Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Art Deco baan

Gestart door Patdv vrijdag 30 december 2022, 11:13:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Art Deco baan
Patdv
gast

Art Deco baan
Als je in de oude catalogussen kijkt, en dan bedoel ik van de blikken spoor 1 en 0 tijd, zie je steevast baanontwerpen die bestaan uit symmetrische figuren die als er niet op gereden wordt mooi genoeg zijn om aan de muur te hangen :-) Een trend die je tegenwoordig weer vindt bij de plexi design banen, niet gebruikt hang je die gewoon aan de muur.
Ik heb heel wat blikken spoor 0 rails, veel kruisingen en wissels ook, echte 3 rail natuurlijk, waar ik wel eens zo iets zou kunnen mee maken, ideaal als art deco kunstwerk aan een garagemuur en toch nog bruikbaar om er mijn oude Gils treinen eens op los te laten. Manueel nauwelijks te bedienen, maar als je dat aan Koploper over laat kan het best een psychedelische performance worden.
Re: Art Deco baan
Patdv
gast

Re: Art Deco baan
En nu zijn er natuurlijk die denken dat ik al te veel aan de feestdrank heb gezeten, maar deze gelijkaardige ontwerpen stonden wel degelijk in de spoor 0 catalogus van... jawel, Märklin in 1907. Met stuklijst!
Zo weten we weer waar Märklin de mosterd haalt voor zijn huidige ontwerpen  ;)
Re: Art Deco baan
Lid sinds: 2010

offline
Re: Art Deco baan
Helemaal geweldig om te zien! Je gaat bijna denken dat ze in 1907 al aan de geestverruimende middelen zaten.  :mrgreen:
Re: Art Deco baan
Patdv
gast

Re: Art Deco baan
Nog een mooie... om aan de muur te hangen 😉
Re: Art Deco baan
Patdv
gast

Re: Art Deco baan
Draaischijven werden gewoon in de baan opgenomen...
Re: Art Deco baan
Lid sinds: 2016

offline
Re: Art Deco baan
Holy Moly...
Dit is toch totale waanzin?

Maar wel heel grappig.

Groet,

Peter