Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Reserveloc bij reparaties?

Gestart door Tom maandag 06 november 2006, 14:18:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Reserveloc bij reparaties?
Dag Marklincollega's,

Hoe lossen jullie het eigenlijk op als er een loc ter reparatie aangeboden is? Hebben jullie allemaal zoveel locs dat jullie die ene loc niet eens missen?
Of hebben jullie een reserveloc voor dit soort situaties?
Wat is eigenlijk de allergoedkoopste digitale loc die je voor dit soort situaties best een tijdje kunt laten rijden?

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Reserveloc bij reparaties?
Locs heb ik zat een metertje of 12 of 13 aan locs heb ik wel denk ik zo.

De goedkoopste nieuwe digitale loc die je kunt kopen komen los uit een startset en dat zijn deze.

http://website.3rail.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=100&Itemid=31

Prijs vanaf 40 euro. De br 81 kost je op de beurs 55 euro en in de winkel 65.

De nieuwe serie 81 stoomloc heeft ook verlichting. Beide locs hebben een lastgeregelde decoder.
Re: Reserveloc bij reparaties?
VincentKloeg
gast

Re: Reserveloc bij reparaties?
Sinds ik een nieuwe baan heb gaan er eigenlijk geen loks meer kapot. Op mijn vorige baan ging het aan de lopende band. En dan was het zwaar K*T als er een lok kapot was, want dat was meestal één van mijn favoriete (zoals de BR 23).
Maar als een lok dan iets heeft dan repareer ik het zelf. Er zijn in mijn collectie (15 machines) maar 6 locomotieven die zeer regelmatig rijden. De rest rijdt niet zo vaak (of helemaal niet). Maar mocht er dan van die 6 loks 1 zijn die overhoopt toch kapot gaat heb ik altijd wel een grote stomer uit mijn strategische reserve vloot om de 'dienst' van de defecte lok over te nemen. Maar dat is de afgelopen 2 jaar niet echt gebeurd.
Goed hè :D?!
Re: Reserveloc bij reparaties?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Reserveloc bij reparaties?
Als ik de reacties zo lees, en daar kan ik me rustig bij aansluiten  :oops: zitten de meeste best al ruim in hun loks.

Tom je moet gewoon gezellig een keer naar Houten gaan en daar eens rond kijken, zoals Davy ook al aangaf, naar een paar leuke losse locs die uit een startset komen. Vooral de wat simpelere maar wel digitaal hoogvermogen van 50/60 euro (rode brandweer/blauwe HWZ Hilfe) kun je veel plezier aan bleven, want daar kan weinig aan kapot.

Ook leuk zijn de moderne E-lok of Diesel lok uit de (bijv. opschriften van LTE/European Bulls/MRCE) Hobby serie (digitaal/hoogvermogen) die liggen voor rond de 80 euro op de beurs soms wel eens in een aanbieding voor 70 euro.
Re: Reserveloc bij reparaties?
Dag Brigitte,

Ik had al op de foto's van de gallery inderdaad al gezien dat er mensen zijn die wel heel erg ruim voorzien zijn van rijdend materiaal ;-)
Tja, ik heb maar 3 locs. Twee ervan zijn diesellocjes die ik vorig jaar heb aangeschaft en eentje is nog van 'vroegah' (Marklin 3055).

Ik denk dat ik eerst maar ff afwacht of de reparatie van de defecte loc onder de garantie valt. Zo ja, dan heb ik aan de hand van dit draadje al een paar mogelijke modellen die als reserve-loc kunnen dienen.

Bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Reserveloc bij reparaties?
Tom,

Op een nieuwe loc gekocht in de handel of bij een goede handelaar op een beurs die bijvoorbeeld ook een winkel heeft heb je 2 jaar garantie.

Dus bon goed bewaren en garantiebewijs van Marklin altijd laten tekenen dan wel stempelen.

En Tom als je meer dan 25 jaar met treinen bezig bent krijg je vanzelf veel treinen. Ik kan iemand die alleen al meer dan 50 Zwitserse serie 460 modellen heeft. Over de rest maar niet te spreken.

Groeten,
Davy

Re: Reserveloc bij reparaties?
Ik ben half rijder, half verzamelaar. Dus veel locs/treinstellen doen per jaar maar enkele rondjes, kwestie van de motor een beetje "soepel" te houden.
Als er dus een loc of treinstel uitvalt, dan neem ik meestal rustig de tijd om hem na te kijken (en dat kan dus een paar weken/maanden duren), want dat geeft weer een paar andere locs de kans om nog eens rond te toeren...

Greetz,
Swiss