Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Revisie BR44 Marklin 3027

Gestart door bvk007 maandag 06 februari 2023, 11:02:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Revisie BR44 Marklin 3027
Lid sinds: 2011

offline
Revisie BR44 Marklin 3027
Hallo,

Op het baantje van mij en m'n pa draaien heel wat oude locjes mee, waaronder de oude 3027 van mijn pa (gekocht voor 60 Deutsche Mark). Hoewel we heel zuinig zijn op deze mooie locomotief beginnen de slijtage sporen zichtbaar te worden. Dit weekend hadden we de discussie of het nog mogelijk is om hier wat revisiewerk aan te doen (ook wegens sentimentele redenen ;) )? Voornamelijk de wielen beginnen slijtagesporen te vertonen, de glanslaag is weg, en de messing begint door te schijnen. Is het doenbaar om de wielen te vervangen.

Alvast bedankt,

Groet, Bas
Re: Revisie BR44 Marklin 3027
Dag, Bas .
Wat een leuk verhaal. Samen met je vader genieten van de oude Marklin technieken.
Revisiewerk kan altijd. Alleen zijn er voor de M 3027 nog 10 nieuwe wielen te koop! Verder 5 nieuwe assen en misschien wel nieuwe asbussen? Want alles is op elkaar ingesleten.
Dat kom je, als je gaat reviseren, ineens van alles tegen want, dat geef je al aan, slijtage bij de oude dame. Uiteraard is revisie een kwestie van smaak (en geld),echter zou je ook de charme van het geheel kunnen waarderen. Ik zou lekker genieten van het feit dat het nog rijdt en al helemaal omdat er een emotionele waarde aanzit.

Met vr. groet, Koos
Re: Revisie BR44 Marklin 3027
Lid sinds: 2011

offline
Re: Revisie BR44 Marklin 3027
Ja dat idee hadden we al...en misschien is sparen voor een nieuwe locomotief ook wel een optie, de nieuwe BR44 is ook heel mooi. Ze kan iig nog wel wat rondjes mee. Dank Koos :)