Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

marklin delta,

Gestart door roberttrein zondag 14 september 2008, 17:06:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin delta,
roberttrein
gast

marklin delta,
Ik ben van plan een marklin delta te kopen, alleen ik heb geen ervaring met digitaal.
Ik heb daarom een paar vragen:
1-als je de delta aansluit kunnen de treinen dan gelijk al rijden of moet er nog iets met de decoder gebeuren?
Moet ik dan allemaal dingen gaan instellen?
2-kunnen alle treinen met een decoder op de delta rijden of moet er een delta decoder in?

Groet,Robert 
Re: marklin delta,
Freak
gast

Re: marklin delta,
Hallo Robert,

Je kunt om te beginnen vier lokomotieven met de Delta aansturen als je lokomotieven van een Delta/digitaal decoder is voorzien.
Het enige wat je moet instellen is het adres in een lokomotief die overeenkomt met een van de adressen van de Delta.
De adressen van de Delta zijn: 78, 72, 60 en 24
Verder is het ook mogelijk om nog een vijfde lok aan te sturen met een pilot (6605) op adres 80 die op de Delta aan te sluiten is.
De Delta pilot is een extra handregelaar.

Mvg,
Peter
Re: marklin delta,
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: marklin delta,
Hoi Robert,

Als ik jouw was, dan zou ik een MS kopen.
Daarmee kun je maximaal 10 loks aansturen (ook delta), maar niet allemaal tegelijk op de baan laten rijden, vanwege het te lage beschikbare vermogen van de MS.
Voor een MS ben je misschien iets meer kwijt, maar is wel een actueel product van Marklin.
De delta controller is veel beperkter in gebruik, je bent namelijk niet van vier (of vijf) adressen afhankelijk.
delta instellen
roberttrein
gast

delta instellen
Ik heb een vraagje: ik ga over op delta, maar ik zat laatst in mijn roco (acts 6705) te kijken en toen
zag ik dat de decoder niet van die switches heeft om het adres te veranderen.
Maar hoe verander ik dan het lokadres, doet hij dat automatisch.

En nog een vraag: zit in de piko hondekop(wisselstroom) ook z'on decoder of wel 1 met switches. :D   
Re: delta instellen
Spoorman
gast

Re: delta instellen
Robert,

In beide loks zit een volwaardige decoder, Lokpilot resp. Uhlenbrock. Die kun je wel aansturen met Delta maar dan moet je de decoders dus programmeren (omzetten) naar een Delta adres. En daar heb je weer een centrale voor nodig (of vrienden) :wink:

Mvrgr.,Ben.
Re: delta instellen
Robber
gast

Re: delta instellen
Robert,

de decoders van bovengenoemde loc/trein staat standaard op adres 03. De Delta regelaar kent alleen de adressen 78 , 72 , 60 of 24, dus zoals spoorman al zei, moet je de adressen dan op een van deze 4 waarden (laten) zetten met een centrale.
Maar is het misschien niet een beter idee om in plaats van Delta, op een Mobile station over te gaan? Zo duur zijn die tegenwoordig niet meer, maar de mogelijkheden zijn veel uitgebreider als bij het nogal antieke Delta systeem.
Re: delta instellen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: delta instellen
Hoi Robert,

Als je al een Roco (acts 6705) en een Piko Hondekop hebt lijkt het me heel verstandig om over te gaan op een MS, zoals Robber ook al adviseerde en ik je ook al in dit draadje adviseerde.
Je loopt anders continu tegen dit soort problemen aan en dan wordt je hobby een frustratie.
Ga je toch met Delta door, dan zul je snel de beperkingen van het systeem ontdekken, zoals je nu al doet.