Ja, ik ben het (weer), en ik doe alles gewoonlijk anders dan wat gebruikelijk is, dus ook het ontwerp van een schaduwstation
Ik ben een beetje aan het aftasten hoe ik onder een smal kopstation zoveel mogelijk treinen kan opstellen.
Na wat proberen komt een kopschaduwstation als beste uit de bus, maar daar zit op het einde dan geen keermogelijkheid wegens te smal. Goed voor treinstellen en keertreinen, maar er moeten ook getrokken treinen kunnen opgesteld worden.
Dan rest enkel nog een keermogelijkheid vóór de opstelsporen waar het nog breed genoeg is en aangezien treinen al altijd en zelfs met 28 functies (hopelijk) nog steeds vooruit en achteruit kunnen rijden moet dat lukken, zeker als al het verborgene onder controle van Koploper gebeurt.
Een plannetje zegt meer dan woorden: blauw zijn de 2 enkelsporige hoofdbanen die samenkomen in het kopstation en worden dus beiden in 2 richtingen bereden. Dan wordt het verder oranje eenrichtingsverkeer met opstel- en passeermogelijkheid, een buffer om relatief snel andere treinen naar het station te kunnen laten rijden. Helemaal beneden wordt het groen en zit eerst de keermogelijkheid en verder de (kop)opstelsporen.
Een animatie waarbij enkel een stoomlok getoond wordt en de rijtuigen er achter er moeten bij gedacht worden toont zo goed mogelijk de exploitatie.