Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Traincontroller 7 + ESU ecos verversing baandetectie

Gestart door RDHT vrijdag 20 januari 2023, 19:59:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Traincontroller 7 + ESU ecos verversing baandetectie
Beste Forumleden.

Op dit moment zijn we aan de baandetectie aan het testen van de Arcomora ArLoco Mega + Esu ecos + Traincontroller. De eerste 16 adressen gaan vlekkeloos. De opvolgende adressen ververst traincontroller niet goed.

Dit was de volgorde van het testen: (Zie ook foto's verderop)
1: Arloco hardware praat goed met software van loco. Ververst detectie goed voor alle punten.
2: Esu ECOS leest deze adressen goed uit. Zowel op de sporen (Kleuren rood) als bij de ESU L Net Detector (Adressen 2-58 werken, adres 1 is enkel voor pulsdetectie en werkt zoals hoort niet.)
3: Traincontroller leest adressen reeks 1 (1-16) goed, verversen constant. Vanaf reeks 2 duurt het verversen lang of moet ik zelf bezig detectie instellingen om een verversing te forceren.

Kortom:
In de detectiehardware werkt alles naar behoren:

Mega werkt goed.jpg

In de Ecos zie je het terug bij de L.Net detector, zowel reeks 1 (1-16) en reeks 2 (17-32)

Signaal komt goed in Ecos.jpg

Dit zie je in de ecos ook terug in de sporen:

Ook in trackplan werkt het goed.jpg

Echter reeks 1-16 ververst altijd goed, maar vanaf reeks 2 (17 en verder) ververst traincontroller zeer slecht. (Duurt extreem lang of ik moet het forceren)

Reeks 1-16 werkt goed, vanaf reeks 2 werkt de verversing slecht.JPG

Iemand een idee waarom de blockdetectie vanaf reeks 2 zo slecht werkt?
Re: Traincontroller 7 + ESU ecos verversing baandetectie
Update:
-Herinstallatie van traincontroller heeft niet geholpen.
-in plaats van blokken contact indicatoren geprobeerd, zelfde effect.
Edit: Rocrail gedownload, alle 57 signalen komen zonder vertraging binnen.
Het is dus traincontroller zelf.

Weet iemand hoe ik de traincontroller refresh vanaf reeks 2 goed kan krijgen?
Stap met hoeveel tijd in in traincontroller heb gestopt liever niet over.
Re: Traincontroller 7 + ESU ecos verversing baandetectie
Oplossing gevonden, heb software versie 9 bemachtigd. Hierdoor is het probleem omzeilt. Mocht iemand alsnog weten waarom het in 7 mis gaat, dan hoor ik het graag!