Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Duitse modelspoorbaan tijdperk III

Gestart door Marklinbaan.nl dinsdag 26 december 2017, 12:56:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III (16 maart 2023)
Citaat van: ramdani op donderdag 16 maart 2023, 16:22:14zo'n short ziet er goed uit op een smartphone, maar als je filmpjes maakt voor het forum is een gewoon (kort) filmpje meer aangewezen;

mvg,
Michel

Hallo Michel,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze filmpjes niet speciaal maak voor het forum.
Het enige wat ik doe is ze hier OOK laten zien.
Ik kan het niet mooier voor je maken.

Groeten Martin
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III (16 maart 2023)
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III (16 maart 2023)
Nou ik ben gestopt met het kijken naar filmpjes die verkeerd om op het scherm worden geprojecteert. en mijn scherm op zijn kant zetten doe ik al helemaal niet. Dus van mij mag je je de moeite sparen. Short said.
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III

Toch nog even een shortje voor de leuk  :D
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Een short met allerlei treinen op mijn hoofdlijn.

Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Leuk filmpje, maar leg die telefoon eens overdwars.

Filmen gaat veel mooier in landscape modus!

Groet,

Peter
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Nee peter dat is niet woke, of niet trendy of wat anders. Eén of andere idioot heeft de wereld ingeroepen dat korte filmpjes op deze manier moeten worden gemaakt. Net zoals het paard van de groenteboer vroeger ook oogkleppen op had en twee zwarte vlakken aan weerszijden van zijn gezichtsveld zag. Ik noem het maar tunnelvisie en de makers zijn willoze individuen die een of andere influenzer naapen omdat dat schijnbaar zo hoort. Eerlijk gezegd bekijk ik die filmpjes al niet eens meer.
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Oh.Oh... Dus ik ben niet woke, Henk? Daar kan ik in dit geval best mee leven al snap ik het niet.

Groet,


Peter


Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Dag Martin.

Bedankt dat je de filmpjes óók hier neerzet  :thumbup:
Korte films vind ik juist erg fijn om te bekijken  :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Korte filmpjes zijn best leuk, maar kennelijk kunnen die niet horizontaal, want ze moeten ook op social media gedeeld en dat kan alleen maar verticaal? 
Het zal wel...
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
 :offtopic: Martin's filmpjes zijn toch prima op een smartphone te bekijken? :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Erik,

Daar zijn YouTube Shorts voor bedoeld.

Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 28 maart 2023, 18:10:36Eén of andere idioot heeft de wereld ingeroepen dat korte filmpjes op deze manier moeten worden gemaakt.

Citaat van: BlikkenTinus op dinsdag 28 maart 2023, 20:15:19Korte filmpjes zijn best leuk, maar kennelijk kunnen die niet horizontaal, want ze moeten ook op social media gedeeld en dat kan alleen maar verticaal?
Dit zijn YouTube Shorts. Dat is een concurrent voor TikTok. Op TikTok krijg je geen reclameinkomsten, op YouTube wel. Daarmee probeert YouTube mensen van TikTok te lokken.
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Citaat van: BlikkenTinus op dinsdag 28 maart 2023, 20:01:46Oh.Oh... Dus ik ben niet woke, Henk? Daar kan ik in dit geval best mee leven al snap ik het niet.

Groet,


Peter




Het gaat er niet over of jij woke bent. maar over het camerastandpunt. 'Men' is tegenwoordig zo gefocust op zijn smartphone dat alles zo bekeken dient te worden. En dat vind ik grote flauwekul. Het gezichtsveld van de mens is horizontaal veel groter dan verticaal en dat is goed zo. Een smartphone kun je 90 graden draaien en dan heb je exact hetzelfde effect. Short of niet maakt geen bal uit. Maar als men daar al te lui voor is dan houdt het bij mij op. Wat mij betreft slaat het hele gebeuren nergens op. Blind achter elkaar aanlopen en naapen is kudde mentaliteit. Daar wens ik als intelligent persoon niet aan mee te doen. Dat is mijn mening in deze materie wat een ander er van vindt moet hij of zij zelf weten.
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Hallo,

Is de stand van de telefoon het enige wat jullie uit mijn filmpjes halen?
Dit is toch een modelspoorforum?
Ik deel de filmpjes om iets te laten zien van mijn modelspoorbaan, maar als het alleen gaat over de stand van de camera dan ik hier ook wel kattenfilmpjes plaatsen o.i.d.
Als je de stand van de camera zo ergerlijk is misschien is het dan een idee om dit topic over te slaan in je dagelijks rondje forum.

Groeten Martin
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Ja, want meer is er ook niet te zien. Een trein is lang niet hoog evenals het landschap trouwens. Op jouw manier haal je het interessantste aspect van het gebeuren er uit. De weidsheid van het geheel en dat is gewoon niet esthetisch. Snap je dat niet?

Maar doe wat je wilt. Ik zal je draadje niet meer bezoeken.
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Citaat van: Marklinbaan.nl op woensdag 29 maart 2023, 08:43:58Ik deel de filmpjes om iets te laten zien van mijn modelspoorbaan
Lekker blijven delen. Het is jouw baan :)
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Hallo,

Het bijgevoegde filmpje is al wat langer geleden gemaakt.
Op dit moment ben ik bezig met een grote renovatie van het station.
Het is al een paar weken geleden dat er treinen hebben gereden.


Groeten Martin
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Een prachtige baan. :P  Mooi gedaan hoor.
Leuke filmpjes ook. :thumbup: 
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Inderdaad, leuke filmpjes
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Hallo,

Sinds eind februari heeft de spoorbaan stil gestaan.
Ik ben druk aan het verbouwen in huis en dat is funest voor de tijd die over is om met de hobby bezig te zijn.
Afgelopen weekend heb ik de spoorbaan weer opgestart en eerst de LUX stofzuiger rond laten rijden.
Het bakje zat heel mooi vol met stof daarna begon het met stotteren en stilstaan en na een uurtje ploeteren reden de meeste treinen weer zoals het hoort.

ik heb er even snel een short van gemaakt.


Groeten Martin
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Even schoonrijden dus Martin, de Lux stofzuiger haalt een hoop rommel van de baan handige wagon  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Hallo,

Wat is het heerlijk om weer treinen over de spoorbaan te zien rijden.
Ik kan echt genieten van de seinen in combinatie met vertrekkende treinen.
Binnenkort ga ik de seinen uitbreiden met een Zs3 (snelheid 60kmh) en een Zp9 (vertrekken) uitbreidingssein.


Groeten Martin
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Hi Martin,

Leuke film, ook de vorige films.
Heb je ook een overzicht van je " hele" baan ?

groet
Harald
Ook III en Duitsland
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Ik heb geen overzicht of iets dergelijks van de spoorbaan.
In het filmpje van 15 maart kun je aardig zien hoe het eruit ziet.

Groeten Martin
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Ik ben de laatste paar dagen druk geweest met het inregelen van de rangeerbewegingen in Windigipet


Groeten Martin
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
De titel was een beetje een click bait  ;)
Ik zat eerlijk gezegd te wachten op ontkoppelen van de loc of een actie van de Köf. Nu zag ik een rangeerloc van een stationsspoor naar een opstel spoor gaan over een heel mooi groot emplacement. Maar eerlijk is eerlijk: het rijdt mooi.

En als dit netjes lukt dan volgt vast meer meer!

Groet,

Peter
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Ja, na een tijdje stilstand moet er weer gepoetst worden he, die LUX wagons zijn een dankbare hulp daarbij
Re: Duitse modelspoorbaan tijdperk III
Hoi Peter,

Je hebt gelijk het was een hele slimme titel of ik heb mezelf ermee in de vingers gesneden. Nu denk je de volgende keer "ja vast!!"
Ik ben van plan om automatisch een treinrit daar te laten beginnen en ook weer te eindigen.
Trein rijdt vanaf die opstelsporen het station in. Even later vertrek richting Suikerunie halte. Daar even stoppen en door richting schaduwstation.
Na een tijdje dezelfde route in tegenovergestelde richting.

En ik heb nog meer varianten in gedachten, maar eerst deze eens proberen.

Groeten Martin