Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
 @citaat Gezien  :thumbup:  8)
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Hoi Michel,

Even de plaatjes gekeken en het ziet er voortreffelijk uit.
Ik ben het het wel met de andere commentaren eens dat de klodder soldeer aan de grote kant is.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 22 augustus 2022, 12:41:56
Teveel aan soldeertin op één plek verwijder ik met een tin-zuiger.
Die had ik vroeger niet, maar gebruikte toen regelmatig soepel
(meeraderig) koperdraad om het teveel aan soldeertin op te nemen.

Erik geeft twee goede oplossingen.
Voor de eerste oplossing KLIK: desoldeerpomp
Werkt prima, ik heb er zelf ook een.

Voor de tweede oplossing even in huis kijken en bij een schemerlamp die je kwijt wilt het snoer afknippen en je kunt jaaaren vooruit.

Henk
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 21 augustus 2022, 09:16:43
Iets gaat er fout Miessie, Ik zie twee keer voetbal en geen bedieningspost.

Zoals ik al schreef het forum deed een beetje raar met het plaatsen van de 2de reeks foto's Henk. :?

Citaat van: wimpietje op zondag 21 augustus 2022, 09:29:05
Dat ziet er goed uit Miche, laat de voetballers maar knallen 👌

Dank je wel Wim. :thumbup:
Hoe drukker hoe beter meer lol ze erin krijgen om er een leuke wedstrijd van te maken. :P

Citaat van: Jongslog op zondag 21 augustus 2022, 09:56:13
Heel mooi die bedienpost? Wordt er nog aan geschilderd?

Hij is zeker mooi Henk. :)
Maar van modelspoorspullen schilderen heb ik totaal geen verstand gedeelte zou ik moeten schilderen en welke kleur zou dan het mooiste / beste zijn ?

Citaat van: frank-103 op zondag 21 augustus 2022, 10:07:57
Hoi Michel, het voetbalveld ziet er goed uit! Al lopen er veel supporters met vlaggen en weinig met bier, dat zie ik in het stadion meestal andersom  ;)
Die wand is erg indrukwekkend, ik denk wel dat ik die ene klodder soldeer wel zou proberen weg te halen, hij is net zo groot dat je je eraan gaat ergeren. Je hebt vast ook van dat spul liggen dat soldeer absorbeert, dan hoef je het alleen weg te halen.

Nb die Preisers die niet wilden blijven staan hadden misschien al iets teveel genuttigd?   :-)

Het is nog maar het begin van de wedstrijd Frank dus het bier komt straks wel naarmate de wedstrijdspanning stijgt. ;) :)
Ja deze wand staat zeer mooi naast een gedeelte van het spoor en geeft net dat beetje extra en ja de "druppel" soldeer valt op de foto best op maar als hij op de baan staat valt het reuze mee zeker als de druppel aan de niet zichtbare kant zit. :D
Nee zulk spul heb ik niet in huis want zo vaak soldeer ik namelijk niet ja soms een draadje van een weerstandje van een loc wat is afgebroken meestal is dat de blauwe draad.

Citaat van: ramdani op zondag 21 augustus 2022, 11:09:18
die bedieningspost is mooi gelukt, en ik vermoed dat je de andere kant met dat dikke soldeersel niet kan zien,
foutjes gebeuren nu eenmaal, en niet alles kan in de kliko ;)
mvg,
Michel

ik ben zeer tevreden met het gemaakte resultaat Michel.
Jouw vermoeden is correct de dikke druppel staat niet in mijn gezichtsveld en het zal (hopelijk) bij de volgende wand niet meer zo gebeuren.
Nee in de kliko gaat hij zeker niet daar is hij ondanks de druppel veels te mooi voor. ;) :)

Citaat van: iTom op zondag 21 augustus 2022, 12:07:49
Met een scherp punt mesje beetje te veel aan soldeer weg krabben.
Plak er een vogel op en zo camoufleer je het een beetje, overigens de rest kan je natuurlijk ook verder op je baan heel goed gebruiken. Meeuw die door de bal uit de lucht werd geschoten of een duif op de cornervlag enz. enz..

KANARIEPIETJES

PIETPARKIET

Bedankt voor de links Tom. :thumbup:
Zeker je idee van een duif op de cornervlag is erg leuk of misschien 2 op de doellat.
Ik heb een mooie dunne ronde vijl gevonden dus misschien ga ik van het weekend wel even zachtjes vijlen misschien wordt de druppel dan een druppeltje en wordt het dan minder storend.

Citaat van: NL-modelspoor op zondag 21 augustus 2022, 12:29:27
@citaat Die zijn wel erg groot die kanariepietjes (verkeerde schaal). ;)

En inderdaad te veel aan soldeersel kan je weghalen met mesje of kleine (diamant) vijltjes. Dat is het voordeel dat soldeer veel zachter is dan het metaal.

Ze hebben pokon gegeten John vandaar dat ze iets te groot zijn. :D
Ik ga het proberen weg te vijlen al is het geen diamant vijl en daar heb jij gelijk is soldeer is lekker zacht.

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 21 augustus 2022, 12:46:46
Die bedienpost is een mooi stukje handarbeid Michel en die klodder soldeer is al genoeg over geschreven. Een mooi Zwiters kleurtje erop en je bent weer helemaal de man. Mag gezien worden hoor.

Gelukkig viel het mee dat in elkaar zetten het meeste zat al gemonteerd Henk maar ondanks alles toch gauw 2 a 3 uur ermee bezig geweest.
Dat schreef andere Henk (Jongslog) ook al over het schilderen maar wat is een mooi Zwitsers kleurtje ?
Ik kijk er graag na als ik op zolder ben om een uurtje te rijden al was het gisteravond wel erg warm op zolder. >:-D

Citaat van: Wico op zondag 21 augustus 2022, 19:24:18
Michel,
Lekker gezellig sfeertje op en rond het voetbalveld. Zelfs de ME'ers genieten van de wedstrijd want ook de Denen zijn een keurig volkje, net als de Zwitsers :thumbup:.
Ook de schakelpost is goed gelukt zo voor een eerste keer, en mooi oefenmateriaal voor de volgende exemplaren :).
Groeten,
Wico

Iedereen geniet van een leuke zondagmiddag potje voetbal Wico hier in Michelstadt. ;) :P
Tot nu toe hangt er een gezellige sfeer en misschien straks met voetbalgeluiden erbij dan wordt de sfeer nog gezelliger.
Het was zeker een leuke proef om te doen en weet nu wat beter en anders kan bij de volgende wand(en) dus dat gaat helemaal goed komen. :thumbup:

Citaat van: Tony op zondag 21 augustus 2022, 19:56:08
De supporters zijn eigenlijk meer scenery zondag, Mies  O:-D
Maar vooruit, ze mogen er zijn en ze hebben het beddengoed voor het hotel al bij zich !
Waarschijnlijk zit er een vuiltje op mijn scherm hier, want ik kan geen klodder soldeer ontdekken.
Ziet er wel apart uit zo'n schakelmuurscherm  :thumbup:
Grtz Tony
( vergeet niet met je treinen te knarren )

Zondag stond er wat anders op de agenda Tony dus werd het scenery zaterdag. ;)
Nee niemand blijft slapen ondanks de beddengoed lekker na de wedstrijd gaat iedereen weer naar huis dorp of waar dan ook naar toe. :D
Ondertussen heb je de "druppel" al gezien denk ik. :)
Ik heb het tot nu alleen in Zwitserland gezien maar misschien zijn er meer landen die deze fraaie schakelmuurwand langs het spoor hebben staan.
En nee de treinen rijden heerlijk rond iedere dag want een dag niet gereden is een dag niet geleefd zullen we maar zeggen. ;)

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 22 augustus 2022, 12:41:56
@citaat Duidelijk op foto 3 Tony, anders even langs de opticien ... :roll:
Teveel aan soldeertin op één plek verwijder ik met een tin-zuiger.
Die had ik vroeger niet, maar gebruikte toen regelmatig soepel
(meeraderig) koperdraad om het teveel aan soldeertin op te nemen.
Groeten,
Erik.
In zijn enthousiasme heeft Tony er gewoon overheen gekeken Erik. ;)
Zo een tin-zuiger heb ik niet meer nog wel vele losse draden waar ik de omhulsel vanaf kan halen en dat kan ik gebruiken om in het vervolg de extra soldeer weg te halen bedankt voor de tip Erik. :idea: :thumbup:

Citaat van: Tony op maandag 22 augustus 2022, 13:15:18
@citaat Gezien  :thumbup:  8)

Groot he de 'druppel' Tony. :D

Citaat van: Trainhenk op maandag 22 augustus 2022, 13:44:59
Hoi Michel,

Even de plaatjes gekeken en het ziet er voortreffelijk uit.
Ik ben het het wel met de andere commentaren eens dat de klodder soldeer aan de grote kant is.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 22 augustus 2022, 12:41:56
Teveel aan soldeertin op één plek verwijder ik met een tin-zuiger.
Die had ik vroeger niet, maar gebruikte toen regelmatig soepel
(meeraderig) koperdraad om het teveel aan soldeertin op te nemen.

Erik geeft twee goede oplossingen.
Voor de eerste oplossing KLIK: desoldeerpomp
Werkt prima, ik heb er zelf ook een.

Voor de tweede oplossing even in huis kijken en bij een schemerlamp die je kwijt wilt het snoer afknippen en je kunt jaaaren vooruit.
Henk

Bedankt voor de link Henk. :thumbup:
Mocht ik ooit weer eens wat bij Ali bestellen dan bestel ik hem erbij ik ga het voorlopig doen met het idee van Erik.
Het zal overtollig oud draad worden wat ik nog heb leggen want een schemerlamp hebben wij niet meer in huis staan.


Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Hi Michel, voor het schilderen van de bedienpost in dit forumdraadje een aardig voorbeeld hoe het er in werkelijkheid uitziet.
Ook ergens gelezen (weet niet meer waar) over de kleuren. Ral 7035 voor masten, Ral 7012 voor rijdraden.

Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Je bedieningspost is goed gelukt, Michel.
En als je die soldeerdruppel meeverft valt hij al er  stuk minder op.
Weghalen lukt vaak ook met de soldeerbout.
Zorg dat de punt schoon (en heet ;)) is, laat de druppel smelten en vaak blijft er dan al een deel aan de soldeerstift hangen. Even aftikken/afvegen en eventueel herhalen. Laatste beetje wegvijlen.
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
 @citaat @citaat

Henk, allereerst bedankt voor het plaatsen van deze mooie foto. :thumbup:
Ik ben meteen gaan zoeken en ik zag dat Sommerfeldt ook de verf (Ral 7035) voor de masten verkoopt helaas had mijn favoriete leverancier in Badhoevedorp het niet dus ga ik het online bestellen.
Ook bedankt voor de link van het leuke draadje van Jan Willem (Jan22) wat ik met zeer veel interesse heb doorgelezen en de mooie foto's met veel plezier heb bekeken.

@citaat

Dank je wel Hans. :thumbup:
Ook bedankt voor de tip voor het verwijderen van het teveel soldeer zodra de verf besteld is zal ik het overtollige soldeer verwijderen.
Ja de soldeerboutpunt is altijd schoon en flink heet als ik hem gebruik dus daar ligt het niet aan meer aan mijn manier van solderen vrees ik. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Hi Michel,

Met tinzuig-draad kan het ook heel goed.
Bij jou laatste bezoek hier had je toch een stuk meegekregen ?
Zit er weinig op dan een beetje nieuw soldeer erop en nogmaals.

groet
Harald
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Dag Michel.

Terugkomend op het teveel aan soldeer:
je zou een afweging kunnen maken tussen mechanisch verwijderen of middels verhitting.
T.a.v. het bouwpakket, wat qua onderdelen (bijna) gereed is, de keuze tussen (gedoseerde) mechanische of temperatuur belasting.
Maar ook de geopperde ideeën om het te verbergen zijn  :thumbup:

Groeten,

Erik.



Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
 @citaat @citaat

Er staat mij niks van bij Harald dat ik hier wat van meegekregen heb van je maar is wel weer een goede rede om weer eens af te spreken zodat het toch in mijn bezit kan komen.
We gaan / moeten snel maar eens wat afspreken ik kijk er nu al naar uit. :)

@citaat
Erik, ik ga dan toch voor het verhitten en dan via een draadje zoveel mogelijk weghalen de rest van het achtergebleven soldeer maskeer ik wel met de bestelde Sommerfeldt verf.


Groet Michel
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Hoi Michel,

Bij de modelspoordagen in Katwijk was een stukje Berninibahn te zien, met jouw schakelpaneel. Ik heb uiteraard een foto gemaakt.

Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Frank,

Mag ik jouw heel erg bedanken voor deze prachtige genomen foto's. :thumbup:
Zeker de foto van de wand is zeer interessant voor mij vooral omdat ik kan zien hoe de bedrading van de wand naar de bovenleiding loopt iets wat ikzelf hier ook ga na maken.
Wat mij ook opvalt is dat er toch een ander soort verf is gebruikt lijkt wat meer te glimmen en er is volgens mij niet overal geschilderd aan de wand en wat ik wel weer leuk vind van deze wand dat hij kleiner is als mijn wand erg leuk om te zien. 
Nogmaals bedankt dat je aan mij dacht wordt zeer gewaardeerd door mij. :favorite:

Verder wordt aankomend weekend een super weekend de verf voor de wand die ga ik ophalen bij een forumlid die het potje heeft meegenomen afgelopen zaterdag bij de beurs in Houten.
En zaterdag komt de betoncentrale binnen zodat ik weer een stukje scenery kan gaan maken en wordt er een verzameling wagons die in de vitrine staan compleet gemaakt ik kan niet wachten om de vitrine aan te vullen. :P
Met het compleet maken van de verzameling wat mij zeer veel vreugd geeft en (kijk)plezier en ik kan niet wachten tot dat het zaterdag is gelukkig gaat de tijd snel tegenwoordig. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Alles aan die wand is geschilderd,want het zijn messing profielen.
Ik heb gisteren in Katwijk een lang gesprek met de maker gehad.
Hij heeft de stellage nagemaakt vanaf een foto zodat ie 100% voorbeeldgetrouw was.
En een stuk goedkoper als het bouwpakket.  >:-D

Mvg,Robin

(En voor je soldeer verwijder actie: koperdraad even schoon laten vreten in water met vaatwas tablet.
Dan neemt t makkelijker soldeer op.)
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Robin,

Bedankt voor je informatie omtrent de prachtige zelf gemaakte wand.
Hij is schitterend en past helemaal bij het stuk(je) baan wat ik op de foto's zie.
Ja dat zelf maken is een vak apart bij mij zou het al fout gaan bij het aanschaffen van het materiaal want welk materiaal zou ik moeten kopen er is zoveel op de markt tegenwoordig.
En ja ik geloof je meteen dat het stukken goedkoper is als een bouwpakket zoals ik die gekocht heb van Sommerfeldt.
Wie weet ga ik het zelf ook eens proberen lijkt mij wel dat je veel eer van je werk heb al had ik dat nu ook na het maken van de wand die nu staat te pronken tegenover het station.

Ook heel erg bedankt voor de tip van het vaatwas tablet die ik zeker ga proberen als ik de klodder soldeer probeer te halveren met een koperdraad.

Groet Michel
Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Goedemorgen op deze prachtige zondagochtend ja Miessie is zeer blij en verheugd want mijn Rothaus verzameling is compleet. :favorite:
Even in het kort mijn liefde voor de wagons van Rothaus tijdens ons huwelijks feest kregen wij van een Duitse vriend een lang weekend inclusieg overnachtingen in het hotel van bierbrouwerij Rothaus in Grafenhausen in zuid Duitsland.

Daar aangekomen zagen mijn mooie vrouw en ik een souvenir winkeltje en ja gelukkig voor mij ook een Märklin wagon met Rothaus erop. :P
Later was ik naar de modelbaan in het mooie toeristische plaatsje Titisee-Neustadt waar ik een sleep zag met Rothaus wagons dus was het  :idea: geboren om ze allemaal te gaan verzamelen.
Het heeft een aantal jaartjes geduurd maar sinds deze week is alles binnen en kan de vitrine gevuld gaan worden met deze prachtige fleurige wagonnetjes.

Afgelopen week zag ik de Rothaus set te koop staan (Märklin 94133) met het stoomlocje en 2 wagons erin dus hup in het winkelwagentje en afrekenen maar. :D
Mijn vrouw vroeg welke zoek je nog de 00767-06 maar die had ik al gevonden maar voor een pittige prijs moet ik bekennen toen mijn vrouw zei ik heb hem gevonden je kan hem aanstaande zaterdag ophalen in Friesland dicht bij de beurs in Joure waar je toch naar toe gaat kijk dat is liefde zoeken en kopen zonder dat ik het weet.
De Rothaus wagon 00767-06 heeft net als de 00767-05 en de 00767-07 en de 00767-08 ook sluitverlichting die het uiteraad ook doen ook en de wagon is in nieuwstaat. :)
Al deze wagons lijken sprekend op elkaar maar hebben wel andere bedrijfsnummers.

Want ja inderdaad afgelopen zaterdag was ik naar het altijd gezellige beursje in Joure waar ik mijn bestelde betoncentrale kon ophalen.
Maar ik was niet alleen naar de beurs ik had contact gehad met mijn goede Jeffrey (de bovenleidings bouwer) en die wilde wel gezellig mee rijden dus heerlijk geklets over alles en nog wat eerst de Rothaus wagon opgehaald daarna waren we in een kwartiertje bij de beurs.

Op de beurs vond ik nog een leuke koelwagen van Feldschlösschen bier die mooi in de sleep past van Feldschlösschen bier en dan past de sleep nog net in zijn bestemde blok.

Ja de betoncentrale is mooi gebouwd en gaat deze week op zijn plek komen waarna ik ga proberen om er een Holcim betoncentrale van ga maken doormiddel van reclame van Holcim maar ook wil ik er led-verlichting in maken op de trappen en op en rond het gebouw en verder komen er nog mannen in oranje kleding maar natuurlijk ook Holcom vrachtwagens en de zelflos wagons van Lilliput zullen de sfeer gaan verhogen op en rond de betoncentrale.

De Rothaus set is geweldig de asjes van de loc zijn nog glimmend schoon misschien ooit maar dan ooit wordt hij gedigitaliseerd zodat hij eens rond kan rijden met alle Rothaus wagonnetjes door Michelstadt heen.

Op de terugweg uit het altijd mooie Friesland even bij een forum/stamtafel lid langs gereden want die had in Houten mijn bestelde potje Sommerfeldt verf meegenomen (alsnog mijn dank) om de wand in de goede kleur te gaan schilderen.

Kortom een heerlijk week geweest met veel mooie aanwinsten zoveel dat ik de foto's in 2 delen moet plaatsen maar dat vinden jullie niet erg want foto's zeggen meer als mijn hele verhaal(tje). >:-D   

Groet Michel
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Deel 2 van de aanwinsten. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
-MICHEL,
Dat is weer een weekendje vol met hele mooie verrassingen van jouw biermerk! Het kan niet op! Jij hebt in elk geval jouw verzameling helemaal compleet! GEWELDIG! En dat allemaal in de provincie Friesland! En dat het er mooi is, weet ik ook wel! Een nadere verklaring geef ik maar niet! Maar met jou erbij wordt het wel veel meer concurrentie in Friesland!
Gefeliciteerd met de gehele verzameling van jouw huwelijksaandenken! Rothaus zal het druk gaan krijgen!
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
 B) Dat is een erg leuk setje van Rothaus, kleurrijk en een lief klein stoomlokje met reclame. :thumbup:
Daar moet maar eens een keer een decodertje in, zou wel leuk zijn als ie ook kan rondtuffen in Michelstadt. :)
Misschien een keer bij gelegenheid of met hulp van een handige kleinelokdecoderinbouwsnuiter.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Mooie sleep zo Michel, jij boft maar dat je vrouw ook het internet afspeurt naar mooie aankopen!
Die stoomlok (bouwserie 81) vind ik een erg geslaagd model met zijn zware metalen kap en telex koppelingen, er staan er hier 2 van op de baan, ze rijden erg goed!
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Michel,

Kan een man nog gelukkiger zijn met zo'n vrouw en na zo'n week? Ik denk het niet. Gefeliciteerd met al je mooie aankopen. De betoncentrale komt hier op het verlanglijstje, want je weet dat de Holcim vrachtwagens hier ook al klaar liggen :D.

Onze Smilestones foto's zijn een mooie bron van inspiratie :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Hoi Mies,

Dat zijn fraaie aanwinsten  :thumbup:
Zeker met het verhaal erbij; dat geeft goed aan, waarom je deze trein graag compleet wilde verzamelen  ;)
Een zwart gevouwen kartonnetje in het machinistenhuis doet al wonderen trouwens, dan zie je de koolborstels en het koper niet meer.
Succes met het pimpen van de betoncentrale !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Hi Michel,

Dat zijn weer mooie aanwinsten, veel plezier ermee.
Het leukste is dat wij nog enkele weken op vakantie gaan en Grafenhausen staat nu ook op mijn lijstje, misschien komen wij daar ook nog.

groet
Harald
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Citaat van: GWS op zondag 04 september 2022, 09:25:11
-MICHEL,
Dat is weer een weekendje vol met hele mooie verrassingen van jouw biermerk! Het kan niet op! Jij hebt in elk geval jouw verzameling helemaal compleet! GEWELDIG! En dat allemaal in de provincie Friesland! En dat het er mooi is, weet ik ook wel! Een nadere verklaring geef ik maar niet! Maar met jou erbij wordt het wel veel meer concurrentie in Friesland!
Gefeliciteerd met de gehele verzameling van jouw huwelijksaandenken! Rothaus zal het druk gaan krijgen!

Het kan zeker niet op mede door Friesland is mijn verzameling compleet geworden hoe mooi kan dat zijn Gerard. :P
Ach zoveel concurrentie zullen de Friezen van mij niet hebben hoor dat valt reuze mee.
En of Rothaus het druk zal krijgen door mijn verzamelde verzameling betwijfel ik maar je weet natuurlijk nooit. :)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 04 september 2022, 09:26:09
B) Dat is een erg leuk setje van Rothaus, kleurrijk en een lief klein stoomlokje met reclame. :thumbup:
Daar moet maar eens een keer een decodertje in, zou wel leuk zijn als ie ook kan rondtuffen in Michelstadt. :)
Misschien een keer bij gelegenheid of met hulp van een handige kleinelokdecoderinbouwsnuiter.
Dirk-Jan
Het is zeker een zeer leuk setje Dirk-Jan klein maar zeer fijn. :)
Zoals ik al misschien wordt hij ooit gedigitaliseerd maar dan is het ook heel misschien want mijn liefde voor stoomlocs is niet zo erg groot namelijk.
Mijn vrouw zei al waarom koop je niet een gedigitaliseerde stoomlocje zodat je de kap over kan zetten kan maar of ik dat wil ik ben er nog (lang) niet uit.
Helaas kunnen dan niet alle Rothaus wagons meerijden want 4 stuks hebben geen koppeling aan de achterkant alleen sluitverlichting.

Citaat van: frank-103 op zondag 04 september 2022, 09:28:34
Mooie sleep zo Michel, jij boft maar dat je vrouw ook het internet afspeurt naar mooie aankopen!
Die stoomlok (bouwserie 81) vind ik een erg geslaagd model met zijn zware metalen kap en telex koppelingen, er staan er hier 2 van op de baan, ze rijden erg goed!

Ik bof zeker met mijn vrouw Frank. :thumbup: :favorite:
En het is bij haar vaak binnen een poep en een scheet gevonden ook daar waar ik veel langer moet zoeken is voor haar appeltje eitje.
Ja dit leuke stoomlocje is zeker zeer zwaar en ook de telexkoppelingen zijn mooi en ja ik geloof je meteen dat ze goed rijden. :)

Citaat van: Wico op zondag 04 september 2022, 09:34:35
Michel,
Kan een man nog gelukkiger zijn met zo'n vrouw en na zo'n week? Ik denk het niet. Gefeliciteerd met al je mooie aankopen. De betoncentrale komt hier op het verlanglijstje, want je weet dat de Holcim vrachtwagens hier ook al klaar liggen :D.
Onze Smilestones foto's zijn een mooie bron van inspiratie :thumbup:.
Groeten,
Wico

Nee dat kan zeker niet Wico. :P
Dank je wel voor je felicitatie wens. :thumbup:
Leuk om te lezen dat de betoncentrale ook jouw mooie baan gaat versieren en ja ik kijk nu al aan naar de bouw hiervan wat ik zeker en vast ga volgen.
Ja je vele Holcim vrachtwagens gaan straks een fraai plekje krijgen en deel uitmaken van je schitterende scenery ook hier wordt het een Holcim betoncentrale met 2 a 3 Holcim vrachtwagens die de boel gaan verfraaien.
Prachtige foto van Smilestons de herinneringen komen meteen weer bovendrijven.
Helaas is mijn treinentafel een stukje kleiner als bij Smilestones dus zal ik het op een zeer kleinere schaal moeten doen maar dat mag de (scenery) pret niet drukken. :D

Citaat van: Tony op zondag 04 september 2022, 10:28:12
Hoi Mies,
Dat zijn fraaie aanwinsten  :thumbup:
Zeker met het verhaal erbij; dat geeft goed aan, waarom je deze trein graag compleet wilde verzamelen  ;)
Een zwart gevouwen kartonnetje in het machinistenhuis doet al wonderen trouwens, dan zie je de koolborstels en het koper niet meer.
Succes met het pimpen van de betoncentrale !
Grtz Tony

Ja het was een zeer leuke tijd wat wij daar hadden en het wordt gauw weer tijd dat we dat gaan over doen daar in Grafenhausen.
Ben ook zeer blij dat ik de verzameling nu compleet heb en kijken wat er nu verzameld gaat worden voorlopig heb ik nog niks in gedachten wat er in aanmerking gaat komen.
Bedankt voor je tip met het zwarte kartonnetje zal ik dit weekend ga toepassen dan ook het al zeker wat beter en mooier als ik of wie er naar gaat kijken.
Heb het gebied en de betoncentrale al in mijn hoofd zitten maar zoals altijd kijken of het zo ook op de tafel eruit komt te zien. :)

Citaat van: Haradigi op zondag 04 september 2022, 11:02:19
Hi Michel,
Dat zijn weer mooie aanwinsten, veel plezier ermee.
Het leukste is dat wij nog enkele weken op vakantie gaan en Grafenhausen staat nu ook op mijn lijstje, misschien komen wij daar ook nog.
groet
Harald

Dank je wel Harald. :thumbup:
En ja dat is een leuk vooruitzicht wat jullie misschien gaan doen een bezoekje brengen aan de bierbrouwerij Rothaus in Grafenhausen ik wens jullie nu al veel plezier toe maar dat gaat in die omgeving zeker goed komen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Ha die Michel.
Dat zijn weer prachtige nieuwe aanwinsten voor je Rothaus verzameling! :thumbup:
Ook erg leuk om het gebied van de beton centrales te kunnen bewonderen.

Veel plezier en succes met het verzamelen en de treinbaan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Hallo Michel,

Verfkleur Ral 7035 is ook beschikbaar bij Humbrol onder nr. 196 Lichtgrau, Revell nr. 32371 Light Grey of als Revell Aqua 36371 Light Grey. Scheelt heel veel in de kosten en vaak te koop(Revell) in de betere speelgoedwinkel waar ze o.a. ook de bouwpaketten van Revell verkopen.
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
 @citaat @citaat
Het zijn zeker prachtige Rothaus aanwinsten AlbertJan die de verzameling compleet maken.
Ik ben al een beetje aan het schuiven geweest met de betoncentrale op de plek waar ik hem wil hebben en ja de eerste indruk geeft een goed gevoel.
Dank je wel gaat helemaal goed komen AlbertJan. :thumbup:

@citaat
Dank je wel voor je informatie Ronald omtrent de Ral 7035. :thumbup:
Ik dacht dat het blikje verf van Sommerfeldt kleiner zou zijn van wat ik zag op foto's op het internet maar hij is aardig groter dus voorlopig heb ik genoeg maar hou de andere merken en nummers zeker op schrift in mijn aantekeningen boekje zodat ik er gebruik van kan gaan maken indien nodig.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Rothaus verzameling compleet.
Hi Michel, ik kreeg al een tijd geen updates meer van jou. Blijkbaar een foutje in de notificatie.
Je hebt intussen niet stilgezeten en mooie plaatjes gemaakt.
Blij dat ik jou heb teruggevonden :)

Luc
Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Luc,

Ik ben ook blij dat jij mij weer gevonden hebt. ;) :P
Wat ik soms wel eens doe in een topic waarvan ik de notificatie aan heb staan soms even afmelden en dan weer aanmelden schijnt wel vaker voor te komen dat er geen mail wordt verstuurt van een topic wat je volgt.
Ik blijf lekker rommelen Luc veel rijden en soms heel soms wat met de scenery doen zoals nu met deze update waar ik lekker gerommeld heb met de betoncentrale.


Zoals net geschreven aan Luc heb ik gisteren op mijn vrije dag ja Miessie werkt tegenwoordig maar 32 uur dus 4 dagen maar en ik moet zeggen heerlijk zou niks anders meer willen geen 12 tot 14 uur meer per dag maar lekker 8 uurtjes geen overwerk meer begin al langzaam met afbouwen voor mijn pensioen die ooit komt. :D

Ik had al een idee waar de betoncentrale moest gaan komen in een gedeelte van het rangeerterrein omdat er ook een spoortje naar de betoncentrale moest komen om de kiepwagons van Holcim bij het gehele terrein te betrekken.
Dus het buitenste spoortje weggehaald inclusief ontkoppelrails en wissel en de betoncentrale neergezet.
Verder wat Holcim vrachtwagens geplaatst om een indruk te geven hoe alles er een beetje uitkomt te zien verder wordt er nog het nodige aangeschaft want de foto's van Wico zijn oude baan oftewel de steengroeve gaven mij een flinke inspiratie boost dus komt er een bulldozer een kolenbunker die ik met wit krijt ga bestrooien zodat het kalk lijkt enz enz.

Kortom ik heb er zin in al en sommige materialen zullen besteld worden zodra ik bericht krijg uit Duitsland dat er een reservering binnen is gekomen kan het gelijk in de doos mee richting Michelstadt. ;)
Mochten jullie advies hebben voor bij de betoncentrale dan hoor/lees ik het graag want de Holcim betoncentrale moet natuurlijk wel een prachtige betoncentrale worden die prominent in beeld staat op de bovenbaan.

Verder een 4tal foto's hoe het was en hoe het er nu uit ziet met de geplaatste betoncentrale.

Groet Michel
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Past precies, Mies ! :P

Maar goed, dat alle rails nog niet muurvast lag.
Op die plek kun je je lekker uitleven !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Ja mooi ding die centrale. Nog veel te nieuw natuurlijk. En de plek lijkt mij ook goed. Er is niet veel ruimte maar dat is altijd het probleem.
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Michel,

Mooie plannen en leuk dat mijn oude baan jou weer inspiratie geeft. Het is altijd lastig om te beoordelen van foto's maar de betoncentrale lijkt een beetje ingeklemd. Kun je het spoor voor de Holcim wagons niet gewoon rechtdoor laten lopen, het lijkt dat je dan nog voldoende ruimte aan de voorkant van de centrale hebt voor de verdere aankleding. Achter de centrale dan een paar bulten met kiezel en zand voor het zicht. Ik ben benieuwd!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Nette betoncentrale hoor.
Misschien beetje weatheren met je AK potloden want die had je volgens mij daarvoor enige tijd geleden besteld.
Werkt heel makkelijk, streepje voor streepje, met een beetje vochtig smal penseeltje de streepje naar beneden trekken om er bijv. wat roest plekken te maken waar het nodig zou zijn om het een beetje levendiger te maken.
Gaat het niet goed, met een vochtig doekje weghalen en opnieuw beginnen.
Maak er maar wat moois van.
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
 :) Leuk dat je begonnen bent met de scenery van de betoncentrale.
Er zijn al wat tips/ideetjes gegeven, werkt dat maar rustig uit om er wat moois van te maken. B)
:o) Houd er wel een beetje rekening mee dat je niet alles vol gaat storten met beton als de boel eenmaal op volle kracht produceert. :roll:
Er moet nog wel genoeg plek over blijven voor groen in Michelstadt, de Preisertjes houden van de natuur. O:-D

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 10 september 2022, 09:12:48
Miessie werkt tegenwoordig maar 32 uur dus 4 dagen maar en ik moet zeggen heerlijk zou niks anders meer willen
:thumbup: Goed bezig, van al dat werken voor een ander word je maar moe, 32 uur is zat voor iemand van jouw leeftijd. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Ziet er al goed uit Michel, tja de vrachtautochauffeurs hebben weinig ruimte om rond de betoncentrale te rijden, kan je misschien ook oplossen door de opstelsporen iets dichter bijelkaar te leggen?
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Ik zou eerst de plaats waar de betoncentrale komt te staan opvullen met XPS o.i.d. om het geheel gelijk te maken met de sporen. Tevens de centrale voor de bovenleidingmast zetten zodat, wat Frank al aangeeft, ruimte te scheppen voor de betonauto's om rond de centrale te kunnen rijden. Probeer de binnenkant van de sporen op te vullen met dun karton zodat de illusie wordt gewekt dat er een soort straatspoor ligt naast de centrale.
Doe dit ook voor het gehele gebied tot en met de loods, kijk maar eens naar 1:1 voorbeelden.
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Citaat van: Tony op zaterdag 10 september 2022, 09:32:46
Past precies, Mies ! :P
Maar goed, dat alle rails nog niet muurvast lag.
Op die plek kun je je lekker uitleven !
Grtz Tony

Hij past zeker net Tony maar heb de betoncentrale iets verschoven na advies van diverse heren maar ik ben er nog niet uit heb nog niet het wauw gehalte maar ik ga het een aantal dagen aankijken kijken hoe het dan aan voelt.
Ja met dat uitleven komt het wel goed lekker het internet afstruinen op zoek naar leuke spullen en materialen.

Citaat van: Jongslog op zaterdag 10 september 2022, 10:18:25
Ja mooi ding die centrale. Nog veel te nieuw natuurlijk. En de plek lijkt mij ook goed. Er is niet veel ruimte maar dat is altijd het probleem.

Ik vond hem ook meteen mooi dat ik hem zag staan bij de webshop Henk. :P
Klopt hij was net afgebouwd dat de boel failliet toen Holcim hem voor een prikkie kom kopen / overnemen. :D
Die plek blijft maar of de betoncentrale zo blijft staan weet ik nog niet en ja helaas is de beschikbare ruimte altijd een probleem. :-(

Citaat van: Wico op zaterdag 10 september 2022, 10:19:23
Michel,
Mooie plannen en leuk dat mijn oude baan jou weer inspiratie geeft. Het is altijd lastig om te beoordelen van foto's maar de betoncentrale lijkt een beetje ingeklemd. Kun je het spoor voor de Holcim wagons niet gewoon rechtdoor laten lopen, het lijkt dat je dan nog voldoende ruimte aan de voorkant van de centrale hebt voor de verdere aankleding. Achter de centrale dan een paar bulten met kiezel en zand voor het zicht. Ik ben benieuwd!
Groeten,
Wico

Je foto's worden vaak bekeken voor inspiratie Wico en ik vrees als de spullen langzaam binnen komen druppelen dat ik er weer veel naar zal kijken.
Ik heb je advies gevolgd en het spoor door laten lopen maar kon het niet echt een wauw gehalte geven nu heb ik er een bocht ingelegd zodat de vrachtwagens er makkelijk de bocht kunnen nemen aan de achterkant.
Maar helemaal tevreden ben ik nog niet eerlijke gezegd.

Citaat van: iTom op zaterdag 10 september 2022, 10:43:33
Nette betoncentrale hoor.
Misschien beetje weatheren met je AK potloden want die had je volgens mij daarvoor enige tijd geleden besteld.
Werkt heel makkelijk, streepje voor streepje, met een beetje vochtig smal penseeltje de streepje naar beneden trekken om er bijv. wat roest plekken te maken waar het nodig zou zijn om het een beetje levendiger te maken.
Gaat het niet goed, met een vochtig doekje weghalen en opnieuw beginnen.
Maak er maar wat moois van.
Hij is inderdaad nog erg nieuw Tom maar dat zijn bijna alle gebouwen in Michelstadt.
Ja de AK potloden had ik gekocht maar na een keer proberen zag ik geen resultaat en werd het een vlekkerige bende op het probeer huisje wat ik hiervoor gebruikte dus mijn kleinzoon heeft de potloden nu voor schoolprojecten.
Maar wederom door jouw enthousiasme ga ik deze week de AK interactive Weathering Pencils Deluxe Edition-doos - 37x - AK10047 bestellen hopelijk krijg ik het nu beter voor elkaar als de vorige keren want wat bij jouw zo makkelijk lijkt is bij mij een nachtmerrie om te doen / maken. :(

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 10 september 2022, 10:54:54
:) Leuk dat je begonnen bent met de scenery van de betoncentrale.
Er zijn al wat tips/ideetjes gegeven, werkt dat maar rustig uit om er wat moois van te maken. B)
:o) Houd er wel een beetje rekening mee dat je niet alles vol gaat storten met beton als de boel eenmaal op volle kracht produceert. :roll:
Er moet nog wel genoeg plek over blijven voor groen in Michelstadt, de Preisertjes houden van de natuur. O:-D

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 10 september 2022, 09:12:48
Miessie werkt tegenwoordig maar 32 uur dus 4 dagen maar en ik moet zeggen heerlijk zou niks anders meer willen
:thumbup: Goed bezig, van al dat werken voor een ander word je maar moe, 32 uur is zat voor iemand van jouw leeftijd. :D
Dirk-Jan

Ik ga de tips zeker gebruiken en in iedere geval proberen kijken of het gevoel goed voelt.
Nee het beton zal niet de overhand gaan krijgen Dirk-Jan maar ook het groen niet. :P :D
Ik was er eigenlijk klaar mee met die lange werkdagen nu wat minder geld maar wel lekkerder in mijn vel zitten en minder moe en stress dus deze 32 uur hou ik lekker aan. :favorite:

Citaat van: frank-103 op zaterdag 10 september 2022, 11:01:59
Ziet er al goed uit Michel, tja de vrachtautochauffeurs hebben weinig ruimte om rond de betoncentrale te rijden, kan je misschien ook oplossen door de opstelsporen iets dichter bijelkaar te leggen?

Ik heb zoals je kan zien op de foto's het spoor verlegd en de betoncentrale naar voren gehaald Frank en en een kwartslag gedraaid zodat de vrachtwagens achterom kunnen draaien maar ik heb nog niet het wauw gehalte maar misschien als ik de Holcim wagons nog een spoortje opschuif dan heb ik denkelijk nog meer ruimte maar meer ruimte is ook meer scenery en laat dat nou net niet mijn sterkste punt zijn. ;)

Citaat van: DB69 op zaterdag 10 september 2022, 11:40:17
Ik zou eerst de plaats waar de betoncentrale komt te staan opvullen met XPS o.i.d. om het geheel gelijk te maken met de sporen. Tevens de centrale voor de bovenleidingmast zetten zodat, wat Frank al aangeeft, ruimte te scheppen voor de betonauto's om rond de centrale te kunnen rijden. Probeer de binnenkant van de sporen op te vullen met dun karton zodat de illusie wordt gewekt dat er een soort straatspoor ligt naast de centrale.
Doe dit ook voor het gehele gebied tot en met de loods, kijk maar eens naar 1:1 voorbeelden.

Allereerst bedankt voor je tips Ronald.
Ik en XPS snijden dat komt nooit goed uit de verf dus dat gaat het hem niet worden ik heb wel de centrale nu verder van de mast afgezet zodat die mast niet meer er zo dicht op staat.
Wat ik al schreef bij Frank misschien schuif ik nog een spoor op en daar maakt ik dan het karton tussen de rails wat jij voorstelde waar mannen in oranje pakken op kunnen staan om de wagon(s) kunnen lossen.
Kunnen dit ook stelconplaten of gewoon een grijze (beton) vloer ?


Zoals vermeld alles een beetje verzet en wat gerommeld met de rails zodat het gebied achter de betoncentrale groter is geworden zodat er makkelijker met een vrachtwagen gedraaid kan worden.
Ook wil ik nog alles een spoor opschuiven kijken hoe het dan staat al blijf ik wel met de bocht zitten want een rechtdoor spoortje is geen optie want dan kom ik nog met de vrachtwagens niet uit.
Kortom voorlopig lekker rommelen en pielen totdat het goed staat maar nog belangrijker goed aanvoelt dus wordt vervolgd.

Hierbij wat foto's van hoe het er nu uitziet met als laatste foto het korte bochtje met stootblok.

Groet Michel
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Al vraag je het niet; ik ga voor foto 8, Michel.
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
XPS plaat of ondervloerplaat is al verkrijgbaar vanaf 3mm(blauwe variant) en is o.a. te koop bij de Gamma. Andere bouwmarkten hebben ze waarschijnlijk ook in de grijze variant. Dit gebruik je om de ruimte tussen de sporen, waar de betoncentrale staat, op te vullen. Op deze manier werk je ook het hoogteverschil weg tussen grondplaat en rails. Opvullen doe je tot aan de railstaaf of er iets onder zodat je later deze kan opvullen met bijv. Stelconplaten. Werk je tot aan de railstaaf dan kan je dit later in een betonkleur schilderen om zo een betonvloer te kunnen imiteren. Vul de rest van de industrie/opstelsporen ook op en schilder de opvulling in een bruin/zwarte kleur(RAL 8022) en werk het later af met gewone tuinaarde, afgewerkt met diverse groen producten zoals onkruid, graspollen e.d.
Als je dit zo laat en schilder je alleen de ondergrond dan kan je later spijt krijgen omdat je eventueel gaat ergeren aan het, in mijn ogen, hinderlijke hoogteverschil wat je in 1:1 niet zal tegenkomen.
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Citaat van: h0_miessie op zondag 11 september 2022, 19:37:33

Maar wederom door jouw enthousiasme ga ik deze week de AK interactive Weathering Pencils Deluxe Edition-doos - 37x - AK10047 bestellen hopelijk krijg ik het nu beter voor elkaar als de vorige keren want wat bij jouw zo makkelijk lijkt is bij mij een nachtmerrie om te doen / maken. :(


Altijd zorgen en werken met een scherp geslepen punt voor dunne streepjes en niet echt kleuren maar luchtig aanbrengen.
Met een klein kwastje beetje uitwrijven.
Anders eerst even een proefstukje maken op een plaatje styreen of iets dergelijks.
Moeilijk is het niet wel als men echt gaat kleuren, dan kan het vlekken en/of een puinhoop worden  ;)

Ik gebruik zo'n soort puntenslijper.
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Hoi Michel, als je bij de buren naar het topic van Wim Vink kijkt, die doet 2 weken over het plaatsen van een hekje om dan te besluiten dat het toch een muurtje wordt, waarna 2 a 3 weken gediscussieerd wordt over dat muurtje, waarna het misschien toch een heg wordt. Je hebt dus geen haast, het komt vanzelf! De betoncentrale in Zaandam is afgelopen jaren gesloopt en wordt vervangen door een schadeherstelbedrijf. Kan ook nog!
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Citaat van: frank-103 op maandag 12 september 2022, 09:42:20
De betoncentrale in Zaandam is afgelopen jaren gesloopt en wordt vervangen door een schadeherstelbedrijf.
Eerst slopen en dan de schade herstellen??  :D
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Build back better🤐
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Citaat van: DB69 op zondag 11 september 2022, 22:17:52
XPS plaat of ondervloerplaat is al verkrijgbaar vanaf 3mm(blauwe variant) en is o.a. te koop bij de Gamma. Andere bouwmarkten hebben ze waarschijnlijk ook in de grijze variant. Dit gebruik je om de ruimte tussen de sporen, waar de betoncentrale staat, op te vullen. Op deze manier werk je ook het hoogteverschil weg tussen grondplaat en rails. Opvullen doe je tot aan de railstaaf of er iets onder zodat je later deze kan opvullen met bijv. Stelconplaten. Werk je tot aan de railstaaf dan kan je dit later in een betonkleur schilderen om zo een betonvloer te kunnen imiteren. Vul de rest van de industrie/opstelsporen ook op en schilder de opvulling in een bruin/zwarte kleur(RAL 8022) en werk het later af met gewone tuinaarde, afgewerkt met diverse groen producten zoals onkruid, graspollen e.d.
Als je dit zo laat en schilder je alleen de ondergrond dan kan je later spijt krijgen omdat je eventueel gaat ergeren aan het, in mijn ogen, hinderlijke hoogteverschil wat je in 1:1 niet zal tegenkomen.

Wederom Ronald bedankt voor je scenery tips wat betreft het verhogen van de betoncentrale tot aan de rails.
Ik heb hier XPS platen liggen maar bij mij gaat het al fout om een deel van de plaat af te snijden laat staan in de lengte door de helft of tot de juiste hoogte van de rails.
Om de simpele reden ik heb geen goed materiaal om het goed af te snijden want ik trouwens ook niet wil kopen voor een eenmalig gebruik want de scenery zit niet echt in mijn bloed rijdende treinen kijken vindt ik veel leuker dan gras op diverse hoogtes maken neemt niet weg dat ik veel respect hebt voor de gene die het wel kunnen maken dus doen.
Mede omdat het niet mijn ding is scenery zal het mij niet gauw storen de hoogte verschillen want ik kijk er zeg maar gewoon overheen.
Nogmaals bedankt voor je tips ik zal ze zeker opschrijven in mijn bruikbare tips schrift maar of ze daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden is een tweede.

Citaat van: iTom op zondag 11 september 2022, 22:20:58
Citaat van: h0_miessie op zondag 11 september 2022, 19:37:33

Maar wederom door jouw enthousiasme ga ik deze week de AK interactive Weathering Pencils Deluxe Edition-doos - 37x - AK10047 bestellen hopelijk krijg ik het nu beter voor elkaar als de vorige keren want wat bij jouw zo makkelijk lijkt is bij mij een nachtmerrie om te doen / maken. :(


Altijd zorgen en werken met een scherp geslepen punt voor dunne streepjes en niet echt kleuren maar luchtig aanbrengen.
Met een klein kwastje beetje uitwrijven.
Anders eerst even een proefstukje maken op een plaatje styreen of iets dergelijks.
Moeilijk is het niet wel als men echt gaat kleuren, dan kan het vlekken en/of een puinhoop worden  ;)
Ik gebruik zo'n soort puntenslijper.
Tom,
Morgen komen de nieuwe AK potloden binnen en ga ik van het weekend een stukje proberen op een stukje Evergreen styreen via jouw tips en een dun penseeltje moet ik nog ergens hebben dus die ga ik opzoeken.
Ja dat zijn de echte maar vooral goede puntenslijpers zal mijn vrouw een lief aankijken of ze hem eens van haar werk mee wil nemen als ik de punten moet slijpen.

Citaat van: frank-103 op maandag 12 september 2022, 09:42:20
Hoi Michel, als je bij de buren naar het topic van Wim Vink kijkt, die doet 2 weken over het plaatsen van een hekje om dan te besluiten dat het toch een muurtje wordt, waarna 2 a 3 weken gediscussieerd wordt over dat muurtje, waarna het misschien toch een heg wordt. Je hebt dus geen haast, het komt vanzelf! De betoncentrale in Zaandam is afgelopen jaren gesloopt en wordt vervangen door een schadeherstelbedrijf. Kan ook nog!

Ik kijk nooit bij de buren heb helemaal niks met dat forum sorry.
Maar ik snap je berichtje nee ik laat de betoncentrale lekker staan die wordt niet gesloopt komt een hek omheen want zand en kiezelbunkers erbij wat containers op elkaar gestapeld waar het personeel kan gaan eten en omkleden en ik ga proberen om kleine led verlichting aan te brengen die ik nog moet bestellen bij Ali.
Zo simpel mogelijk net als het voetbalveld aanstaande donderdag een vrije dag dan ga ik verder met het verschuiven van de rails en de betoncentrale kijken of ik dan het wauw gehalte krijg als hij anders staat.

Citaat van: Eric-Paul op maandag 12 september 2022, 15:25:03
Citaat van: frank-103 op maandag 12 september 2022, 09:42:20
De betoncentrale in Zaandam is afgelopen jaren gesloopt en wordt vervangen door een schadeherstelbedrijf.
Eerst slopen en dan de schade herstellen??  :D

Scherp heel scherp Eric-Paul. :thumbup:

Citaat van: basjuh1981 op maandag 12 september 2022, 19:47:51
Build back better🤐

Juist Bas. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Hoi Mies,

Kun je eens wat foto's plaatsen waarop meer te zien is ?
Geen idee, vanuit welke hoek je op je betonycentrale kijkt vanaf je stuurplek en eventuele andere plek.
Als het plaatje vanuit je zichtplek er voor jou goed uitziet, heb je je doel al bereikt.
Zou me niet te druk maken of die vrachtwagens goed kunnen keren/draaien, het gaat je toch voornamelijk om de rond rijdende treinen  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } betoncentrale geplaatst.
Goedemorgen Tony,

Gisteren de hele dag op zolder vertoeft en lekker staan te pielen met de juiste ligging te vinden voor de betoncentrale.
En ja die heb ik gevonden er is een spoor weggehaald samen met een deel van de wisselstraat en ontkoppelingsrails (2 stuks) en het staat nu dat ik er tevreden mee ben.

En ja ik kijk er naar vanaf mijn commando stoel.
Ik heb gisteren wat foto's gemaakt maar zal vanmiddag of vanavond wat foto's nemen van alle kanten die zal ik inclusief de foto's van gisteren hoe het was en nu is plaatsten.

Tijdens het vinden van de juiste plek kwamen er weer allemaal ideetjes op zoals een weegbrug een parkeerplaats voor wat betonwagens enz enz of ze haalbaar worden is een tweede maar de ideeën zijn er. :)

En ja de treinen reden heerlijk hun rondjes terwijl ik aan het rommelen was. :P

Groet Michel
Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Zoals geschreven in het vorige bericht gisteren op mijn vrije dag heerlijk op zolder geweest en lopen pielen om het wauw gevoel te krijgen bij de plaatsing van de betoncentrale.
Rekening houdend met vele dingen parkeerplaatsen voor de betonmixers vrachtwagens de stapel containers waar het personeel zich kan omkleden en eten en een weegbrug enz enz.

Een spoor en 2 wissels heb ik er voor opgeofferd en ja nu heb ik een tevreden gevoel hoe de betoncentrale op de baan staat.

Op de eerste foto is een gedeelte van de wisselstraat nog zichtbaar op de tweede foto is de wisselstraat weg en is het meteen ruimtelijker en rustgevender.
Verder nog een aantal foto's van diverse hoeken gemaakt maar de mooiste zicht heb ik vanuit mijn commandostoel ik kan niet wachten om eraan te gaan beginnen maar eerst een duidelijk beeld krijgen in mijn hoofd hoe ik het precies wil hebben maar dat komt wel goed.
Ook komen er nog een x aantal Lilliput Holcim wagonnetjes bij zodat er een mooie sleep staat toe wachten/lossen.

Verder is ook de prachtige 2de doos met AK potloden binnen gekomen misschien als ik dit weekend wat tijd heb even wat oefenen met wat strepen zetten en dan met een penseeltje verdelen / uitsmeren.

Ik wens u allen een prettige weekend toe.

Groet Michel
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Hoi Michel,

Dat geeft inderdaad veel meer mogelijkheden nu je de rils er verwijderd hebt.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden.

Wens je een mooi weekend!
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Plek zat zo, Mies  :thumbup:
Ik snap dat je heel tevreden bent  ;)
Mogelijkheden genoeg om er wat moois van te maken !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Mooi werk Michel, less is soms more, en hier geldt dat dus ook.

Luc
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Mooi zo Michel, meer ruimte voor de betoncentrale, dat geeft het een realistischer beeld. Meneer Harlaar had laatst nog een Holcim vrachtauto staan! Bij Zaandam lagen er ook bergen met zand en grind.
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } definitieve plek voor de betoncentrale.
Citaat van: marcel op vrijdag 16 september 2022, 19:51:40
Hoi Michel,
Dat geeft inderdaad veel meer mogelijkheden nu je de rils er verwijderd hebt.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden.
Wens je een mooi weekend!

Inderdaad is er meer mogelijk nu met te gemaakte ruimte Marcel.
Ik ga op mijn gemakje dingen uitproberen zoals waar kan het beste de weegbrug staan zelf denk ik bij de in-uitgang maar dan moet het wel passen natuurlijk.
Dank voor je mooi weekend wens en ja die gaat zeker goed komen.

Citaat van: Tony op zaterdag 17 september 2022, 00:21:33
Plek zat zo, Mies  :thumbup:
Ik snap dat je heel tevreden bent  ;)
Mogelijkheden genoeg om er wat moois van te maken !
Grtz Tony

Beter zo hé Tony.
Ja ben zeer tevreden zo nu er meer ruimte is bij gekomen dus meer plek voor scenery spulletjes.
Ik ga mijn best doen om er wat moois van te maken. ;)

Citaat van: lucdiels op zaterdag 17 september 2022, 08:38:02
Mooi werk Michel, less is soms more, en hier geldt dat dus ook.
Luc
Dank je Luc. :thumbup:
Men zegt het less is more en vaak gebeurt dit niet in Michelstadt rails weghalen meestal komt er rails bij. ;) :D

Citaat van: frank-103 op zaterdag 17 september 2022, 10:04:46
Mooi zo Michel, meer ruimte voor de betoncentrale, dat geeft het een realistischer beeld. Meneer Harlaar had laatst nog een Holcim vrachtauto staan! Bij Zaandam lagen er ook bergen met zand en grind.

Ziet er zo beter uit Frank met de extra ruimte en goed voor de werkgelegenheid in Michelstadt. :P
Ik kreeg een foto toegestuurd van een zeer goede vriend die bij Harlaar was van de vrachtwagen maar ik heb meer belangstelling in de betonmixer links onder in het beeld en dan een aantal op een rij geparkeerd niet alles hoeft Holcim te zijn want door overnames rijden er ook nog mixers rond in de oude bedrijfskleuren.
Ja ik weet het bij Zaandam daar zijn ze flink aan het (ver)bouwen.

Groet Michel.