Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

CS2 loopt vast tijdens opstarten

Gestart door perk woensdag 02 november 2022, 14:59:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS2 loopt vast tijdens opstarten
Dit weekend de CS2 terug proberen op te starten na de hele zomer niet gebruikt te zijn, maar dit lukt niet meer.
Halverwege het boot scherm stopt het laden en krijg ik een zwart scherm met de cursor links bovenaan.

hier een filmpje van het process :



ik heb al enige dingen geprobeert zoals de SW op een USB stick te zetten, maar geraak niet verder.

Heeft iemand enige tips?   Dit lijkt me een kostelijk probleem te worden.

alvast bedankt,

Patrick
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
hoe oud is hij ?
lijkt einde CS 2
ff sparen voor een nieuwe ?
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
geen idee van de leeftijd, ik heb die 2dehands gekocht.  Maar het blijft duur.

Ik gebruik deze vooral als link tussen de treintafel, terugmelders en iTrain.
Een nieuwe CS3 lijkt me iets te prijzig voor 'gewoon' een link tussen de PC en de rest.

Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
ja daar gebruik ik hem ook voor
heb al jaren geleden gevraagd aan ESU  of ze niet gewoon een kastje zonder al die smuck die je toch niet gebruikt wilden produceren
maar nooit wat gehoord
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Backup batterij leeg ?
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten

Gestolen uit oud draadje (van Bellejt):

1- De voorbereiding van een USB Stick waar in de hoofdmap van de USB flash drive geen bestanden staan. Subdirectories met bestanden mogen niet bestaan.
2 - Volgende bestanden naar de root van de USB-stick te kopiëren: stick.sh en reparatur.sh
3 - Centraal Station 2 met daarin een USB-stick opstarten
4 - Wacht tot het programma start. Dit kan tot 5 minuten duren.
5 - In het setup-menu [shutdown]
6 - Als het systeem is uitgeschakeld, verwijdert u de USB-stick.
7 - De bestanden reparatur.sh stick.sh  verwijderen op de USB-stick
8 - Zowel op de stick en het apparaat is een backup van de vorige gegevens van het toestel

Was dit wat je met de usb stick geprobeerd had,
Andere opties kan ik niet aandragen. Ook ik hoop maar dat mijn CS2 het blijft doen. Het blijft jammer een dergelijk duur ding te moeten vervangen. Hopelijk wil hij toch nog starten!

Groet,

Peter
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
CS heeft geen batterij  :D.

Je kunt eens proberen om hem een nacht aan de spanning te laten hangen.

Werkt dit niet dan een (kleine!) USB stick met de update in de cs steken. Na het "poging tot" opstarten dan de functieknop linksonder (F8) samen met de stop knop ingedrukt houden. Met een beetje gelukt forceer je zo een update.
Werkt dit ook niet dan is hij stuk :D :D

Bart
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
ik heb nu een 256MB stick met daarop

cs2update.tgz
cs2update.img

(Zijn dat de correcte bestanden ?)

erin gestoken, niet van kabels buiten de power aangesloten en opnieuw gestart.
probleem blijft, je ziet plots de muis cursor verschijnen en dan zwart scherm

F8 in combinatie met de stop knop doet hierna niets.

aiai


Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Ach ja Peter, die truk met 'reparatur' had ik ook al getest, je krijgt dan een copie van de config op de USB stick - maar verder doet het niets.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Zonde...ik had zo gehoopt dat het wat zou doen!
Het lijkt of er een paar files corrupt zijn geraakt en het opstartprogramma daardoor niet doorloopt.
Vermoedelijk kun je er met een pc ook niet in via de webbrowser. Maar misschien valt dat nog te proberen al denk ik dat er niets gebeurt als het CS niet helemaal 'in de lucht' is.

Sterkte!

Peter
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
ik gebruikte een fixed IP address, en dat kan ik ook niet meer pingen (er stond hier wat over op een Frans forum)

hopelijk heeft iemand later nog een idee, anders vijs ik het open en kijk erin, veel kan toch niet meer kapot dan

Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Stop allemaal eens met die Updates via usb. Hang hem aan het netwerk en forceer hem de update in, uit mijn hoofd bij uitgeschakelde toestand de linker rijregelaar en de stopknop langere tijd tegelijk ingedrukt houden.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Dat is cs3.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Citaat van: perk op woensdag 02 november 2022, 17:30:02
F8 in combinatie met de stop knop doet hierna niets.

Nogal logisch als er geen update.tgz op de stick staat, of via netwerk.
De cs eens een nachtje aangesloten laten wordt ook niet eerst opgevolgd, dus.... "ich bin hier raus".

Bart
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Bart,

dat aanlaten staat op de agenda, maar morgen tijdens de dag.  Mijn thuis kantoor is tegelijk ook de treinkamer, dus ik ga die eens 8h aanlaten terwijl ik ernaast zit.
Je weet maar nooit dat er iets doorbrand, liever niet dat dit 's nachts gebeurd.

Patrick
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
ps, cs2update.tgz stond op de USB stick.   
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Hoi Perk,

Hang hem gewoon aan een netwerk en dan eens updaten via het internet.
Soms moet je dat meerdere keren doen vreemd genoeg maar het is het proberen waard.
Heb je na de software op de usb stick niks gedaan?
Uitpakken moet je niet door de pc/laptop laten doen maar door de CS2 zelf, maar als hij niet verder doorloopt dan dit heeft updaten geen zin.

Eenmaal uitgepakt via laptop/pc doet je CS 2 er niks meer mee.

Je zei ook dat je hem 2e hands aangekocht hebt, maar heb je hem ook werkend gezien of zo in de doos overgenomen?
Er kan op die manier van alles aan mankeren, en wellicht is dat het geval want niet iedereen kan ermee omgaan zoals het hoort.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Ik had die bijna 3 jaar geleden 2dehands gekocht, en die heeft toch al een hele poos goed gewerkt hier.   (Alhoewel dat ie soms ook wel eens raar deed).
Maar de CS2 heeft toch al die tijd mooi opgestart en ik heb die ook netjes telkens afgesloten.

Het is echt een kwestie van ... hij deed het voor de zomer prima en nu plots niets meer.


Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Heb je geen mogelijkheid de CS 2 aan je netwerk aan te sluiten en dan nog eens proberen of ie eventueel zoekt naar een mogelijkheid om op te starten?

Dat lijkt me nog een mogelijkheid anders wordt het opsturen van de centrale hetgeen kosten met zich meebrengt helaas.
Op garantie hoef je het niet te gooien in dit geval aangezien de centrale mogelijk al op leeftijd is.

Kan je niet zien op de doos welke versie je hebt aangeschaft?
Er zijn namelijk 3 versies namelijk de 60213 60214 en 60215.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
het is model 60215, en het toestel hangt nu al een hele tijd aan het netwerk ook (ik heb verschillende key combinaties ook geprobeerd).
Momenteel wacht ik eens een dag terwijl de spanning erop staat.

Patrick
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 02 november 2022, 22:40:36

Dat lijkt me nog een mogelijkheid anders wordt het opsturen van de centrale hetgeen kosten met zich meebrengt helaas.


Ik zou dat opsturen maar vergeten, die dingen worden niet meer gerepareerd. Op z'n best krijg je een aanbod voor een nieuwe CS3 met een klein beetje korting. Boefjes zijn het.....  ;)
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
 @citaat Of gewoon realistisch ;)
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
 @citaat Noem het hoe je wilt: als je het ding op stuurt ben je 'm voorgoed kwijt, ze retourneren het niet....
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Patrick,

Hou de stopknop eens lang ingedrukt.
Wellicht reageert hij daar wel op.
Misschien lukt het dan met opstarten, hopelojk zonder cursor in beeld.

Gewoon eens proberen het kan geen kwaad.

M.v.g.

Hans  V200.0
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Dat had ik ook al geprobeerd, geen enkele reactie.
Toch bedankt voor de suggesties.

En alas, een hele dag opgestaan en nog steeds hetzelfde probleem.
Ik ga er eens langs de winkel mee, die kunnen eens kijken en adviseren nu.

Patrick
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
'k ben langst de winkel geweest tijdens de lunchpauze, het is inderdaad 'einde rit' voor deze CS2.
Ze kunnen er ook geen leven meer in krijgen, en opsturen heeft geen zin meer.

Dus nu moet ik even slikken en nadenken over een vervanging.   800 euro voor een CS3 met voeding is wel pijnlijk, alternatief weer een oude CS2 is ook geen lange termijn oplossing.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Kijk hier, flink van de prijs afdingen want hij raakt 'm kennelijk niet kwijt: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=89939.0  ;)
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Of de Uhlenbrock Intellibox IIneo voor net iets meer dan 600€ inclusief voeding. En ja, die spreekt tegenwoordig ook MfX en nog veel meer wat een CS2 en/of 3 niet kan.

https://www.modellbahnshop-lippe.com/Digital/Digital+boxes/Uhlenbrock-65150/gb/modell_398670.html
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
 @citaat Ik zie dan in dezelfde aanbiedingspagina een ESU Ecos2.1 voor 659,-, maar € 43 meer.  Dan heb je tenminste een kleurenbeeldscherm (en die lijkt meer op een CS qua lay out dan een IB met klein scherm).
Maar goed, het is jouw persoonlijke voorkeur...
Groet, Paul
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
sorry, ieder zijn mening maar die Uhlenbrock Intellibox IIneo ziet er uit als iets uit mijn jeugd (en da's lang geleden).
Een kleurenscherm en aangepaste functietoetsen voor de huidige locs (met hun repertoire van geluid)  is toch iets wat een minimum is voor mij.

Een 2dehands CS3 is een optie.   Ik moet er nog eens over nadenken en met mijn bankier (aka vrouw) spreken

Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Prijswaardig alternatief
Ecos2 op ebay

Cees

Edit Looney Tunes: link ingekort
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
 @citaat
Zo te zien zonder voeding! En dus te duur.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Misschien is een SRSII wel iets voor je?  Dat is een klein kastje met de zelfde aansluitingen, zonder scherm.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
 @citaat  @citaat Ik zie een voeding hoor. Maar ik zou zoiets nooit kopen, het is andermans malheur want zo'n ding gaat niet voor niets de deur uit. Ik ga voor dit soort zaken altijd voor "nieuw" met garantie. Zeker bij Marklin.......
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Citaat van: ErikW op vrijdag 04 november 2022, 16:46:53
Misschien is een SRSII wel iets voor je?  Dat is een klein kastje met de zelfde aansluitingen, zonder scherm.

dat ken ik niet? 
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Citaat van: perk op vrijdag 04 november 2022, 15:16:27
'k ben langst de winkel geweest tijdens de lunchpauze, het is inderdaad 'einde rit' voor deze CS2.
Ze kunnen er ook geen leven meer in krijgen, en opsturen heeft geen zin meer.

Dus nu moet ik even slikken en nadenken over een vervanging.   800 euro voor een CS3 met voeding is wel pijnlijk, alternatief weer een oude CS2 is ook geen lange termijn oplossing.

CS2 wordt door marklin nog gerepareerd zolang de hardware niet defect is. Het kan zomaar zijn dat ze de software er opnieuw moeten opzetten. Ik zou gewoon eens contact met hun opnemen.

Bart
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Instelbare alternatieve voeding is voor  ca. € 25 te koop
Zoek via internet bij onze beste vriend.
Ik heb drie alternatieve voedingen, niet alleen om mijn Ecos of lap-top her en der te kunnen gebruiken, maar ook voor het schakelen van wissels, seinen, e.d. via 16 volt gelijkstroom.

Cees
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Je moet aan het CS2 bestand "Leer.tgz" zien te komen van iemand die een werkende CS2 heeft. Dat copy naar de root van een USB en dan opstarten.
Als dat niet werkt kun je 'm echt afschrijven.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Citaat van: perk op vrijdag 04 november 2022, 15:16:27'k ben langst de winkel geweest tijdens de lunchpauze, het is inderdaad 'einde rit' voor deze CS2.
Ze kunnen er ook geen leven meer in krijgen, en opsturen heeft geen zin meer.

Dus nu moet ik even slikken en nadenken over een vervanging.   800 euro voor een CS3 met voeding is wel pijnlijk, alternatief weer een oude CS2 is ook geen lange termijn oplossing.
Wat voor voeding heb bij de CS2? Want die zijn deels uitwisselbaar, niet allemaal (de CS3 is kritischer).
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Citaat van: Spoors op vrijdag 04 november 2022, 15:19:40Kijk hier, flink van de prijs afdingen want hij raakt 'm kennelijk niet kwijt: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=89939.0  ;)
Dat afdingen bij Appie zal je niet lukken, voor beneden de 500 euro wil hij hem toch niet kwijt, en kun je dus rustig vergeten.

Kan weleens kijken of ik dat bestand kan vinden en eventueel kan kopiëren op een usb stick.

Morgen kan ik daar weleens naar kijken, misschien kan ik zo Patrick helpen zijn CS 2 weer in het gareel te krijgen.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Op zich is 500 voor een bijna niet gebruikte CS3 60226 een nette prijs, zeker gezien het feit dat het met voeding is. Het ding heeft nog anderhalf jaar garantie. De goedkoopste die ik zo op het web tegenkom gaan voor 619... Als ze überhaupt al leverbaar zijn. 1x 585 gezien, maar voorlopig niet leverbaar.
Ook bij de bekende goedkopere Duitse leveranciers, zoals Lokmuseum, Lippe, HRT, Härtle, zie je het momenteel niet goedkoper, als het ding überhaupt al leverbaar is. En als Patrick dan alleen een trafo heeft, moet er nog een voeding bij van 100 tot 140 euro. Hoe het met de Belgische leveranciers zit weet ik niet, maar als zijn leverancier het aanbiedt voor 800, loont het om in Nederland te shoppen. Fischer in Duitsland wil het nog doen voor 585, maar ook daar krijg je de volle mep voor de verzendkosten. De voeding wil ie echter ook wat goedkoper doen dan de hieronder beschreven winkeliers met 87 euro. Echter blijft de vraag: Bood jouw winkelier jou een CS3 of een CS3+ aan (alias: 60226 of 60216). Daarin zit een fors prijsverschil.

Huider vraagt bijvoorbeeld 629 voor de 60226 en 104 euro voor de 60041 3A voeding. Daar komt nog 20 euro verzenden bij, maar dat bespaart je nog altijd 50 euro t.o.v. de eigen leverancier. Snel verdient. Heerhugowaard is niet voor 20 euro te bereiken per auto met de huidige brandstofprijzen. Zevenspoor zet ze voor vergelijkbare prijzen in de markt (60041 4-5 euro goedkoper), maar die moet je altijd even benaderen of hij het wel op voorraad heeft. Is 145 km, nog steeds niet te doen voor 20 euro, maar al wel beter (100 km minder per enkele reis). MTE in Vlaardingen is goedkoper, die zetten hem voor 585 in de markt maar hebben hem niet op voorraad. Verzendkosten zijn ook vriendelijker. Voeding is ongeveer even duur. Qua reistijd met Zevenhuizen maakt het geen drol uit (4 of 5 km). Modeltreincentrum zit ook in dezelfde prijsklasse als de eerste twee, maar zegt gratis te verzenden vanaf 100 euro en heeft zowel 60226 als 60041 op voorraad. Bij Marnan in Roosendaal staat ie niet op voorraad, dus hebben die hem nu op de adviesprijs staan. Hoe die normaal staat weet ik niet.

Wat ik mij dan nog afvraag: Welke versie heeft Patrick aangeboden gekregen? Want hij heeft terugmelders, met een CS2 aannemelijk op de klassieke S88 band, dus moet er nog een L88 bij komen. Wellicht kan iemand die meer verstand heeft van bezetmelding mij hierin helpen, want kan je zonder problemen een verloopje S88->S88N gebruiken en die onderop de CS3+ (dus de 60216!) aanpluggen. De L88 kan dat sowieso. En hoeveel vermogen wil hij uit zijn CS3 halen? 3A of 5A.

Persoonlijk zou ik een email sturen naar Märklin Duitsland (dus niet naar de Belgische of Nederlandse vertegenwoordiging, maar direct naar Duitsland) en dit filmpje meesturen. Het scherm doet het, hij gaat aan, de knop knippert, maar hij start niet door. Dat lijkt mij ergens op een softwarefout. Alias, een gebrickte CS2. Dat soort dingen gebeuren af en toe, vooral tijdens niet correct uitgevoerde updates, onjuist afsluiten en dergelijke. Dan moet er met geweld een nieuwe firmware ingedrukt worden.
Let wel, Märklin Duitsland kan langzaam antwoorden. Ik stuurde vorig jaar op 20 oktober een mail met een aantal vragen voor een evenement dat in november zou plaatsvinden (over hoe bepaalde apparaten gekoppeld moesten worden, wat wel kon en wat niet, enkele andere deelnemers hadden twijfels) en kreeg daarop op 22 december (!!) antwoord.

Dus, stap 1: Neem contact op met service(at)maerklin(dot)de en stuur vooral ook het filmpje mee. Bel eventueel de kundenservice hotline. https://www.maerklin.de/de/service/kundenservice/kontakt
Stap 2: Indien te repareren, stuur in. Indien niet zo, op zoek naar een nieuwe.
Stap 3: Bepaal je wensen en ga dan zoeken naar een centrale. Als MM en MFX belangrijk voor je zijn kom je vrij snel weer bij de CS, ECOS of IBIINeo terecht.
Stap 4: Bepaal welke subserie je moet hebben met welke bijbehorende randapparatuur.

En nogmaals, wellicht ten overvloede: Sla de lokale vertegenwoordiging en je winkelier over in deze servicevraag. Die weten niet zo veel, een winkelier is gericht op het verkopen en het leveren van kleine service. Wellicht als je een hobbyist treft, maar zelfs dan acht ik de kans klein, daar dit een zeer specifiek probleem is. Keuterman wist vroeger veel, maar zodra het tegenwoordig moeilijk wordt schakelt men toch Märklin Duitsland in, daar zit de echte kennis. Dan kan je dat beter zelf doen.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Citaat van: Laurent op maandag 07 november 2022, 00:17:54Op zich is 500 voor een bijna niet gebruikte CS3 60226 een nette prijs, zeker gezien het feit dat het met voeding is. Het ding heeft nog anderhalf jaar garantie.


Dat is niet zo. Bij een artikel wat doorverkocht wordt vervalt de garantie.....
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Fabrieksgarantie wellicht, maar wettelijke garantie is weldegelijk overdraagbaar.

http://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
 @citaat Daarom dus altijd vragen naar de leeftijd, de aankoopbon / aankoopfactuur en waar deze gekocht is. Dan weet je waar je voor de wettelijke garantie terug kan gaan. In Nederland is het dan vaak wel interessant. Al is dat na 1 jaar vaak wel wat moeilijker worden. Jij mag dan het een en ander gaan aan tonen. Want hoe lang moet een Modelspoorcentrale mee gaan? Wat zegt de verkopende partij daar over? Wat zegt de fabrikant daar over? Wat mag je verwachten van een digitale centrale van een bepaalde prijs. Soms sta je in recht maar krijg je die niet zonder naar de rechter te gaan met alle rompslomp.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
ik heb blijkbaar een hoop berichten gemist (geen email gehad).   Misschien door de forum update.  :help:
sorry dat ik niet inpikte hier.

800Euro was afgerond met een 100 kva voeding erin.  de gewone CS3 is 679 Euro hier lokaal en er zijn er veel op stock.
De lokale winkelier kent over het algemeen wel zijn zaken, en was niet direct aan het duwen voor een nieuwe te kopen.
Voor een klein verschil koop ik zo een dure zaken niet online, bij de winkel heb je hier nog service en uitleg.  Ik sta daar in 20 minuutjes als ik vragen heb.

Ik dacht reeds L88 te hebben voor de CS2, maar ga voor alle zekerheid straks eens onder de treintafel kijken .

In mijn ervaring is er verschil tussen garantie hebben en krijgen, het loopt niet altijd zo vlot vind ik.
Zeker als ik ergens via online dingen moet gaan claimen.

Mijn CS2 voeding is niet bruikbaar voor de CS3, al nagekeken.

Hans, indien je enige files hebt die ik kan proberen zou dat zeer welkom zijn.   Veel meer mis kan er toch niet meer.

Ik heb ondertussen ook het toestel eens open gedaan, een verdacht (zwart) plekje gevonden maar na reinigen zie ik niet veel verschil.

Patrick 
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
100 kVA? Komt die op een vrachtwagen.

Maar je hebt dus nog steeds geen contact opgenomen met Märklin? Want nogmaals: Dit soort zaken komen zo weinig voor, dat weet een winkelier niet. 100%. Ik heb een CS3 uit de tweede uitgeleverde productiebatch van Märklin (voorjaar 2017), daar had ik op gegeven moment een storing in waar ze zelfs in Göppingen naar moesten zoeken. Je kan hem open maken, maar elektronisch is ie niet zomaar kapot. Als er wat defect is, dan zou het een corrupt opslaggedeelte kunnen zijn. Het ding gaat aan, start op, maar start niet door. Ik blijf erbij: Het is hoogst waarschijnlijk een probleem in de firmware dat Märklin nog gewoon kan oplossen. Neem contact op met die lui in Göppingen.

679 is veel te veel voor een kale CS3 60226. Als je graag geld weg geeft, wil ik je ook wel mijn rekeningnummer sturen.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
 @citaat Hoeft niet opeen vrachtwagen, een kleine tandemasser is voldoende. Je kunt er een concert van een orkest inclusief inclusief geluidsversterking en lichtshow mee voeden.
Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten
ok,

100 VA, niet kvA  :D

Ik moet het toestel eerst eens terug in elkaar steken voor we verder kunnen.

Nu, de discussie prijs is een ander verhaal.   Dat is weer het eeuwige goedkoop versus lokaal en soms service.  Over het algemeen koop ik liever geen dure electronische dingen online.
Over prijzen is men niet zo heel transparant (online) hier in Belgie, moeilijk te vergelijken



Re: CS2 loopt vast tijdens opstarten