Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
De krantenman en vooral het gluurdametje maken het helemaal af, Dirk-Jan  :thumbup:
En ook nog eens helemaal in de plaatjetegenhetglasgeplaktstijl van Faller  :P

Enne, het boodschappenkarretje mag er ook wezen !

Ben benieuwd naar de eindafwerking  B)

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Dirk-Jan,

Dit wordt weer een pareltje :thumbup:. Zeker op de eerste foto lijkt het een origineel fabrieksmodel van Faller (maar dan mooier :P). Ook de details her en der doen het goed. Jammer dat de dames van de Playboy en de Penthouse schuil gaan achter andere magazines. Maar he het is de USA dus super preuts.

Wel mis ik een guns magazine in de kiosk, die liggen in diezelfde USA gewoon in de schappen bij de (tank)stations. Zeker in het gewelddadige Gotham zullen die goed verkocht worden 8o.

GN0818_352.png

Groeten,
Wico   
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Het station is prachtig geworden Dirk-Jan. :thumbup:
De krantenverkoper en de gleurende dame zijn heel erg leuk gedaan en geven een vrolijke draai aan het geheel.
Heel erg mooi is de Cadillac Eldorado wat een fraaie bolide die zeker in de smaak zal vallen bij de zware jongens van Gotham.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Dag Dirk-Jan.

Het is een prachtig station geworden  :thumbup:
Mooi dat je de krantenverkoper nog eens fraai op de foto hebt gezet, in z'n kiosk!

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Is een mooie replica geworden Dirk-Jan.
M.b.t. weatheren.....ik snap de "koudwatervrees", doe net als ik, licht weatheren met pigment.
Station op zichtzelf heeft al uitstraling, dus lichtjes verweren is voeldoende. Alhoewel Gotham ook een smerig, donker iets over zich heeft.

Op Ontraxs afglopen weekend, zag ik iemand uit Zwitserland weatheren met Pan-Pastels.
Even met de beste man gesproken over techniek en materiaal enzo, zijn de leukste gesprekken.
Gelukkig was ik samen met m'n vrouw, dus heb ik ze kunnen waarschuwen  :D , dat ze binnenkort wel eens wat Pan-Pastels kwijt kan zijn.

Mvg,
Hans63
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Heel mooi en strak gebouwd met leuke details :o) Dirk-Jan!
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Erg leuk gedaan Dirk-Jan, vooral die kioskhouder die de fotograaf trots aankijkt vanuit zijn 2 vierkante meter vloeroppervlakte en de persoon die door de jalouziën naar buiten kijkt. Leuk bedacht!
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Weer een mooi reslutaat Dirk-Jan.  :thumbup:  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Fantastisch gedaan Dirk Jan. Ik heb meerdere foto's van dit bouwpakket gezien maar dit spring er wel uit. En weatheren .... kan me wel voorstellen dat je daar huiverig voor bent.
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Het enige waar Dirk-Jan huiverig voor is is dat hij dan aftrek van WOSA punten krijgt.
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Dit station is kort geleden gebouwd en onlangs opgeleverd, gloedje nieuw dus, waarom dan weatheren B) ?
Re: Baanplan (zonder plan) ) UPDATE 24-3 Scratch Build Faller station B-107
Och, wat klimmend struikgewas her en der is ook een optie.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
 :) Het stationnetje is klaar.
Met wat ongeplande onderbrekingen de afgelopen maand de laatste paar dagen voortvarend door geknutseld, met nog een paar uitdagingen.
Binnenverlichting aangebracht en er moest ook nog een trappetje gemaakt worden.
Het trappetje weten te knutselen uit vierkantjes plastic en dan steeds twee op elkaar.
Het eerste resultaat vond ik niks, dus toen met het dremelslijpschijfje de trap over de lengte door de midden en schuren, en nog meer schuren.
Trapleuning vouwen uit dun rond profiel en uiteindelijk werd het wat.
Hoop werk dus voor iets wat op de baan uit het zicht is. :-)
En tijdens het fotograferen met de binnenverlichting in de donkere treinenkamer donderde het bouwsel nog uit mijn handen. 8o
Het dak was los gekomen, gelukkig viel het mee, mijn uitspraken tijdens het vallen even niet. >:-D
Het geheel lichtjes geweatherd en voor nu even klaar, de perrons aan de zijkanten komen wel als het hoekje er klaar voor is.
Ben nog wat aan het stoeien daar met rails. Gotham City krijgt maar een paar gebouwtjes, meer ruimte is er niet.

a.jpg

b  1e poging trappetje.jpg

d.jpg
e Balustrade terras.jpg     
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
f.jpg

g.jpg

h.jpg 
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
Tijd voor een nieuwe rubriek:
Dirk-Jans knutsels en het bouwdoos-voorbeeld :-) .

Ziet er weer prachtig uit DJ :thumbup: !
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
NICE!! Dirk-jan  :thumbup:

Goed nagebouwd, als je niet beter zou weten, zou je zeggen 't is h'm echt.
Leuk lesje scratch-building  :thumbup:

Mvg,
Hans63
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
Goed werk! Het lijkt helemaal origineel en het is origineel ;)
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
Mooi gedaan Dirk-Jan.  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
Bijzonder fraai geworden Dirk Jan. Eh, kan die deur onder de trap nog wel open? Lijkt me kritisch maar volgens mij heb je het precies uitgemeten.
Zoniet, dan draait de deur maar naar binnen.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
Het stationnetje van Gotham City is zeer fraai geworden Dirk-Jan. :thumbup:
De aangebrachte trap geeft net dat beetje extra aan het stationnetje net als de rattenvanger van Gotham City. :)

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
Gotham City staat nu echt op de kaart Dirk-Jan  :thumbup: :thumbup:
Je station is erg leuk geworden, ik vroeg mij af hoe je de trap gemaakt had maar na het uitvergroten van de foto's viel het kwartje  :)
Toen je het station uit je handen liet vallen zal je wel gemopperd hebben  ;) maar zoals als altijd heb jij alles onder controle en zorg je voor een mooi resultaat.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
Dirk-Jan,

Je mag terecht trots zijn op jezelf en op het resultaat :thumbup:. Ik denk zelfs dat het nog mooier is dan het klant en klare model :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
 
Citaat van: Hanzi op donderdag 04 mei 2023, 21:59:40Tijd voor een nieuwe rubriek: Dirk-Jans knutsels en het bouwdoos-voorbeeld :-)
Misschien een ideetje voor Erik zijn rubriek "de bouwdoos en zijn voorbeeld" en dan daarin een subgroepje. :D

Citaat van: hans63 op donderdag 04 mei 2023, 22:10:10Leuk lesje scratch-building  :thumbup:
:) Dank je, maar ik ga hier dan ook even verwijzen naar het Scenerybouw topic met jouw kunsten; KLIKKIE
Mocht ik eens een keer een interieurtje nodig hebben dan weet ik waar te kijken. B)

Citaat van: Jongslog op donderdag 04 mei 2023, 22:34:14Goed werk! Het lijkt helemaal origineel en het is origineel ;)
Gelukkig staat er op een bouwdoos van Faller geen copyright symbool, ik mag er lustig op na bouwen. :o)
En anders nodigen ze me maar een keer uit voor een goed gesprek erover en dan met rondleiding, koffie een een Bratwurst. :-)

@ Trainhenk; dank je :)

Citaat van: Freek op vrijdag 05 mei 2023, 00:11:32Eh, kan die deur onder de trap nog wel open?
Ja, dat kan. Net als bij het origineel loopt de trap iets langs het zijraam van de deur.
 :o) Architectonisch gezien natuurlijk een misser van Faller, en ik doe het gewoon maar na, ik ben geen architect. >:-D

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 05 mei 2023, 06:23:03net als de rattenvanger van Gotham City. :)
Dat is de Riddler, een onderwereld figuur, die trekt ratten aan. :D

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 05 mei 2023, 06:53:01zal je wel gemopperd hebben  ;) maar zoals als altijd heb jij alles onder controle en zorg je voor een mooi resultaat.
:o) even @#$%^&* en een hele diepe zucht, zitten, kijken en bedenken dat het "maar" een bouwpakketje is en weer rustig verder.  :) 

Citaat van: Wico op vrijdag 05 mei 2023, 07:47:22ik denk zelfs dat het nog mooier is dan het klant en klare model :thumbup:.
:) Dank je, vind ik zelf ook. :D

Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Scratch Build Faller station B-107 KLAAR
Dag Dirk-Jan.

De trap en balustrade zijn fraaie details geworden!
Ook de weathering is mooi subtiel aangebracht  :thumbup:
Kortom: een fraai staaltje scratch build
waar je trots op mag wezen :wink:
Als toetje de beelden met verlichting zijn :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
 :) Sinds een paar dagen begonnen aan een Walthers bouwpakket; Miss Bettie's Diner. (voor Gotham City)
Het is mijn eerste Walthers bouwpakket, het is een wat mindere kwaliteit dan bijvoorbeeld Faller maar als enigszins ervaren plasticplakker moet me dit wel lukken.
Eerst het wc gebouwtje geplakt voor de spuitverf test en daarna de buitenwanden aan elkaar geplakt en gespoten om de chroom look te krijgen. B)
En ook de kleinere onderdelen in het gietraam zoveel mogelijk losgesneden en gespoten.
De volgende stap wordt de onderplaat, die is aan beide zijkanten een paar millimeter te kort, beetje jammer, maar daar bedenk ik wel wat op. :roll:

1 Joenijtet steeds dyner.jpg

2.jpg

3.jpg 

4.jpg
 
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
Dat gaat inderdaad wel lukken! Ik weet niet of ik Walthers kits minder van kwaliteit zou noemen. De handleiding is wel summierder dan die van Faller. En misschien moet je wat meer aanpassen. De details vind ik echter prima en het is leuk zelf met extra kleuren (verf) aan de slag te gaan om het model je eigen twist geven.

Ik ben benieuwd naar het resultaat en blijf volgen.

Groet,

Peter
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
Fraaie Miss Bettie's Diner ga je bouwen Dirk-Jan.
Wel jammer om te lezen dat de onderplaat aan beide zijkanten wat te kort is. :?
Maar dat zal voor jouw als ervaren bouwer geen probleem zijn.
Kortom ik ga en denk vele met mij dit leuke project weer met plezier volgen.

Succes met de verdere bouwactiviteiten.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
Dirk-Jan,

Dit nieuwe project ga ik weer met veel plezier volgen. De Walthers modellen (voor zover ik die ken) zijn inderdaad wat eenvoudiger qua uitvoering dan de bekende Duitse merken. Maar voor jou vast een prima basis om er weer wat moois van te maken. Bij de foto's moest ik direct denken aan Poppy's Diner uit de tweede Kingsman film. Kleine interieur suggestie :P.

Poppy_diner.jpg

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken, zal uiteraard wel iets bijzonders worden. Wat interieur betreft kam ik ook nog wat tegen (wat mij overigens wat minder aansprak als wat Wico tentoonstelde).
https://www.marklin-users.net/forum/posts/t9349-Miss-Bettie-s-Diner
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
 @citaat

@ Peter;
de kwaliteit is ook echt niet slecht, alleen vereist het wat meer handigheid en inzicht hoe het aan te pakken.
En inderdaad, met die eigen twist er aan geven ben ik juist blij om, dat maakt het voor mij een leuke uitdaging. :)

@ Michel
dank je, ik ga mijn best doen de komende tijd.

@ Wico;
Dank je voor de interieur suggestie. :D
Het zal er deels op gaan lijken, deels ook weer niet. :P

@ Freek;
Die link toont het beeld van het originele interieur met de onderdelen uit het bouwpakket en wat verf.
Ik wil nog wel de vloer voorzien van een tegelmotief zoals bijvoorbeeld te zien op de foto van Wico. B)
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
Hoi ervaren plakker  :D
Leuk gebouwtje, doet mij ook een beetje denken aan Annettes diner in Disneyland Parijs.
succes met plakken, maar dat is jou wel toevertrouwd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
Hoi Dirk-Jan,

Even bijgeleeskeekt hiero en ik kan je typen, dat Gotham-Station een pareltje geworden is  :thumbup:
Naast Santa en de Iceman had ik Batman en Robin wel op het perron verwacht, maar ik vermoed, dat je die als Joker in Bettie's Diner gaat plaatsen  B)

Mocht je de knutselsmaak van het stationnetje goed te herpakken willen hebben en dientengevolge nogmaals willen proeven, dan mag je er gerust nog een replica van maken en die deze kant op sturen.
Ik vind er wel een passend plekje voor  O:-D

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) ) Miss Bettie's Diner
 :) Ik ben bijzonder verheugd dat u bent bijgeleeskeekt en dank u voor de complimenten. O:-D
 :o) En Batman en Robin eten altijd thuis, Alfred (de butler) wil niet dat ze junkfood eten. :P
Enne helaas, ik geloof niet dat ik het stationnetje nog een keer ga bouwen,
maar als ik tegen een opknappertje aan loop voor weinig dan ga ik mijn best doen. :)
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
 :) Het interieur is klaar.
De onderplaat/vloer gemaakt en betegeld, allerlei wandborden, menu's, formica tafelbladen en kranten geprint.
Preisertjes aangepast/opgeknapt met verf en deels ontbeend, moest wel, anders paste ze niet, benen zaten in de weg. 8o
 :o) Maar daar heb ik geen foto's van gemaakt, dat zijn geen leuke beelden natuurlijk. 8o
En verder borden, kopjes en glazen gemaakt, keuken opgeleukt met plastic voedsel, kastje, kraantje e.d.
Kortom, een hoop priegelwerk met pincet en de sterke leesbril op. 8)
De volgende stap word het dak met opbouw en verlichting bevestigen en aankleding met reclame borden aan en op het dak.
Dan nu wat foto's van het interieur, misschien wat veel, maar het was ook veel werk. :-)

a (1).jpg

a (2).jpg

a (3).jpg

a (4).jpg   

Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
a (5).jpg

a (6).jpg

a (7).jpg

a (8).jpg 
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Leuk gedaan, man !
Doet mij aan diverse films denken...
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Mijn complimenten Dirk-Jan. Ziet er schitterend uit, echt! Maareh.. als die chef-kok zijn hamburgers laat aanbranden en er hangt boven het fornuis en de ovens geen afzuigkap, dan vrees ik voor het nodige aan walm en rook...  >:-D
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
De hamburgers worden in de keuken klaargemaakt en die bevind zich aan de achterzijde van het gebouw. Achter het zwarte gat in de achterwand zeg maar.

Dirk-Jan een pareltje is het geworden, bijzonder mooi interieur vooral de kassa springt er voor mij uit (ook zelfbouw?). Wat ik wel mis is de obligatorische koffiepot waarmee rondgelopen wordt.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
De afzuigkap hangt aan de onderzijde van het plafond/dak, die zie je niet maar zit er wel. :D
Ik zal op die plek een pijpje of zoiets bevestigen op het dak, dan klopt het plaatje. O:-D
Die koffie pot is een goeie, er moet nog iets van een koffie apparaat op het werkblad.
En dan wordt er niet met de koffiepot rondgelopen, Miss Bettie staat met een klant te kletsen.
Want ik weet effe niet hoe een obligatorische koffiepot eruit ziet  :roll:
En de kassa was bijgeleverd, zelf geschilderd om de knoppen uit te beelden.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Wat een schitterende Diner interieur heb je gemaakt. :thumbup:
Gepriegel op de vierkante cm maar dat is aan jouw wel toevertrouwd.

De vele details maken het kijken zeer aangenaam vooral de keuken is een blikvanger met zijn vele bezienswaardigheden.
Mijn complimenten voor dit fraais nu uitkijken hoe het dak eruit gaat zien ik denk mooi met de reclame erop.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Dag Dirk-Jan.

Je hebt er bijzonder veel werk van gemaakt  :thumbup:
Erg leuke details, daar moet je toch de nodige lol aan hebben gehad om die te maken!
Jammer dat er geen plek voor een juke-box is ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Dirk Jan, een schitterend interieur. Doet me denken aan NCIS waar Gibbs altijd zijn koffie dronk.
En wat die koffiepot betreft iets in deze geest https://dilka.xcdn.nl/dilka/images/catalog/product/00020820_1.jpg?f=rs:fit:600:600/g:ce&s=2d2d
Volgens mij voldoet die, afgezien van de kleur, wel aan de WOSA eisen.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Nou Dirk-Jan, je kan er wat van.:-)
Leuk hoor en juist leuk dat het lekker vol staat.
Vraag me wel af welke muntaanduiding er is gebruikt op de prijsborden, die komt mij niet echt bekend voor.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Kunstenaar !  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Gelukkig dat er veel foto's gemaakt zijn. Anders zou je de sneeuwpop pas weer tegenkomen als je het dak er pas weer een keer af moet.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
@ Erik; er staat wel een jukebox, tenminste, dat moet het voorstellen, niet helemaal gelukt dus. :-)
Staat onder het bord coffee 5 c, rechts van de bar.

@ Freek; dank je voor de link naar de koffiepot, maar eerst maar eens kijken of ik een koffie apparaat kan fabriceren. :roll:
En de W.O.S.A. normering is op dit baangedeelte waar de Diner komt niet van toepassing, dat is alleen het Amsstadt deel.

@ Tom; het prijslijstbord komt uit het bouwpakket, de C is van dollar cents, en het tijdsbeeld van Gotham City is de zestiger jaren,
dus de prijzen kloppen wel aardig denk ik zo.
En het bouwpakket is van Walthers, Milwaukee, U.S.A., die zullen het wel weten. (en ik lees net op de doos Made in China. >:-D)

@ Johan; :o) de sneeuwpop zit op het toilet, die kan niet meer weg als het dak erop zit. :D
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Weer een knap staaltje knutselwerk Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
 @citaat  @citaat Oops, sorry Dirk-Jan, niet gezien. :oops:
Dát leek mij nou een een mooie uitdaging om zo'n kast van gekleurde lampjes te voorzien!

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner interieur klaar
Dirk-Jan,

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Ik vind het errug geslaagd en levensecht met al die details. Bij de jukebox moest ik wel even nadenken wat dat moest voorstellen (de conclusie laat ik aan jezelf ;)).

Respect voor al je priegelwerk, dat doe ik je niet na!

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
 8o Ik was een zeer belangrijk item vergeten voor de Diner, het koffieapparaat. :?
Maar gelukkig werd ik er hier op gewezen. :thumbup:  O:-D
Dus maar gauw aan de slag geweest, de koffie thermokannen gemaakt uit een chromen gietraam uit de rommeldoos.
Karton en plastic voor het apparaat, handvaten van de kannen gevormd uit metaaldraad wat om een champagnekurk zit en wat verf.
Mijn Preiser zullen tevreden zijn. :)
Mocht er een kritische lezer niet tevreden zijn, begin gerust een crowd fund actie, dan koop ik wel een 3-D printer. :-)

N.B.  Over de jukebox moet ik effe nadenken, deze was gemaakt met een printje van een afbeelding, misschien dat de printer op het werk scherper print. :roll:
En nee, ik ga niet die van Viessman kopen, die is verlicht maar kost E45,- en op de baan zie je het nauwelijks.
Die hele gepriegelde inrichting trouwens ook niet, waar ben ik mee bezig?  :mrgreen:
 
1.jpg

2.jpg

3.jpg