Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1

Gestart door eddyflame zaterdag 17 december 2022, 11:15:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
goedemiddag hier(goedemorgen bij jullie)

ik ben zoals sommige weten een paar weken op vakantie/familie bezoek in vietnam.
Terwijl het volgens de berichten in nederland vriest en ijzelt zit ik hier lekkerr met een kokosnoot op schoot kokosnoot sap te drinken in een temperatuur van rond de 20 graden
maar daar gaat dit stukje niet over maar ik zal me tot het belangrijkste voor dit forum houden en dat is treinen

ik ben een paar dagen geleden een stukje gaan lopen naar het voor mij al bekende goederen overslag(wat hier nog gewoon met de hand gedaan word) en heb wat foto's geschoten
Ik zal zeker nog wel terug gaan maar kom net terug uit de provincie waar ik van alles heb gezien behalve treinen

maar hier een paar foto's(deel !1)

gr Ed
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
en nu deel 2
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
dit zijn de laatste voor nu
veel plezier hiermee


GR Ed


deel 3
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
Leuk verslag van de treinen /locs uit het verre Vietnam Ed. :thumbup:
Zoals er weleens bij advertenties bij staat met gebruikerssporen maar dat zeker ook voor met materiaal op de foto's. :P
Hopelijk komen er nog een serie van dit leuke materiaal uit Vietnam.

Groet Michel
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 17 december 2022, 11:30:57Leuk verslag van de treinen /locs uit het verre Vietnam Ed. :thumbup:
Zoals er weleens bij advertenties bij staat met gebruikerssporen maar dat zeker ook voor met materiaal op de foto's. :P
Hopelijk komen er nog een serie van dit leuke materiaal uit Vietnam.

Groet Michel

Er zijn zeker gebruikssporen op het materiaal te zien maar dat is met alles in Vietnam van heel modern, schoon en nieuw tot oud vies en gebruikt maar ik moet zeggen dat trekt mij juist heel erg aan
En ja er zal zeker nog meer volgen want ik heb bijna mijn eerste week er nu opzitten en er volgen er nog 5 ik wil binnenkort een filmpje maken bij een spoorwegovergang(nog met de hand bediend) en de chaos ervoor en erna
ben alleen nog even op zoek naar een goed statief want mijn koffers zaten al vol met kado's en andere zaken welke hier goed gebruikt kunnen worden en natuurlijk veel chocolade

GR Ed
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
Leuk om ook is treinfoto's van de andere kant van de wereld te zien! Dank voor het plaatsen en nog een fijn verblijf in Vietnam.

Groeten,
Herman
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi)
graag gedaan
zoals het er nu naar uitziet ga ik morgen een tijdje posten bij de overweg hier300 mtr verderop
ga jullie de mooie techniek van de overweg laten zien en hoe het verkeer hier reageert op de rode lichten
daarnaast ga ik natuurlijk de langskomende treinen vast leggen

Gr Ed
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Goedemorgen
Zoals aangekondigd ben ik vandaag een ochtendje aan het trein spotten geweest.
Ik heb diverse videos gemaakt, maar helaas zit ik voor vandaag al aan mijn upload max op de jij buis
De ochtende begon met een heerlijk Vietnamees ontbijt en aangezien mijn vroue vandaag andere plannen?afspraken had ben ik er in mij eentje op uit getrokken en eerst gaan ontbijten in een van de vele streetfood tentjes

Daarna dacht ik op mijn gemak richting het spoor te lopen maar hoe dichter ik bij het spoor kwam hoe rustiger het werd, wat voor mij een teken was dat de overweg al dicht was, gaat hij nl dicht dan proberen ze er toch nog even snel doorheen te glippen.

Maar aangezien ik nog wel een stukje weg was had rennen in mijn ogen geen zin want ik zou dan toch te laat komen.
maar hoe dichter ik bij het spoor kwam ik zag nog geen trein en dan ga je onbewust toch weer wat harder lopen

Toen ik bij het spoor aankwam zag ik net de eerste trein aankomen camera aan en "draaien maar"

Alles deed het dcht ik tot ik later merkte dat mijn autofocus uit stond en het hele beeld niet echt was om te tonen.
.
Maar een van de dames bij de spoorweg overgang bleef staan en treuzelen , het bleek dat er nog een trein aankwam en die had ik nu mooi wel te pakken.


De dame in kwestie liep hierna naar hun hokje wat er op duide dat er verder niets meer zou aankomen

Maar toen ik richting het rangeer terrein wilde lopen dacht ik even uit mijn ooghoeken iets te zien en ik dacht: die dame heefthet bij het verkeerde eind er komt nog iets aan

Maar dat waren rangeerbewegingingen en die kwam niet verder dan wat ik op video heb staan.


Daarna ben ik doorgelopen naar het rangeer terrein zelf, helaas bij de eerste poort waar ik naar binnen wou lopen zoals ik al zovaak heb gedaan werd ik tegen gehouden.
dan maar een behoorlijk stuk verder lopen en kijken hoe het daar gaat vandaag.

de tweede poort was open en niemand te zien, maar daar had ik nu niet zoveel te zoeken, dus maar weer door naar de volgende poort.
Daar aangekomen stug doorgelopen op mijn camera wijzend en vrolijk en beleefd lachen.
Zowaar ik kon zij het met moeite doorlopen

en daar kwam de eerste lok al aan


ik had een leuk stekkie om te staan en kon alles goed zien kon van twee kanten van het spoor komen en er waren toevallig of niet veel rangeerbewegingen


ik heb redelijk wat leuk materiaal geschoten later wil ik het nog wel in een film zetten maar ik heb hier geen programma's bij me dus ik zet nu de ruwe beelden neer




In de tussen tijd was er toch wel een van de mannen nieuwsgierig geworden wat ik aan het doen was en samen met hem en google translate een redelijk gesprek kunnen voeren.
Hij wilde weten of ik journalist was en waarom ik dan wel niet video's aan het maken was, na de uitleg dat ik het voor de hobby deed was het goed en kon ik weer verder mijn gang gaan




en dit was het dan voor vandaag de jij buis geeft aan dat ik mijn limiet voor vandaag heb gebruikt

ik heb wel nog een redelijk aantal foto's maar die moet ik eerst verkleinen, zo en nu eerst aan de lunch


GR Ed319987482_979968272886355_1275849274561616960_n.jpg










Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Wat een onbeschrijfelijke chaos daar op die spoorwegovergang. Dan snap je meteen waarom spoorwegbomen onvoldoende zouden zijn. Ik heb ook goede ideeën gezien over de belading van een brommer :D
Ik vraag me wel af waarom er aan verschillende wagens plastic zakjes met inhoud hangen. Enig idee?
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Leuk om eens treinen van de andere kant van de wereld te bekijken Ed, volgens mij hebben ze er meer brommers dan auto's  :)
En dan zeggen ze dat Parijs druk is  :|


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Citaat van: Degeluidsman op maandag 19 december 2022, 09:24:01Leuk om eens treinen van de andere kant van de wereld te bekijken Ed, volgens mij hebben ze er meer brommers dan auto's  :)
En dan zeggen ze dat Parijs druk is  :|


Mvg,

Peter Degeluidsman

Peter,

de stad telt ongeveer 9 miljoen inwoners en gelukkig heeft niet iedereen een auto, want dan stond het de hele dag overal muurvast!
Het vervoer hier is per motor, dat gaat vele malen sneller, als je goed kijkt zie je ook veel groene GRAB motors/ Helmen dat zijn taxi's en die kosten in onze ogen bijna niets.
Die kan je met een app bestellen of gewoon op straat aanspreken. Of ze spreken jou aan als je loopt, want dat zijn ze hier niet echt gewend, omdat de meeste afstanden zeker in zo'n stad erg ver zijn
Ik krijg zeker op 1 km lopen 5 x het verzoek of ik niet (tegen betaling) mee wil rijden. Ook al loop ik in tegenovergestelde richting
Mijn vrouw moest vanmorgen naar wat afspraken en zelfs op de motor stond ze 45 min in de file


Voor degenen die meer over Vietnam wil weten ik post nu regelmatig wat op facebook onder mijn naam Ed Flameling(je kan me als vriend daar uitnodigen) daar kan ik meer kwijt omdat het meeste niet trein gerelateerd is

GR Ed

Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Citaat van: 1200Blauw op maandag 19 december 2022, 09:14:20Wat een onbeschrijfelijke chaos daar op die spoorwegovergang. Dan snap je meteen waarom spoorwegbomen onvoldoende zouden zijn. Ik heb ook goede ideeën gezien over de belading van een brommer :D
Ik vraag me wel af waarom er aan verschillende wagens plastic zakjes met inhoud hangen. Enig idee?

OP een of andere manier is mijn antwoord op jouw vragen verdwenen , dus nogmaals opnieuw:

DE chaos die jij noemt is hier redelijk normaal te noemen, zelfs tegen het verkeer in is geen enkel probleem voor ze, want waarom zou je omrijden?
Oei, zeg geen brommer tegen hun motoren want brommers zijn voor kinderen (vanaf 14 jaar mag je op een brommer zonder rijbewijs tot 50 cc)
Wat zij op hun motoren vervoeren krijgen wij nog niet in een gemiddelde auto, zelfs een gezin met 6 a 7 personen gaat op een motor.

Wat betreft die zakjes, dat is afval, en /of resten van maaltijden. Hoewel het niet zo lijkt zijn de meeste Vietnamezen erg schoon en zullen niet zomaar ergens troep dumpen anders dan aan de kant van de weg.

De meeste zijn erg schoon en kom je niet in hun huis met buitenschoeisel, die moeten uit en je krijgt of slippers of je gaat op je sokken/blote voeten verder.

Zelfs in sommige winkels zie je de schoenen buiten de deur staan, vooral in de kleine shopjes.
Ik had het van de week toen ik een pak ging kopen, je mocht gewoon de winkel in, tot ik moest gaan passen,.
Dat moest in het magazijn, waar ze snel een laken hadden opgehangen, maar daar moesten schoenen uit, en slippers aan voor ik daar heen mocht.

nu stop ik even want nu moet in een schoon huis gaan stofzuigen

Gr Ed
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Zo daar zijn we weer vanuit een schoon huis,

ik heb een behoorlijk aantal foto's verkleind en zal proberen ze met tekst en uitleg hier te plaatsen

DSC_6535.JPG

Dit is het zicht vanuit de overweg van ons appartement

DSC_6536.JPG

Dit bord/lamp is bewegend en geeft nu aan stop, zodra de overweg dicht is gaat deze opzij

DSC_6537.JPG   

hier met uitzicht op het bewegingsmechanisme, kast met kabel en motor wanneer deze precies gaat bewegen ben ik nog niet achter maar ik zal proberen dit binnenkort vanaf de andere kant te gaan bekijken

DSC_6539.JPG

Dit is een van de twee dames die de spoorbomen? handmatig bedienen

DSC_6538.JPG

Dit is vanuit "onze" overweg  het zicht op de aftakking naar het rangeerterrein vanuit het hoofdspoor

Nu kijken of dat het gelukt is de foto's tussen de tekst te krijgen
mocht dat zo zijn ga ik zo verder met meer foto's toevoegen

GR Ed 
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Het is me gelukt dus gaan we weer wat verder

DSC_6541.JPG

Dit is het zicht naar de andere kant, waar precies naar toe zal ik nog eens vragen

DSC_6540.JPG

Deze trein zette mij op het verkeerde been zoals ik al eerder aangaf hij kwam helemaal mijn kant op, maar het rode bord/s'avond ook een lamp, bleef gewoon staan ook de dames maakten geen aanstalten om de overweg te sluiten

Was ook niet nodig want hij was gewoon aan het rangeren

DSC_6543.JPG

omdat ik hier het terrein niet op kon zonder over het spoor te lopen ben ik langzaam aan naar de eerste poort gelopen en heb door het het heen verschillende foto's gemaakt(daarom kan je wat onscherpte in de hoeken zien of een stukje gaas


DSC_6545.JPG   

ook hier zie je een aftakking naar een parallelspoor voor laden en lossen


DSC_6546.JPG

Zoals je ziet word hier nu niet precies volgens arbo normen gewerkt
hier word de deur voorzien vaan douane loodjes ofzo

ik ga in de volgende post weer verder
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
en daar gaan we gewoon weer verder:

Klimmen en klauteren dat maakt ze niets uit, een ladder heb ik in geen velden of wegen gezien


DSC_6547.JPG

Het laden en lossen gebeurd hier voor 90% nog met de hand, wat je ook kan zien aan hoe de goederen, vaak zonder pallet ofzo gestapeld worden/zijn.

DSC_6548.JPG

DSC_6550.JPG

DSC_6554.JPG   

Er zijn ook hier (te) grote artikelen om met de hand te doen dat word dan met een heftruck(net als bij ons) gedaan, maar volgens mij heb ik op het hele terrein maar 1 van deze gezien

DSC_6551.JPG

Daar stonden deze mannen duidelijk op te wachten

en weer zijn er 5 foto's geplaatst en moet ik verder naar de volgende reactie




Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
en aldus gaan we weer vrolijk verder:

Nog even terug komen op de vraag wat zit er in die tassen/zakken die aan de wagons hangen?

DSC_6549.JPG

Ook het vervoer gaat vanaf de trein op de motor

DSC_6556.JPG

ook vanaf de container handmatig lossen

DSC_6558.JPG

En als de wagons weg zijn is dit het resultaat

DSC_6557.JPG

Tot zover weer voor vandaag misschien komt er vanavond nog wat bij

ik hoop dat het leuk was om een kijkje in de Vietnamese trein keuken te werpen

Gr Ed

 



 

Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Leuk om te zien dit! Dank voor het delen.
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Ik had nog een paar video's van het rangeer terrein maar gister gaf de jij buis aan dat mijn dagelijkse update was bereikt en nu bijna 24 uur later en een dag verder kan ik nog steeds niet uploaden

Ik moet het nog even afwachten maar morgen gaan we een paar dagen naar naar Halong bay en zal ik mijn laptop "thuis " laten dus kan ik dan even niet verder, maar wat in het vat zit verzuurd niet
nu even de stad in om wat andere foto's en video's te maken


GR Ed
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Yess het is weer gelukt de laatste video's te uploaden ook heb ik nog wat foto's van de loks die aan de zijkant stonden gemaakt en nu verkleind heb voor het forum maar we gaan eerst weer even los met de laatste video's




en dan nu weer een op de terug weg net toen ik aan kwam lopen zag ik dat de overweg al weer dicht was.
De dame bij de overweg herkent me al en wijst mij al aan vanwaar de trein moet komen
Ik ben even op een andere plek gaan staan maar, de volgende keer,weer eens de andere kant proberen


en zoals Peter al aangaf blijf ook eens kijken als de trein weg is naar het krioelen van de motors en auto's
en als je ziet wat ze verstouwen op die motors het gewoon heerlijk om te zien

Wonderbaarlijk zijn ze er zo aan gewend dat het vrijwel nooit fout gaat

DSC_6572.JPG

deze ok stond boven een put en stond te tanken , inwendig hoorde ik behoorlijk wat geluid maar zag niemend en ga niet zomaar op eigen houtje naar boven klimmen en binnen kijken
ik ben hier nog ruim 4,5 week dus ik krijg misschien mijn kans nog wel

DSC_6571.JPG

De meeste terzijde gestelde loks staan onder bomen of een afdakje want, ondanks dat het hier ook winter is zijn de temperaturen heerlijk, zo rond de 20 GR
en je weet zelf dat als de zon er op staat het zo een oven is

DSC_6585.JPG

Deze lagen los bij een van de loks , het vermoeden is dat deze verwisseld zijn. Het zou wel leuk geweest zijn om er een of twee mee te nemen maar helaas mijn bagage capaciteit laat dit niet toe, we mogen maar in totaal 66 kg meenemen en daar moeten we al ons best voor doen om daar onder te blijven

DSC_6575.JPG

deze spreekt voor zich 2 bogies met 3 paar assen

DSC_6581.JPG

en de laatste voor deze post

GR Ed   


Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
NOg een paar plaatjes zonder tekst en uitleg

DSC_6552.JPG

DSC_6553.JPG

DSC_6555.JPG

DSC_6557.JPG

   
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
en nog een paar

DSC_6561.JPG

DSC_6563.JPG

DSC_6565.JPG

DSC_6580.JPG   

DSC_6599.JPG
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Ook namens ons ondanks dat we het hier nog vieren geweldige kerstdagen en een fantastisch 2023

DSC_7505.JPG

Gr Ed en Hang
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video
Zo daar waren we weer (eindelijk).
Na wat problemen (vuil op de sensor van mijn camera) en twee dagen van wat minder mooi weer, waarvan een met regen,
zijn we vandaag op pad geweest om mijn nieuwe Gimball uit te proberen en dat moest natuurlijk op het goederen station bij ons hier in de buurt.

Voor degene die niet weet wat een Gimball is een korte uitleg:
Het is kort gezegd een statief, waarin 3 motors zitten om je camera tijdens bewegingen stabiel te houden, ook kan je hem richten op een voorwerp en er dan omheen lopen en dan blijft hij zo goed als het kan op het onderwerp gefocust, ja kan dan de onderkant van het statief bewegen en je camera blijft dan in dezelfde positie, ondanks dat jij wel beweegt.

Ook kan je hem handmatig bedienen zoals een joystick en dan kan je met de camere het onderwerp volgen, of juist uit beeld laten verdwijnen.
Dat volgen en verdwijnen daar moet je dus wel op oefenen  en dat heb ik vandaag voor het eerst in het echie gedaan( en dat is ook wel te zien in sommige plekken op de filmpjes)


Maar op dit gehouwehoer zitten jullie niet te wachten jullie willen resultaten zien en bewegende beelden die veeeeel beter gestabiliseert zijn nu

Hier komt de eerste dan:


Dit is de eerste personentrein die vlak voor ik het terrein opging toevallig passeerde

Hierna had ik het geluk dat ik op een tijd kwam dat er behoorlijk gerangeerd werd om de treinen voor vertrek samen te stellen.

Ik heb hier verschillede films van, nog steeds is het zo dat ik geen programma heb om de films te knippen en te plakken, dus ik zet hier de ruwe beelden neer met zeker in het begin het gestuntel met het onder de knie krijgen van de Gimball



Het enige nadeel van de Gimball is dat mijn zoomlens niet tijdens gebruik zomaar te verstellen is, om dat dan de balans van de Camera veranderd en het opnieuw balanceren kost wel even tijd en dat buiten doen is niet makkelijk das vandaar alle films met de groothoekstand gemaakt.




Aangezien het hier 6 uur eerder is is het nu tijd om wat te gaan eten, later volgt er meer

GR Ed


Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video (nieuwe beelden 29-12)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video (nieuwe beelden 29-12)
Zo het eten is weer naar binnen geschoven

Dan nu weer op naar de volgende video:





en dan lopen we weer eens tegen de upload limiet aan van you tube
dus morgen of overmorgen komt er weer meer

Gr Ed
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video (nieuwe beelden 29-12)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video (nieuwe beelden 29-12)
Bijzondere beelden Ed.
Je mag 66kg mee terug nemen, neem je toch je schoonmoeder mee naar Nederland. ;)
Zal voor je vrouw ook weer leuk geweest zijn, terug bij haar ouders en waar ze is geboren.
En  van jou heeft ze ook even geen last want jij mag lekker treinenplaatjes schieten.
Geniet er lekker van, de wereld blijft gewoon door draaien.
Alvast een gelukkig 2023.
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video (nieuwe beelden 29-12)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video (nieuwe beelden 29-12)
Citaat van: iTom op donderdag 29 december 2022, 14:25:44Bijzondere beelden Ed.
Je mag 66kg mee terug nemen, neem je toch je schoonmoeder mee naar Nederland. ;)

Ik dnk niet dat schoonmoeders daar zo blij van zal worden die 66 kg moet verdeeld worden over 4 koffers dus dat zal hem niet worden ben ik bang voor
ja mijn vrouw was heel blij om haar ouders en zoon weer te zien en ook ik vind het leuk om ze te zien helaas moet het gesprek altijd via haar gaan want het Vietnamees is zo vreselijk meilijk ondanks dat ik er mijn best voor heb gedaan kom ik er niet ver mee

Ja ik geniet hier heel erg voor mij is het hier ook echt thuiskomen, we hebben het geluk dat we gaan in haar eigen appartement terechtkunnen dus daar hebben we geen problemen mee
Ik ben blij dat je de beelden ook leuk vond want ik heb ze met plezier gemaakt

en ook voor jou en jouw familie een fantastisch 2023

Gr Ed
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Laatste video van 2022
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Laatste video van 2022
Zo de upload restrikties zijn weer opgeheven en we gaan gewoon vrolijk verder waar we gebleven waren


een paar locomotieven van wat dichterbij:






en dan nu de laatse video voor nu
Deze is weer bij "onze" spoorweg overgang, nu aan de goede kant, zodat je kan zien dat als de "spoorbomen" /spoorschuiven half open zijn het rode bord over het spoor schuift/draait
En ik vind het zelf daarna altijd leuk om te zien de chaos, die dan onstaat, doordat iedereen altijd als eerste op zijn bestemming wil zijn.
De weg waar ze in moeten is net breed genoeg voor 1 auto, laat staan voor 3 naast elkaar, zoals ze wel over het spoor willen.

Wat mij wel opvalt is dat de auto's bijna geen schade hebben en je ziet ook zelden ongelukken.  In de 3 jaar dat ik hier kom heb ik er pas 2 gezien, terwijl het wel lijkt of er geen verkeersregels gelden.

ik kijk altijd met veel respect naar hoe ze het elke keer weer voor elkaar krijgen.


ik wens julie een fijne avond en voor morgen een fijne jaar wisseling

Gr Ed en Hang vanuit het mooie Vietnam

Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video (nieuwe beelden 29-12)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video (nieuwe beelden 29-12)
Geweldig toch, als je ziet wat ze allemaal op zo'n brommert mee nemen en er achter aan hangen.
Schitterend.

Fijne jaarwisseling.
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video (nieuwe beelden 29-12)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video (nieuwe beelden 29-12)
Goedenavond vanaf hier

Ik heb nu een film van bovenaf richting de spoorweg overgang weer bij ons
Ik had gehoopt meer van de chaos te kunnen laten zien, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat het oudjaarsdag is
De meesten zijn dan naar hun ouders of familie buiten de stad en dus is het veel rustiger als normaal

veel plezier bij het kijken en voor een ieder die dit volgt een geweldig (spoors) 2023



GR Ed
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video het nieuwe jaar goed beginnen met nieuwe video
We zijn weer terug van een weekje zon en zee en vooral seafood

Vanmorgen even naar het balkon, van hopelijk ooit mijn residentie, in Hanoi

Dit kijkt uit op "onze" overweg vanaf 5 hoog

Net toen ik aankwam, en nog stond uit te hijgen, want een lift kent het gebouw niet, kwam de eerste trein al even voorbij
Nou ja voorbij hij was aan het rangeren en moest net een stukje op de overweg komen om daarna weer terug te rijden


hierna had ik wat meer geluk en hoefde niet zo lang te wchten tot de volgende goederentrein arriveerde
Omdat ik het idee had om de camera te laten lopen, zodat je kon zien hoe het verkeer er op reageert en wat een gezellige puinhoop het word. Voordat ik wilde stoppen gingen de lampen alweer aan en kwam de volgende dus twee vliegen in een klap


en omdat de verkeerschaos nog niet opgelost was kwam het alleen maar vaster te staan


veel plezier met deze wat langere video

GR Ed
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video het nieuwe jaar goed beginnen met nieuwe video
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video het nieuwe jaar goed beginnen met nieuwe video
Wat een on-be-schij-ve-lij-ke chaos is het daar. Een dergelijke wegconstructie zou in Nederland ook onbestaanbaar zijn trouwens, met een overweg zo pal naast een druk kruispunt zonder een enkel verkeerslicht. Ik vraag me af waarom men daar überhaupt de moeite heeft genomen daar strepen op de weg te schilderen. Is dat enkel voor de sier?
Ik zie sommige voertuigen met gele kentekenplaten. Betreft dat taxi's of zo?
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video het nieuwe jaar goed beginnen met nieuwe video
 8o Lekker toeteren met zijn allen, want dat helpt. :-)
En overweghekken met handbediening, werkt beter denk dan automatisch, die scooters raggen maar door. >:-D

Dirk-Jan

Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video het nieuwe jaar goed beginnen met nieuwe video
Hallo Blauw,

voor Vietnam(Hanoi) is dit niets gek hoor en regels ik weet niet eens of dt ze bestaan(zal best wel hoor)Er word zowel links als rechts ingehaald en desnoods tegen het verkeer in gereden als dat korter is
En het is hier ikke ikke ikke en wachten hebben ze een broertje dood aan dus zover mogelijk naar voren en laten horen dat je er ben(toeteren) maar of het zin heeft??

zoals je al opmerkte strepen, wat zijn dat? Op deze 4 strooks weg rij je net zo makkelijk met zijn 10 of meer naast elkaar, en dat de weg na de spoorweg overgang niet breder is dan een paar motoren en een auto maakt niets uit we gaan toch met drie of meer autos voorsorteren om af te slaan

De gele kenteken platen zijn officieele taxi's bussen en sommige beroepsvervoer (is pas sinds een paar jaar)

Als je ook goed kijkt zie je de rode lichten al branden van de spoorwegovergang maar niemand die zich daar wat van aan trekt, ja kan er pas niet meer door als de hekken echt geheel dicht zijn, zolang er nog een gaatje is ga je ervoor

Ook het oversteken is een kunst op zich
Zebrapaden heben ze hier ook, maar je moet niet denken dat je daar veilig kan oversteken zelfs niet als jij groen licht hebt.

Dus altijd uit je doppen blijven kijken, hieronder een kort filmpje van het oversteken van dezelfde weg als bij de overgang hierboven
en ondanks dat het verkeer officieel bij de eerste deel van links moet komen snijden ze ook af en komen ze tegen het verkeer in zoals je in de eerste seconden al kan zien


Je moet gewoon uitblijven kijken en inschatten wat het aanstormende verkeer gaat doen en of ze je zien, want zelfs de motor rijders rijden met de telefoon in hun hand en kijken er op

zoals je op het eind kan zien bij de rode motor, die kijkt alleen maar op zijn telefoon

Gr Ed

Maar ondanks dat vind ik het echt geweldig hier
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Zo daar zijn we waarschijnlijk voor de laatste keer vanuit Vietnam.
Morgen gaan we de provincie in en daar ben ik nog geen stukje spoorrails tegen gekomen
Wij zullen daar waarschijnlijk een dag of 9 a 10 verblijven en dan terug naar Hanoi voor 2 dagen en dan, helaas, zit de vakantie er weer op.

Maar ondnks dat we vandaag wat grieperig zijn en mijn vrouw zich helemaal niet lekker voelt, ben ik op mijn gemak, een stuk  wezen lopen naar het station van Hanoi
het was ongeveer 7 a 8 km op Google maps en ik had geen idee wat er zou staan of gebeuren dus we hebben de camera gepakt en zijn op ons gemak gaan lopen(motorrijden kan ik niet en een auto is hier niet gebruikelijk)
Dus gewoon met de benenwagen vanuit hier langs het spoor richting het station en misschien ook nog even naat de bekende "trainstreet" maar daar laater meer over denk ik

Toen ik op een kwart van de trip was zag ik dat er een sein op groen stond en bij de overweg aangekomen gingen deze net dicht.


Zoals jullie misschien wel hebben opgemerkt is dit een van de weinige AHOB spoorwegovergangen met echte bomen, dit soort spoorwegovergangen gaan naar een bedrijf of anderszijds een gebouw wat dus "particulier" is en deze gaan volledig automatisch voor zover ik heb kunnen ontdekken

Wat je hier veel zit is dat als iets gebruikt is het gewoon blijft liggen, ofdat iemand er later iets mee doet dat weet ik niet, maar hier liggen de oude bielsen gewoon tegen de vangrail naast het spoor

DSC_8695.jpg

DSC_8697.jpg

De bekende trainstreet ligt voor mij na het station en weet niet of ik daar nog naar toe ga, ook mede daardat het is gaan motregenen , maar ik kwam wel deze straat tegen

DSC_8701.jpg

Het lijkt er op maar het is niet de echt bekende plek
dit is de ene kant en aangezien ik werkelijk geen idee had of en wanneer er een trein komt ben ik hier niet over het spoor gegaan omdat dit el erg krap is en als er een komt ze stoppen niet

Dit is de straat vanaf de andere kant en je ziet het ze verwachten geen trein want het rode rechthoekige bord hangt boven het spoor

DSC_8703.jpg
   

Als je dan de weg oversteekt zit er een hek over het spoor wat voor mij dicht was en als je door het hek heenkijkt zie je het station in de verte al liggen

DSC_8705.jpg


Dus ik ben verder gelopen naar het station wat hiervandaan nog ongeveer 750 meter zou zijn volgens google

En omdat ik nu aan mijn max van 5 foto's zit gaan we straks verder met uploaden in het volgende stukje

Tot Straks Ed
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
En daar gaan we dan verder met deel 2

Het station ligt aan een eenrichtingstraat en is niet bepaald Rotterdam of Amsterdam kwa grootte

DSC_8707.jpg

Ook hier weinig parkeer ruimte voor auto wel (rechtsvoor) ruimte voor motoren
Verder viel het mij op dat het redelijk rustig was, maar je werd in elk geval wel welkom geheten

DSC_8710.jpg 

Nu denken wij als Nederlanders: Hanoi een stad met ruim 7 miljoen inwoners dit zal wel druk trein verkeer hebben, helaas dat valt tegen kijk maar:

DSC_8734.jpg

je ziet het dit zijn vanaf nu 13.51 is dit alles wat aankomt (rood) en vertrekt(groen)Ik was hier al iets eerder rond 13:30 en er was dus vrijwel geen mens te zien
zelfs de automatische deuren naar het perron deden niets. Ik ben maar zo brutaal geweest om ze handmatig open te schuiven en zo het perron op te komen waar wel al een trein stond.
het is wel een heel lange rits met wagons eer geen lok of zoiets, deze foto is naar, wat uiteindelijk bleek de voorkant

DSC_8711.jpg

en dit is richting de achterkant

DSC_8712.jpg

dit is dan het zicht vanaf waar ik stond


Ik ben naar wat uiteindelijk bleek de voorkant van de trein gelopen en heb een filmpje gemaakt langs de trein met een inkijkje in de coupe's



De eerste wagon is voor goederen daarna lijkt het een restauratie wagon dan een eenvoudige wagon met simpele stoelen, daarna komen de wat luxere/slaap stoelen en de meeste wagons zijn slaapwagons.

De laatste wagon is een combinatie, waarvan ik het vermoeden heb dat hier het personeel gedurende de reis verblijft en is tevens een generator? wagon.
Op het moment dat ik hier langsliep ruim een uur voor vertrek was deze nog verbonden met een koppeling voor 380 volt aan het perron

AanGezien ik weer aan mijn 5 foto's zit gaan we zo weer verder naar het volgende deel

Tot straks weer Ed

P.S. dit kan wat langer duren heb wat problemen met het toevoegen van foto's, kan hier zijn maar kan ook aan het forum liggen

 
 

Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Deel 3

Ik was echt op dat moment de enige, niet werkende op het perron/de perrons en ondanks dat er wel gekeken werd, werd er behalve vriendelijk lachen niets gedaan om me tegen te houden
Wel had ik niet de moed om me in de trein te begeven en heb dus alleen foto's van de buitenkant, op een uitzondering na, maar dat komt straks wel.

Waarom ik weet dat de spanning in de trein 380 volt is, komt omdat ik dat op de kop van een van de wagons kom lezen

DSC_8724.jpg

Linksonder de rode ronde aansluiting heeft een blikemschicht en 380 daarbij, en deze stekker lek precies op degene waar de generator wagon was aangesloten op het perron

DSC_8728.jpg

verder nog wat foto's van de binnenkant van de generator wagon

DSC_8730.jpg

en nog een

DSC_8729.jpg

Hier zie je vaak een combinatie van wagons in een trein en heel vaak zit hier ook een postwagon bij

DSC_8725.jpg     

Ook hier weer een vrolijke medewerker die voor de foto zich poseerde.

Hierin lagen de verschillende postzakken en pakketten klaar om mee te gaan met wat later bleek de wagons die op het eerste spoor klaar stonden

Er werd op dat moment nog behoorlijk gerangeerd om de diverse treinen samen te stellen en ook hier weer vrolijke gezichten en gezwaai


Alles gaat met een redelijke bloedgang en met het nodige getoeter


HIer word dan de postwagon opgehaald en aan de trein toegevoegd

Hier in Viernam worden klauwkoppelingen gebruikt en ik moet zeggen dat aan en afkoppelen wel erg snel gaat in tegenstelling tot bij ons in europa

Ik weet niet waarom er in het ene geddelte van de werled deze koppelingen worden gebruikt en bij onds de andere



nu nog een paar losse beelden van het rangeren



zo tot zover voor vandaag

ik heb nog meer maar het is in de tussentijd hier 22:30 en ik ga mijn mandje opzoeken
wellicht morgen meer

Gr Ed

P.S. ik hoop dat het leuk is om dit zo te zien ik vond het in elk geval erg leuk om mee te maken


Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
En dan nu deel 4 van het station Hanoi

Het werd langzaam aan wat drukker en de eerste mensen waren aan het instappen
Wat in heel Vietnam opvalt is het hoge service gevoel van de mensen en de hoeveelheid personeel wat er overal ingezet word.
Je hoeft bijvoorbeeld nergens naar mensen te zoeke als je een vraag hebt, want er is vaak meer personeel dan klanten in de winkel.
Het enige is, zodra je buiten het centrum/toeristen gebied komt er bijna niemand meer engels spreekt, dus gebruik van handen en voeten(en google translate) is wel een verplichting, Daar in tegen zijn ze altijd wel geintresseerd in jou als buitenlander en is de vriendelijkheid erg hoog.
Bij het betreden en/of verlaten van een winkel staat er altijd wel iemand bij de deur die deze met een kleine buiging en het hand op hun hart voor je open maakt.
En mocht je dan toch een vraag hebben gesteld in het engels gaat het vaak door de hele winkel om te kijken of iemand durft te antwoorden in het engels wat vaak met een hoop gegiegel bij de dames tot gevolg heeft.

Maar we dwalen af, zoals ik al zei het werd langzaam duidelijk dat er ingestapt werd en dat laat de volgende video zien


Zoals je ziet bij bij bijna elke deur minstens een persoon om je te begeleiden

Ik wilde voor de laatste keer nog even langs de trein naar de nu aangekoppelde lok lopen en kreeg tot mijn verraasing deze uitnodiging


Ik was wel heel verbaasd dat ze zo open en vriendelijk waren en aangezien dit een lange rit wordt, meer dan 2000 km van het noorden naar het zuiden, waren er redelijk wat mensen in de cabine wat het wel erg krap maakte

Ook kan je zien dat er al redelijk wat eten en drinken voor onderweg stond en ook waarschijnlijk van een van de machinisten een nieuwsjaar tak(in Vietnam vinen zij het Chinese nieuwjaar belangrijker als het europese) dit nieuwjaar word op 22 jan ingeluid en zoals wij de kerstboom neerzetten zo plaatsen zij een tak met bloesen van de perzik in huis en vaak ook een manderijnenboon in huis

In zowel de bus als de taxi's op de lange afstand worden vaak goederen meegenomen en onderweg afgegeven(tegen betaling)

hier een paar foto's van binnen

DSC_8746.jpg


DSC_8747.jpg


DSC_8745.jpg


Wat je ook in heel Vietnam ziet in huizen, winkels en dus hier ook in de trein ,in de al eerder benoemde generator wagen, is een altaar grrot of klein maar bijna elk huishouden heeft er zo een

En deze was in de trein

DSC_8731.jpg   

Verder heb ik nog wat losse plaatjes op het station gemaakt welke ik hier en in de volgende post zal delen

DSC_8718.jpg


tot zover dit deel tot straks in het volgende met overwegend foto's omdat ik mijn upload van 10 films in you tube al heb gebruikt

GR Ed



Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Het volgende deel bevat alleen foto's
mocht je er vragen over hebben stel ze gerust, ook deze foto's zijn allen op het station van Hanoi gemaakt

DSC_8748.jpg

DSC_8716.jpg

DSC_8719.jpg

DSC_8721.jpg

DSC_8735.jpg

op naar de volgende

     
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
En dan nu voorlopig de laatste foto's van Hanoi station

DSC_8737.jpg

DSC_8738.jpg

En dan nu een rijtje wagons wat voor zichzelf begonnen was, waarschijlijk is er aan de andere kant een of meerdere wagons aangekoppeld want deze rij rolde heel zachtjes in de rchting van de wissels, eer dat ik door had dat er aan geen enkele kant een lok stond stonden ze al weer bijna stil

DSC_8741.jpg

Zoals je misschien wel wwet en in eerdere beelden hebt gezien vervoeren ze hier van aales op de motor, wat wij niet in onze auto's krijgen gaat hier "gewoon" op de motor zie deze foto

DSC_8749.jpg


En dan zijn we toe aan de voorlopig laatse foto

DSC_8755.jpg

en voor iedereen die gekeken heeft bedankt en veel plezier verder

GR Ed 
 
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Leuke verhalen, bedankt voor het delen.  :thumbup:
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Dank je wel voor de uitgebreide verslagen die je hebt gemaakt. Leuk om een beeld te krijgen van het spoorgebeuren in Thailand Vietnam.

Groeten,
Herman
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
 @citaat helaas Herman niet goed gelzen het is in Vietnam  :P  :P  :P  :P  :P

Gr Ed
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
@citaat dat krijg je als je eigenlijk om 7.45 op de fiets wil zitten en om 7.47 nog online bent. Ik bedoelde inderdaad Vietnam.  :P

Groeten,
Herman
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
bedankt voor het delen :thumbup:;

mvg,
Michel
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Lid sinds: 2017

staal, diesel en stookolie......

offline
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Beste Ed,

Wat een verademing  :P
Als liefhebber van dikke diesellocomotieven heb ik genoten van je foto's en filmpjes.
En nog een fijne vakantie toegewenst!

grtz
Dirk
p.s. leuke tante met tropenhelm en veiligheidscrocs  ;)  :D  :D  :D
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Citaat van: anti-plastic op donderdag 12 januari 2023, 15:36:12p.s. leuke tante met tropenhelm en veiligheidscrocs  ;)  :D  :D  :D
Ja, ze was ondanks dat ze geen engels spreekt zeer behulpzaam, wees uit welke richting de treinen zouden moeten komen
Tevens mag ik ook tussen de bomen staan en houdt ze me niet tegen.
Dankzij haar tropenhelm weet ik dat als ze bij de bomen staat dat het elk moment kan gaan gebeuren
ach ja crocs ze dragen hier echt alles en veiligheidsschoenen hebben ze denk ik nog nooit van gehoord, zelfs laden en lossen gebeurd op blote voeten of slippers of zo
Speciaal voor jou nog een extra foto van jouw vlam

DSC_6539.jpg

GR Ed(die nog maar 1 week hier zal zijn en dan weer hard aan het werk zal moeten)
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Lid sinds: 2017

staal, diesel en stookolie......

offline
Re: Foto's vietnam(Hanoi) en video Video's station Hanoi 10-1
Ok Ed,

Beter daar  :-)  hier is het nat en koud  :|

Grtz
Dirk