Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

Aldo en 1 gast bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
@citaat Rondom de "olievindplaats" liggen er eigenlijk overal wel perrons. Door wat logistieke wanprestaties uit het verleden zijn de meeste daarvan echter slechts per trein bereikbaar; dat geldt zelfs voor het Hauptbahnhof >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 @citaat

 :-)  :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Citaat van: Hanzi op dinsdag 21 februari 2023, 16:59:01De eerste olie in Den Haag werd overigens gevonden tijdens een demonstratie-boring aan de Mient in Den Haag door de BPM; tot ieders verbazing kwam er bij deze demo werkelijk olie naar boven, en dat een paar km van hun hoofdkantoor!
Ik fietste vanmiddag over de Mient naar huis, en ziedaar, er staat daar bij de huidige kinderboerdetij nog een echt monumentje ter herinnering aan dit heuglijke (?) feit!IMG-20230302-WA0003.jpg

Nah schön jah, dat moeten mij ook machen: boren nach die Öl! Ik ruik de Öl al, ik heb da eine Nase dafür!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
@ Benny, de bedoeling is uiteraard dat ze langs het spoor lopen, helaas moet er dan toch zo hier en daar een spoor worden overgestoken, maar ons kent 100 gram, anders gezegd voor die pompennisten (of hoe ze ook mogen heten)wordt een uitzondering gemaakt. Andere spoorwandelaars worden uiteraard streng aangesproken. Wel is het voorgekomen dat een koe aan de wandel ging in de sporen. Die ligt nu geheel ontleed in de slagerij van Dirk Jan  >:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Leuk monugmentje. Maar hebbie dan veel last van vandalen daar in ut Hagie. Als ik zo naar die foto kijk krijg ik wel dat idee; prikkeldraad, takken met doornen (stekels). Alles om lieden van het mo(nu)mentje weg te houden?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Nee hoor, vandalisme kennen we niet in Den Haag O:-D.
En zoals gezegd staat het monumentje op een kinderboerderij, dus dat hek is logischerwijs om die kinderen binnen te houden.
De doornenstruik is puur natuur.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Citaat van: Hanzi op vrijdag 03 maart 2023, 15:34:46Nee hoor, vandalisme kennen we niet in Den Haag O:-D.
Neuh, dat kennen we niet...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Hans, als er een ja-knikker staat is er al lang geboord. En dat monumentje, het mocht natuurlijk niet teveel kosten.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Dat klopt Freek. Maar op de lokatie van het boormonumentje heeft waarschijnlijk nooit een jaknikker gestaan. Het symboliseert slechts de plaats waar in '38 tijdens een demo-boring bij toeval olie gevonden werd. Daarna is dit veld ontgonnen met meerdere jaknikkers in de regio.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Mijn eerste opmerking gold het "opjaag" werk van Herr Knorrepot. Je bent op je baan al aan het pompen en hij heef het over boren. Dat kan natuurlijk, maar dan wordt je baan meer gat dan baan ........... als je begrijpt wat ik bedoel.
En als dat gebeurd wordt de kan op "aardbevingen", huis en spoorververzakking groot. Dus vertel Herr Knorrepot dat hij tevreden moet zijn wt er nu wordt opgepompt en dat hij op houden met dat gejaag en gejacht uit naam van Herr Friedrich der Zweite aus Sachsenland!!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Hoi Freek, dat klopt allemaal wel maar zolang die jaknikker z'n definitieve plaats niet had werd er nog niet geboord. Er is ook nog helemaal geen olie gevonden of omhoog gepompt.

Alle commotie is ontstaan door Klaus die zeer overtuigend blijft roepen "daß er eine Nase dafür heeft en dat wij de Öl nach boven pumpen mußen". Kortom hij ruikt olie (of geld?).
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Of mn post hier of in het haagsche draadjethuis hoort, weet ik niet,
Bijgaand artikel over de vondst aan de Mient, ik woonde tot 1994 schuin aan de overkant.
https://nos.nl/regio/zh-west/artikel/307313-in-1938-is-er-olie-gevonden-in-den-haag-maar-het-wordt-niet-opgepompt.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Vanaf mijn geboorte tot eind oktober 1970 woonde ik in een portiekwoning in de Jasmijnstraat, dichtbij de hoek met de Valkenboskade. Ik ging naar de lagere school op (RK-jongensschool) de Hortensiastraat maar via de ingang van het speelterrein op de Mient, tegenover de kinderboerderij. Het schoolgebouw met speelterrein is afgebroken, daar staan nu nieuwe woningen, waarvan de voorgevel zichtbaar op een foto in dat nieuwsartikel waarvan erik01 een link stuurde.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Hans, voor de juiste volgorde: Eerst een boring,en dan de ja-knikker erop, tenminste als er olie in de grond zit. Dat boren heb ik gemist. Maar dat doet er niet toe. Je ja-knikker heeft nu een vaste plaats. Dus er wordt olie opgepompt.

Klaarblijkelijk wil Herr Knorrepot nog meer boren en nog meer ja-knikkers als ik zijn commentaar hoor. Vandaar mijn opmerking.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Hanzi!!! Freek hat recht!!!
Wij moeten zuerst bohren. Ik hab eine Nase für Öl zo ik zeg dat hier Öl ist, und anders ist meine name niet langer Klaus Knørrepøt!
Klaus snuffelde grommend wat rond en tekende een groot kruis op de grond:
IMG-20230305-WA0001.jpg

En alsof ik dat niet zou zien bukte hij en priemde ook nog even z'n betweterige wijsvingertje midden in het kruis in de grond. "Hier ist die Öl, ik kan het ruiken, ik heb eine Nase dafür". Jaja dat weten we nou wel :?; nog een wonder dat die bolle niet voorover viel!
IMG-20230305-WA0000.jpg
"Und jetzt HIER bohren Hanzi en een beetje plötzlich, bitte!"


de oplettende kijkertjes denken wellicht een boortoren op de achtergrond te ontwaren; niets is echter minder waar, want dat is gewoon de Märklin hijskraan die daar al jaren staat.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
En dat heeft natuurlijk gevolgen.
 
Herr Klaus het volgende is benodigd: Boorkop, die overigens geKoelt moet worden, boorpijpen een stellage om te boren, oh en vergeet de BOP (Blow Out Preventer) niet, anders heb je straks een spuiter en zit het hele dorp onder het zwarte goud. Dat is natuurlijk geen gezicht.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Citaat van: Freek op zondag 05 maart 2023, 23:31:44anders heb je straks een spuiter
En daar weten Kooten en de Bie alles van!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Heren, in WOSA-land pakken we dat iets anders aan.

"Nah Kwatsch wat die Freek allemaal roept, einfach bohren mußen wij, hier mitten im kreuz. Ich hab ne Nase dafür, hier ist Öl!" brulde Knørrepøt.

En zo geschiedde...:
IMG-20230305-WA0003.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ga je naar olie boren Hans  >:-D beste boor.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Als het raak is, hoef je je boormachine voorlopig niet meer te smeren  :o)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Wat een "fantastisch" idee van Herr Knorrepot. Hans ik zou het ook meteen proberen in je achtertuin, je weet maar nooit.
Stel je voor dat we over 60 jaar een monumentje in je achtertuin aantreffen! En dan de verhalen daarachter ............
Eeuwige roem voor Herr Knorrepot.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ach ja, hij heeft er natuurlijk wél een neus voor; eerst zien dan geloven :-) .
Het was trouwens nog aardig boren door alle grondlagen: van relatief zachte spaanplaat tot een dunne bijna ondoordringbare laag :O . En ik geef het niet graag toe, maar er zat een olieachtige substantie aan de boorkop toen die weer uit de grond kwam.
"Ja pøtzdikkie nochmahl, jetzt schnell die Pumpe terugplaatsen Hanzi, dan sollen wir das zien!"
Ook goedemiddag Klaus, vanavond ben je de eerste O:-D !
"Nah Kwatsch"
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Het moest er dus toch van komen. "Schnell Hanzi!"
Jaja rustâgh Klaus, het elektriek moet ook nog aangesloten.
"Nah Kwatsch und een paar KrokoKlammern drauf met wat Volten!"
Okéoké. Zo gezegd zo gedaan: de jaknikker op z'n plek gesleept, noodvoeding erop en het grote moment was daar. Gaat er werkelijk olie naar boven komen?
"Sicher, ich heb daar ne Nase dafür!"
:?
Pomp aangezet en warempel, er kwam olie naar boven 8o , maar tegelijkertijd ging ook de verlichting in Altenstein-Stadt uit :O ! Dit vraagt om nader onderzoek!

Jij driedubbelovergehaalde halvegare *) idioot! Je pompt alle transformator-olie uit de WOSA-TEMSI verlichtingstrafo van Altenstein-Stadt :evil: :evil: :evil: !!!
Jij Jij Jij...
"Jawohl, Viktorie, Super-Öl für alle Leute van Altenstein und Lilleby!"
"Ik habst toch gesagt: ich habe ne Nase für Öl!"
Ga uit m'n ogen misselijk vadsig ventje voordat ik je vol op die Nase van je sla :? !!! M'n fijne Temsi trafo naar de gallemiezen :-( .


*) = anderhalve overgehaalde gare
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Goede nase, heeft Herr Knorrepot. Rook dus tranformatorolie. Dat is different kauke. Met een goed ontwikkelde nase moet die gabber toch het onderscheid rauchen tussen transformatoreulie en ruwe eulie. Mannechien, mannechien wat een drama.

Maar FF zere neus, wat niemand heeft heb jij. Je kunt ondergronds zien hoe de eulie opgepompt wordt, transformatoreulie of niet! Een bezienswaardigheid op zich.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Hans,

Wat een ontknoping van deze forum soap, dat had niemand zien aankomen. Die Knørrepot zorgt wel gelijk voor reuring sinds die man bij jou gearriveerd is :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Mooi gezicht Hans die werkende ja-knikker.

Succes met hut vullen van de olievatten.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 :) Inderdaad een mooie ontknoping van de forum soap, erg leuk en ik veel moeten (glim)lachen. :-)  :thumbup:
Ik zal het eerdaags laten zien aan Herr Inspector Otto. ( :o) en meteen melden dat er bij mij geen verdienmodel in de grond zit)

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ja lach er maar om :? ...

Ik weet nu wel wat die dunne bijna ondoordringbare "aardlaag" was :-( .
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 @citaat

 8o Hoho, ik lach je niet uit, begrijp me goed.
Maar om de hele verslaggeving en de manier waarop, dat maakte me aan het glimlachen. :)
Het feit dat je Temsi naar de gallemiesse is natuurlijk balen. :?
 :o) Daar zal ik Herr Inspector Otto ook op wijzen, WOSA modelspoorbaanknutselwerkzaamheden gaan niet altijd vanzelf,
hopelijk snapt die plastic druiloor dat en gaat ie niet allemaal ingrijpende werkzaakheden bedenken. :|

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Heb je nu werkelijk in je trafo geboord, Hans ?
Of houd je ons achter het lapje ?

Ben benieuwd  O:-D

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Wat denk je zelf Tony? Bekijk de foto nog eens goed, tussen baan en trafo zit zeker vijf centimeter ruimte waar die boor in vrije val doorheen gaat. Ieder weldenkend mens, en ik mag toch aannemen dat Hans dat ook is, houdt dan toch op met boren.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Citaat van: Tony op woensdag 08 maart 2023, 00:48:58Heb je nu werkelijk in je trafo geboord, Hans ?
Grtz Tony

Het filmpje liegt niet Tony...

Ben er klaar mee.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
"Nah Hanzi, niet zo böse! Meine Nase had toch Recht? Da was toch Öl im bodem?"
Nee Klaus, niet in de bodem maar in m'n vrolijk brommende Temsi-transformator!
"Prima Öl, overal voor brauchbahr"!
Nee Klaus, gore troep vol PCB's. Maar daar heb jij als plastic kereltje natuurlijk geen last van. We kunnen er niks mee! Slecht brandbaar en ongeschikt voor de frituur!
"Nah kwatsch! Und jetzt?"
Geen idee... :(
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Het wordt tijd dat die Klaus een Gretl aan de haak slaat.
Iemand die tegen hem zegt " Jetz Sauber machten", met z'n "und jetz?"

Vrgr,
Wilko
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
@ Henk:
Hans is wel weldenkend maar Herr Knørrepot niet, want die heeft het kruisje gezet.

@ Wiko:
Volkomen mee eens, heeft er 1 nodig met haar op de tanden, spreekwoordelijk dan.

@ Hans:
Stuur die man naar kNo(rrepot) arts. Die kan vast wel wat doen aan die gevoelige Nase van Klaus. Bovendien zo'n Wosa figuur behoort zich niet bezig te houden met eulieboringen, dat is zijn taak niet. Dat moet hem dan maar duidelijk gemaakt worden door Uber Inspector Herr Otto.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Citaat van: Freek op woensdag 08 maart 2023, 17:48:16@ Hans:
Dat moet hem dan maar duidelijk gemaakt worden door Uber Inspector Herr Otto.

Mocht Otto willen :-) hij is maar "gewoon" Inspektör bij Dirk-Jan.

De Haupt Inspektör zwerft op de banen van Tony rond en heet Herbert.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Dat houd ik allemaal niet zo bij Hans, uiteindelijk wordt ik ook een daggie ouder en die lui komen bij mij nooit langs, dus rommel ik wel eens wat door elkaar. Mijn nederig excuus.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Excuus aanvaard; nederigheid absoluut overbodig ;) .
Wees maar blij dat die lui niet bij je langs komen; op het moment dat je denkt iets aan ze te hebben komt het tegendeel onherroepelijk aan het licht :? .

En ondertussen spookt bij mij Klaus' vraag nog door m'n hoofd: "und jetzt?"...
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Und jetz kommen die Kamelen! Er is nog 1 kans, trafo en smeerbende weghalen en dieper boren. Wie weet ....
Helaas wil dan natuurlijk Klaus de eer opeisen. Das hab ich mal gesagt etc, etc. Ich habe eine Nase etc. etc.

Je zult overigens wel moeten wil je dezelfde opstelling behouden .......... anders zou ik zeggen schrijven boor een stukkie verderop. Dat heb je er van als je een prachtig verhaal in elkaar draait en jezelf in een onmogelijke positie manoeuvreert.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Ondertussen reed Klaus in zijn Apfelsinoranien bolide weg van alle ellende.
"Nah Kwatsch, bin ganz fertig mit der Öl. Mein große Traum Ölgarch zu werden ist kaput... ganz kaputt... kein Öl kein Geld. So jetzt kein Öl aber Øl!"
En zo ging die Knørrepøt al knørrend Edens Have binnen voor een grote Pøt bier!
IMG-20230309-WA0004.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 @citaat Dat smeert in ieder geval de keel  :P
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
"Hanzi moet gewoon was schönes basteln, Öl oder kein Øl. Dan kan hij noch was WOSA Punkten bekommen" brabbelde Klaus toen hij na tig bier weer buiten kwam.
"Bier gibt Plezier" lalde hij en zo kwam hij terecht bij die Mädel vom Plezier.
IMG-20230309-WA0003.jpg
  IMG-20230309-WA0002.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Zo, daar heb ik even geen last meer van zodat ik me kan herpakken en er toch nog wat moois van kan maken.
Öl of geen Øl zoals die bolle al zei :D .

Hij was kennelijk verblind door het geld dat hij wilde gaan verdienen met de olie. Het Inspectørtje zag zichzelf al als oliegarch door het leven gaan...  ;)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 @citaat

 :o) Oligarchen kunnen zomaar over de rand van de modelspoorbaantafel vallen. :roll:

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 @citaat  :-)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Aha, Klaus is dan toch in de eulie, alleen eulie waarmee de keel gesmeerd wordt. Verkeerde Nase voor eulie. Ik vrees alleen dat de rust slechts voor korte tijd is teruggekeerd. Zoals al eerder voorgesteld het wordt tijd dat het manneke een pittige wederhelft krijgt, dat scheelt je vast een hoop ellende Hans.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 @citaat Klopt, Freek !
Zo zijn hier Carl, Herbert en Matz ook tot inkeer gekomen  :)
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 @citaat@citaat  @citaat

 :o) Ik ben Oost-Indisch doof, helpt ook heel erg goed. >:-D
En Herr Inspector Otto Federfuchser  heeft vaak zijn handen vol aan Hüne, zijn broer, dus lekker rustig voor mij. :D

Citaat van: Hanzi op woensdag 08 maart 2023, 20:49:25
Citaat van: Freek op woensdag 08 maart 2023, 17:48:16Uber Inspector Herr Otto.

Mocht Otto willen :-) hij is maar "gewoon" Inspektör bij Dirk-Jan.
De Haupt Inspektör zwerft op de banen van Tony rond en heet Herbert.

Inderdaad Hans, Ottootje is gelukkig maar gewoon een druiloor Inspector.
 :o) En Freek, dat Uber snap ik niet, da's toch iets met een taxidienst? :P

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 10 maart 2023, 09:08:29@citaat

 :o) Oligarchen kunnen zomaar over de rand van de modelspoorbaantafel vallen. :roll:

Dirk-Jan
alleen als P. daartoe opdracht geeft ;);

mvg,
Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Energiecrisis? Nein!
 @citaat

Klopt, Preiserbaas Hans, zijn naam mag gewoon genoemd worden hier. :P