Het wordt weer eens tijd voor een update van de werkzaamheden aan de Kleberklammergipfel.
Als eerste heb ik de tunneltraverse voor de treinen gemaakt. Deze vormt gelijk de basis waarop deel twee en drie van de helling komen te staan. Het voorste zichtbare spoor zal in de toekomst nog overdekt worden met een galerij. Deze komt los te staan zodat ik hem kan verwijderen om eventueel de achterste sporen te kunnen bereiken bij calamiteiten. Alles staat trouwens nu nog los want uiteraard moeten er eerst bovenleiding, ballast en tunnelportalen komen voordat de berg definitief gestalte krijgt.
Deel één van de helling is al eerder gebouwd en zichtbaar achter de flats. Hieraan komt in dezelfde stijl het tweede deel dat boven de tunnelingangen wordt geplaatst. Dit deel heb ik inmiddels samen met de oudste kleindochter in de basisverf gezet. Ze vind het leuk om opa met de scenery te helpen en dit is een mooi klusje waarbij knoeien mag
.
Deel drie komt boven de galerij en zal deels met gras en bomen worden begroend. Dit deel is nu in the making en vraagt nog de nodige aandacht. De basis is wel klaar en de ruwe eerste vormen zijn uitgesneden, maar nu is het grote staren en stoeien begonnen
.
Zoals jullie inmiddels weten bouw ik organisch vanuit een ruw idee in mijn hoofd. Dus ik weet wel waar ik begin, maar nooit precies waar ik eindig
. Dat betekent dat de eerste tussenresultaten vragen om een kritische blik en er vervolgens meerdere fases van aanpassen, bijsnijden, aanplakken en vervolmaken volgen. Net zolang tot het een beetje smoelt en ik tevreden ben met het resultaat. Zo vind ik in het middendeel de overgang van helling naar steile wand te tweedimensionaal (te vlak dus), en daar is inmiddels een extra stuk berg aan toegevoegd om meer diepte te krijgen.
Kortom rustig doorgaan ... en eens komt het af
.
Groeten,
Wico