Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2

Gestart door Treinengek Junior zondag 07 augustus 2022, 16:14:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
Dag iedereen

Ik bestuur m'n CS2 over een router met RemoteCS2, momenteel de enige app voor de smartphone. Dit gaat al enkele jaren goed maar een bepaald probleem dat er al sinds dag één in zit komt steeds frequenter terug. De app-ontwikkelaar is op de hoogte.

Na een tijdje rijden reageert de CS2 niet meer op de commando's van de app. De gsm heeft op dat moment gewoon contact met het netwerk. Zowel de app als de CS2 'bevriezen' niet. Vanaf de CS2 kan je via het scherm verder alles doen.

Het probleem lost zich op na een herstart van de CS2. De router of app herstarten lost niks op.

Ondertussen heb ik ook getest met RemoteCS3 en de CS3 en dat werkt wel gewoon. Dus aan m'n netwerk ligt het niet.

Heeft iemand ideeën hoe ik dit zou kunnen oplossen? Alvast bedankt. Mijn eerste vermoeden is dat het echt de CS2 zelf is.

Met vriendelijke groeten
Maxim
Re: CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
Hoi Maxim,
is de CS 2 updated ?
Re: CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
Dag Wim

Jazeker, de CS2 heeft de meest recente update.
Re: CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
Hoi Maxim,

Ik heb soortgelijke problemen ervaren met de CS3, tot zo ver dat het hele UI systeem vast liep, maar de background door bleef gaan. CS3 is zelfs een keer terug geweest naar Märklin hiervoor. Toen ie het nog eens deed de CS3 terug gezet naar fabrieksinstellingen en alle updates opnieuw doorlopen en dat lijkt vooralsnog geholpen te hebben.

Succes,
Laurent
Re: CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
ik geloof dat Maxim met name problemen had in het geval van de Cs2 en niet de Cs3.
Re: CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
Ja, en? Een CS2 die iets heeft wat iemand anders zijn CS3 ook gedaan heeft en wat uiteindelijk is opgelost, zou niet van eventuele hulp kunnen zijn? Baat het niet, dan schaadt het niet gaat in dit geval wel op.
Re: CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
Je zoekt het in je CS2 maar kan het ook niet liggen aan je gsm? Als daar een instelling een langdurig gebruik van de app hindert,  gaat het ook mis. Energiebesparingsmodus kan roet in het eten gooien of iets met de wifi.

Misschien heeft de cs3 app daar geen last van maar Remote cs2 wel. Bij Android smartphones zijn er best flinke verschillen in besturingssoftware en update frequentie.
Re: CS2 stopt met verwerken commando's van RemoteCS2
@citaat dat zou je kunnen testen met een andere smart phone.
Heb je ook al gekeken of er mensen zijn die issues hebben bij gebruik van CS2 en zelfde type router.