Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

CS3 en iPad besturings vragen

Gestart door Alexander maandag 14 november 2022, 22:46:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS3 en iPad besturings vragen
Ik bestuur met mijn iPad gekoppeld aan mijn CS3 de baan , hoe komt het dat de iPad niet synchroon loopt met de CS3 ?
Als er 2 loc s zijn geprogrammeerd dan staat er op de iPad b.v.geen loc, of een andere loc in het verleden ging het wel goed,
Wat doe ik verkeerd ?
CS3 en iPad besturings vragen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
CS3 en iPad besturings vragen
Dat is normaal. Je iPad is geen kloon, maar een extra scherm.
CS3 en iPad besturings vragen
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
CS3 en iPad besturings vragen
Bestuur je de CS 3 rechtstreeks met je Ipad of via die app van de Mobile Station voor Apple toestellen?

Je kan in het eerste geval je scherm eens verversen, in het andere geval zou ik het even niet weten.

Heb je voor de Ipad wel het IP adres van je CS3 ingevuld en staat die nog goed?

Als jouw CS3 steeds een ander IP adres krijgt loopt de zaak ook niet meer synchroon.
Re: CS3 en iPad besturings vragen
Inderdaad heb ik al meerdere IP adressen gehad dus dat zou kunnen! Wat nu?
Alexander
Re: CS3 en iPad besturings vragen
 @citaat Zet er een vast IP-adres in.

In de handleiding staat wel hoe dat moet.
Re: CS3 en iPad besturings vragen
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS3 en iPad besturings vragen
Citaat van: Alexander op zaterdag 19 november 2022, 21:33:33Inderdaad heb ik al meerdere IP adressen gehad dus dat zou kunnen! Wat nu?
Alexander
Hoi Alexander,

De CS 3 kun je een vast IP adres geven door de DHCP knop te gebruiken in het veld in de CS 3 die je dan ziet als je op de icoon hebt gedrukt van IP in het touchscreen.
Bij Stomm heb ik dat ook gedaan en de CS 3 blijft nu op hetzelfde adres.

Ja zelfs even een vast linkje gemaakt met dat IP adres om de web-oberflache meteen te starten door dat IP adres daarin te verwerken.
Zo hoef ik niet elke keer de webbrowser te openen en het IP adres op te zoeken bij het opstarten van de CS 3.
Bij dat laatste heb ik wel hulp gehad van iemand die meer met IT zaken te maken heeft dan ik, want zelf doe ik dat soort dingen niet te vaak.
Niet dat ik helemaal een digibeet ben.......integendeel, maar zoals gewoonlijk kun je ook leren van elkaar :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0