Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wat een vervelende toestanden Tom, hoop dat de traplift snel geregeld kan worden.

Sterkte aan je vrouw.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Sterkte Tom en echtgenote!

Van ervaringen van kameraden met ouders op leeftijd weet ik dat gemeenten een fonds hebben voor dit soort aanpassingen. Voor een (gering) vast bedrag per maand worden voorzieningen als trapliften geleverd.

Groet, Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
waauw Tom, dat is een domper zeg, wat jij allemaal niet meemaakt de laatste maanden.... Veel sterkte en hopelijk komt alles weer snel op rails  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Sterkte ermee Tom! :favorite:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, dat is behoorlijk ..... ( 8o  censuur!). Veel sterkte, jij en je vrouw. Hopelijk in de nabije toekomst weer wat beter en mobieler!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,
Dat is niet zo mooi, maar ik hoop dat alles weer in orde komt met je vrouw
en voor die traplift kun je bij de gemeente terecht.

Voor je vrouw heel veel beterschap en voor jou sterkte.

Groet Herman.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2008

Service to many leads to greatness

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Sterkte voor je vrouw en jou Tom.
Bel de gemeente voor een WMO aanvraag traplift. Zij komen kijken en bekijken of jullie in aanmerking komen.
Het is al eerder hier als tip meegegeven.

Mocht de gemeente je aanvraag afwijzen kun je altijd nog particulier gaan huren of kopen (niet aan te raden).

Sterkte samen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Tom, heel veel sterkte, beterschap en succes met alle beslissingen. Dat is dan opeens enorm ingrijpend voor jullie en zet je leven even helemaal op zijn kop! Sterkte. Gr. Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Veel beterschap, en succes met de actie kies je traplift verstandig.
Die tip van de gemeente kende ik ook niet, bedankt aan allemaal om dat te delen. (Voor ooit)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Iedereen super bedankt voor de goede adviezen en beterschap's wensen.
De emoties zijn nu weer gelukkig gezakt en diverse instanties zijn benaderd want zo'n traplift kost toch wel aardig wat euro's.
Ook al huur je iets of 2e hands, er moeten 2 bochten in en een traplift met binnenbocht blijkt beter maar ook nog duurder te zijn.
Nu afwachten of de gemeente Dordrecht nog wat euro's over heeft, het is nog begin van het jaar en dat is dan misschien ook een voordeel.

Vandaag de treintjes maar weer eens aangezet en heb ik weer gedoe met mijn nieuwste Loc de DR103.
De vorige is terug gestuurd naar de fabrikant, was allang blij dat ze na 2½ jaar de Loc wilde omruilen.
Elektrische koppelingen werken nog prima maar de Loc wil soms niet voor of achteruit terwijl de verlichting wel brand en ook het machine geluid toeneemt naarmate de snelheid volgens de snelheidsmeter oploopt. Dan springt de Loc na een tijdje ineens vooruit of achteruit, afhankelijk van de rijrichting.
Of ik geef een klein zetje dan wil het ook wel maar is natuurlijk niet de bedoeling.
Gemeld bij de fabrikant en er bij vermeld dat ik er nu wel van baal, moet het straks weer opgestuurd worden en dan maar weer afwachten hoelang het duurt eer ze het terug sturen. Blijkt de persoon die daar overgaat ook nog een week met vakantie is.
Moet ik een week gaan wachten op zijn antwoord, dan ga ik er vanuit dat het moet worden opgestuurd is ook een week en dan de tijd van reparatie en terug sturen. Wel dan mag ik hopen dat ergens tussen Pasen en Pinksteren de Loc weer terug is en ik kan wachten op het volgende probleem.
Schiet niet echt op zo, heb al overwogen om er maar mee te stoppen. Boel verkopen maar wat dan.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Cheese Tom, je lijkt Henk wel. Is het eene probleem (bijna) opgelost loop je alweer tegen het volgende aan. Lijkt er op dat de motor niet wil of kan draaien. Waarom? Rotor zit vast of tandwiel probleem? Neem de kap er eens af en kijk of je daar wat kunt waarnemen. Motor er evt. uit en testen, tandwielen controleren op vrije roterende beweging zonder axiale speling.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Henk, we kunnen elkaar wel een handje geven maar er zit alleen een beetje grote afstand tussen onze woonverblijven  :)

Nee ik ga de kap er niet af halen, Loc is net 2 maanden oud dus mag de fabrikant het oplossen.
Ben wel klaar met het merk en ik denk dat ik niet de enige ben die er niet tevreden over is.
Het ziet er mooi afgewerkt allemaal uit, ook hun wagons mogen er zijn maar ja, wat heb je er aan als de Loc niet wil rijden zoals het hoort.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Misschien maar een locje van een ander merk aanschaffen dan, Tom.
Maar om die reden/tegenvaller met de hobby stoppen ?
Lijkt me geen goed plan.

Enne, die andere loc doet het gelukkig wel  :)

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Stoppen is geen optie Tom, of je moet hier de scenery komen maken  :)
Maar zonder gekheid, we kunnen niet zonder en het begint zo maar weer te kriebelen.
Een andere fabrikant kiezen of misschien toch weer naar H0 overstappen.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
@citaat Tony,

op dit moment is het plezier er wel een beetje vanaf.
Weinig tijd voor de hobby terwijl ik de hele dag thuis ben.
Aandacht voor de situatie thuis vergt veel tijd en energie en dan moet een hobby daar een beetje verlichting in geven.

De andere locjes (Lenz) doen het zeker goed daar heb ik ook geen klagen over, kon ik er daar nog maar 1 of 2 van kopen maar die worden niet meer gemaakt en zelfs 2e hands waar ik dan huiverig van ben zie je ze ook nergens.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 14 maart 2023, 17:09:44Stoppen is geen optie Tom, of je moet hier de scenery komen maken  :)
Maar zonder gekheid, we kunnen niet zonder en het begint zo maar weer te kriebelen.
Een andere fabrikant kiezen of misschien toch weer naar H0 overstappen.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ik heb H0 Peter.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom dat is vreselijk balen. Juist nu je veel zorg moet verlenen moet daar ook ontspanning tegenover staan en helaas gooit zo'n locje dan roet in het eten. Maar alleen al het idee om er dan maar mee te stoppen .............. Je bent een geweldige bouwer met een scherp oog voor detail en dat is ook waar je erg veel plezier in hebt. En daar is vast nog wel iets op je baan te doen wat je aandacht vraagt en waar je je beter op kunt focussen dan "klaar" te zijn met een onwillige loc. Dus Maestro, diep adem halen de creatie overzien, de gebouwen, de natuur, en wat dies meer zij en je daarop focussen. Hoe zit het nu met dat hoekje en dat pleintje? om eens een voorbeeld te noemen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Spijtig om te lezen Tom dat alles niet lekker gaat op dit moment.
Juist nu je wel wat ontspanning kan gebruiken met de hobby doet het locje het weer niet goed grrrrr.
Zeker balen dat zou ik ook doen.

Hopelijk is er snel wat duidelijk omtrent de traplift voor je vrouw komt je (geestelijke) rust ook ten goede.

Sterkte met alles ik zal voor je duimen.

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom, mijn vader kan de trap ook zelf niet meer op, verhuizen kost ook een boel geld, dan maar naar een traplift gekeken. De gemeente kan wel een traplift plaatsen maar die kiezen de goedkoopste oplossing (buitenbocht) en doen er maanden over te beslissen, we hebben toen zelf een traplift gekocht (binnenbocht), die werd binnen een week geplaatst. Was niet goedkoop, maar mijn vader maakt er nu al met veel plezier meer dan een jaar gebruik van.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op dinsdag 14 maart 2023, 17:14:12
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 14 maart 2023, 17:09:44Stoppen is geen optie Tom, of je moet hier de scenery komen maken  :)
Maar zonder gekheid, we kunnen niet zonder en het begint zo maar weer te kriebelen.
Een andere fabrikant kiezen of misschien toch weer naar H0 overstappen.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ik heb H0 Peter.
Dan heb ik liggen slapen Tom, ik dacht dat jij een tussen maat gebruikte.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Nee hoor, altijd H0 gebruikt.
Wel een keer H0e gebruikt is ook gewoon 1:87 maar dan smalspoor.
Of je hebt liggen slapen denk ik niet want je bent dikwijls genoeg actief op het forum en in mijn draadje.
Kan natuurlijk ook de leeftijd zijn maar das een grapje natuurlijk  :-)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
ff de deur naar de modelkamer dichtgooien en er niet naar kijken...is moeilijk maar als die deur goed dicht is, blijft tie ook dicht.
Later als de dingen anders zijn, kan het weer op een kier met een andere blik

gr. Ruud

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Vervelend om te lezen dat je lok er geen zin in heeft.

Oh ja, het gesprek kan ook aan de salontafel plaatsvinden, het hoeft niet persé een keukentafel te zijn.  :D  :D
Zorg wel voor een koekje bij de koffie.
Baat het niet, schaad het niet.
Tom snapt dit wel.

Henk
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :) Koop lekker een roco, prima materiaal als ik het mag geloven van veelvuldig gebruiker zoals bijvoorbeeld https://www.miniworldrotterdam.com/

Brawa qua locs 2 x pech mee gehad, klaar mee, overigens maken ze prima mooi afgewerkte wagentjes dat wel.

Je gaat toch niet stoppen met je hobby vanwege een locomotief?
Misschien heeft iemand nog wel een leuk dc locje beschikbaar?

Even ontspannen, en laten rusten zou ik zeggen, je hebt al genoeg aan je koppie ..

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
De frustratie is even overweldigend, dat snap ik!
Misschien moeten we even een rondje bijdragen storten voor jou om een andere loc te kopen en dan kun jij verder en de kapotte loc laten repareren. Ik zou het erg jammer vinden als je ermee zou stoppen. Voor mij ben je een grote inspiratiebron!. Het advies is al gegeven, ... even diep ademhalen en je concentreren op alle dingen die fantastisch werken bij jou. Als je je rekeningnummer doorgeeft maak ik vast een steunbijdrage aan je over. Sterkte
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Kom Tom, je hebt ook nog één of twee locjes die wél mooi rijden. Concentreer je daar dan op en laat je humeur niet vergallen door dat andere ding die niet doet wat-ie zou moeten doen :thumbup: !
Er zijn belangrijker dingen in het leven, daar ben je onlangs ook weer herhaaldelijk mee geconfronteerd.
Laat je baantje de ontspanning zijn die je nodig hebt; is dat het niet en krijg je er alleen maar stress van hou dan de deur een weekje dicht. Langer hou je dat niet vol omdat het dan toch weer begint te kriebelen ;) .
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 :roll: Tom, om even (luchtig) te relativeren, het kan altijd erger;

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Iedereen weer super bedankt voor de morele ondersteuning, doet ons goed.
Voorlopig gaan we ons focussen op aanvragen voor de traplift en andere hulpmiddelen die nog een beetje de kwaliteit van het leven aangenaam kunnen maken.
Het is afwachten en er in geloven dat het goed gaat komen, dat is nu de stip op de horizon.
Alle belangrijke instanties zijn benaderd meer kunnen we nu niet doen.

Wat de Brawa loc betreft, ook dat is afwachten wat men daar gaat voorstellen.
Daar zou ik volgende week nader bericht over krijgen.
Het is zeker zo dat ik met de twee Lenz locjes verder kan, het is niet veel maar zeker ook een uitdaging om daar later mee aan de slag te gaan.
iTrain zal ik weer moeten aanpassen om er een leuk half uurtje rijplezier van te maken.

Het idee van een inzamelingsrondje is niet nodig, ik zie wel wat er met de DR103 gaat gebeuren en mocht daar niets uitkomen dan blijven de 2 Lenz machientjes hier wel hun rangeerroutes rijden.
Nu kan ik mij met mijn overgebleven vrije tijd richten op iTrain starters en ondersteunen, daar krijg ik nog regelmatig vragen over.
Zelfs van gebruikers die al een aardig tijdje iTrain gebruiken lopen soms vast en dan lossen we het op voor zover mogelijk want ik weet ook niet alles natuurlijk.

Allen super bedankt voor de opbeurende woorden en berichten, de deur van de hobbykamer blijft gewoon wagenwijd openstaan en iedereen is er zelfs welkom.

 


Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag eindelijk bericht van de fabrikant ontvangen.

Sehr geehrter Herr Engelfriet,
 
bezugnehmend jetzt auf das Video scheint für mich das Problem im Gestänge zu liegen.
Nachdem Sie an der Lok Hand an legen ist ein kurzes rattern zu hören.
Was sollen wir tun die Lok kommt abermals zu uns und wir müssen reparieren eine andere Möglichkeit sehe ich nicht.
 
Mit freundlichen Grüßen

Vertaald voor wie de knop google translate niet weet te vinden.

Nu verwijzend naar de video, lijkt het probleem voor mij in de koppeling te zitten.
Nadat je je hand op de locomotief hebt gelegd, hoor je een kort ratelend geluid.
Wat moeten we doen?De locomotief komt weer naar ons toe en we moeten hem repareren.Ik zie geen andere mogelijkheid.


Nu maar afwachten hoe snel het allemaal gaat gebeuren, Loc is inmiddels al op de post gedaan.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op maandag 20 maart 2023, 16:49:28Vertaald voor wie de knop google translate niet weet te vinden.
Gelukkig ben je je humor nog niet verloren :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op maandag 20 maart 2023, 16:49:28bezugnehmend jetzt auf das Video scheint für mich das Problem im Gestänge zu liegen
Helaas zijn de vertalingen van google ook niet altijd correct. "Gestänge" zijn niet de koppelingen maar de koppelstangen. Oftewel het drijfwerk. Waarschijnlijk zit daar iets te veel speiing op waardoor het gaat scharen, of het is niet goed gekwartierd oid.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Google toch he... :D  Opsturen die handel Tom en we duimen dat het snel terugkomt  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Blij om te horen dat je er weer een beetje positief instaat Tom, kop omhoog en borst vooruit hè  :)

Dat locje dat komt wel goed  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hi Tom,

Ik ben al een lange tijd niet op het forum actief geweest dus schrok een beetje hoe het momenteel bij jullie thuis gaat. Hopelijk heb je snel goed nieuws over de traplift of lopen jullie toch naar een gelijkvloerse woning aan.
Wij hebben trouwens twee treinendokters op de club in Bergen op Zoom dus als je problemen blijft houden met de loc dan kun je altijd contact opnemen.

Het ga jullie goed en hopelijk ben je eens in de gelegenheid om bij ons op bezoek te komen, of wellicht op de West-Brabantse Modelspoordagen in Etten-Leur in oktober dit jaar. Wij staan daar ook met een paar banen.

Groetjes en prettig weekend. Ronald
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Inmiddels zijn we weer een paar weken verder.
Onze ouwe dag hadden we iets anders gezien maar we moeten er toch maar wat van maken.

Ga jullie niet vermoeien over wat we de afgelopen dagen allemaal hebben aangepast.
Als er een besluit is voor de traplift kunnen we zoals we het nu hebben nog wel wat jaartjes samen genieten.

Zo dachten we er samen over en omdat mijn Loc ter reparatie in Duitsland lag dacht ik de hobby rustig aan op te pakken.
Er moest nog veel aangesloten worden en/of netjes weg gewerkt.
En zo stond de grote bak gisteren ineens weer op zijn kant.
De kraantjes met aandrijving verder de bedrading afwerken.
Ook besloten om het kraantje bij de kolenhandel draaibaar maken.
Hijsen en vieren laat ik maar gaan, zie daar toch maar van af.

Vandaag ook weer een beetje tijd tussen de was en koken om draadjes te trekken en aan te sluiten.
Stond ineens DHL voor de deur en jawel, mijn Loc was er weer.
Nu ga ik niet als een gek de boel afwerken om te kunnen rijden want dan ga ik vast verkeerde dingen aansluiten en schiet het nog niet op.
Maar zoals vaak wordt gezegd, plaatjes zeggen meer dan praatjes en heb ik er nog wat van gemaakt.

De aansluiting van de havenkraan





De aansluiting van de kraan bij de fabriek.



Kraan draait



Kraan stopt



En dan nog wat draadjes van verlichting die nog aangesloten moeten worden.





Morgen maar weer verder met wat draadjes en mijn taken in huis.


Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Goed dat je de hobby weer hebt opgepakt na alle ellende van de afgelopen weken, Tom. 👍🏻
Zoals 'Young mister Grace' uit Are you being served zei: "Carry on everybody, You are doing very well"
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat locje is dan redelijk snel weer terug, toch?
En nu maar hopen dat de storing écht opgelost is en in de toekomst niet meer optreedt.

En fijn dat je de rust weer een beetje hebt gevonden en weer met je baantje bezig bent.
Nu nog "even" een traplift!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Tja, iedereen wil oud worden maar niemand wil oud zijn.... want dat betekent voor de meeste mensen helaas dat niet alles nog even makkelijk gaat. Hopelijk gaat het de vanaf hier weer wat meer bergop! :favorite:

Maar je bent weer bezig met de hobby en dat is al weer positief. Lekker de baan op z'n zijkant en dan lekker rustig dingetjes afwerken, lekker toch? Wat je er allemaal onder hebt gebouwd weet ik niet maar het ziet er strak uit; allemaal componenten die met vele mooi gekleurde draadjes aan elkaar zijn geknoopt. Alleen daarvan kan ik al genieten ook al is er geen landschap of trein in zicht! :thumbup:


Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Fijn, om weer wat van je te vernemen, Tom !
Je bent zelfs aan het multitasken geslagen, als ik dat zo lees en zie.  :thumbup:
Mannen kunnen dat dus ook  :P

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Goed bezig Tom  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooie update weer Tom.  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
GOED BEZIG TOM, WAT EEN INSTALLATIE ZEG... :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De onderkant van de bakken zijn zeker zo indrukwekkend als de bovenkant, zeker met al die extra display's en elektronica. Hoewel ik toch een voorkeur heb voor het "maaiveld", vind ik de aansturing best interessant.
Zelf zou ik me daar ook wel eens in willen verdiepen maar het is zooo divers, dat gaat nog wel even duren, denk ik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
@ Tom:
Het zijn van die dingen die nogal wat stress opleveren. Er moet opeens van alles geregeld worden om het voorlopig weer leefbaar te houden wat vaak improvisatie is, maar ook de definitieve oplossing levert de benodigde stress op. Daarbij komen dan ook nog eens de huishoudelijke taken.

Als ik het zo lees ben je weer in wat rustiger vaarwater terecht gekomen en heb je weer tijd voor je geliefde hobby. De onderkant van je module(s) zijn inderdaad net zo indrukwekkend als de bovenkant. Alles professioneel opgebouwd en het zal me niet verbazen als je weet welk draadje voor wat is. Complimenten Tom 
Tot slot is dan je locje ook weer terug van weggeweest. Ook dat is een positief ding en zeker als hij straks aan alle verwachtingen blijkt te voldoen.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Iedereen weer bedankt voor de mentale ondersteuning.
Helpt altijd om verder te gaan.

Tussendoor ook maar weer eens wat geluidsfragmenten opgezocht om later aan mijn baantje toe te voegen.

Deze link gevonden.

FREESOUND
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lekker prutsen verlicht de geest Tom 👌
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Er gebeurt hier momenteel niet zo heel veel.
We wachten nog steeds geduldig op de afpraak met de WMO maar die hebben het druk.
Er zijn inmiddels wel verder wat aanpassingen, een binnenrolator voor beneden en looprek voor boven.
De slaapverdieping lijkt wel een landingsbaan op Schiphol met al die ledstrips langs de plinten die aanfloepen als je er langs loopt/schuifeld.

Af en toe even wat geluiden opzoeken en nog enkele MP3 spelers geplaatst.
Meer is het niet, de bak staat nog steeds op zijn kant en als ik er naar kijk denk ik wat moet ik er eigenlijk mee.
Er staat nog wel een aandrijving voor het kraantje bij de kolenhandel in de planning maar zie nog niet hoe ik dat weer ga aansluiten.
Denk dat ik komend weekend de bak maar weer plat ga leggen, kan ik gelijk de gereparareerde Brawa uitproberen.

Verder zie ik wel, posten zal mondjes maat zijn de komende tijd maar dat hadden jullie vast wel door.  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wat moet ik er mee? Op dit moment even niets Tom, je hebt momenteel teveel aan je hoofd. Je idee om de module weer verticaal eh horizontaal te leggen (dankjewel Hans)en je gerepareerde loc te proberen is een goede. Ondanks alles met een beetje feeling houden met je baan is alles. Even relaxen bij je baan.
En voor de rest rustig aan, laat je niet gek maken!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
@citaat laat je niet gek maken? en waarom adviseer je Tom dan om de plaat verticaal te plaatsen om de gerepareerde loc te proberen :O ?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Beste Tom, heel veel sterkte voor jou en je vrouw!