Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is een hele drastische, maar vooral zeer pijnlijk besluit, sterkte in de toekomst.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Een wel overwogen beslissing waar ik alleen maar respect voor kan hebben Tom.
De focus ligt nu ergens anders wat veel belangrijker is doe je goed om je daarop te concentreren.

Mocht je ooit behoefte hebben aan de railhobby en je bent in de buurt van het pittoreske Almere dan ben je altijd van harte welkom de deur van Michelstadt staat voor je open.

Succes met de verdere dingen en hopelijk is de traplift snel gemonteerd voor je vrouw.

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
alles is relatief en als het gewoon niet meer lukt dan is het niet anders.
maar Tom ik hoop dat je beetje op dit forum blijft rondstruinen en als "senior" je kennis blijft delen.

gr. Ruud
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Heel spijtig om te lezen dat je wilt/gaat stoppen met de treinenhobby, maar je zal een weloverwogen besluit hebben genomen. Andere (belangrijker) zaken verdienen nu je tijd en aandacht, en terecht dat je daar nu de focus op legt. Of alles verkopen verstandig is, dat laat ik aan je eigen oordeel over. Wie weet komen de kriebels toch nog eens terug. Voor nu in elk geval sterkte de komende tijd en veel dank voor je prachtige bijdrages en je waardevolle adviezen :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wat vreselijk jammer om te horen, iedereen zal je hier gaan missen.

We hopen dat je hier je je kennis nog steeds wil blijven delen want de meester ga je zeker missen

Ik snap dat er nu andere prio's liggen en wens jullie beide heel veel sterte en steun aan elkaar toe.

groeten Ed
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, dat is voor de meesten van ons heel spijtig om te horen. Je bijdrages werden altijd hogelijk gewaardeerd. Maar soms heeft het leven andere dingen met je voor. Iemand zei ooit "Life is what happens when you are busy making other plans."


En iedere keer weer blijkt dat een waarheid als een koe te zijn. Ik hoop van ganser harte dat je samen met je vrouw nog een mooie tijd mag beleven.
BTW. die verkoop daar zou ik nog maar eens heel goed over nadenken, je weet nu nog niet wat morgen in petto heeft.


Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom, da's nogal een beslissing! Je zal er wel over nagedacht hebben maar tegelijkertijd denk ik dan: oké, nu even geen tijd/zin/focus voor de treintjes, maar wat als de zin opeens toch weer terug komt, volgende maand, volgend jaar... (?) Dan zou 't toch heel zuur van al je werk zijn als je niks meer hebt en weer vanaf nul opnieuw moet beginnen; alles verkopen is zo definitief. Maar da's mijn idee, dat van jou zal anders zijn.
Ik vind het jammer; niet alleen voor jou maar ook voor ons ;) .
Aan de andere kant, mooi als je op zo'n nuchtere manier afscheid van je hobby kan nemen om er voor je vrouw te zijn, dat is echte :favorite: !
Wellicht geeft stoppen je een bepaalde rust, ik hoop je nog wel eens tegen te komen, life of hier op t forum!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
dat is spijtig om te horen, maar we hebben veel van je geleerd;
en zorg goed voor je vrouw;

mvg,
Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heftige beslissing Tom! Desalniettemin en erg begrijpelijke met name als je weet dat je in een permanent andere situatie zit. Respect voor de daadkracht en succes gewenst.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, dappere beslissing. Wat je maakt is prachtig echter als je andere prioriteiten hebt dan is dat belangrijker, sterkte ermee.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, bedankt voor jouw mooie creaties. Het is/was een genot om naar te kijken.

Sterkte met je privéaangelegenheden.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Dank voor de lessen en mooie beelden en ik wens je een goede tijd.

Groet, Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heel spijtig te lezen Tom. Ik sluit mij aan bij alle vorige reacties. Ook al zie je het niet meer zitten om met de hobby door te gaan, misschien toch maar even wachten met het uitvoeren van je voornemen om alles weg te doen. Mocht je toch weer de kriebels krijgen, dan kan je de hobby toch weer oppakken. Hopelijk blijf je wel bij ons forum, want je goede adviezen en suggesties blijven bij mij welkom!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom.

Hopelijk niet dag voor altijd!  :-(
Ik begrijp jouw beslissing, ik heb ook een aantal jaren de hobby op een laag pitje gezet vanwege mantelzorg voor mijn vrouw.
Heb je ook geen zin meer om diorama's te maken?
In ieder geval sterkte met het opruimen Tom.

Groeten,

Erik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Jammer om dit te lezen, maar jou kennende heb je hier goed over nagedacht en ga je niet over een nacht ijs.
We zullen jou leerzame bijdragen gaan missen.

Alle goeds voor de toekomst.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Spijtig om te horen dat je je hobby stil legt. Het was altijd leuk om je vorderingen links en rechts te volgen.

Groet Ronald.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

Dit is een zeer behoorlijke beslissing, maar de zorg voor je lieve echtgenote gaat voor op alles.
Je zal zelf wel weten welk de beste keuze is.
We zullen jouw bouwkunsten hier wel gaan missen.
Hopelijk blijf je ons hier toch nog met je kennis en kunde ondersteunen.
Als ik binnenkort de tijd heb, kom ik nog wel eens op bezoek.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom, het is wat het is, je moet doen wat je gevoel je ingeeft. :thumbup:
Ook ik heb genoten van je bijdrages en je profi modelbouwkunsten. B)
Ik wens jou en je vrouw alle goeds en misschien blijf je nog wat meelezen hier op het forum of juist niet, kan ik me ook wel wat bij voorstellen.
Suc6 met alles wat op jullie pad gaat komen. O:-D

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom, ik zal je missen. Ik wens je alle goeds toe. Het is wat het is. Sterkte en nog een goede tijd samen toegewenst., Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, het leven heeft soms mooie verrassingen, maar ook minder mooie. Dalen en bergen zeg maar.
Er zijn dingen die voor de hobby komen, zoals in jou geval. Respect voor je besluit hoezeer je het waarschijnlijk zelf maar ook ons betreurd. Want laten we wel wezen, je hebt een paar prachtige banen gebouwd met alles erop en eraan en dat is iets wat ze je niet meer af kunnen nemen. Resteert me je, en uiteraard ook je wederhelft, veel sterkte toe te wensen. En wie weet misschien nog eens een teken van leven.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ha Tom,
Het is naar dat door de omstandigheden je de keuze moet maken om de hobby waar je je ei in kwijt kon, op zij te zetten.

Dank voor het delen van je bouwplezier en alle tips hier op het forum.

Ik wens jou en je vrouw het beste.

Groet, Erik
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Een moedig besluit! Wel een aderlating voor ons forum want je bent een bron voor ideeën en oplossingen en maakt de mooiste realistische scenes.  :thumbup: Ik zou de verfjes en grasjes niet weg doen, je kunt altijd nog als een stukje ontspanning kleine dingen doen zoals bijvoorbeeld jouw A4 diorama van Vlieland.

Heel erg bedankt voor jou bijdragen! :favorite:

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Iedereen bedankt voor de berichten, je zou er "emosieneel"  :) van worden
Snap wel dat sommige vinden dat je het niet weg moet doen maar ja, als je 76½ jaar oud bent dan moet je voor jezelf afvragen hoelang je het dan moet bewaren tot er weer kriebels komen.
Nee dat gaat hier niet gebeuren en geloof me, ik ga me echt niet vervelen.
In huis genoeg te doen en tijdens mijn wel overwogen besluit een oude hobby weer opgepakt.
En ik blijf voorlopig op het forum en hoop te kunnen genmieten van jullie bouwsels en brouwsels.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Goed jouw reactie te lezen en fijn dat je ons forum voor nu nog niet gaat verlaten. 👍🏻
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom
sterkte 
Je wordt gemist nu en later
Jouw kennende sinds de cursussen in noordholland van henk en de slager
Je zal dit niet  voor niets doen
Wel jammer ,want ik volgde je altijd
tot weder horen/ziens schrijvens
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

As-je-me-noe

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Tom,

Begrijpelijk, je beslissing en deze zal niet makkelijk zijn.
Ik heb je modelspoor-avonturen met veel plezier gevolgd, niet dat ik op alles reageerde, maar met name je bouwsels.
Zeker een inspiratie voor velen hier op het forum.

Al het goede toegewenst voor de tijd die komen gaat.

Mvg,
Hans63
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 23 mei 2023, 11:05:44een oude hobby weer opgepakt.
Er zijn mensen met maar 1 hobby, gelukkig heb jij er meer.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Een triest maar begrijpelijk besluit. Ik heb altijd enorm mogen genieten van jouw creativiteit en dat zal zeker een gemis zijn.
gr Gerard
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is jammer Tom, maar voor alles is een tijd. Als het meer een last wordt als plezier dan is dit een wijs besluit. Je wederhelft gaat voor.
Wellicht kun je nog wat spulletjes bewaren, bijvoorbeeld een A4 diorama is misschien nog wel eens leuk om te maken.
Ik hoop nog eens tot ziens.

vr gr Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Allereerst bedankt voor alles wat je hier op het forum hebt gedaan en hebt betekend  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Ik heb je altijd met plezier en vaak ook met bewondering gevolgd  :)

Respect voor je keuze ( ook in het kader van in voor- en tegenspoed met je partner door het leven ) en maak er samen wat van !
Het ga jullie goed !

PS. Heeft je oude opgepakte hobby toevallig wat met bootjes te maken ?

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom heel veel sterkte voor jou en je vrouw. Ik heb veel geleerd van je goede uitleg en prachtige foto's. Mocht je overwegen de haven te verkopen stuur me een pm.
vriendeljke groet Egdius
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Allen weer bedankt voor de mooie berichten.
Ik wist niet dat ik zoveel indruk had gemaakt, knutsel ook maar gewoon wat voor het vaderland weg.
Ik denk dat als je er heel veel plezier in vind dat het dan allemaal wel gaat lukken.
Jullie weten wat ik ook altijd zeg, het is geen kwestie van kunnen maar van doen.

De oude hobby die ik weer van stal heb gehaald is de onderwaterwereld van de Crystal Red garnaal.
Bakje staat nu weekje of 8 in te draaien en dan kijken of de waterwaardes goed genoeg zijn voor die rood/witte rakkers.

Ik weet dat er meerdere treinhobbyisten zijn die een aquarium bezitten en mooi ingericht hebben.
De creativiteit is ook in de aqusacpe te vinden.
Dit is een 45 liter bakje, groter ga ik niet.

Vandaag komt de led verlichting binnen, die ga ik uiteraard proberen digitaal aan te sturen maar daar is een ander programma voor nodig  ;)

20230523_173530.jpg

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :) Ik heb effe gegoogeld op die garnalensoort, ziet er leuk uit. B)
En het schijnt dat ze onder de juiste omstandigheden zich goed vermeerderen,
dus je kweekt dan eigenlijk je garnalencocktail voor de Kerstdagen. :D 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, garnalen: weet je het zeker ?  ;)

Zie en hoor je niet liever een V36 roken en ronken ?

Maar...je moet natuurlijk doen wat je nog leuk vindt
en we hebben gelukkig nog genoeg foto's van jouw mooie creaties. :) 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Mooie vitrine hoor!

Toch weer bezig met zand, hout en plantjes. Ik zie geen verschil... >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Jaren had ik geen ruimte voor een treinbaan, maar wel voor een aquarium
tot de bak brak, en ik om 03:15 soppend de kamer in en het tapijt op stapte.

Ik zal je het commentaar van het wicht dat aan mijn arm hing besparen,
en dat van de onderburen in mijn flat.

Geloof me, een 45 liter bakje heeft voordelen!

Citaat van: iTom op zaterdag 27 mei 2023, 12:43:30Dit is een 45 liter bakje, groter ga ik niet.

Elke ruimte heeft z'n limiet. Maar 't maakt aquatechnisch veel uit hoe je die 45 liter vormt, portret or landscape,
i.v.m. zuurstofopname aan 't oppervlak ...

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
  @citaat
Jan het is een 45liter Landscape.
50x30x30cm.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Nog niet gereageerd, maar schrok toch wel van je beslissing. Mocht het graag altijd volgen.
Aan de andere kant kan ik het goed begrijpen, gezondheid gaat zeker voor.

Hopelijk komt daar zo een beetje rust in. En zal je nog regelmatig op het forum zijn.
En wel een andere leuke hobby.

M.vr.gr. Erwin
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Tom.
Bijzonder jammer om te moeten lezen dat aan al die fraaie bouw tafereeltjes die jij ons liet zien een einde is gekomen.
Maar ja, als de keuze is voor je vrouw zorgen of de treinen hobby dan is het wel duidelijk wat het belangrijkst is.
Je hebt ons veel inspiratie en prachtige stukjes zelfbouw laten zien en gelukkig blijft dat op ons forum bewaard.
Heel veel sterkte en succes met de zorg voor je vrouw en hopelijk ook nog veel plezier met de andere hobby.
Hartelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ik lees al geruime tijd mee met je draadje en heb grote bewondering voor wat je allemaal creëert. Ik lees ook over wat er bij jullie thuis aan je besluit tot stoppen is voorafgegaan. Toch zou ik je willen vragen om je besluit om te stoppen nog eens goed te overwegen. Er zitten toch ook positieve veranderingen aan te komen die de mobiliteit van je vrouw zeker zullen vergroten.
 
Zelf zit ik in een vergelijkbare situatie. Mijn vrouw heeft in Oostenrijk een beroerte gekregen en heeft langdurig in ziekenhuizen gelegen en gerevalideerd in een verpleeghuis. Thuis beweegt zij zich voort met een rollator en trap op en af lopen doen we tot nu toe altijd samen. Met Boodschappen doen, wassen en koken ben je druk. De hobby ligt daardoor ook bij mij zo goed als stil en beperkt zich voornamelijk tot wat lezen op het forum. Toch is er nog geen moment geweest dat ik gedacht heb om maar met de hobby te stoppen. Ik hoop nog steeds op verbetering van de situatie. Stoppen kan altijd nog. Neem je besluit dus niet overhaast zeker als de baan je niet in de weg staat. Want als het weg is dan is het ook echt weg.

Veel sterkte en groeten,
Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Sterkte Tom.

De door jou beschreven situatie komt mij bekend voor. Die van Wim is voor mij vergelijkbaar. Heel veel zorgen over, de nodige aandacht en hulp aan je levenspartner gaat je niet in de koude kleren zitten. Op een gegeven moment is het net alsof je in een zwart gat / donkere tunnel zit te kijken.

Of het wegvagen van een voor jou belangrijk ontspannings-/inspannings-element dan de oplossing is, is nog maar zeer de vraag. Bij mij werkt zoiets niet. Daarbij loop ik minder de kans om steeds in de kringloop van zorgen enz. rond te tollen. En dat is voor je eigen welzijn ook niet goed. En als jezelf niet goed in je vel komt te zitten dan is de hulp aan de levenspartner van een lagere kwaliteit.

Mijn vrouw hield mijn hobby steeds in haar gedachten. Dan had zij iets om in mee te leven. En als dat weg zou vallen dan loop je de kans dat het blikveld van je vrouw zich vernauwd tot haarzelf. En dat lijkt mij niet goed voor haar geestelijk welzijn. Maar wellicht is het aquarium iets waar jouw vrouw ook belangstelling voor heeft. Of is het in feite een hobby van jouw vrouw? Maar dan ontsnapt zij niet aan haar eigen "tredmolen" (denk ik).
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op zaterdag 27 mei 2023, 12:43:30k wist niet dat ik zoveel indruk had gemaakt, knutsel ook maar gewoon wat voor het vaderland weg.
En dat doe je best aardig ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste mensen.

Helaas alle goed bedoelde adviezen en oplossingen zijn te vergeefs geweest.
Ik stop er echt mee en daar is niks mis mee in mijn beleving.

14 jaar genoten van deze tak van de hobby en nu weer een andere hobby.
Of dat ook weer 14 jaar zal duren wie het weet mag het zeggen maar ik weet niet of ik er dan nog ben en/of het genieten er van zal beseffen.

Ik ben blij dat ik kan terug vallen op een andere hobby.
Veranderen van hobby is minder erg dan veranderen van partner, in sommige gevallen lost dat laatste ook nog weleens wat op. ;)

Ik lees wel wat jullie er thuis van brouwen, blijf het allemaal op afstand wel beetje volgen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Jammer maar begrijpelijk Tom.

Ik heb altijd veel kunnen leren en genieten van jouw projecten.
Wel fijn dat je blijft meelezen en hopelijk hier en daar je adviezen kan geven.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 30 mei 2023, 10:39:13Veranderen van hobby is minder erg dan veranderen van partner, in sommige gevallen lost dat laatste ook nog weleens wat op. ;)

Je bent dan wel je hobby kwijt, maar nog niet je gevoel voor humor :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heel jammer voor mij als genieter van jou draadje, maar het is jou beslissing en die respecteer ik uiteraard  :)
Tom het waren mooie jaren ik heb met plezier mee mogen kijken hier. Bedankt daarvoor.

Heeft je kleinkind geen interesse om het eventueel over te nemen?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ook al gaat het zaterdag tropisch worden, mijn baantje wordt die dag opgehaald om te vertrekken naar elders.
Nu maar hopen dat het deze keer wel door het trapgat zal gaan, moet volgens mij wel lukken want 1 bak is een beetje lang deel maar wel rond de 55cm breed.
Verder gaat alles wat maar iets met de treinbaan te maken heeft ook mee, de nieuwe eigenaar kan straks voorlopig vooruit.

En nee, spijt ga ik er zeker niet van krijgen, is leuk geweest.
Baan komt in goede handen en zal met evenveel plezier verder worden afgebouwd wat de scenery betreft.
Mijn nieuwe hobby staat al aardig te shinen en nu kan ook mijn vrouw er van mee genieten.





Deze is denk ik zwanger maar ik weet nergens van  :)



3 kleine garnalen zaten op een tak, boven op een tak.



Kan me hier best ook mee amuseren en draadjes solderen is niet nodig  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En, gaan we je baantje nog terugzien hier op 't forum, Tom ?

Geinig die garnaaltjes. Gewoon 25 graden zoetwater, of... ?  Wellicht ook leuk voor hier in het aquarium, vandaar de vraag (of gaat het niet goed samen met vissen?).
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ben bang van wel Hans, de nieuwe eigenaar kennende zal dat zeker gebeuren.

Ja hoor, garnalen gewoon op kraantjeswater rond de 25 graden.
Hangt wel af wat voor vissen want deze Cristal Reds zijn zo rond de 2 cm groot en worden soms voor voer aangezien.
Deze leven wel graag in een gemeenschap van minimaal 10 stuks mannetjes en vrouwtjes door elkaar en komen er zeker ook jongen.

Grotere garnalen bestaan er ook en gaan ook wel goed samen, waaierhand zijn zeker leuk,m staan de hele dag te zwaaien maar vragen wel wat stroming.
Waaierhand worden zo'n 8cm maar zijn wel klimmers, dus een afdekruit of een kap is wel handig en ze vragen wel om extra voeding wat ze met hun waaiers uit het water filteren. O.a. Bladspinazie;Erwten;Paprika;Courgette;Zoete aardappel;Wortel;Broccoli;Komkommer;Bloemkool;Spruitjes.

Ook leuk zijn Japonica (Amano) garnalen, worden zo rond de 5cm en als ze verschalen (vervellen) eten ze hun oude harnas op.
Kunnen ook in kraantjes water tot 25 grdn.

Mijn garnalen Cristal Red zitten samen met Rasbora galaxy die niet groter worden dan 3cm. en dat gaat goed samen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op donderdag 08 juni 2023, 16:56:35@citaat Ben bang van wel Hans, de nieuwe eigenaar kennende zal dat zeker gebeuren.


Tom,
dat gaat spannend worden, benieuwd bij wie de baan tevoorschijn gaat komen.