Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Marklin Rolbrug

Gestart door kempke maandag 06 februari 2023, 09:30:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin Rolbrug
Lid sinds: 2016

offline
Marklin Rolbrug
mijn marklin rolbrug wordt bedient met iTrain en nu doet zich een voor mij niet te verklaren probleem voor.
Als ik de brug vanaf het inrijspoor, bij mij gelegen op de plaats waar er twee aansluitingen in het verlengde liggen, opdracht geef om naar bij voorbeeld naar de laatste aansluiting/spoor te gaan, dan beweegt de rolbrug zich voorbeeldig. Maar geef ik hem de opdracht om weer terug te gaan naar het beginspoor, dan beweegt de brug zich netjes tot ongeveer de helft van het plateau en dan gaat hij niet verder, terwijl de tandwieltjes wel draaien. Als ik dan licht duw in de gewenste richting dan rolt hij verder.
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik snap er niets van. Heeft iemand ervaring met dit probleem
 
Re: Marklin Rolbrug
Lid sinds: 2011

offline
Re: Marklin Rolbrug
Hallo,
Ik zou eens in het motorhuis kijken of het tandwiel dat aan de motorstang vastzit misschien wat speling vertoond. Het kan soms zijn dat op bepaalde plaatsen waar er wat meer weerstand zou zijn de motor harder moet draaien om vooruit te bewegen en als het tandwiel wat speling vertoond dat de stang van de motor wel draait maar dat het tandwiel even blijft steken. Oplossing is dan wat componentenlijm op de stand doen zodat het tandwiel goed vast blijft zitten.
Ik ga er vanuit dat je de originele Marklinmotor hebt in de brug.
Mvg

755philippe
Re: Marklin Rolbrug
Lid sinds: 2016

offline
Re: Marklin Rolbrug
Bedankt voor je reactie, maar het is een splinternieuwe rolbrug en de tandwieltjes onder brug draaien gewoon, dus die zorgen voor de voortbeweging.
Re: Marklin Rolbrug
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin Rolbrug
Bedoel je met "splinternieuw" dat je hem net bij een winkel gekocht hebt? Zo ja dan zou ik terug gaan naar de winkel.

Koen