Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... interieur TEE RAm

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... De vlag gaat uit in Lilleby!
Even heel wat anders; ooit heb ik gewerkt aan de (electro-)techniek voor de innovatieve waterzuiveringen van Multireaktor. Alle techniek: besturing, pompen, compressoren etc. werd bij het bedrijf waar ik toen werkte prefab samengebouwd in een 40-voets container. Het innovatieve was dat het water in een circa 45 meter diepe schacht biologisch werd gereinigd waardoor zo'n installatie een relatief kleine oppervlakte in nam, ideaal voor de zuivering van bedrijfsafvalwater van bijvoorbeeld fabrieken. Helaas heeft Multireaktor het destijds niet gered.
Een vrije interpretatie van zo'n zuiveringsinstallatie heb ik toen in H0 gebouwd; altijd bewaard en ik kwam 'm met opruimen weer tegen maar heb er eigenlijk geen goed plekje voor.
We heeft hier wél een mooi plekje voor op zijn treinbaan en wil deze AWZI (inclusief WOSA-lantaarnpaal :D) van me overnemen?
Ik kan 'm meenemen naar de gastendag!
Dat laatste geldt ook voor divers overtallig vastgoed, molens, bruggen en verschillende trafo's; klik op verkoophoekje overig
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Vandaag naar de gastendag in Den Bosch geweest. Allereerst dank aan het forum en de MSG voor het prima organiseren van deze gezellige dag!

Maarrr... mijn WOSA-inspektör wilde vanmorgen persé mee en was gehuld in een klein geel envelopje in mijn broekzak gekropen! Hij moest en zou die banen daar zien. Dus, op een gegeven moment inspecteerde hij het perron van een afgelegen stationnetje. Er stopt een trein en kennelijk is die %€#@* ingestapt, foetsie weg :O!
Ik heb 'm niet meer gezien :-(...
Heeft iemand informatie over zijn verblijfplaats, of is hij -of zijn gele envelopje- ergens gezien, meldt het dan aub per PB.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
 @citaat Hanzi, wat is het signalement van de vermiste Horst? Is er al een Fahndungsbericht uitgevaardigd?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Horst is te zien op de foto. Blauwe broek, groen/grijs jasje, rood/bruine pet en zijn onafscheidelijke blauwe koffertje met onnavolgbare WOSA-paperassen. Voorts is hij herkenbaar aan zijn altijd corrigerend wijzend vingertje.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Nog steeds geen teken van leven van Horst...

Speciaal voor Michel 2 foto's van de oer-3052. Schaal klopt niet helemaal, is te breed maar daardoor wel een handige testloc voor het plaatsen van perrons etc. Als de 3050 er langs kan, kan alles er langs :D. En verder gewoon oersterk >:-D.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Hans,

Bedankt voor de prachtige foto's van deze schoonheid van een loc. :thumbup:
Hij staat op de verlanglijst en ik laat mijn assistent lees vrouw straks zoeken op het wijde net wie weet staat hij snel in de vitrine te pronken.
Hopelijk is Horst snel gevonden want Horst hoort bij en op jouw baan. :)

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
 8o Dat is toch wel effe een dingetje.:O
Is er misschien al losgeld gevraagd voor Horst Hansworst?
Of is ie met de trein terug naar zijn Heimat voor familiebezoek of zo?
Vervelend verhaal, hopelijk is ie snel weer terug.
Aan de andere kant is het wel lekker rustig zo bij je, geen WOSA gezeur over wat er wel of niet kan volgens het handboek. :D

Dirk-Jan

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Goedemorgen Hans !

Horst is dus nog steeds niet terecht  :?
Nadat je gisteren het slechte nieuws vertelde, heb ik later nog op en onder de banen van de Bossche Treinclub gezocht, maar hem ook niet gevonden.......
Had je het nog willen vertellen, maar kon je helaas (ook) niet vinden.
De Inspektors hiero zijn er kapot van van, kan ik je vertellen.
Voorlopig wachten we nog maar even af.
Misschien komt hij weer boven water; ligt hij in je auto of zit hij in je zakdoek in je broekzak. Je weet maar nooit......

Grtz Tony

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Ja sorry hoor, maar welke hotemetoot stopt er nu ook een WOSA inspektör in een envelop in zijn broekzak. daar krijgt zo een klein manneke toch helemaal claustrofobische neigingen van. Logisch dat hij dan bij de eerste gelegenheid de kuierlatten neemt. Effe wat vrijheid opdoen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Ja lekker dan. Praat mij ff een schuldcomplex aan :?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Hanzi en een schuldcomplex zijn volgens mij tegenstrijdigheden.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Ondertussen staat Horst zijn bolide mét nieuwe aanhanger er verlaten bij; op én in de weg voor Hans' worstenkraam...
Hoe lang gaat dit nog duren, ik begin zijn gezever te missen :-(.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Misschien helpt het Horst terug te vinden door aandacht aan zijn vermissing te besteden in tv-programma's als Spoorloos, Opsporing verzocht en natuurlijk het Duitse tv-programma Aktenzeichen XY ... ungelöst?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Oei oei oei, Hans  :O

Mijn WOSA :favorite:  breekt  :(
Zó'n fraaie bolide met zó'n unieke aanhanger zonder baasje op het plaatje  :?
Aangrijpend, dramatisch, onthutsend, ontroerend en schokkend.....woorden schieten bijna te kort.......hier is sprake van onbeschrijflijk leed ! :(
Dat gaat wat worden, wanneer op het eind van de maand het november-eindrapport uit Altenstein en Lilleby niet op de mat van het WOSA-hoofdkantoor ploft.
Ze weten daar namelijk nog van niks !
Ik heb het hier onder de pet gehouden, in de hoop dat Horst wel op zou komen dagen......
En ik moet er niet aan denken, hoe het hem in Den Bosch is vergaan.
Misschien zwalkt hij daar over een van de banen, misschien is hij wel opgeveegd, in een vuilbak terecht gekomen en ongemerkt afgevoerd.........
Of erger nog; vertrapt en tussen een profielzool geklemd meegenomen naar god weet waar........

Indien hij niet alsnog boven water komt, zal ik tegen het eind van de maand het trieste nieuws toch aan Herbert moeten vertellen........

Voorlopig dus maar fingers crossed en hopen dat het alsnog goed gaat komen !

Sterkte en grtz,
Tony


Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Aan al dat mogelijke leed had ik nog helemaal niet gedacht, Tony :-(  :-(  :-(.

Ik hoopte dat hij slechts een reisje met de trein vanaf station Bad Wanne had gemaakt om de mooie baan van MSG Den Bosch ook vanaf het spoor te kunnen bewonderen. Dat blijft toch het mooiste voor zo'n Inspektör, maar het duurt nu allemaal wel heel erg lang; we zijn inmiddels een week verder :O.

Ik probeer de positieve moed erin te houden!
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Ook ik houd de moed erin Hans dat Horst ineens weer daar is.
Misschien een zoektocht houden bij MSG wie weet ligt hij hulpeloos onder een treinbaan en hoort niemand zijn (hulp)geroep.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Dag Hans.

Ik heb toch wel een beetje met je te doen in deze hele situatie  :confused:
Maar het lijkt mij toch dat wanneer Horst zijn wekelijkse rapport niet inlevert, het hoofdkantoor van de WOSA wel een inspecteur stuurt om polshoogte te nemen ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 11 november 2022, 10:56:12Ook ik houd de moed erin Hans dat Horst ineens weer daar is.
Misschien een zoektocht houden bij MSG wie weet ligt hij hulpeloos onder een treinbaan en hoort niemand zijn (hulp)geroep.

Groet Michel
Ik weet niet of er hier leden van MSG Den Bosch meelezen maar als dat zo is: graag uw serieuze aandacht hiervoor!
Opsporing Verzocht
Mijn WOSA-inspektör is inmiddels een week spoorloos na ons bezoek aan de gastendag.
Hij is voor het laatst gezien op station Bad Wanne; wie heeft hem daarna nog gezien?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
 @citaat Een belletje naar Den Bosch kan ook nog Hans  O:-D
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Of nog beter een mailtje met een foto van Horst erbij zodat men ziet wat ze moeten zoeken.

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Hoi Hans,

Misschien kan Anne iets voor je doen van dit forum

M.vr.gr. Erwin
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
@citaat wellicht, maar die heeft het momenteel druk met verhuizen...

Maar volgens mij is het binnen de WOSA organisatie inmiddels ook doorgesijpeld dat Horst verdwenen is. We wachten het af.

Goed, terug naar het vergroenen van Lilleby-Altenstein; lijkt dit ergens op:IMG-20221122-WA0001.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Citaat van: Hanzi op dinsdag 22 november 2022, 18:05:40lijkt dit ergens op:

Geen idee wat het voor moet stellen, eerlijk gezegd. Een plek met een heleboel tinten groen, grijsgroen en geelgroen. Een dergelijke detail opname geeft geen indruk van het grotere geheel en dat is in deze juist wat belangrijk is. Is het een speelveldje, een voetbalveld (vast niet) of een heideveld, bijvoorbeeld.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Vijftig tinten groen, meer kan ik er niet van maken :P.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Ah ik weet het al. De Lilleby sump oftewel de Altenstein sumpf.

Dat levensgevaarlijke moeras waarin, in de loop der jaren, al vele Preisers en Ideeën verdwenen zijn. Net als Horst?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Nee, Anne zal niet veel kunnen doen, maar houdt hoop, een kolenkast van mijn BR 64 was verdwenen na een val vanaf de tafel in 2010, in 2015 hebben we hem teruggevonden toen alles dozen een keer werden gecontroleerd en gesorteerd op bruikbaarheid.

Als Horst alleen op de Grote Märklin baan is geweest kun je vragen of je alle dozen onder deze baan mag controleren......

Ja, ik ben verhuisd, 1e nacht goed geslapen en 1e was gedraaid (man alleen hè)

Groet, Anne W
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Ha die Hans !

Lijkt dit ergens op, vraag je.....
Ja, dit lijkt op een stukje mooie en gevarieerde natuur zoals de schepper het ooit bedoeld heeft  :thumbup:
Het lijkt er ook op, dat je het vergroenen in de vingers hebt !
Dat maakt me benieuwd naar de volgende foto waarop te zien zal zijn, waar zich dit paradijsje zich op jouw baan genesteld heeft  :P

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Tja, uhm, eigenlijk hangt het aan de muur op m'n werk :D.
Ik kan 'm natuurlijk achterover drukken en leeg plukken voor de nog uit te voeren vergroening, maar dat leidt waarschijnlijk tot oneervol ontslag of zo. Ook jeuken mijn handen om er een M-railspoortje in te lijmen met een 3000-tje erop, of een klein huisje of zo >:-D.
Mmm... voorlopig hou ik het maar op een inspiratiebron O:-D.IMG-20221122-WA0000.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Mooie wandversiering. :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Hans,

Eigen werk of van een andere groen kunstenaar? Het doet me een klein beetje denken aan mijn eigen bergwand :P. In elk geval een mooie inspiratie foto :thumbup:.

20211225_144743b.jpg

Groeten,
Wico 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Nou moe !
 
:-)  :thumbup:  )

Ja, zo kan en kon ik het ook !

Dit hangt bij mij thuis in de woonkamer  B)

Grtz Tony

20221124_103748.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Hahaha, die twee liggen net op het enige plekje met dat sappige groene gras. Dat willen die koeien ook.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Ook nog een idee om de kunstwerken hier wat op te leuken met zo'n stelletje en wat koeien :D.
Er hangen er genoeg ;).

IMG-20221123-WA0001.jpgIMG-20221123-WA0000.jpg 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Amber Alert HORST IS VERMIST!
Rendieren om alvast een beetje in de kerstsfeer te komen.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Ik leidt mezelf wel lekker af met dat groen, maar ondertussen schijnt er onheil onderweg te zijn vanuit Lindenthal. Ook in Lilleby gonst dit gerucht door de smalle straatjes en men is niet onverdeeld blij; schijnt iets met een heel ver verleden van de beruchte familie Knørrepøt te maken te hebben :O.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
 :D Yep, maak je borst maar nat, er schijn een Klaus onderweg te zijn, en tis geen Santa Klaus of Sinterklaus. >:-D

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Wellicht neemt Klaus de waarschuwing om zich aan de WOSA-fatsoenscode te houden serieus en zal hij zich correct gedragen, Hans.
Bovendien heeft hij nu alle (reis)tijd om enige zelfreflectie te betrachten en zijn persoonlijk functioneren aan de geldende regels aan te passen  O:-D

Maar of hem dat lukt.......?

Je moet maar denken, het WOSA-novemberrapport komt in ieder geval voor de bakker en dat is altijd beter dan hoog bezoek uit Bern ( daar zit niemand op te wachten )  :P

Succes ermee !
Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Er is natuurlijk een gerede kans dat Klaus in al dat groen verdwaald. De "zware" boslucht zou in dat geval misschien wel eens een zeer rustgevend effect hebben op Herr Knorrepot, wat zomaar kan leiden tot een positieve rapportage. 
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
De trein die afgelopen donderdagnacht uit Lindental vertrok is nog onderweg en dus hier nog niet aangekomen.
Wel stuurde een treinspotter me foto's door van een dergelijke trein die in Niedlingen-Süd water stond in te nemen; hij is dus inmiddels wel in de buurt...
IMG-20221126-WA0002.jpg

En jawel, het is 'm echt en HIJ is aan boord :O
IMG-20221126-WA0001.jpg

Ondertussen verdenk ik de boer in Lilleby ervan dat hij uit protest de vlag op zijn kop heeft gehesen. Niet echt een warm welkom voor Klaus :?
IMG-20221126-WA0000.jpg
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Dat is een goeie treinspotter, Hans !
Hij heeft zelfs Klaus op de gevoelige plaat vastgelegd  :thumbup:
Hij lijkt me in zijn lot te berusten, anders hadden we zijn opgestoken middelvingertje wel gezien.
Over die Deense vlaggen zullen we het maar niet hebben.........

Grtz Tony
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Hij komt, hij komt die goede vrind. Niet per privé jet, maar gewoon per spoor. En zo hoort het ook :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Ja, dat is wel een duidelijk protest hé, die vlag op zijn kop.  :P

Wonderbaarlijk, volgens het koersbord gaat die trein van Frankfurt naar München. Dat is zuidwaarts, en ik maar denken dat Lilleby in het hoge noorden ligt.  :idea:

Gaan we Klaus nu ook al verSinteren. Dat is veel te veel eer voor een Knorrepot en de boer zal het daar dan ook beslist niet mee eens zijn.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Prachtige foto's van de treinspotter die Klaus op de gevoelige plaat heeft gekregen. :thumbup:
Ik denk dat Klaus helemaal Zen wordt als hij arriveert is in Lilleby want van deze mooie stad wordt wel rustgevend als je aankomt.
Ben alleen benieuwd waar Klaus gaat slapen in de airbnb op de boerderij met de omgekeerde vlag ?

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
 :) Herr Otto kijkt hier mee, hij is verheugd dat de WOSA orde weer hersteld gaat worden in Altenstein en Lilleby.
Hij kent Klaus nog van vroeger, ze zaten samen op kostschool en de WOSA opleiding.
Otto wist ook nog te melden dat Klaus vroeger al een vreetzak was, en dus nog steeds, hopelijk heeft Hans een goed kosthuis voor Klaus.
Met een gevuld plastic maagje zullen Klaus zijn inspecties wat minder streng zijn volgens Herr Otto.

Dirk-Jan
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Dus ook nog regelmatig een maag die knort .......... 't is toch wat met Klaus. Het is dus zaak om zijn maag goed te vullen wat het geknor aanzienlijk zal verminderen ............... hoop ik.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
 @citaat  @citaat
Een met plastic goed gevuld plastic maagje. Is dat niet een beetje dubbelop?
Doet mij trouwens denken aan vroeger toen er nog leeuwen in het circus optraden. Die beesten moesten ook altijd een goed gevuld maagje hebben. Anders deden ze hun kunstjes niet, wel een ander kunstje maar daar werd de dompteur niet blij van.
Die knorrepot ook een tamme leeuw?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 27 november 2022, 02:05:18....
Wonderbaarlijk, volgens het koersbord gaat die trein van Frankfurt naar München. Dat is zuidwaarts, en ik maar denken dat Lilleby in het hoge noorden ligt.  :idea:
.....

Nou, Klaus wijst met zijn hand de andere kant op dan van Frankfurt naar München, dus het komt welk goed, hoor  :P

Groet,
Roel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Ai, zijn ze dan weer vergeten de koersborden te wisselen :O ?
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
 @citaat
Weer? Wist niet dat de NS op dat traject reed.
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... onheil is onderweg?
Hans,
ik vrees dat men daar in station Lindental hem op de verkeerde trein geplaatst heeft,
het gaat waarschijnlijk uitkomen in de Alm van Zwitserland ergens, :o)