Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

paulvanelst en 3 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Met plezier gekekennet als de rest hierboven

maar even een vraag rond 0.47 zie ik een set wissels vlak voor een serie kruiswissels
wat is het extra nut van die wissels want volgens mij kan je het zelfde met de kruiswissels?

of heb ik wat gemist?


Gr Ed
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 24 september 2022, 11:49:49
totaal geen geluid te horen. Dus wat dat betreft sluit ik mij helemaal bij D-J aan.
Inmiddels ben ik thuis, daar heb ik wel geluid. :)
Maar je moet het flink hard zetten, de opname heeft een heel bescheiden geluidsniveau. O:-D
:o) De Geluidsman denk om onze oortjes. :D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Citaat van: eddyflame op zaterdag 24 september 2022, 15:15:38
Met plezier gekekennet als de rest hierboven

maar even een vraag rond 0.47 zie ik een set wissels vlak voor een serie kruiswissels
wat is het extra nut van die wissels want volgens mij kan je het zelfde met de kruiswissels?

Er kunnen twee treinen parallel van spoor wisselen en door..
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Ha Peter, Dat ziet er goed uit. En dat beloofd wat! Je zet gelijk hoog in met deze kwaliteitsmontage. Ik ben erg benieuwd naar een registratie van een rondrit op jouw baan. Ik hoop dat we die binnenkort mogen aanschouwen.
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Hallo allemaal,

Tom, Bas, Martin, Hans, Peter & Alex, Wico, Tony, Bert, Dirk-Jan, Frank, Henk, Wim, Eddy, Michiel en Henk bedankt voor jullie leuke reacties op mijn eerste probeersel, ook alle mensen die een  :thumbup: onder de film gezet hebben bedankt dat geeft de burger moed  :)

Ik zal een paar berichten met vragen hieronder citeren.

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 24 september 2022, 11:49:49
Met genoegen naar je eerste gemonteerde filmpje zitten kijken en meteen kwam de gedachte; zie je wel, hij kan het! En dan ook nog met pre- en aftiteling.  :thumbup:

Helaas, maar dat zal wel weer aan mij liggen, totaal geen geluid te horen. Dus wat dat betreft sluit ik mij helemaal bij D-J aan.

Maar wat Sinterklaas nu met dit filmpje te maken heeft ben ik nog niet achter.
Het geluid is er wel Henk, maar helaas erg zacht, ik neem de filmpjes op met mijn iPad en ben al aan het zoeken geweest of ik het volume van de opname kan verhogen.
Voor beeld zijn er allerlei opties voor voor het geluid heb ik helaas niets gevonden.

In eerdere berichten had Tom geroepen dat het eerste filmpje waarschijnlijk een kerst film zou worden en toen heb ik hierop gereageerd dat het voor Sinterklaas zou zijn  :D



Citaat van: eddyflame op zaterdag 24 september 2022, 15:15:38
Met plezier gekekennet als de rest hierboven

maar even een vraag rond 0.47 zie ik een set wissels vlak voor een serie kruiswissels
wat is het extra nut van die wissels want volgens mij kan je het zelfde met de kruiswissels?

of heb ik wat gemist?


Gr Ed
Het idee is om parallel twee treinen binnen te laten rijden via de rechterkant Ed, echter gaat dit binnenkort ( als Marklin een beetje opschiet ) veranderd worden.
Met de slanke Engelsman wil ik het sporenplan aanpassen zodat ik met een binnenkomende en een uitgaande trein tegelijktijdig richting de spiraal kunnen rijden, dit is nu nog enkelspoor en houd de boel soms op.



Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 24 september 2022, 17:24:02
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 24 september 2022, 11:49:49
totaal geen geluid te horen. Dus wat dat betreft sluit ik mij helemaal bij D-J aan.
Inmiddels ben ik thuis, daar heb ik wel geluid. :)
Maar je moet het flink hard zetten, de opname heeft een heel bescheiden geluidsniveau. O:-D
:o) De Geluidsman denk om onze oortjes. :D

Dirk-Jan
Met je oren moet je je hele leven doen Dirk-Jan, dus daar ben ik zuinig op maar ook op jullie oren  :)
Maar ik schreef het net al in de reactie van Henk, het volume is nog wel een dingetje.



Citaat van: Jongslog op zaterdag 24 september 2022, 22:33:32
Ha Peter, Dat ziet er goed uit. En dat beloofd wat! Je zet gelijk hoog in met deze kwaliteitsmontage. Ik ben erg benieuwd naar een registratie van een rondrit op jouw baan. Ik hoop dat we die binnenkort mogen aanschouwen.
De veren zitten op zijn plek Henk  :D
Het filmen met een iPad, is wat lastig het ding is groot / lomp en uit de losse hand filmen  geeft te veel beweging.
Ik heb nu wat shots genomen waar jullie de troep niet zien liggen  :D
Een rondrit wordt wat lastig, de treinen gaan door twee muren heen, maar ik zal eens kijken wat ik binnenkort allemaal voor elkaar kan krijgen.

Iedereen een fijne zondag.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Om aan te sluiten bij de voorgaande commentaren, ben van mijn sokken geblazen bij het aanschouwen van dit meesterwerk. Boeiend van de eerste tot de laatste minuut.Uitmuntend op alle gebied, camerastandpunt, beeldkaders, camerabeweging, montage en beeldovergangen.
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Hoi Peter, ik volg je al een poos met plezier. Een feestje om naar jouw film te kijken, beloofd veel voor de toekomst. Met name vind ik het plezierig om de stabiele camera posities te zien, geeft een rustig bijna sereen beeld.
Kom ik op een vraag: "de Geluidsman" Heb je iets in de professionele sector gedaan? (Ikke wel gedurende 15 jaar)
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
 @citaat
Dag Bert,
Bedankt voor je positieve reactie, ja vanaf mijn 15e jaar ben ik de muziekwereld ingerold en heb van alles en nog wat gedaan.
Vele jaren als DJ door het land getrokken, later ben ik me gaan verdiepen in de geluidstechniek, dat begon met bandartiesten en voor ik het wist deed ik klussen bij de NCRV.

Van het een kwam het ander ( klinkt je vast bekend in de oren ) en ging ik me ook met bandjes bezig houden, eerst nog met een 16 kanalen mengtafel op pad, maar ook dat werd steeds uitgebreider en op een gegeven moment had mijn bedrijf 2 vrachtwagens en een loods vol spullen.

O.a. heb ik het geluid gedaan voor Shocking Blue, Intwine, vele coverbands maar ook bv de theater tour van Koos Alberts.
Ik zou er een boek over kunnen schrijven  :)

Tegenwoordig installeer ik nieuwe apparatuur bij bedrijven en scholen, een andere tak van sport maar nog steeds met techniek bezig.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Leuk om te weten Peter!
Ik heb jaren (1997-2013) een distributiebedrijf gehad in de professionele audio en video omgeving, kwam oa veel in Hilversum. Distributie van DK-Audio PPM en meerkanaalsmeters hoorde daarbij.

Nu weer on topic B)
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
@citaat @citaat De Shocking Blue? Die van "Never Marry A Railroad Man"?  :O
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
 @citaat
Hoi Johan,

Ja dat was een van de hits de grootste was natuurlijk Venus  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
@citaat Venus... de eerste NL hit die op 1 kwam in Amerika!

Maar op dit treintjesforum is die andere over the railroadman natuurlijk relevanter :D.
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Shocking Blue met Mariska Veres. Kan ik mij nog goed herinneren. Bloedmooie meid maar lang heeft dat helaas niet geduurd.

Daarna zijn er nog wel ettelijke op 1 gekomen in de Billboard 100. Singles en Albums.
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Citaat van: Hanzi op maandag 26 september 2022, 06:10:57
@citaat Venus... de eerste NL hit die op 1 kwam in Amerika!

Het eerste singletje wat ik ooit heb gekocht.
Heb het nog ergens op de vliering liggen.
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Ik had al een dikke duim gegeven, maar toch even een persoonlijke reactie...

WoW 🤩 wat een mooie collectie, als dit nog maar het eerste filmpje is nou laat de popcorn 🍿 maar komen, ik verheug mij al op de komende filmpjes 🎥

Echt mooi 👍🏻
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,


Citaat van: Hanzi op maandag 26 september 2022, 06:10:57
@citaat Venus... de eerste NL hit die op 1 kwam in Amerika!

Maar op dit treintjesforum is die andere over the railroadman natuurlijk relevanter :D.
Hoi Hans,
Dat klopt helemaal, de eerste nummer 1 positie voor een Nederlandse band in Amerika  :)

Never marry a railroad man is voor ons als treinenliefhebbers onze nummer 1  :D






Citaat van: Lobomotion69 op maandag 26 september 2022, 17:05:12
Shocking Blue met Mariska Veres. Kan ik mij nog goed herinneren. Bloedmooie meid maar lang heeft dat helaas niet geduurd.

Daarna zijn er nog wel ettelijke op 1 gekomen in de Billboard 100. Singles en Albums.
Hoi Henk,
Ook jij slaat de spijker op zijn kop, ik heb hier nog ergens een foto waarbij Mariska bij ons in de keuken aan de flipperkast stond, en zeer fanatiek was omdat je graag wilde winnen  :)

Helaas is ze veel te jong overleden in 2006 overleden.



Citaat van: Trainhenk op maandag 26 september 2022, 22:29:03
Citaat van: Hanzi op maandag 26 september 2022, 06:10:57
@citaat Venus... de eerste NL hit die op 1 kwam in Amerika!

Het eerste singletje wat ik ooit heb gekocht.
Heb het nog ergens op de vliering liggen.
Hoi Henk ( 2  :) )
Leuk dat dit jou eerste singeltje was, de hoes was voor die tijd erg gewaagd en misschien daardoor werd hij veel verkocht  :D
Zelf heb ik het singeltje niet meer, ik heb mijn gehele collectie verkocht, die stond op zolder ( waar nu de treinen rijden ) en bestond uit meer dan 10.000 geluidsdragers.
Ik had het singeltje natuurlijk apart moeten houden, maar dat is achteraf, mijn eerste 12 inch. Heb ik gelukkig wel bewaard dat was Patrick Hernandez met born to be alive die nu dankzij een reclame weer veel te horen is en nog altijd in de top 2000 staat.



Citaat van: Barry1972 op dinsdag 27 september 2022, 23:50:58
Ik had al een dikke duim gegeven, maar toch even een persoonlijke reactie...

WoW 🤩 wat een mooie collectie, als dit nog maar het eerste filmpje is nou laat de popcorn 🍿 maar komen, ik verheug mij al op de komende filmpjes 🎥

Echt mooi 👍🏻
Hoi Barry,
Een persoonlijke reactie is altijd fijn om te lezen  :thumbup: ik ben met mijn iPad al bezig geweest om de beeldkwaliteit te verhogen en ga daar mee testen de komende tijd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Geweldig,ik weet nog goed,dat shocking blue optrad op een schoolfeest van de Hugo de Groot scholengemeenschap in den haag .Het was 68 of 69.
Veel jongens net zoals ik vonden het ,,een lekker wijf.
Dat haar was een pruik.Ze had geen kapsones.
In 1982 was de Haagse beatnach,daar trad ze ook op,iets gevulder.Ze zong en huilde.
Haar stem is altijd goed gebleven.
Ja forummers ,de nostalgie overviel me.
Gr Rene.
Re: De baan van een geluidsman -
Nu nog, als ze op de radio een liedje van Shocking Blue spelen dan herken ik meteen haar stem zelfs als het voor mij een vergeten nummer is. Puber-nostalgie gewoon.

Luc
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: oom op vrijdag 30 september 2022, 09:19:40
Geweldig,ik weet nog goed,dat shocking blue optrad op een schoolfeest van de Hugo de Groot scholengemeenschap in den haag .Het was 68 of 69.
Veel jongens net zoals ik vonden het ,,een lekker wijf.
Dat haar was een pruik.Ze had geen kapsones.
In 1982 was de Haagse beatnach,daar trad ze ook op,iets gevulder.Ze zong en huilde.
Haar stem is altijd goed gebleven.
Ja forummers ,de nostalgie overviel me.
Gr Rene.
Hoi Rene,

In 1968 was ik er nog niet bij was toen net 5 jaar oud  :D
Maar zoals je schrijft is de stem onveranderd gebleven.
Tja die goede ouwe tijd  :)


Citaat van: lucdiels op vrijdag 30 september 2022, 14:22:04
Nu nog, als ze op de radio een liedje van Shocking Blue spelen dan herken ik meteen haar stem zelfs als het voor mij een vergeten nummer is. Puber-nostalgie gewoon.

Luc
Wat goed is zit vast in je geheugen Luc  :)
Ze komen gelukkig nog regelmatig voorbij op de radio dus lekker van genieten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Op Pinkpop 1971 speelde Shocking Blue ook; het was een afgang van jewelste  :?
De mooie dame zong - helaas - vals en de band werd uitgefloten, zodat ze nog amper te horen waren.
Ook vlogen er regelmatig etenswaren richting podium.......de meeste mensen kwamen ook eigenlijk voor de andere bands.
Robbie van Leeuwen was toen al een erg goede gitarist en componist  :thumbup:

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman -
 In 1971 werd Shocking Blue tijdens de tweede editie van Pinkpop het spelen nagenoeg onmogelijk gemaakt. De bezoekers vonden Shocking Blue maar een "kapitalistisch hitgroepje" dat niet paste op het hippe en progressieve Pinkpop. Fluitconcerten en "een regen van rot fruit"  waren Shocking Blues deel en Robbie, Klaasje, Leo, Cor en Mariska konden niet veel anders doen dan vertrekken.

Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat
@citaat @citaat

Er kunnen allerlei oorzaken zijn waardoor een band onder de maat presenteert, ik heb het met diverse bands / artiesten meegemaakt dat ze de ene dag de sterren van de hemel speelde en de dag erna  :?

Natuurlijk is een slecht optreden het gesprek van de dag maar soms gebeuren er gekke dingen.
Met een van de bands ging het optreden voor geen meter, maar een aantal mensen voor aan het podium vroegen zich af waarom ze nog niet doorgebroken waren want dit was echt goed  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Voor mijn HTS heb ik op de MTS in Almelo gezeten, was voorzitter van de studentenvereniging. Elk jaar werd een groot concert georganiseerd, bekende groepen als Focus, Golden Earring, Earth and Fire ( gut wat een stuk was dat) en ook Schocking Blue traden daar op voor rond 1200 gulden.........
Geen idee of Mariska goed zong, interesseerde me wat minder  :D
Weet nog wel dat Jearny de kelder in dook en er bezweet uit kwam, dat waren tijden
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Maar na al dit jeugdsentiment natuurlijk de hamvraag, rijdt er ook een 'shocking blue' gekleurde Taurus rond in Duurstede?
Re: De baan van een geluidsman - Het is nog geen Sinterklaas, maar daar is hij dan.
Citaat van: eddyflame op zaterdag 24 september 2022, 15:15:38wat is het extra nut van die wissels want volgens mij kan je het zelfde met de kruiswissels?
Dat klopt. Maar dan moeten diverse treinen op elkaar wachten.

Het nut is dat je dan twee treinen tegelijk kan laten vertrekken.

Vanuit de positie van de V200 (E) laat je die trein via het Engels wissel (2) rechtdoor rijden en dan via de overloopwissels (1 en 3) naar het linker parallelspoor (B ).
Vanuit de positie links (= onder) de V200 (F) kun je een trein via het onderste Engels wissel (4) in de afgebogen stand via wissel (5) naar het linker parallelspoor daarvan (C) laten rijden.

Zonder die overloopwissels moeten ze één voor één over het onderste Engels wissel (4).
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Nog even  :offtopic: en daarna gaan we het weer lekker over treinen hebben  :)


Citaat van: Bert1955 op zondag 02 oktober 2022, 10:10:59
Voor mijn HTS heb ik op de MTS in Almelo gezeten, was voorzitter van de studentenvereniging. Elk jaar werd een groot concert georganiseerd, bekende groepen als Focus, Golden Earring, Earth and Fire ( gut wat een stuk was dat) en ook Schocking Blue traden daar op voor rond 1200 gulden.........
Geen idee of Mariska goed zong, interesseerde me wat minder  :D
Weet nog wel dat Jearny de kelder in dook en er bezweet uit kwam, dat waren tijden
Dat noemen ze Rock 'n Roll Bert  >:-D >:-D >:-D



Citaat van: PaT op zondag 02 oktober 2022, 13:21:15
Maar na al dit jeugdsentiment natuurlijk de hamvraag, rijdt er ook een 'shocking blue' gekleurde Taurus rond in Duurstede?
Helaas niet Patrick, zou trouwens wel leuk zijn  :)



En dan gaan we het weer over treinen hebben.

Citaat van: mphoi op maandag 03 oktober 2022, 14:16:05
Citaat van: eddyflame op zaterdag 24 september 2022, 15:15:38wat is het extra nut van die wissels want volgens mij kan je het zelfde met de kruiswissels?
Dat klopt. Maar dan moeten diverse treinen op elkaar wachten.

Het nut is dat je dan twee treinen tegelijk kan laten vertrekken.

Vanuit de positie van de V200 (E) laat je die trein via het Engels wissel (2) rechtdoor rijden en dan via de overloopwissels (1 en 3) naar het linker parallelspoor (B ).
Vanuit de positie links (= onder) de V200 (F) kun je een trein via het onderste Engels wissel (4) in de afgebogen stand via wissel (5) naar het linker parallelspoor daarvan (C) laten rijden.

Zonder die overloopwissels moeten ze één voor één over het onderste Engels wissel (4).
Hoi Martin, je hebt er wel werk van gemaakt  :thumbup: :thumbup:

Je legt het mooi en duidelijk uit, het is de bedoeling om nog een aanpassing in deze wisselstraat te maken maar dan moet de slanke Engelsman leverbaar zijn.
Ik heb wel gelezen wat hij kost maar wanneer het ding in de winkel zou moeten liggen is voor mij een groot ?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Afgelopen zaterdag (1 oktober) zou Mariska Veres 75 jaar zijn geworden...
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Dat klinkt wel heel oud Frans, helaas heeft het niet zo mogen zijn.

Tot zover de berichten over bands en artiesten, we gaan nu echt verder met treinen en toebehoren  :)

Hier rijden de treinen lekker rond en daar kan ik heerlijk van genieten, aankomend weekend is de kans ( zeer ) groot dat er een nieuwe loc toegevoegd gaat worden aan de collectie.

Die hoop ik in Houten tijdens de beurs te kopen, en anders ga ik met een broodje kroket naar huis :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Dag broodje kroket zou ik lekker dáár opeten :P.
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat
Dat is zeker zo Hans  :)

Toch hoop ik met een loc naar huis te gaan en ga er vanuit dat er meerdere handelaren deze loc hebben liggen.
Mocht ik hem daar helemaal niet kunnen vinden kan ik altijd nog even langs Amersfoort rijden die heeft er een aantal op voorraad volgens de site.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat @citaat
Dan neemt hij het uiteindelijk toch mee naar huis. Alleen kan vrouwlief er dan niet meer in happen. En dat is toch ook sneu.
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Moet wel een kroket met een sleper zijn anders komt die kroket er niet in bij Peter thuis.  :)
Re: De baan van een geluidsman -

als dit het eerste test filmpje is dan ben ik benieuwd naar de rest en "geforderde" filmpjes.  ;)


groet Frans
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,


Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 06 oktober 2022, 10:35:21
@citaat @citaat
Dan neemt hij het uiteindelijk toch mee naar huis. Alleen kan vrouwlief er dan niet meer in happen. En dat is toch ook sneu.
Met een broodje kroket maak ik Saskia niet erg blij Henk, ze ziet mij liever met een mooie loc thuis komen  ;)



Citaat van: iTom op donderdag 06 oktober 2022, 10:39:37
Moet wel een kroket met een sleper zijn anders komt die kroket er niet in bij Peter thuis.  :)
Wist je dat bijna alle kroketten hier uit ons dorp ( stad ) komen Tom, een variatie met sleper zal ik ze eens voorstellen al denk ik dat we weinig kans maken  :D



Citaat van: M - rail op donderdag 06 oktober 2022, 17:56:02

als dit het eerste test filmpje is dan ben ik benieuwd naar de rest en "geforderde" filmpjes.  ;)


groet Frans
Dank je wel voor je complimenten Frans, als het goed is wordt er dit weekend een nieuwe loc aan de collectie toegevoegd en dan zal ik hier een filmpje van maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 07 oktober 2022, 07:54:27
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 06 oktober 2022, 10:35:21
@citaat @citaat
Dan neemt hij het uiteindelijk toch mee naar huis. Alleen kan vrouwlief er dan niet meer in happen. En dat is toch ook sneu.
Met een broodje kroket maak ik Saskia niet erg blij Henk, ze ziet mij liever met een mooie loc thuis komen  ;)
Mijn vrouw ziet mij liever met eten thuiskomen dan met een loc. Gekke lui die Hindoestanen :D :D
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Jij moet toch eens met je vrouw gaan praten Bas, dit is echt niet goed hoor  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Ja, nou ja. Eigenlijk wel :D
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Hallo allemaal,

Het hing al een tijdje in de lucht maar vandaag was het dan eindelijk zover.

Met Aad ben ik naar de beurs in Houten geweest waar het mega druk was, het was even zoeken naar een parkeerplaats en daarna in de rij voor de kassa.
Er stonden twee dingen op mijn lijstje en beiden heb ik kunnen afstrepen.

De eerste was een Roco 78161 loc, dit betreft de NS 1631 die ik ook van Marklin heb maar die is aan vervanging toe ( koffiemolen motor ) waar ik me steeds meer aan ging ergeren.
Die mag straks in de vitrine of naar een andere eigenaar.

Tijdens Ontraxs begreep ik dat de nummer varianten pas in 2024 gaan komen en daar wil ik niet zo lang op wachten, de NS 1631 gaat voorlopig een stam dubbeldekkers trekken, jaja ik weet het, er hoort een 1700 of 1800 voor te staan en dat zal t.z.t. gaan gebeuren en dan mag deze loc zich gaan inzetten voor het goederen vervoer.

Ik heb alvast een serie foto's van haar gemaakt en die wil ik jullie niet onthouden, er gaat ook een filmpje komen maar die moet ik nog maken.

Op naar de foto's:

Een strakke verpakking zoals ik dat van Roco gewend ben.












Tijd om haar uit de verpakking te halen.
























De loc is ondertussen in koploper gezet en gelijkt, man wat rijd ze mooi  :favorite:

Verder stond er nog een Esu loksound V5 decoder op mijn lijstje en ook die heb ik kunnen aanschaffen.
Tijdens het lopen over de beurs zijn we weer een hoop bekende tegengekomen en even een praatje gemaakt.
De kroket hebben we overgeslagen, dat werd een saucijzenbroodje met een grote mannen cola  :)

Al met al een zeer leuke ( dure ) en gezellige dag beleeft, Duurstede is weer een pareltje rijker.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Mooi lokkie hoor, mag je zeker van verwachten dat ie lekker zal lopen rijden natuurlijk.
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Hele mooie aanwinst, veel plezier er mee!
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Hoi Peter,

Veel plezier met de nieuwe loc, de mijne komt eind van de week, alleen dan in een grijs jasje ;).
Was weer leuk om jou en nog veeeeeel meer ( oude ) bekende te hebben gezien op Houten!
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 oktober 2022, 18:33:01
de NS 1631 gaat voorlopig een stam dubbeldekkers trekken, jaja ik weet het, er hoort een 1600 of 1700 voor te staan
Nu ben ik niet helemaal in NS, maar wat is er niet 1600 aan aan de 1631?
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Hallo allemaal,

Citaat van: iTom op zaterdag 08 oktober 2022, 18:41:51
Mooi lokkie hoor, mag je zeker van verwachten dat ie lekker zal lopen rijden natuurlijk.
Dat doet ze zeker Tom, zowel op lage als hogere snelheden rijd ze geweldig.


Citaat van: marc-lin op zaterdag 08 oktober 2022, 19:42:42
Hele mooie aanwinst, veel plezier er mee!
Dank je wel Marc, het speelplezier is er al, net nog even wat sound functies naar andere plaatsen omgezet zodat koploper de Nederlandse omroepen kan aansturen.


Citaat van: Mister1736 op zondag 09 oktober 2022, 01:34:51
Hoi Peter,

Veel plezier met de nieuwe loc, de mijne komt eind van de week, alleen dan in een grijs jasje ;).
Was weer leuk om jou en nog veeeeeel meer ( oude ) bekende te hebben gezien op Houten!
De Rail Force 1 komt jou kant op Marcel, ook erg mooi.
Ik vond het ook leuk jou weer even gezien en gesproken te hebben.


Citaat van: basjuh1981 op zondag 09 oktober 2022, 12:47:55
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 oktober 2022, 18:33:01
de NS 1631 gaat voorlopig een stam dubbeldekkers trekken, jaja ik weet het, er hoort een 1600 of 1700 voor te staan
Nu ben ik niet helemaal in NS, maar wat is er niet 1600 aan aan de 1631?
Even een nummer foutje gemaakt Bas, het moest natuurlijk 1700 of 1800 staan ( gelijk aangepast )  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Even een vraagje, ik zet altijd mijn materiaal in een Exel bestand zo ook deze loc.
Ik vul hier o.a. het artikel nummer van de sleper in maar wil ook graag het artikel nummer van de antislip-bandjes invullen en dat laatste is niet te vinden in de handleiding.

In de handleiding staan wel een aantal AC gerelateerde onderdelen nummer ( bv de sleper ) maar niet het nummer van de antislip-bandjes  8o

Het rare is dat in het zelfde lijstje bij de DC versie wel een nummer te vinden is ( 40070 ) als je op de Roco site gaat kijken dan zie je dat ze zowel voor AC en DC andere bandjes gebruiken maar hoe kom je nu achter het juiste nummer voor de AC variant.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Mooie lok !
En... made in the EU !
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 09 oktober 2022, 13:40:28
Even een nummer foutje gemaakt Bas, het moest natuurlijk 1700 of 1800 staan ( gelijk aangepast )  :)
Dat maakt het duidelijker :D
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 09 oktober 2022, 13:40:28
Citaat van: basjuh1981 op zondag 09 oktober 2022, 12:47:55
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 oktober 2022, 18:33:01
de NS 1631 gaat voorlopig een stam dubbeldekkers trekken, jaja ik weet het, er hoort een 1600 of 1700 voor te staan
Nu ben ik niet helemaal in NS, maar wat is er niet 1600 aan aan de 1631?
Even een nummer foutje gemaakt Bas, het moest natuurlijk 1700 of 1800 staan ( gelijk aangepast )  :)
Mvg,
Peter Degeluidsman

Link1
Link2
Link3
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
 @citaat
Hoi Dirk,

Bedankt voor deze verhelderende foto's  :thumbup: :thumbup:
Ik had begrepen dat deze loc er nooit voorgestaan had, maar dat blijkt een misverstand te zijn  :)
Fijn dat mijn setje in het echt rondgereden heeft  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd aan de collectie.
Lekker Dirkkie, nou ontneem je Peter weer een legitieme reden om ook nog een 17 of 1800 aan te schaffen... ;)
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd, helaas heeft hij schade
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Nieuwe Roco loc toegevoegd, helaas heeft hij schade
 @citaat
Ik hoef dat Saskia natuurlijk niet te vertellen Hans  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman