte te krijgen.
Nu kun je het nog "makkelijk" wijzigen.

Hoe vaak ik mijn (station-) lay-out al niet gewijzigd heb......
En nog betwijfel ik of het nu werkelijk zo gaat worden als ik nu op papier heb staan.

Maar blijf je bouwverslag volgen, een lust voor het oog.  :wink:

Groeten Marco
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
CiteerOp deze manier heb je meerdere langere opstelsporen

Klopt, maar er zitten een paar nadelen aan... Ik ben dan de sporen 11 en 12 kwijt die van belang zijn bij het locwisselen enne... die Engelsman in de hoofdbaan die ook nog eens standaard afbuigend bereden wordt vind ik absoluut not done! :-P

Ik waardeer het zeer dat iedereen zo meedenkt, maar iedere keer als ik iets verander om iets te bereiken, moet ik een andere "eis" laten vallen. De ruimte is nou eenmaal beperkt en er zijn nog wat andere beperkingen:



Zo wil ik dus de sporen 11 en 12 niet kwijt en moeten ze ook voldoende lang zijn om er één of twee locs of een rijtuig op kwijt te kunnen.

Bij de B komt het brughoofd van een brug, welke bij de P op een pilaar komt te rusten. Mede daarom is spoor 15 niet recht.

Tot slot is het nu mooi symmetrisch en ziet het er wat dat betreft naar mijn mening realistisch uit en niet geforceerd uit ;-)

Korom: dank voor de meedenkmoeite, maar ik ga er niet meer aan sleutelen...

Citeerik ben er zelf ook mee bezig en ontdek nu eigenlijk pas hoe moeilijk dat is...
Je hebt geen idee hoeveel tijd hier al in zit. Ik heb het baanplan meerdere keren letterlijk mee naar bed genomen om het daar nog eens rustig te kunnen overpeinzen :mrgreen:

Martijn ;-)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Citaat van: Acido op zaterdag 04 oktober 2008, 19:22:47
Bij de B komt het brughoofd van een brug, welke bij de P op een pilaar komt te rusten. Mede daarom is spoor 15 niet recht.

Tot slot is het nu mooi symmetrisch en ziet het er wat dat betreft naar mijn mening realistisch uit en niet geforceerd uit ;-)
Tja, waarschijnlijk was (in het 'echt') eerst de brug aanwezig en daarna pas spoor 15, dus ook realistisch.  8)

Citeer
Ik heb het baanplan meerdere keren letterlijk mee naar bed genomen om het daar nog eens rustig te kunnen overpeinzen :mrgreen:
Ik ken dat, in bed liggend het baanplan in je hoofd doornemen en aardige oplossingen bedenken. Dan val je in slaap en de volgende ochtend weer peinzen hoe die slimme oplossing ook al weer in elkaar zat.  :mrgreen:
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Dan moet je eerst alles uittekenen en dan pas slapen gaan.  :lol:
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Het is een proces wat tijd kost. Langzaam maar zeker wordt het plaatje duidelijk en komen er steeds meer details vast te liggen. Dat je wat dingen vergeet die je op een avond bedacht hebt (je kunt natuurlijk ook een blocnote meenemen naar bed haha) is niet erg, want als het goede oplossingen waren komen ze in een volgende brainstormsessie wel weer naar boven :-)

Citeerin bed liggend het baanplan in je hoofd doornemen en aardige oplossingen bedenken
Nee, niet in je hoofd, letterlijk de uitdraai van het plan meenemen om er in bed nog eens naar te turen :-P

Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Citaat van: Acido op zaterdag 04 oktober 2008, 19:22:47
Citeerik ben er zelf ook mee bezig en ontdek nu eigenlijk pas hoe moeilijk dat is...
Je hebt geen idee hoeveel tijd hier al in zit. Ik heb het baanplan meerdere keren letterlijk mee naar bed genomen om het daar nog eens rustig te kunnen overpeinzen :mrgreen:
Dat je vrouw/vriendin dat accepteert :lol:

FF zonder gekkigheid: Ik vind het een mooi plan zo. Ik vind ook dat je engelsmannen standaard rechtdoor moet berijden, en niet anders.

Het enige wat ik me afvraag is het nut van spoor 11, want daarop kan je nooit met een lok gaan staan om om te lopen. Je moet dan altijd naar spoor 12 toe, omdat spoor 11 maar op 1 spoor aansluit.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Citaat van: Laurent op zondag 05 oktober 2008, 13:08:43
Ik vind ook dat je engelsmannen standaard rechtdoor moet berijden, en niet anders.
Een Engelsman hoort eigenlijk helemaal niet in een hoofdspoor. Ze zijn domweg te duur in onderhoud om zo intensief te gebruiken. In de sporen 3 en 4 komen ze dan ook niet voor in mijn ontwerp.
Geldermalsen is één van de weinige plaatsen die ik weet waarin ze in een hoofdspoor liggen én op volle snelheid bereden worden (is trouwens gaaf om te doen). En als er dan tóch eentje in een hoofdspoor opgenomen moet worden, dan moet-ie inderdaad standaard rechtuit gereden worden.

Citaat van: Laurent op zondag 05 oktober 2008, 13:08:43Het enige wat ik me afvraag is het nut van spoor 11, want daarop kan je nooit met een lok gaan staan om om te lopen. Je moet dan altijd naar spoor 12 toe, omdat spoor 11 maar op 1 spoor aansluit.
Spoor 11 is o.a. bedoeld om locs uit te wisselen met de werkplaats. Het kan gebruikt worden voor locwisselen of kopmaken op spoor 1, met behulp van een tweede loc (die eerder vanuit de werkplaats is klaargezet of is blijven staan na van een eerdere trein afgerangeerd te zijn).

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat omlopen niet gaat, maar er zijn genoeg andere rangeerbeweginegn waarbij het van pas komt. En desnoods kan het gewoon als parkeerplaats voor iets gebruikt worden (locs, versterkingsrijtuigen, werkmaterieel, het rangeerlocje etc) ;-)

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Okee! Ik ben weer helemaal gerustgesteld. 8)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Hallo allemaal,

Er is weer een stukje geknutseld, dus tijd voor een kleine update :-)

Dit weekend heb ik het voorlopig laatste houtwerk gedaan door de bovenplaat af te ronden. Daar was wel een wat merkwaardig gevormd stuk plaat voor nodig ;-)



Dit hieronder is het allerlaatste stukje hout (voorlopig dus hè), bestemd voor de zijnlijn annex uithaalspoor:



Het mangat heb ik iets groter gemaakt dan oorspronkelijk gepland, omdat het wel erg krap zou worden. Er moet ook nog een bedieningspaneeltje in komen en ik wil me wel een beetje kunnen bewegen daar ;-)

Ik zeg voorlopig het laatste houtwerk, omdat er nog e.e.a. aan komt als de plannen voor de zijnlijn gerealiseerd worden. Deze zal dan naar een nog te bouwen derde niveau gaan lopen (zie plan), waarbij met een brug de opstel- en hoofdsporen overgestoken worden.

Dat gaat er ongeveer zo uit zien:



...en dát is dus waar de old skool M-bruggen in beeld komen! :mrgreen:



Da's wat ik in de tekening bedoelde met een pilaar en een brughoofd; die komen dus op de plaats van de houten blokjes op de foto.



Het is echter allemaal nog even toekomstmuziek, omdat dat emplacementje voor een deur komt te liggen en die deur wil ik bereikbaar houden. Het moet dus iets uitneembaars worden en daar moet ik eerst eens rustig over na gaan denken ;-)

Bovendien... ik heb nog een station te bouwen! :-P

De zijlijn eindigt dus voorlopig achterin de hoek...



...alwaar een tijdelijke halte is aangelegd die als eindpunt kan dienen.



Doordat de opstelsporen 7, 8 en 9 nu ook zijn aangelegd, hoef ik de zijnlijn niet meer als opstelspoor te gebruiken (omdat ik nergens anders een stam rijtuigen kwijt kon :?) en kan er dus gereden worden door de accuwagen. Bovendien kan het spoor nu als uithaalspoor gebruikt worden, hetgeen weer nodig is omdat de opstelsporen er nu liggen :-P




Daarnaast heb ik (en oplettende lezers hadden dat al gezien in het verslag van het bezoek van de Blauwe Briesser) een heus camerasysteem geïnstalleerd om te kunnen zien wat zich in het schaduwstation afspeelt :mrgreen:

Twee camera's,...



...voor elke rijrichting één...



...zijn aangesloten op een monitor...



...zodat ik nu prima kan zien welke trein op welk spoor staat, en - belangrijk bij het opstarten - welke kant deze op denkt te gaan rijden :-P





Kortom: een leuke maar ook zeer nuttige gadget ;-)
Het had heel wat voeten in de aarde (had eigenlijk TFT moeten worden, met andere camera's, en het heeft bijna twee maanden geduurd allemaal) maar dat verhaal zal ik jullie besparen :?

Belangrijk is wel dat de cameraatjes infrarood-LEDs hebben, waardoor je ook nog goed beeld hebt als het donker is. Voor de foto heb ik de schaduwstationverlichting even aan gedaan omdat je dan wat meer contrast in het TV-beeld hebt, maar normaal gesproken is die uit. Het heet niet voor niets een schaduwstation... :-P




Afijn, alle rails ligt er nu :-D

Aankomende werkzaamheden:

- kurk onder de rails
- wisselaandrijvingen plaatsen en aansluiten
- perrons maken (toch nog houtwerk haha)
- bedieningspaneel schaduwstation afmaken (a.s. zondag soldeermiddagje)
- werkplaatsterrein verder inrichten
- bedieningstafel uitdenken en bouwen

...en nog veeeeel meer, en er moet natuurlijk óók nog gereden worden! :-D

Tot zover weer,

Martijn 8)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Mooie interessante update Martijn.
Met die camera's kan je een gadget noemen maar ik vind het een skoftig idee. Zou eigenlijk zeggen het is gewoon geen overbodige luxe. Ga zo voort zou ik zeggen.

Mvg Ron
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Zo hé, dat van die camera's in het schaduwstation is echt gaaf. Moet ik zeker onthouden als mijn schaduwstation ook zo donker wordt. Lijkt me wel ingewikkeld om aan te leggen, maar dat zeg ik op veel dingen. Ook dat idee van die old skool bruggen vind ik prachtig.

Vraagje: die twee verlichte stellen bij die tijdelijke halte, wat zijn dat voor wagens?

Laat de updates maar weer komen!

Mvg,
Martin
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Hoi Martijn,

Het ziet er weer erg mooi uit allemaal! Zoals gewoonlijk weer heel netjes gedaan :D
Het is toch één van de mooiste momenten van het bouwen van de baan als de stationsplaat erin ligt en je lekker rond kan rijden.
Ik ben zelf ook bijna bij dat punt aanbeland :)

Die oude bruggen hebben inderdaad iets nostalgisch en ze passen heel goed op je baan.

Zo'n camera systeem heb ik ook wel eens over gedacht en dan is het leuk om te zien dat het bij jou in de praktijk ook goed werkt :). Zelf heb ik het echter niet nodig, omdat ik de baan met Koploper bestuur. Erg leuk om te zien dus!

Suc6 verder. Ik blijf dit topic fanatiek volgen!

Groetjes,
Menno
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Citaat van: Hookies op zondag 12 oktober 2008, 21:00:01
Lijkt me wel ingewikkeld om aan te leggen
Juist helemaal niet :-)

Je hebt twee cameraatjes, twee (speciale, bijgeleverde) kabels en een monitor, that's it :-) Het geheel vormt een setje, althans, monitor plus één camera. De tweede is optioneel en moet je er los bij kopen.


Citaat van: Hookies op zondag 12 oktober 2008, 21:00:01
Vraagje: die twee verlichte stellen bij die tijdelijke halte, wat zijn dat voor wagens?

Dat zijn Duitse accuwagens* bouwserie 515 (motorwagen) en 815 (bijwagen). De Märklin catalogusnummers zijn respectievelijk 3028 en 4028. Ze stonden, in deze uitvoering, tussen 1977 en 1989 in de catalogus.

Martijn


*) Inderdaad, een 1:1 trein op 'batterijen' :-)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
ziet er erg goed uit
vooral dat met die camera is een erg goed idee
complimenten
groet robert
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Die camera's zijn niet gewoon maar gadgets Martijn, maar slim bedacht en wie weet straks onmisbaar in ieder schaduwstation ook nog !!! Ik zie overigens ook al dat je een plekkie hebt gepland voor de bruggen. Dus ook nog een stukje M in je C-hoofdbaan ?

Willem-Jan
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Dat met die camera's is een welkome aanvulling op de normale spoorbezet melding.
Je hebt gelijk ook een betere controle op het geen in het duister plaats vind.
Ik durf het bijna niet te vragen maar is het geen erg dure oplossing (zo dat is er uit :oops:).

Gr. Bert :)

succes met de verdere bouw van je baan. 8)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Hallo Martijn,

Ik word hier stil van. Werkelijk geweldig en heel mooi waar je mee bezig bent. Ik hoop ook spoedig weer verder te kunnen. Sommige ideeëen (zoals de camera om het schaduwstation te observeren) overweeg ik ook "mee te nemen" nu het, bouwtechnisch, nog kan.

Heel mooi allemaal en heel veel succes bij de verdere bouw!
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Citaat van: w67 op zondag 12 oktober 2008, 21:50:42
Ik zie overigens ook al dat je een plekkie hebt gepland voor de bruggen. Dus ook nog een stukje M in je C-hoofdbaan ?
Niet echt in de hoofdbaan, maar in de zijlijn. Die gaat (volgens het plan tenminste ;-) uitkomen op een emplacementje wat vergelijkbaar is met de speeltuin. Het kan zijn dat ik dat hele emplacementje in M ga uitvoeren, maar daar heb ik nog niet echt over nagedacht. Voorlopig is het toekomstmuziek.

Citaat van: baureihe 103 op zondag 12 oktober 2008, 21:52:27
Ik durf het bijna niet te vragen maar is het geen erg dure oplossing (zo dat is er uit :oops:).
Je kunt dat zo duur maken als je wil. Het is uiteindelijk een goedkoper setje geworden dan wat ik op het oog had, ik moest er alleen wel een bijbehorende tweede camera bij kopen, ik weet niet precies wat ik daar nou voor betaald heb.

Het setje (monitor + 1 camera) vind je hier.
De losse camera kon ik zo snel niet vinden.

Citaat van: Hans Biere op zondag 12 oktober 2008, 23:49:00
nu het, bouwtechnisch, nog kan.
Goed idee! Het was niet eenvoudig om de camera's op de juiste positie te krijgen. Niet omdat ik er niet bij kon, maar omdat de ideale positie qua beeld buiten de tafel was... Bij één camera heb ik daardoor niet helemaal het beeld wat ik wilde hebben, ook omdat op betere plekken de treinen tegen de camera aan zouden rijden...
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Erg mooie update weer, Martijn! Goed idee om dat zo met die camera's te doen! Je station wordt ook erg mooi met die lange sporen zo!

Ga zo door!

Edgar
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Martijn,

leuke update, het is interessant om jouw voortgang te volgen.

Groetjes en succes met de verdere bouw, John
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Gaaf hoor! Goed bezig.

De camera's is wel een goed idee. Je zou dit evt ook met 2 webcam's kunnen doen, en een oude laptop ofzo.

Roy
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Ik ben wat verrast door al die mensen die bij wijze van spreken van hun stoel vallen vanwege het idee om cameraatjes te gebruiken :-P

Ik vond het vrij voor de hand liggend eigenlijk... Ik heb een paar keer gehad dat een trein vrolijk achteruit uit het schaduwstation vertrok, dus bij het opstarten moet ik altijd (afhankelijk van het type decoder in de loc) even checken welke kant ze op willen. Dat gaat niet als het hele zaakje is afgedekt met de bovenplaat, dus het idee een camerasysteempje te installeren was snel geboren.

Belangrijker nog is dat ik op mijn tableau wel kan zien dát er een trein staat, maar niet wélke. En da's toch wel handig om te weten... ;-)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Citaat van: Big-Roy op maandag 13 oktober 2008, 12:30:52
Gaaf hoor! Goed bezig.

De camera's is wel een goed idee. Je zou dit evt ook met 2 webcam's kunnen doen, en een oude laptop ofzo.

Roy
Of 2 webcams aan je Koploper PC :) (Scheelt weer een extra laptop/toetsenbord/beeldscherm)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
IP cams.... Poortje op in je ADSL router.. En geef me het adres even :-)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Citaat van: Sascha op maandag 13 oktober 2008, 15:20:14
IP cams.... Poortje op in je ADSL router.. En geef me het adres even :-)

ja leuk online treine kijken bij Acido :-)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
hoi!


indrukwekkend hoor je baan!
vooral de mooie lange stationsporen spreken mij erg aan.(hadd ik de ruimte maar :cry:
veel succes greetz jonathan
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2008: Centraal Station - Fase 1)
Citaat van: 7700serie op maandag 13 oktober 2008, 16:54:37
Citaat van: Sascha op maandag 13 oktober 2008, 15:20:14
IP cams.... Poortje op in je ADSL router.. En geef me het adres even :-)

ja leuk online treine kijken bij Acido :-)

Ja leuk: treinen kijken in een donker schaduwstation.
Ik sponser dan wel een camera vanuit een hogere positie!

groet,

Jacco
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Hallo Martijn


Een schitterend idee.
Ik heb het zelfde idee alleen ben ik nog niet zover.
Wel heb ik al diverse camera's, dus dat zit wel goed en inderdaad infrarood.
Dus dat is goed te gebruiken bij de treinbaan in het donker.

Heb er ook een leuke kleine monitor bij, maar die is misschien toch iets te klein. :?
Wel heb ik een soort switch kastje erbij. ( weet niet de exacte naam )
Maar die kan je instellen zeg maar en dan om de zoveel seconde krijg je het volgende beeld.
Je kan natuurlijk ook overschakelen per camera.

Ik was ze van plan om ook in de toekomstige berg te maken.
zo heb je een geheel overzicht van je baan en je treinen.

Maar ik weet nu hoe het er uit ziet al.
Erg goed dus.  8)


mvg Frans


Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Je zou ook met een draadloze mincam een camerawagen kunnen aansluiten
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Lichtmastjes geplaatst bij het depot :-)



Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Ha die Martijn,

Die mastjes geven mooi licht, is dit al de nieuwe generatie met led of nog
een standaard gloeilampje.
Aan de kleur op de foto kan ik dat niet zo goed zien, trouwens wel veel
licht van 2 lantaarns.

Gr. Bert :)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
wat een mooie foto als ik dat probeer zie ik strepen  :lol: :lol:
maar als het goed is was daar een manier voor zei bert  :lol: :lol:
complimenten
groet robert
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Citaat van: baureihe 103 op dinsdag 28 oktober 2008, 21:44:06
Ha die Martijn,

Die mastjes geven mooi licht, is dit al de nieuwe generatie met led of nog
een standaard gloeilampje.
Aan de kleur op de foto kan ik dat niet zo goed zien, trouwens wel veel
licht van 2 lantaarns.

Gr. Bert :)

Het zijn dubbele lichtmasten met elk twee witte LEDs (Viessmann 63631). Er komt inderdaad aardig wat licht vanaf maar dat is ook de bedoeling van zulke emplacementsverlichting. De foto versterkt dat effect wel wat doordat het (op de binnenverlichting van de loodsen na) het enige licht in de kamer was.

De foto is gemaakt met een sluitertijd van 30 seconden en een diafragma van 27, bij 200 ISO.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Heey Martijn,

Dat ziet er weer top uit je bent weer lekker bezig.
Ga zo door en keep us up-to-date!

Groetjes,

Antal
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
hoi martijn,

Ziet er mooi uit hoor !!

Complimenten !

Mvg,
Mark.
Ps, je hebt een pm
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Schiet lekker op. Ben benieuwd hoe de scenery eruit gaat zien.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Beste Martijn,

Nog even terugkomend op die spannende camera :lol: onder je baan: kun je mij vertellen wat de maten van het cameraatje zijn? Dank voor de link met info, maar daar zag ik het niet bij staan, of kijk ik niet goed?

Thanks!


Shark.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Citaat van: Shark op donderdag 20 november 2008, 22:48:42
daar zag ik het niet bij staan, of kijk ik niet goed?

Dat laatste want het staat er echt:

Citeerdimensions :
monitor : 155 x 150 x 220mm
camera : 67 x 60 x 40mm

;-)

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Whoops, sorry  :oops: Maar toch bedankt!!

Shark.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Dat soort camera's waren laatst nog in de aanbieding bij de Lidl, voor 20 euro.
Ik heb er zelf ook een hangen.
Het is infrarood met directe scartkabel-verbinding.

Groet,Robert.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Acido heeft het druk?
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Je hebt een mooie timing, ik ben van plan ergens dit weekend weer eens een update te plaatsen :-D

Moet nog een paar foto's maken... ;-)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 12-10-2008: Het Laatste Hout)
Laat je ons niet te lang in spanning dan. ;)