Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Dat ziet er allemaal weer zeer Zwitsers uit, Wico !
Die dames zijn denk ik -voor een extra zakcentje- op zoek naar edelweiss.
Die prijzen zijn het laatste jaar verviervoudigd en toen nog door het dak gegaan  :O

Ik denk ook wel te weten, waarop de boswachter straks zijn verrekijker ( en later zijn geweer ) op hoopt te richten........

Kortom; inspiratie, inkijkjes en smakelijke kletskoek in dit altijd gezellige topic  :P

Grtz Tony



Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
En met plaatje  B)

Bron; tripadvisor.com.jpg

Bron; tripadvizer.com
 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Tom, je hebt sinds enige tijd een zeer scherpe blik. Helaas zijn er enkele kippigen onder ons en juist daarvoor heeft Wico opvallend rood genomen  :-)  :-)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Hans,

Twas ook wel een errug steile wand, dus safety first 8o.

@ Dirk-Jan,

Met Pasen in zicht mogen de easter eggs natuurlijk niet ontbreken. Maar verdomd het is toeval, maar een bijna sprekende gelijkenis :O. Inmiddels wel overwoekerd door weelderig groen ...

@ Tom,

Bedankt voor de tip!

@ Gerard,

Hé daar heb ik mijn wandelschoenen gekocht. Het begin is er dus ...

@ Tony,

Die ouwe bok van een boswachter lust wel een groen blaadje, maar heeft helaas een bok geschoten bij de dames. En heeft nu ... de bokkepruik op :D.

@ Freek,

Twas kiezen tussen rood en zwart garen in het naaikistje van moeders de vrouw :favorite:.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel

En daar is tie weer met de dagelijkse update ;). Was vandaag even druk met andere zaken, maar vanmiddag had ik toch nog even tijd om de helling boven de portalen af te maken. Ik weet het: liever plaatjes dan praatjes. Dus uit verschillend perspectief hetzelfde deel van de Kleberklammergipfel. En morgen eerbiedig ik jullie zondagsrust, dus dan geen update :O.

20230225_175012a.jpg


20230225_174057a.jpg


20230225_174542a.jpg


20230225_174032a.jpg


20230225_174218a.jpg

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel

En het leven van de dames hangt nu aan een garen draadje :P.


20230225_174656a.jpg     20230225_174612a.jpg       


Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Wico,

Wat ben ik blij dat mijn laptop op een verhoging staat van de bekende Zweedse meubelgigant anders had ik mijn hele toetsenbord onder het kwijl gezeten na het zien van je schitterende foto's.

Man man man wat ben jij een scenerykoning zeg ik wou dat ik in 3 van mijn vingers jouw scenery kunsten bezitten dan was ik al koning te rijk op mijn baan.

Bedankt voor deze update en geniet jij ook maar lekker van de zondagsrust je hebt het verdient. ;)

Groet Michel

PS mocht er een appartement vrij komen in één van de flats dan hou ik mij graag aanbevolen.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Op mijn baantje St.Barbara had ik ook van die klimgeiten.
Zelf toen geruit garen gemaakt.
IJzersterk en voor alle berg en weeromstandigheden.

DSC_2763.jpg

DSC_2773.jpg 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
om op zen vlaams te reageren: "miljaaaar!"
Wat een joekel van een berg. In het begin had ik iets van, die gaat wel domineren, maar de manier waarop je hebt afgewerkt, de tunnelportalen, top gewoon!
#hierhaalikinspiratieuit

grtz
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
De eerste (overzichts)foto van reactie 5105 geeft een uitstekend beeld van hoe het gaat worden, Wico !
En dat bevalt me erg goed. Dat is en wordt een fraaie compositie  :thumbup:
Je rotsen hebben een mooie en gevarieerde structuur en het aangebrachte groen is helemaal in je geheel eigen Wico-style en het ziet er zeer geloofwaardig uit.
Dat belooft wat voor de totale baan !

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 @citaat
Wico,
ik sluit me aan,
prachtig om te zien die machtige Alm,

@Dirk-Jan,
jammer dat wij niet mogen genieten van Wico's stiekem kunstwerk,  :roll:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Citaat van: Tony op zondag 26 februari 2023, 10:07:53De eerste (overzichts)foto van reactie 5105 geeft een uitstekend beeld van hoe het gaat worden, Wico !
En dat bevalt me erg goed. Dat is en wordt een fraaie compositie  :thumbup:
Je rotsen hebben een mooie en gevarieerde structuur en het aangebrachte groen is helemaal in je geheel eigen Wico-style en het ziet er zeer geloofwaardig uit.
Dat belooft wat voor de totale baan !

Grtz Tony

Inderdaad. En hoe aanlokkelijk ook om er op een hoger niveau een trein doorheen te laten rijden, in dit geval goed dat die er niet is. Het zou de nu geschapen grootsheid en diepte compleet te niet doen vrees ik.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Michel,

Bedankt voor de complimenten! Het is vooral durven en doen met veel groen :P.

PS uiteraard ben ik ook de enige makelaar in Donnerwetter. Ik hou dus de vrijkomende appartementen voor je in de gaten (de vastgoedprijzen liegen er hier niet om trouwens :o)).

@ Tom,

Dat is een stevig stukkie touw! Maar past prima bij die stoere bergbeklimmers op je oude baan.

@ Jos,

Het is al met al(m) inderdaad een flinke bult geworden :). Altijd leuk als ik weer inspiratiebron mag zijn voor anderen.

@ Tony,

Zelf ben ik erg gecharmeerd van de laatste foto in de betreffende post 5105. De totale compositie van rotsen en groen op die foto zorgen bij mij voor grote blij :P.

@ Benny,

De mooiste schatten liggen best verborgen ;).

@ Hans,

Dat was voor mij ook de uitdaging om die illusie van grootsheid en diepte vorm te geven. En dat zonder dat het een massief blok om de spiraal zou worden. Tot nu toe ben ik daar wel tevreden over :).

Toch blijft het altijd een zwakke afspiegeling van die overweldigende Zwitserse natuur in real life. Zie bijvoorbeeld onderstaand inspiratieplaatje van een galerij op de Gotthard pas (Airolo).

6316198.jpg
bron: mapeo punt net

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Nou Wico, zonder ook maar te slijmen, vind ik jouw Alp mooier, mede door het uitgekiende groen. Als ik zo naar die Gothard pas kijk is er erosie en die maakt het niet mooier.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Da's nou precies het verschil tussen ons, Wico..........bij plaatje 1 vult mijn linker hersenhelft de rechterhelft van de foto al automatisch in  :D
Vandaar......


Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Freek,

Beauty is in the eye of the beholder :D. Door die erosie ben ik altijd wel onder de indruk van de macht en kracht van de natuur.

@ Tony,

Haha toch herken ik dat wel, dat zijn die momenten dat mijn vrouw vraagt waarom ik toch zo lang naar dezelfde foto zit te staren. Dan zijn mijn hersenhelften druk bezig met fantaseren en invullen van de blanco delen.

Bij de laatste foto is het meer de voldoening achteraf als het dan ook zo uitpakt en het "perfecte plaatje" gemaakt kan worden.

Groeten,
Wico     
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Conclusie; het verschil is dus minimaal, nihil en eigenlijk te verwaarlozen.
Hier gaat het ook zo, alleen bemoeit Frau Tony zich nergens mee  ;)

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lees net in het nieuws:
CiteerEen koe in de trein, mag dat? Een groep jongens in Zwitserland vond van wel. Op filmpjes die circuleren is te zien hoe het dier, een wit exemplaar, omringd door haar reisgenoten in een coupé staat. "Een hond mag toch ook?", roept een van hen herhaaldelijk in de camera.

Gebeurt zoiets bij jou nu ook?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Henk,

Vooralsnog zijn er geen koeien op het perron gespot 8o. Ze hebben in het verleden wel eens het parkeerterrein onveilig gemaakt :).

20210927_112028a.jpg

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Het punt met (betalende, in een tas mogen ze overigens gratis mee) reizende koeien is het toilet. De toegang is te smal, de bril te klein en de huidige chemische toileteen raken van slag bij de productie van de koe.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Ja die foto ken ik nog. Maar dat is ook niet op het parkeerterrein, puur technisch gezien dan. Die beesten staan daar lekker op het gras te grazen. En dat is precies wat een koe hoort te doen. Het is ook uit andere oogpunten een prima zaak. A) Ze houden het gras kort, dat scheelt de gemeente weer in grasmaaien. B) De grond wordt ondertussen bemest, dat scheelt weer in de aanschaf van kunstmest. C) Het weerhoudt grastoeristen van het uitoefenen van hun hobby, onnodig grasvertrappelen met grote platvoeten. Niemand trapt graag in een koefladen.  :P

Al deze argumenten gelden niet voor een treincoupé. A) Er groeit geen gras. B) Er hoeft niet bemest te worden. C) Er zijn geen grastoeristen, alleen backpackers.  >:-D

En honden zijn over het algemeen door hun baasje zindelijk gemaakt. Ook dat geldt niet voor een koe, en reken maar dat ik daar ervaring mee heb. B)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel

Knikkende knieën, klotsende oksels en trillende handen ... Toch geen griep of kou gevat? Nee, ontwenningsverschijnselen want al twee dagen geen update geplaatst >:-D.

Dus onderstaand weer een paar plaatjes met gevarieerd groen :P. Morgen nog even de laatste details aanbrengen en dan is de oostelijke helling van de Klberklammergipfel klaar!

20230228_160530a.jpg


20230228_160441a.jpg


20230228_160540a.jpeg
   
Kan ik daarna verder met het afwerken van de galerij: groen en rommel op het dak, ballasten van het spoor, voorgrond vormgeven etc.

Groeten,
Wico     
 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Citaat van: Wico op dinsdag 28 februari 2023, 17:40:44Knikkende knieën, klotsende oksels en trillende handen ... Toch geen griep of kou gevat? Nee, ontwenningsverschijnselen want al twee dagen geen update geplaatst >:-D.     

Ik had al twee dagen geen update gezien dus hier waren de zelfde symptomen herkenbaar Wico.

Maar gelukkig zorgt deze update met de prachtige foto's ervoor dat de symptomen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Groet Michel 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 B) Tja, het word mooier en mooier, maar dat wist jezelf ook al. O:-D
En waarschijnlijk een overbodige opmerking maar ga je het naadje op de galerij nog wegwerken?
Beetje groen semi-nonchalant gedrapeerd, dan is het zo weg.

En dat dagelijkse updates plaatsen vinden wij natuurlijk erg leuk, maar het is geen moeten. O:-D
Tis hobby, moet niet op werken gaan lijken, daar was je juist al een tijdje terug mee gestopt.

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Michel,

Ik was er al bang voor, dus ik ben blij dat ik vandaag weer wat voortgang kan laten zien ;).

@ Dirk-Jan,

De twee delen van de galerij staan los, zodat ik nog bij de achterliggende sporen kan komen. Het rechterdeel heeft al twee "afwateringskanaaltjes". In het linkerdeel ontbreekt die nu nog. De naad tussen beide delen moet ik ook nog vermommen als zo'n kanaaltje.

En het is inderdaad geen aangenomen werk, maar het buitenseizoen staat weer op punt van beginnen dus dit deel wil ik wel graag af hebben :).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Het moet niet gekker worden, zwetende oksels, knikkende knieën en trillende handen omdat je even niet met de hobby bezig bent geweest.
STRESS.
Dan gaat er in mijn beleving toch iets goed mis ook al zal het zeker ironisch bedoelt zijn.


Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Tom,

Goed gezien want 100% ironisch bedoeld. Je leest tegenwoordig veel over de druk die sociale media met zich mee brengen (voor sommigen is het zelfs letterlijk een verslaving).

Daar heb ik gelukkig geen last van, ben helemaal zen met hobby en forum :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Gekke vraag aan je, wat is de lengte van de pilaren?
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Blijft de galerij (voorlopig) afneembaar, Wico ?
Voor de afwerking bij de rails eventuele ontsporingen aldaar ?

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Sander,

Geen vraag is mij te gek :). De ronde pilaren zijn 8 cm hoog, de totale constructie is uiteraard hoger. Maar gekke wedervraag: waarom wil je dat weten?

@ Tony,

De galerij is en blijft inderdaad (in twee delen) volledig uitneembaar om in geval van ongelukken bij de achterliggende sporen te kunnen komen.

20230301_170601a.jpg

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
 8o  :o) Krijge we nou?
Hele Klebeklammegipfel berg weg. :P
Maar mooie constructie dat je het zo kan oppakken in het geval van calamiteiten. :thumbup:

Dirk-Jan

N.B.
Die roze containers vind ik landschapsvervuiling. >:-D
Maar ja, smaken verschillen (gelukkig) O:-D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Omdat ik een tunnelingang aan het maken ben met pilaren :P

IMG20230301153457 by Sander Zuurbier, on Flickr
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
@ Dirk-Jan,

Ik vind de galerij constructie ook best slim van mezelf :o). En wat is er nou mis met mooie roze containers ... (en nee, deze vraag behoeft geen antwoord O:-D).

@ Sander,

Ik had al een donkerbruin vermoeden in die richting. Gezien het handige raster op je werkblad neem ik aan dat jouw pilaren 2 cm langer/hoger zijn ;).

Groeten,
Wico   
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Ja op dit moment wel, vind ze iets te lang nog. Komt goed. :thumbup:
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Deze al gezien Wico?
LEUK OPELTJE
Vast wel... :D
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Hans,

Die had ik inderdaad al gezien en staat in de bestelling :P. Mocht er dus iemand interesse hebben in museum box + wagon maar zonder Opel dan mag je me een PB sturen :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Volgens de tekst is dit model alleen verkrijgbaar in het museum te Göppingen. Doen die ook aan verzenden dan?

Overigens loop ik ook te kijken naar een Stihl. Maar dan wel de originele motorzaag.  :-)
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Museumwagon kan ook op de stand van Märklin op de IMA in Dortmund gekocht worden Henk.

En verzenden doen ze ook vanuit het Märklin museum ook naar Thailand. :P

Groet Michel

Edit: Henk & Thailand toegevoegd
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
En via de Märklin Store kun je ook een bestelling plaatsen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... weer verder met de Kleberklammergipfel
Hallo Wico,

Je hebt het bouwtempo goed te pakken! :O  Tja, als pensionado kun je in het winterseizoen natuurlijk wel mooi meters maken. Ik kan dat, als hard zwoegende loonslaaf, niet bijhouden. Voordeel is wel, dat áls ik tijd heb om te kijken dan is er veel nieuws te ontdekken!

Dus ga snel door, voor je het weet wordt het mooi weer en dan zakt het tempo in.... :D

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
Wat is er leuker dan één autotransporter met oude Opeltjes? Nou twee autotransporters met oude Opeltjes natuurlijk :). Vandaag werd er dus een pakketje bezorgd met de tweede Zwitserse autotransporter van Roco (#66730).

Voor de leuk ook deze volgezet met Opels Olympia uit 1953 in diverse kleuren. Kleine video impressie van een minuutje om jullie te laten meegenieten :P .


Groeten,
Wico 
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
Dag Wico.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst  :thumbup:  :thumbup:
Ik snap wel waarom je dit zulke mooie karren vindt :wink:
Prachtig sleepje, zo met die oude Opels!
Wordt deze sleep nog verder uitgebreid?

Groeten,

Erik.
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
Wico,

Deze prachtige binnen gekomen autotransportwagon maakt het sleepje helemaal af. :thumbup:
Groter zou ik hem niet maken als ik jouw was.
Wel zou ik persoonlijk een lichtere auto op de onderste verdieping zetten want nu valt de donkere kleur van de onderste auto's een beetje weg zodat het net lijkt of er niks staat.

Heel veel rijplezier toegewenst en graag een wat langere film de volgende keer. :P

Groet Michel
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
@ Erik,

Voorlopig vind ik twee autotransporters wel voldoende. Het is eigenlijk meer voor de (auto)show dan om mee te rijden. Maar wie weet als ik er ergens op een beurs nog één voordelig tegenkom.

@ Michel,

Bedankt voor de tip, de onderste auto's vallen inderdaad een beetje weg.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
Het tweed olympisch record is binnen, Wico  :thumbup: 
Ben benieuwd, hoeveel er nog gaan komen  ;)

Grtz Tony
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
 B) Erg leuke en mooie aanwinst. :thumbup:
En zo'n stomer ervoor is natuurlijk helemaal mooi, kunnen Erik en ik wel waarderen. :-)
Op zich is het een leuk sleepje maar moet je niet ook een transport optie hebben voor je verzameling Opel Record P2 Kastenwagens? :roll:
Met andere woorden, nog een paar autotransporters erbij kopen? :D
Nou ja, voorlopig dus voldoende en misschien vind je nog een leuk koopje.  O:-D

Dirk-Jan
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
@ Tony,

Er zullen eerder nieuwe Opeltjes bijkomen dan een extra autotransporter. Dat is prijstechnisch ook slimmer (4 voor de prijs van 1) :D.

Dirk-Jan,

Met twee autotransporters moet ik gewoon wat extra ritjes maken om de hele verzameling Opeltjes te vervoeren. Das dus gratis extra speelplezier :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
Wat een feest van kleuren en mooie rondingen! Je kan er verliefd op worden... Zo worden auto's niet meer gemaakt!


Groet,

Peter
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
Peter,

Ik ken het gevoel :). Speciaal voor jou een plaatje van de Opel Kapitän, het topmodel in die jaren.

20220927_204038a.jpg
 
Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tweede autotransporter binnengereden
Dank, Wico! Dat is ook puur genieten!

Het is dat er sneeuw aankomt (en zout!), maar binnenkort gaat mijn hemelsblauwe Volvo Amazon met mij achter het stuur vast de weg wel weer op. Geen Opel, maar het model is typisch jaren 50, beetje Amerikaans, alleen ingetogener. En dat had Opel toen ook.

Groet,

Peter