Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023

Gestart door DB69 woensdag 30 november 2022, 16:26:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Hanzi op dinsdag 17 januari 2023, 10:20:35Ik vraag me af of de draaistellen nog steeds imitatie zijn, oftewel 2 vaste aangedreven assen in het midden; als ik het plaatje in de catalogus zie waar het linker draaistel wat scheef lijkt te hangen dan is dat wel het geval (ziet er "authentiek" uit, dat dan weer wel ;)).
De sleper zit in het midden van de lok en niet midden onder een draaistel, 't lijkt mij dan wel duidelijk dat ze de oeroude constructie behouden hebben.
Hopelijk ook voor de motor. Dan wordt dit mijn eerste Märklin lok sinds 15 jaar 😉
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
De KLM koploper en de gele platte wagon staan hier op de verlanglijst.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Patdv op dinsdag 17 januari 2023, 15:09:31Hopelijk ook voor de motor. Dan wordt dit mijn eerste Märklin lok sinds 15 jaar 😉

Vrees voor je dat dat een teleurstelling gaat worden. De firma kennende zetten ze er een MFX decoder in met bijbehorende motor.

En zo staat het ook in de folder.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Inderdaad Franky, de sleper zit in het midden :), scherp opgemerkt :thumbup:
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Waar ik eventueel interesse in zou hebben zijn de 3-assige Umbauwagens, maar die hebben al de nieuwe kleur, chromoxyd grün, en niet 'Flaschengrün'. En dan de prijs, kun je beter de Piko set kopen. Blijft alleen de goederenwagen G10 met remmershuis over. Schrale oogst.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Die 1100 is wel geinig. Zeker voor de mensen die hun oude versie nog origineel hebben gehouden.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Bij de Marklin Neuheiten 2023 zit de 'my world' Glacier Express van de RhB.
Leuk voor de kids, niet voor de serieuze modelbaner

Bemo levert deze mooi zwitserse wagons, die eigenlijk voor H0m bestemd zijn, ook in een variant voor H0.
Deze zijn echter 100 euro per stuk, best wel duur dus.

Mijn vraag: weet er iemand een goedkopere oplossing (behalve 2e hands)?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Heb de aankondigingen van vandaag even afgewacht maar helaas voor mij niets bijzonders bij het huismerk dus ik ga voor een nieuw aangekondigde Roco lok.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Ik ben toch wel heel blij met wat Marklin uitbrengt voor de jeugd, zwaar gesponsord dat wel, maar een manier om de jeugd denk ik te laten sporen..

Haribo setje super leuk, en zelfs mijn kleinzoon van 1,5 kijkt er al bewonderd naar.
Setje bouwplaats en brandweer ook top..


Voor mij zelf de reünie van nostalgie is niet aan mij besteed, ze laten in de aankondiging op YouTube de turqoise zien, en 🥳 ze komen met een Berlijns blauwe??

Nou ik ga verder bladeren, kijken of er wat voor mij bij is hahaha
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Kunnen we dit jaar betitelen als "terughoudend" en enigszins pas op de plaats?
BR103 en 218 zijn toch variaties op eerdere modellen.(Duitse markt) en zo ook de Koploper van NS.
Ook voor Piko gaat het wel op dit jaar overigens.
Ok alles is schreewend duur, dus investeren in nieuwe mallen ook, daar moeten we dan ook begrip voor opbrengen.

Ik was nooit gecharmeerd van de "oerversie" 1100, toch een wat lompe weergave van de werkelijkheid
Wel lekker zwaar, zou de replica dat ook zijn. En zou de verf ook zo makkelijk afbladderen? :D
Moet altijd een glimlach onderdrukken dat blikken 24 cm. rijtuigen nu als "exclusieve tinplates" worden gepresenteerd.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Altijd weer een leuk moment in januari als Märklin de nieuwtjes voor het nieuwe jaar laat zien. Biertje en wat knabbels erbij en dan maar eens rustig de zaak doorbladeren. :) 
Eerlijk gezegd ben ik ergens wel blij, dat er voor mij geen interessante locs bij zitten. Van diverse merken heb ik namelijk nog vier stuks van de "2022 nieuwigheden" op mijn lijstje staan, die nog in de winkel moeten opduiken. En aangezien Märklin meestal wèl in hetzelfde jaar de nieuwe spullen levert, was het anders een duur jaartje geworden. :D

Groet, Marc   
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 17 januari 2023, 18:11:06Waar ik eventueel interesse in zou hebben zijn de 3-assige Umbauwagens, maar die hebben al de nieuwe kleur, chromoxyd grün, en niet 'Flaschengrün'. En dan de prijs, kun je beter de Piko set kopen. Blijft alleen de goederenwagen G10 met remmershuis over. Schrale oogst.
Het eerste deel was inderdaad weggevallen. Dus ik begreep je reactie al niet en wilde je citeren om te reageren. Maar in dat citaat stond wél de volledige tekst!?! Bug-je?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Baanloos op dinsdag 17 januari 2023, 20:23:44Kunnen we dit jaar betitelen als "terughoudend" en enigszins pas op de plaats?

Jaar daarvoor ook.

Citaat van: 10103 op dinsdag 17 januari 2023, 20:33:09Altijd weer een leuk moment in januari als Märklin de nieuwtjes voor het nieuwe jaar laat zien. Biertje en wat knabbels erbij en dan maar eens rustig de zaak doorbladeren. :)   

Heb jij je bier in 5min op dan? :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Baanloos op dinsdag 17 januari 2023, 20:23:44Moet altijd een glimlach onderdrukken dat blikken 24 cm. rijtuigen nu als "exclusieve tinplates" worden gepresenteerd.
Ik gun je de glimlach maar ik lees daar enkel dat de thinplates exclusief, dwz. uitsluitend, via MHI beschikbaar zijn, dat is toch wel iets anders dan wat jij verstaat onder exclusief zijn vrees ik, en daar moet ik dan weer mee glimlachen, 't begrijpend kezen is niet meer wat het ooit geweest is...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Het gebeurt niet vaak, maar dit jaar zit er echt helemaal niks voor mij bij.
Zo hou ik weer wat geld over voor andere dingen, zoals scenery  :D
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 17 januari 2023, 17:44:17
Citaat van: Patdv op dinsdag 17 januari 2023, 15:09:31Hopelijk ook voor de motor. Dan wordt dit mijn eerste Märklin lok sinds 15 jaar 😉

Vrees voor je dat dat een teleurstelling gaat worden. De firma kennende zetten ze er een MFX decoder in met bijbehorende motor.

En zo staat het ook in de folder.
Ik lees in de folder inderdaad dat er een MFX decoder in zit, maar dat kunnen ze toch even goed met de oude motor mits die voorzien wordt van een permanent magneet ipv de veldspoel?
Maar ik vrees ook dat er een prulmotortje zal inzitten 😕
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
@citaat Komt zo'n zware loc daarmee vooruit dan >:-D ?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Ik hoop dat ze hetzelfde doen als met de E44, oude motor met permanentmagneet:
https://static.maerklin.de/damcontent/a3/e4/a3e463a8a533b437f95a0a46415dce9b1556081013.pdf
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
In de krokodil van de 31100 zit gewoon de "originele" motor en een mfx decoder. Dus is het realistisch te verwachten dat de 1100 ook een originele motor heeft.

Overigens weinig voor mij bij. Slechts een lok en wagenset ÖBB.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Patdv op dinsdag 17 januari 2023, 22:36:38Ik hoop dat ze hetzelfde doen als met de E44, oude motor met permanentmagneet:
https://static.maerklin.de/damcontent/a3/e4/a3e463a8a533b437f95a0a46415dce9b1556081013.pdf
Daar ga ik dan wel van uit, want die onderstellen zijn 100% hetzelfde ;)!

KLIKKIE

Wordt dan wel een 5p DCM ipv LFCM zag ik in de exploded view, maar oké, het is geen wegwerpmotortje :thumbup:.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Ik moet zeggen in H0 zit er voor mij ook niet veel interessants bij maar in Z zie ik toch wel wat modelletjes die ik nog niet heb......
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
CiteerKunnen we dit jaar betitelen als "terughoudend" en enigszins pas op de plaats?

Ik vind het wel meevallen. Die Amerikaanse loc en de Taiga Trommel zijn compleet nieuwe dingen die er nog nooit zijn geweest. En die IR-rijtuigen bestonden volgens mij in deze variant ook nog niet. De Vectron met diesel en pantograaf volgens mij ook niet, en ik ben heel benieuwd hoe die doorkijkbare zijkant er uitziet. Een nieuwe Koploper is meer een variant op iets dat al bestond, maar waarschijnlijk is de techniek ook wat verbeterd. En die in de KLM kleuren is natuurlijk ook wel grappig.
Een MS3 met wifi kende ik trouwens ook nog niet, dat lijkt me ook best een stevige ontwikkeling.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Eigenlijk geweldig hoe het sluitlicht wordt  genoemd bij de 4 tin plate rijtuigen set.  >:-D

Betreft de Nederlandse folder
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Wat biedt de MS WLAN nog aan voordelen tov de gewone MS behalve draadloos ? Je zou toch denken dat ze anno 2023 eerder met een smartphone bediening zouden komen. Niet dus.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Smartphone/tabletbediening bestaat al 10 jaar maar wordt sinds eind 2021 niet meer aangeboden.
https://www.maerklin.de/de/service/kundenservice/mainmobile-station-app-hilfe
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Misschien ook voor de aansturing vanuit rocrail itrain etc.?

Je ziet nu dat veel hun mobile station ombouwen om dit te kunnen doen. Dit heb ik zelf ook gedaan.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Ben benieuwd wanneer ze nu de CS3 een update geven met Wifi.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Wat stel je je daarbij voor? Als een CS 3 aan een WLAN router hangt, kun je met smartphone, tablet of computer via wifi verbinding maken en daarmee kan al bijna alles wat ook direct op de CS 3 kan.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
De CS3 gelijk Verbinden met de WiFi, dus zonder kabels.
Ik denk dat hij bij de meeste mensen op zolder staat en daar heb je meestal geen lan kabels.
Zou volgens mij een handige upgrade zijn.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Ik wel. In mijn "oude" huis van voor de internet tijd zoals tegenwoordig heb ik overal utp kabels en aansluitingen.  :)
Is best wel aan te leggen bij veel huizen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
In mijn "nieuwe" huis heb ik ook een compleet LAN netwerk gelegd, tot in mijn treinpaleis aan toe. Veel sneller en betrouwbaarder dan WIFI.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Er rommelde al wat op dat Wlan gebeuren, want kent iemand de LoDi-con?

Ook een draadloze regelaar in 2 uitvoeringen (met batterijvoeding of oplaadbare accu) die o.a. met de CS3 overweg kunnen.
Ze waren alleen niet duidelijk of het display ervan ook meedraait net zoals die op de MS2 Wlan, achja de tijd zal het leren.

Tja het is dat ik in het verkoophoekje iets moois zag....., maar die Taigatrommel is ook een aparte verschijning.

Wat me ook opviel is dat ze de diepte ingaan met de draaistellen, er wordt veel meer weergegeven dan eerst zoals op de E103 en de Zweedse E-lok maar ook op de Taigatrommel.
Bij vele modellen hebben ze blijkbaar gewoon gewacht tot er een nieuwe koppeling was en poef de buffers zitten ineens op Nem waardes.
Juist bij de Taigatrommel was dat noodzakelijk om dat uitgestreken front na te bootsen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Niet veel enthousiastelingen voor de Pullman wagenset 42470 Edelweis, of de 39244, nu in zwart uitgevoerde ipv groen EST stoomloc?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Te lezen op BNLS van kenner Fred(SNCF231E):
"Zoals gebruikelijk neemt Märklin een aantal vrijheden met historische nauwkeurigheid met betrekking tot de Edelweiss Pullman trein. Allereerst reed de Edelweiss nooit met CIWL-bagagerijtuigen,  maar waren deze van de AL en NS. Bovendien is er in deze trein nog nooit een Cote de Azur Pullman zonder keuken geweest. En de vraag is of deze trein ooit door een EST Mountain 2D1 is getrokken zoals voorgesteld door Märklin. Zie voor de samenstelling de serie over de Edelweiss in Spoorweg Journaal.

Maar misschien zijn de wagons erg goed en kunnen ze in andere treinen worden gebruikt."

https://historiek.net/met-de-rheingold-of-edelweiss-van-de-noordzee-naar-de-alpen/48946/
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Dikke kans dat er ook ooit een Venice-Simplon-Oriënt-Expres (VSOE) komt. Märklin hoeft hiervoor alleen maar de Pullman-rijtuigen een beetje aan te passen een een Lx slaaprijtuig te ontwikkelen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Arnold op donderdag 19 januari 2023, 19:06:20Niet veel enthousiastelingen voor de Pullman wagenset 42470 Edelweis, of de 39244, nu in zwart uitgevoerde ipv groen EST stoomloc?

Ik ben wel enthousiast over de Edelweiss. Ik hoop alleen dat deze wagens voldoende gedetailleerd worden. Op een Frans forum is de EST loc met bakken kritiek ontvanegn. Wat er niet aan deugt, is mij niet duidelijk. Frakrijk is sowieso niet erg Märklin gezind.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
ik denk dat ik voor

de rode br103
de br 44 db
de br 44 oBB
v100 ga

de insider en de 2 kioplopers al besteld.alleen ik weet niet wat er achter de duitse br 44 moet
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 19 januari 2023, 18:27:59Ze waren alleen niet duidelijk of het display ervan ook meedraait net zoals die op de MS2 Wlan, achja de tijd zal het leren.
volgens deze pagina (https://lokstoredigital.jimdo.com/lodi-con/) draait het schermpje desgewenst (scrollen naar  'Das Bedienkonzept')

mvg,
Michel
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: marklinfan op vrijdag 20 januari 2023, 16:08:17alleen ik weet niet wat er achter de duitse br 44 moet
Een BR 44 is een goederenloc.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: ramdani op vrijdag 20 januari 2023, 18:33:03volgens deze pagina (https://lokstoredigital.jimdo.com/lodi-con/) draait het schermpje desgewenst (scrollen naar  'Das Bedienkonzept')

Hoi Michel,

Heb het artikel ook verder doorgelezen dan in de winkel door het blad aan te schaffen, en ook op de site gekeken.
Bedankt voor je linkje die kan voor meer mensen handig zijn.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
ik vind de kooplopers erg mooi
ik denk dit jaar een driedelige trein en volgend jaar een vierdelig treinstel
persoonlijk ben ik enthousiaster voor t vierdelige model 
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Nou, als je echt enthousiaster bent voor het vierdelige stel zou ik die maar eerst kopen. Stel je voor dat alles over een jaar uitverkocht is, dan zit je mooi beteuterd te kijken.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Het stel is zesdelig dus als ie vierdelig wordt aangeboden kun je pas beteuterd kijken :P

Tenminste als het die Pullmann wagons (42470) betreft.

Zelf vind ik de trein prachtig genoeg om hem te verzamelen, maar alles bij elkaar geef je er een vermogen aan uit maar dan heb je wel wat.
Je zal altijd klinknageltellers houden, die wel een ditje of datje of de kleur niet geschikt vinden.....maar ach het model kan afwijken van de foto's van de nieuwigheden dus wachten we het model maar eens af....... 

Ben sowieso blij dat ze zich eens aan dergelijke rijtuigen wagen, voorheen had je ze alleen maar van Rivarrossi, dus nu zal er voortaan een set uit Göppingen rollen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Hans, Wouter en ik hadden het over de ko(o)plopers. Maar die CIWL rijtuigen zijn natuurlijk wel leuk. En ja die mensen heb je er altijd tussen. Geeft ook niet. Ieder zijn meug.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Ok, tja vierdelig of driedelig het is en blijft een leuk treinstel voor de NS-rijder.
Ook dat KLM-model is een leuke variant die Märklin nog niet eerder had.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Ik hoop echt dat het aangedreven stel niet weer voor de helft geen doorkijk heeft...
Dat vind/vond ik juist zo lelijk dat ik mijn 2 koplopers destijds heb weg gedaan....
Met meerdere aanbieders die het model gaan uitbrengen wacht ik het gewoon even af.

Mijn verlanglijstje van de neuheiten bestaat voorlopig uit de chocomelk wagon, de 46302 en misschien de 47151

MHI modellen doen het schijnbaar goed, voorgaande jaren kwamen er 2 of 3 exclusief MHI uit, nu de halve catalogus 😂
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Hee wat vreemd, dat KLM-model van die koploper is verdwenen tussen de nieuwtjes 8o
Of kijk ik soms verkeerd?

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
 @citaat 2024.....
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 24 januari 2023, 18:37:14Ik hoop echt dat het aangedreven stel niet weer voor de helft geen doorkijk heeft...
Dat vind/vond ik juist zo lelijk dat ik mijn 2 koplopers destijds heb weg gedaan....

Neen, helaas blijft het blinde deel in de motorbak aanwezig.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
 @citaat
Jammer, bij de klm versie is het niet te zien?

Ik kijk het aan en beslis later, ik heb toch al te veel liggen en de vitrine is vol ☺️
Dus eerst maar eens zorgen dat er weer wat de baan op kan 😅😀 dan komt er weer wat ruimte 😂 haha