Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Weinert wissels in Wintrack 11

Gestart door Patdv vrijdag 13 januari 2023, 16:25:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Weinert wissels in Wintrack 11
Ik ben een verstokte gebruiker van Wintrack 11, dat doet alles wat voor mij nodig is, maar nu liet het mij toch even in de steek, ik wilde eens iets in tekenen met Weinert wissels. En die zitten er niet in...
Maar na een beetje sleutelen is het toch gelukt en sta ik nu in de startblokken om een deftig 2-rail baantje te tekenen  ;)
Wordt vervolgd. 
Re: Weinert wissels in Wintrack 11
Hoe heb je de wissels er in gekregen?
Re: Weinert wissels in Wintrack 11
Als je de demo versie van Wintrack 16 installeert staat de Weinert library in de WinTrack folder: weinert.trl
Uit dat bestand heb ik geknipt wat in nodig heb en in mijn eigen library gezet, die staat in je gebruikersprofiel: symbole.tre (dit is standaard in Windows een hidden folder).
Ik heb dat ook al gedaan voor mijn echte 3-rail spoor 0 rails van Gils, voor Lego treinen en voor allerhande merken van slotcars, maar daar kon ik mij er niet van af maken door een copie te nemen uit een bestaande library, die heb ik volledig zelf aangemaakt. Maar het houdt niks in, gewoon in een text editor, notepad doet de job  ;)
Dat het allemaal zo makkelijk aanpasbaar is is de reden dat ik met WinTrack werk.
Re: Weinert wissels in Wintrack 11
Handig om te weten :thumbup:

Mooi spul dat Mein Gleis trouwens.