Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Frank's slaapverwekkende plaatjes:

Gestart door frank-103 vrijdag 14 juli 2017, 22:34:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Wim: er komt een vervolg!

@Michel: ik ga meteen verder met de foto's, het gaat namelijk ergens naartoe!

Foto's:
- 363 712
- MRCE 189
- Volker Rail 1600
 
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Om een beetje realistische trein op zolder samen te kunnen stellen kijk ik dan naar wat er hier in de Amsterdamse Westhavens voorbij komt. De Shimmns schuifwandwagens voor het vervoer van staalrollen vind ik zelf erg leuk, uiteraard heb ik al de diverse rode wagens en recent heeft Marklin de Wascosa uitgebracht. Zoals op de foto's te zien mogen de GATX en de OnRail ook niet ontbreken!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Zijn weer mooie beelden die je met ons deelt.

Zie wel dat je jouw wagons nog wat mag verfraaien om ze op de fotos te laten lijken.

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het zijn weer leuke foto's Frank  :thumbup: :thumbup:

En de mooie blauwe VTG wagons op de gevoelige plaat vastgelegd  :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik kwam deze keer niet verder dan de tweede foto, Frank  O:-D
Dank daarvoor ! Het was een weldadig dutje........

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ze zijn weer prachtig de genomen foto's Frank. :thumbup:
De Shimmns schuifwandwagens is een leuke sleep om naar te kijken zeker met die mooie Wascosa wagons er tussen. :P

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ha Frank,
Mooie plaatjes gemaakt in de Westhaven.
OP welke weg/straat ben jij geweest?
Ik werk er vlakbij, dan kan ik voor of na het werk ook eens wat "spotten".
Dank
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De foto's zijn gemaakt langs de Westhavenweg. Succes met spotten!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik heb in de maand oktober weer wat foto's gemaakt die passen in dit slaapverwekkende topic.

- Dat begint op 3 oktober om even over 08.00, als het zonnetje vrolijk over station Sloterdijk en de kantoren van KPN en de Belastingdienst schijnt.
- Op 17 oktober staat er bij de Westhavens een Vectron van PKP met een sleep blauwe eanossen (of iets wat daar op lijkt), daar had in Rail Magazine ook een stukje over gestaan.
- Op 18 oktober zie ik bij metrostation Henk Sneevliet een CAF sprinter, als ik niet in de metro naar Sloterdijk was gestapt had ik een paar minuten later de nieuwe ICNG op de foto kunnen zetten. Maar helaas, ik was wel in de metro gestapt.
- Op Sloterdijk spot ik weer zo'n sprintertje
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De 186 met sneltreinrijtuigen (ICR) is nu nog te zien op Sloterdijk. Foto's maken onder de kap geeft toch geen geweldige resultaten.
De pont bij Zaandam is minder saai dan je zou denken, een surfplank met onderwateraandrijving vaart rustig door het Noordzeekanaal richting Amsterdam.
Er zijn weer reclametrams te zien op Sloterdijk! Deze hele KOE-le tram daar heb ik op staan wachten, die mag hier natuurlijk niet ontbreken!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Op 27 oktober doet de zon weer z'n uiterste best met een mooie lucht om 8.11.
Als ik dan om 8.22 bij de Westhavens fiets zie ik 2 oranje ex-Locon 1600 staan. Uiteraard spring ik dan van de fiets voor wat foto's.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
En dan staat er 's middags zelfs een derde 1600! De kenners weten vast dat deze locomotieven nu voor Railforce One rijden.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Als ik de foto's nakijk zie ik dat de Vectron op de foto ook van RFO te is. Op weg naar huis heb ik daar een extra foto van gemaakt.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
mooie foto's, een paar locs doen me denken aan types die ik in Oostenrijk zag  :thumbup:

Zoals deze:

Deze loc trok een Sloveens-Oostenrijkse trein richting Slovenië.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie foto's weer. Doet mijn fotografiebloed weer kriebelen, heb dit jaar weinig treinfoto's gemaakt. Veel te druk met andere zaken, zoals isolatie huis verbeteren waar nog nodig was, dak (laten) voorbereiden voor montage zonnepanelen over 3 weken, binnen- en buitenschilderwerk en dan ook nog mantelzorg voor mijn vader.
Gelukkig komt er nu meer tijd vrij, zodat ik weer wat meer aandacht aan het forum kan besteden.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het zijn weer prachtige foto's Frank die je ons laat zien. :thumbup:

En Dick goed om te lezen dat je weer wat tijd krijgt om aandacht te hebben voor het forum en om misschien weer treinen foto's te gaan maken.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Dat was een fijn gevarieerde droom, Frank  :thumbup:
Jij boft maar met zo'n werkreisroute !

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Weer genoten van je foto's, Frank  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Fraaie luchtige foto's dit keer :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie foto's weer Frank :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Jan: er staan met regelmaat (zwarte) Vectrons bij de Westhavens, het lukt helaas niet altijd om er een acceptabele foto van te maken. Ik weet niet of deze Vectron er ook tussen zat.

@Dick: ik hoop dat het goed gaat met je vader! De zonnepanelen en onderhoudswerkzaamheden aan je huis doe je niet zelf? Mijn D90 is gesneuveld tijdens een bezoek aan de grotten van Han, ik heb inmiddels een nieuwe camera, maar de foto's in dit topic komen vooral uit de smartfoon.

@Michel, Tony, Wim, Wico en Sander: bedankt voor de opmerkingen, dat motiveert om het internet zo nu en dan te voorzien van nieuwe slaapverwekkende kiekjes!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie plaatjes weer Frank.  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 @citaat  @citaat Met mijn vader gaat het goed, maar heeft als 94 jarige wel aandacht nodig. De zonnepanelen worden door een bedrijf gemonteerd, zo'n klus is als leek niet te doen. Isoleren en schilderwerk doe ik tot nu toe nog zelf. Buitenschilderwerk zal in de toekomst wel uitbesteed worden. Ben niet meer zo'n durfal op een ladder  :D 
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik had een paar minuten om treinen te spotten op Henk Sneevliet...

- Thalys richting Parijs
- 186 richting Amsterdam CS
- Sprinter richting Hoorn Kersenboogerd
- nog 2 keer een 186 richting CS
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
- 2 verschillende metro's en de schoen langs de A10 bij zonsondergang.
- Op weg naar de wandeling bij de Amsterdamse Waterleidingduinen zag ik dit voormalig station Vogelenzang.

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
- Volker rail 1600 op 14 november 2022 bij de Amsterdamse Westhavens
- Utrechtse sneltram
- Links komt de intercity naar Amsterdam, rechts een MDDM met dubbeldeksrijtuigen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
We gaan al weer merkbaar naar de zomer toe, de winterbanden zouden van de e-bike kunnen worden gehaald als ze er onder zaten, de handschoenen en warme muts zijn niet altijd meer nodig. Dus fiets ik weer met enige regelmaat langs de Westhavens in de hoop iets interessants voor jullie te spotten.
Veelal staan er rode en zwarte 189, oranje 1600 gehuurd door Railforce 1? en soms staat er wel iets leuks, zoals de Alpentemmer!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Op Station Sloterdijk kijk ik soms ook even, in de lunchpauze of op weg naar huis, maar veel bijzonders zie ik niet voorbij komen.
Hoogtepunt is dan de Raillogix in de Westhavens, daarvoor zet ik de fiets even aan de kant.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Schitterende plaatjes Frank. :thumbup:
Zeker de Alpäzähmer staat er heel fraai op. :favorite:
De Raillogix mag er in deze kleurencombinatie ook zijn.
Mijn dank voor het kijkplezier.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Soms staan er juweeltjes in de Westhavens Michel, vooral die rode Raillogix vond ik erg fraai.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,
Een verzoekplaatje: Mocht je weer eens in de buurt zijn, zie je de locs van PKP Cargo wel eens?
Daar heb ik een zwak voor.... (te lang verhaal hier!) maar als je een plaatje scoort houd ik me aanbevolen in deze
hachelijke rubriek. Bij voorbaat al bedankt!

grts, Leon
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Leon: in bericht 809 staat een PKP Vectron, maar die heb ik volgens mij maar 1 keer gezien. Ik zal er komende tijd op letten!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 B) En ik vind die TGV dan weer erg mooi. :thumbup:
Deze, de eerste versie, vind ik veel mooier dan de latere versies met de rondere vormen.

Dirk-Jan
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Dirk Jan: ik ben ook een fan van de TGV, ik had een oranje Lima, maar heb die ooit weggedaan omdat hij niet over m rails kon rijden. Vooral niet door de wissels. Er komt er een van REE models, maar ik vrees dat ik dan eerst de staatsloterij moet winnen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op zondag 19 februari 2023, 22:33:45omdat hij niet over m rails kon rijden. Vooral niet door de wissels.
Dat is gek (dat moet in je beginjaren zijn geweest):

iedereen kreeg dat ding aan het rijden op M-rails (na wat wijzigingen).
Je had natuurlijk de juiste wielafstand over de as (vanwege die wissels) nodig,
en een Uhlenbrock FRU'tje (later loc-decoder), en niet te vergeten wat extra gewicht boven de draaistellen,
want anders kreeg het draaistel met sleper een ongewenste lift.

Die "oranje" was oorspronkelijk een Jouef product, opgekocht door Lima toen het Jouef opkocht,
en daarna dus via Rivarossi bij de Hornby stal beland.
Alle vier die "oranje gevallen" reden op Märklin (en dus ook M-rails) na wat wijzigingen.

Wat ging er in jouw geval fout?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De Lima TGV ging niet over wissels, en toen ik rond 2002 de overstap wilde maken naar Marklin digitaal heb ik mn verzameling Lima koplopers, Lima Benelux set en de Lima TGV ingeruild op de grote digitale startset van Marklin.
Achteraf gezien misschien niet zo handig, maar in die tijd waren er niet zoveel decoders te koop als nu en bij een ombouw met een 66032 (delta decoder voor 80 adressen) moest de motor wisselstroom zijn, dat betekende ook een motorombouw voor de Lima TGV. Als ik toen had geweten dat de tgv nu eenvoudig om te bouwen zou zijn had ik hem niet weggedaan. Misschien toch eens op een beurs kijken of ik er weer een kan kopen?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Fietste ik twee weken geleden op het gemakje van de pont richting Sloterdijk, zag ik bij de Westhavens een NS Vectron met een nightjet staan. Hoe was die hier nu verzeild geraakt? Jullie begrijpen vast dat ik daar een foto van gemaakt heb! De 1600 van Train Charter stond er ook en een zwarte Vectron van ELL die ooit aan SBB Cargo International verhuurd was. 's Middags, op weg naar huis stond er de 1761 met de Berlijntrein.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Omdat de treinen nogal ver weg stonden en mijn telefoon nauwelijks een voldoende scoort als fototoestel heb ik mijn oude Sony compactcamera aan de lader gelegd voor de volgende fietstocht naar kantoor. Op maandag 22 mei is de opbrengst dan de 1765, 1744 en een NS Vectron.
De zwarte ELL Vectron staat er 's middags op weg naar huis nog steeds, net als de Railforce one Belg en Bakkie.

Dinsdagmorgen (23 mei) staat er ook nog een NS Vectron, maar alles staat ver weg. Waar ik de foto maak: achter mij liggen de bergen kolen van de OBA (Overslag Bedrijf Amsterdam) die via een transportsysteem naar de inmiddels gesloten Hemcentrale (een kolencentrale) gingen. Op dit moment wordt het transportsysteem gesloopt. Achter de Vectron is het nog te zien, weggewerkt in een grijze omhuizing. Dit keer ga ik vroeg naar huis en ben bereid een pont te missen, ik ga toch eens kijken of vanaf de andere weg een beter zicht op het opstelspoor te vinden is. De foto van de 1752 is onder het transportsysteem door. Als ik nog iets verder fiets richting de Hemcentrale vind ik nog een iets betere plek.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Van de iets beter plek heb ik onderstaande foto's met de Sony gemaakt. Door Erik (Erik01) van dit forum werd ik er op gewezen dat er komende zaterdag een rondleiding is bij de vernieuwde Westhavens, ik heb me opgegeven en mag daar komende zaterdag rondlopen. Die foto's hoop ik binnenkort hier te laten zien.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Voor Michel (Miessie) heb ik nog een paar goederenwagens op de foto gezet.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Bedankt voor deze prachtige foto's. :thumbup:
Er zit schitterend materiaal bij zeker de voor mij geschoten goederenwagons zijn een lust voor het oog.

Nogmaals bedankt voor het kijkplezier en hopelijk kom je snel weer van dit soort pareltjes tegen.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Bedankt weer voor de mooie serie foto's Frank  :thumbup: :thumbup:
Ik had het gelezen van die rondleiding bij de westerhavens, fijn dat jij hier je camera weer meeneemt, ik kijk er naar uit.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Frank,

Mooie foto's weer deze keer.
Op welke locatie (straatnaam) spot je dit moois? Zelf werk ik (nog een paar maanden) op de Australiehavenweg, daar uitsluitend goederentreinen en afvoer van overtollig NSR materieel.
Sporadisch worden daar al ICM naar de sloop gesleept(!)
Leuk dat je de Berlijntrein in deze samenstelling nog op de plaat zet, dat is in december voorbij, als het goed is....
Laatste vraag: Zie ik nu goed dat de Nightjet met SBB-rijtuigen rijdt?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Meeste foto's zijn vanaf de Westhavenweg gemaakt, de foto's in bericht 839 zijn vanaf de Nieuwe Hemweg gemaakt.
Er zitten inderdaad SBB rijtuigen in de Nightjet. Over de samenstelling van de Nightjet kan ik weinig vertellen, dat staat vaak uitgebreid in de vakliteratuur (Rail magazine, Railhobby en Op de rails).
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De Nightjet naar Basel heeft meer zitrijtuigen van DB en SBB dan lig en slaaprijtuigen. Planmatig 4 ligrijtuigen + de DB rijtuigen naar Basel en 1 slaap en 1 ligrijtuig naar Zürich met de 4 SBB  zitrijtuigen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Heb genoten van je foto's, Frank,
met name van de internationale treinen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op woensdag 24 mei 2023, 21:21:32werd ik er op gewezen dat er komende zaterdag een rondleiding is bij de vernieuwde Westhavens
Hoe wist hij dat nou weer? :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Jan,

Dat weet ik niet, kaboutertjes?

Vriendelijke groet
Frank
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Vandaag was de rondleiding bij Westhavens, en ik was een van de gelukkigen die daar naar toe mocht! Uiteraard heb ik teveel foto's gemaakt waarvan ik er hier ook teveel ga laten zien, en bewerkt heb ik ze ook al niet, ze komen zo uit de Nikon. Hachelijk?

Eerst het filmpje over de nieuwe Westhavens:

Het ontvangstcomité op Sloterdijk
Koffie of fris met een gezonde versnapering
Veel Prorail-medewerkers om alles in goede banen te leiden
Een mooie openingsspeech en bovenstaand filmpje





Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Er is veel techniek en rails etc nodig voor een rangeerterrein van zo'n 4 kilometer lengte.
De nieuwe eenlamps dwergseinen en ook hoofdseinen zijn gebruikt, net als assentellers.
Oude rails en bielzen afkomstig uit hoofdlijnen zijn nog goed genoeg voor een rangeerterrein en zijn opnieuw gebruikt
Seinpalen staan niet meer op een betonnen poot maar op een stalen voet.