Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
-MICHEL,
Natuurlijk weet ik wel wanneer jij weer een jaartje ouder wordt! Met die "M" bedoelde ik eigenlijk niet jouw voorletter, maar die van jouw lievelingsmerk "M"(Märklin)!

Zo, dat is nu ook weer 'recht' gezet!
Trouwens het wordt een heuse verzameling van wagentjes en het ziet er fantastisch uit! Tja, om trots op te zijn! Gewoon doorgaan!
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
 @citaat
Bedankt voor de uitleg Gerard dacht echt dat je mij met de M bedoelde.
Märklin schrijven is toch veel makkelijker want de M kan ook Mehano betekenen want dat merk rijd ook als loc op de baan en die rijd heel erg fraai net als het mooie zware geluid wat er in de loc zit.
Ik ga zeker door met het aanschaffen van het mooie Zwitserse materiaal pas als alle blokken op de baan vol staan ga ik wat bedenken hoe dat dan weer op te lossen. :D

Groet Michel
Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Vanavond tijdens de warme maaltijd kwam de meneer van GLS een pakketje brengen uit Duitsland.
Daarin zat nummer 33 van de Märklin magazin wagon van het jaar 2022 mijn zelfbouw SBB schakelpunt van Sommerfeldt en 3 doosjes Deense voetbalfans.

De voetbalfans zullen de laatste Presiertjes zijn die besteld zijn voor het voetbalveld dat is nu wel een beetje klaar op het hekwerk na wat de ingang van het voetbalcomplex maar wat dat betreft ben ik nog volledig inspiratieloos dus besteed ik daar voorlopig gaan aandacht aan.

Komende weekenden erg druk dus gaat ook de SBB schakelpunt ook even de wachtkamer in.
Wat betreft nummer 33 van de prachtige serie Märklin magazin wagon(s) deze (48622) is weer een zeer fraai exemplaar die straks in de vitrine gezet gaat worden en ik kan voort tot 2031 met sparen dan is de vitrine vol en moet ik wat anders bedenken om ze uit te stallen. :D

Ben benieuwd of mede spaarder Dirk-Jan ook al zijn nummer 33 in zijn bezit heeft ?

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Michel,

Altijd leuk als de meneer van GLS of DPD voor de deur staat (hij stond hier ook vandaag).

Dat zijn weer mooie aanwinsten :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Dat zijn weer mooie aanwinsten.

Altijd leuk als er weer een uitbreiding van een serie toegevoegd kan worden.

Zo'n schalter zal mooi staan met je bovenleiding. Succ s met bouwen.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Dat ziet er allemaal leuk uit hoor Michel, bouwen maar nu.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Die Deense fans hebben geluk, Mies !
Ze kunnen hun vlag nooit ondersteboven houden  :D
Dat model karretje is voor mij nieuw trouwens.
Wel af en toe samen met zijn broertjes en zusjes laten rijden, anders is dat best zielig voor ze  :(
Misschien een jaarlijks Märklin Festival organiseren  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Heel mooie magazin jaarwagen deze keer. Proficiat!
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Hi Michel,

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten, ze blijven maar binnenkomen in Michelstadt.  ;)

groet
Harald
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
-MICHEL,
Er is alweer heel wat bij jou binnengebracht door GLS. Nu wordt er gewerkt aan de scenery van het voetbalstadion. Dat wordt een hele uitzoekerij met zoveel enthousiaste figuren. Allemaal vlaggen in het publiek is een welkome afwisseling van de zittende en/of staande bezoekers. 
Het is wel een heel aparte wagon, die "M" heeft gezocht als jaarwagon 2022. Het zou best weleens een unieke uitgave kunnen gaan worden. Uit voorzorg de verpakkingen maar bewaren! Je weet maar nooit!
Veel plezier met het plaatsen van alle Preisertje! Jouw "Publiek" staat er in elk geval uitbundig bij!
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
De inwoners van Lilleby vinden t allemaal schitterend met al die Deense supporters!
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Citaat van: Wico op woensdag 27 juli 2022, 22:23:52
Michel,
Altijd leuk als de meneer van GLS of DPD voor de deur staat (hij stond hier ook vandaag).
Dat zijn weer mooie aanwinsten :thumbup:.
Groeten,
Wico

Het is zeker altijd leuk Wico als één van deze heren voor de deur staat met een pakket(je). :thumbup:
Dank je we gaan er wat leuks van maken.

Citaat van: erik01 op woensdag 27 juli 2022, 22:28:23
Dat zijn weer mooie aanwinsten.
Altijd leuk als er weer een uitbreiding van een serie toegevoegd kan worden.
Zo'n schalter zal mooi staan met je bovenleiding. Succ s met bouwen.

Dank je Erik en ja dat zijn het zeker. :thumbup:
Ja als je je serie up-to-date kan houden geeft dat altijd veel kijkplezier zoals nu hij in de vitrine staat te pronken.
Ik twijfel daar niet aan dat de schalter mooi zal staan mocht deze lukken dan komt er zeker nog 1 erbij en heel misschien wel 2. :P

Citaat van: wimpietje op donderdag 28 juli 2022, 11:49:29
Dat ziet er allemaal leuk uit hoor Michel, bouwen maar nu.

Dank je Wim. :thumbup:
Helaas druk druk druk dus het bouwen moet heel even wachten. :-(

Citaat van: Tony op donderdag 28 juli 2022, 12:24:01
Die Deense fans hebben geluk, Mies !
Ze kunnen hun vlag nooit ondersteboven houden  :D
Dat model karretje is voor mij nieuw trouwens.
Wel af en toe samen met zijn broertjes en zusjes laten rijden, anders is dat best zielig voor ze  :(
Misschien een jaarlijks Märklin Festival organiseren  :P
Grtz Tony

Sommige fans hebben altijd mazzel Tony. :P
Voor mij is dit modelletje ook nieuw en ik vindt hem prachtig het heeft wat ouds over zich maar ook wat hedendaags.
Leuk idee van dat Märklin (magazin) festival vrees wel dat het hele rangeerterrein vol zal staan met 33 wagonnetjes. :D

Citaat van: Maarten Marklin op donderdag 28 juli 2022, 12:27:22
Heel mooie magazin jaarwagen deze keer. Proficiat!
Hij is zeker mooi Maarten. :)
Dank je wel. :thumbup:

Citaat van: Haradigi op donderdag 28 juli 2022, 13:02:09
Hi Michel,
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten, ze blijven maar binnenkomen in Michelstadt.  ;)
groet
Harald

Dank je Harald. :thumbup:
Nu blijft het even rustig (denk ik) of Märklin moet zijn spullen eerder af gaan leveren dan komt er nog wel wat aan . :P

Citaat van: GWS op donderdag 28 juli 2022, 13:08:47
-MICHEL,
Er is alweer heel wat bij jou binnengebracht door GLS. Nu wordt er gewerkt aan de scenery van het voetbalstadion. Dat wordt een hele uitzoekerij met zoveel enthousiaste figuren. Allemaal vlaggen in het publiek is een welkome afwisseling van de zittende en/of staande bezoekers. 
Het is wel een heel aparte wagon, die "M" heeft gezocht als jaarwagon 2022. Het zou best weleens een unieke uitgave kunnen gaan worden. Uit voorzorg de verpakkingen maar bewaren! Je weet maar nooit!
Veel plezier met het plaatsen van alle Preisertje! Jouw "Publiek" staat er in elk geval uitbundig bij!

Dat kleine doosje mag geen naam hebben Gerard zoveel zat er niet in deze keer. ;)
Er wordt de laatste hand gelegd aan scenery bij de voetbalvelden meer gaat er voorlopig niet gebeuren hier in Michelstadt aan scenery.
Ja de jaarwagon van de Märklin magazin club is een leuk modelletje waar ik zeer blij mee ben.
Ik bewaar altijd de OVP's van al mijn gekochte materiaal Gerard maar ik betwijfel of dit een unieke uitgave gaat worden ik ben namelijk niet de enigste die deze leuke blauwe wagonnetjes spaart/verzameld.

Citaat van: Hanzi op donderdag 28 juli 2022, 14:03:44
De inwoners van Lilleby vinden t allemaal schitterend met al die Deense supporters!

Ik voel een stedenband opkomen Hans. ;) :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 27 juli 2022, 20:07:47
Ben benieuwd of mede spaarder Dirk-Jan ook al zijn nummer 33 in zijn bezit heeft ?
:D Yep, inmiddels dus wel, maar dit keer was je me dus te snel af, ik heb de wagon vandaag gekocht. B)
Tis een mooi karretje, een beetje apart modelletje. :thumbup:
Deze komt bij mij natuurlijk ook weer bij de rest te staan, nog effe en ik raak de tel kwijt, het zijn er al heel wat. :o)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Ken je niet meer tellen jochie? Of zie je door de karretjes de wagons niet meer, kan ook nietwaar.

Overigens beide proficiat met de aankoop, zal vooral meneer M heel blij mee zijn.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Dirk-Jan,

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 29 juli 2022, 15:45:29
Deze komt bij mij natuurlijk ook weer bij de rest te staan, nog effe en ik raak de tel kwijt, het zijn er al heel wat. :o)

Dirk-Jan

Misschien heb je KLIK: hier wat aan?

Henk
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 29 juli 2022, 15:45:29
Citaat van: h0_miessie op woensdag 27 juli 2022, 20:07:47
Ben benieuwd of mede spaarder Dirk-Jan ook al zijn nummer 33 in zijn bezit heeft ?
:D Yep, inmiddels dus wel, maar dit keer was je me dus te snel af, ik heb de wagon vandaag gekocht. B)
Tis een mooi karretje, een beetje apart modelletje. :thumbup:
Deze komt bij mij natuurlijk ook weer bij de rest te staan, nog effe en ik raak de tel kwijt, het zijn er al heel wat. :o)
Dirk-Jan

Ik zag in je topic dat hij ook gearriveerd is bij jouw nummer 33. :thumbup:
Het is zeker een mooi karretje waar ik zeer tevreden mee ben.
Ik help je wel met bijhouden kijk zo ben ik ook wel weer. :D

Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 29 juli 2022, 16:03:12
Ken je niet meer tellen jochie? Of zie je door de karretjes de wagons niet meer, kan ook nietwaar.
Overigens beide proficiat met de aankoop, zal vooral meneer M heel blij mee zijn.

Dirk-Jan heeft zoveel aan zijn hoofd dat hij wel eens wat vergeet Henk zoals in dit geval het aantal fraaie Märklin magazin wagons. :D
Dank je  :thumbup: en of meneer M daar blij mee is weet ik niet ik in ieder geval wel. :P

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 29 juli 2022, 22:24:13
Dirk-Jan,

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 29 juli 2022, 15:45:29
Deze komt bij mij natuurlijk ook weer bij de rest te staan, nog effe en ik raak de tel kwijt, het zijn er al heel wat. :o)
Dirk-Jan
Misschien heb je KLIK: hier wat aan?
Henk

Altijd behulpzaam he Henk met een goede link. :thumbup:
Ben benieuwd of deze leuke telraam gekocht gaat worden. :D :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
 @citaat

:o) Ik hoef het telraam niet meer te kopen, jij hebt ze al geteld  voor me, dank daar voor. O:-D :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
 @citaat

Graag gedaan Dirk-Jan.
En ik zal het volgend jaar en de jaren daarna ook de aantallen voor je bijhouden. ;)  :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Miessie,

@citaat
dan moet jij een telraam kopen.  :-) :-) :-)

Henk
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Miessie heeft een Casio. Dat is een heel modern telraam.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
 @citaat
Wauw! I'm impressed!
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
 @citaat
@citaat @citaat

Henk & Henk,

Hierbij een foto van mijn telraam of te wel mijn vitrine telraam maar dan tel ik wel alleen de blauwe wagonnetjes hé. ;) :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Wauw Michel, dat is een prachtige verzameling.
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Dat is een mooie verzameling en een heel bijzonder telraam waarin alleen de blauwe dingen meetellen.  :D

Nog mooier zou het zijn als je in dat telraam een paar stukkies rails legt. Hoeft geen dure M rails te zijn, een paar goedkope flexen is voldoende. Het is maar dat de telknikkers makkelijker te verschuiven zijn.  >:-D
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
 @citaat @citaat

Dank je wel Albert voor je compliment. :thumbup:

@citaat

Een speciale telraam Henk waar alleen de blauwe kleur wordt geteld. :D
Ik heb het geprobeerd met stukje rails maar die gingen aan het eind bol staan dat was het dus niet.
Misschien dat ik eens flexrails ga proberen die mooie lange stukken zal beter staan / leggen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 01 augustus 2022, 12:12:09

Nog mooier zou het zijn als je in dat telraam een paar stukkies rails legt. Hoeft geen dure M rails te zijn, een paar goedkope flexen is voldoende.


Zelf gebruik ik graag de eenvoudige LIMA rails, voor een prikkie te krijgen maar voorkomt dat het eraf glijdt.

Groeten,

Jan

Re: Michelstadt } Märklin magazin wagon 2022 is gearriveerd.
 @citaat

Bedankt Jan voor de info. :thumbup:
Ik zal eens kijken hoe dat Lima rails eruit ziet zodat ik het kan herkennen als ik het ergens zie leggen op een beurs(je).

Groet Michel
Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Afgelopen weekend waren mijn vrouw en ik een weekendje Wuppertal doen waar we een leuk hotel hadden aan de rand van het centrum.
Op zaterdag eerst een modeltreinwinkel bezocht want die was al om half 10 open waar ik een leuke SBB wagon vond van Liliput in een bak met occasions modellen en dat voor een leuke prijs.
Na de aanwinst hebben we heerlijk gewinkeld en een lunch gedaan waarna we naar ons hotel zijn gelopen.
Ook hebben we met veel plezier naar Schwebebahn wat een prachtige gezicht is deze hangende metro's.

Uiteraard ook heerlijk gegeten zoals zo vaak een heerlijke schnitzel met pommes en lekker bakje sla erbij mmmmm.

In de ochtend heerlijk ontbeten waarna we de auto met een grote glimlacht volgetankt hebben en weer rustig aan naar huis zijn gereden waar in de middag de kinderen en kleinzoon hun meegebrachte spullen kwamen ophalen.
En zoals altijd was het weer gezellig en was het weer zo de hoogte tijd om afscheid te nemen.

Kortom weer een zalig weekend gehad met als toetje een prachtige Liliput wagon erbij op de baan.

Groet Michel   
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Intrigerende titel... Liliput is toch Oostenrijks? Ik kon Wuppertal er niet helemaal bij plaatsen. Nu dus wel. Leuk karretje!

Geen foto's van de Schwebebahn?
Ooit was een bezoekend circus zo bijdehand een klein olifantje mee te nemen in dit openbaar vervoermiddel. Het liep goed af met een zwempartij in de Wupper. En sindsdien is de Schwebebahn een attractie op zich.

Groet,

Peter
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Fijn weekend gehad, Mies  :thumbup:
En van die open bak wagens heb je er nooit teveel  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Michel,

Mooi weekend samen met Karin achter de rug en een leuk wagonnetje als bonus. Wat wil een mens nog meer :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
 :thumbup: :) Leuk occasion modelletje heb je gescoord, ziet er netjes uit, zeker altijd binnen gestaan? :o)
En je was er weer effe leuk uit met  :-* Karin naar Wuppertal, jij maakt nog eens wat mee op je ouwe dag. :D
Maar geen foto's gemaakt van de hangende metro, geen filmpje in je camera? :roll:

Dirk
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Die schnitzel met pommes klinkt briljant! Ik ga binnenkort een wedstrijd van Monchengladbach kijken, maar hoop dan ook van de Duitse keuken te kunnen genieten!
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
-MICHEL,
Gewoontegetrouw gaan jullie altijd naar Duitsland! Gewoontegetrouw brengt jij dan altijd wel iets mee voor op jouw Michelstadt!
Het klinkt als muziek in de oren, maar een hotel zoeken staat conform in de buurt van een treinenwinkel.
Natuurlijk komt er altijd weer iets heel aparts uit de zoektrommel!
Jawel, weer een heel mooi exemplaar, die niet zal misstaan in een lange sleep! Wat gaat de inhoud worden?

De getrouwe volgers weten dan ook dat jouw Karin in zo'n weekend ook 'verwend' wordt, want de boodschappentas wordt door jou gedragen tijdens het winkelen. Waar dat dan ook moge zijn, jullie beiden hebben altijd wel iets om mee terug te nemen, waar jullie nog lang naar zullen kunnen kijken. natuurlijk vergeten jullie ook de herinneringen niet!

Tja, het jaar duurt nog lang en de brandstog is altijd goedkoper in Duitsland! Dus: weer een andere weekend is al beklonken!

Gelukgewenst met de aanschaf en veel plezier met het rijden! Ja, ook die asjes moeten met de regelmaat gesmeerd worden! Alles goed geregeld!
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
-MICHEL,

Gezocht en uiteindelijk toch gevonden! bijgaande foto!
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Citaat van: BlikkenTinus op maandag 15 augustus 2022, 09:00:21
Intrigerende titel... Liliput is toch Oostenrijks? Ik kon Wuppertal er niet helemaal bij plaatsen. Nu dus wel. Leuk karretje!
Geen foto's van de Schwebebahn?
Ooit was een bezoekend circus zo bijdehand een klein olifantje mee te nemen in dit openbaar vervoermiddel. Het liep goed af met een zwempartij in de Wupper. En sindsdien is de Schwebebahn een attractie op zich.
Groet,
Peter

Klopt dat het Oostenrijk is/was Peter het is sinds 2008 onderdeel van de Britse Bachman groep.
Ik vond het ook een leuk karretje en Liliput wagons bevallen mij wel rijden zeer mooi en zijn mooi afgewerkt.
Eén foto heb ik ervan genomen van de Schwebebahn die ik zo zal plaatsen.
Ik blijf het een prachtige gezicht vonden en een winkelier zei dat het al 122 jaar oud was.
Jouw verhaal van het circus met het olifantje wist ik niet een leuk weetje wat ik nooit meer vergeet. ;) :P

Citaat van: Tony op maandag 15 augustus 2022, 09:41:49
Fijn weekend gehad, Mies  :thumbup:
En van die open bak wagens heb je er nooit teveel  :P
Grtz Tony

We hebben zeker een fijn weekend gehad Tony heerlijk gelopen en gegeten en op een terrasje een heerlijk witbiertje gedronken.
Dit is mijn eerste bruine open wagon ik heb wel al 7 grijze wagons en ik vrees dat er nog vele bruine wagons zullen volgen. :)

Citaat van: Wico op maandag 15 augustus 2022, 16:46:02
Michel,
Mooi weekend samen met Karin achter de rug en een leuk wagonnetje als bonus. Wat wil een mens nog meer :P.
Groeten,
Wico

Nou ik wil nog wel zo een weekend hoor Wico. ;) :P
Heerlijk samen op pad en van elkaar en de omgeving genieten helaas vliegen de uurtjes altijd zo voorbij. :-(

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 15 augustus 2022, 17:08:16
:thumbup: :) Leuk occasion modelletje heb je gescoord, ziet er netjes uit, zeker altijd binnen gestaan? :o)
En je was er weer effe leuk uit met  :-* Karin naar Wuppertal, jij maakt nog eens wat mee op je ouwe dag. :D
Maar geen foto's gemaakt van de hangende metro, geen filmpje in je camera? :roll:
Dirk

Ik heb het idee dat hij inderdaad altijd binnen gestaan heeft Dirk-Jan. :D
Zeker dat ik nog wat mee maakt Karin zoekt meestal de hotel(s) uit en deze was ook weer erg leuk en het ontbijt was weer geweldig.
Ik heb zoals geschreven bij Peter 1 foto gemaakt en 1 filmpje maar heb weinig tijd om hem te plaatsen misschien dit weekend dat ik het korte filmpje zal zetten op YouTube.

Citaat van: frank-103 op maandag 15 augustus 2022, 17:51:02
Die schnitzel met pommes klinkt briljant! Ik ga binnenkort een wedstrijd van Monchengladbach kijken, maar hoop dan ook van de Duitse keuken te kunnen genieten!

Het was heerlijk Frank. :razz:
Leuk vooruitzicht een wedstrijdje van Monchengladbach te aanschouwen ikzelf ben ik het verleden meerdere keren bij wedstrijden in Duitsland geweest altijd gezellig.
Ik weet zeker dat jij van de Duitse keuken gebruik gaat maken op de wedstrijddag ik kijk nu al uit naar de foto van het lekkernij. :P :D

Citaat van: GWS op maandag 15 augustus 2022, 19:12:25
-MICHEL,
Gewoontegetrouw gaan jullie altijd naar Duitsland! Gewoontegetrouw brengt jij dan altijd wel iets mee voor op jouw Michelstadt!
Het klinkt als muziek in de oren, maar een hotel zoeken staat conform in de buurt van een treinenwinkel.
Natuurlijk komt er altijd weer iets heel aparts uit de zoektrommel!
Jawel, weer een heel mooi exemplaar, die niet zal misstaan in een lange sleep! Wat gaat de inhoud worden?

De getrouwe volgers weten dan ook dat jouw Karin in zo'n weekend ook 'verwend' wordt, want de boodschappentas wordt door jou gedragen tijdens het winkelen. Waar dat dan ook moge zijn, jullie beiden hebben altijd wel iets om mee terug te nemen, waar jullie nog lang naar zullen kunnen kijken. natuurlijk vergeten jullie ook de herinneringen niet!

Tja, het jaar duurt nog lang en de brandstog is altijd goedkoper in Duitsland! Dus: weer een andere weekend is al beklonken!

Gelukgewenst met de aanschaf en veel plezier met het rijden! Ja, ook die asjes moeten met de regelmaat gesmeerd worden! Alles goed geregeld!

Meestal is het mijn vrouw Gerard die onderweg de treinenwinkel(s) uitzoekt en dat ze soms niet in de buurt van het hotel leggen vindt mijn oude BMW niet erg want die rijd graag door zijn Heimat heen. ;) :P
Wij mogen graag ons vertoeven in Duitsland lekker dichtbij en toch ben je er even tussenuit. :)
Dit fraaie Liliput wagonnetje is weer een leuke herinnering als hij langs komt rijden op de bovenbaan kan ik weer heerlijk terug dromen aan het fijne weekend wat we gehad hebben samen. :thumbup:

Citaat van: GWS op maandag 15 augustus 2022, 19:31:38
-MICHEL,
Gezocht en uiteindelijk toch gevonden! bijgaande foto!

Mijn dank is weer groot Gerard voor deze prachtige foto. :thumbup:
En ja ook deze inspiratiebron is weer opgeslagen bij alle andere Zwitsers materiaal bewaarmap. :P

Groet Michel


Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } scenery zaterdag.
Gisteren had ik tijd maar vooral zin om de laatste 18 voetbal Preisertjes neer te zetten achter het doel en om de bedieningspost / wand van de SBB in elkaar te zetten.

De meeste Preisertjes lieten zich makkelijk neerzetten met Noch's hin & weg kleber maar er waren wat "lastige" Preisertjes die niet wilde blijven staan dus de transparante kit spuit gepakt en daarmee blijven ze wel staan achter het doel.
Dit gedeelte is nu bijna Preisertjes klaar en kan ik met volle teugen genieten als ik in het spiraal zit te kijken naar de voorbij rijdende treinen en scenery.

De bedieningspost / wand ging moeilijker in elkaar als ik dacht het solderen kwam niet lekker uit de verf ondanks dat ik de bout goed op temperatuur had gezet dus is het een combinatie geworden van solderen en secondelijm.
Ondanks dat dit de eerste keer was ben ik tevreden met het resultaat als zullen de ervaren soldeerders hun wenkbrauwen fronsen bij het zien van de dikke "klodder" soldeer aan de zijkant van de wand. ;)
Ik heb wel het zwarte stangetje wat Sommerfeldt erbij levert om een draad te maken heb ik vervangen voor normaal draad wat ik gebruik voor diverse verlichting aan de baan vindt ik net wat mooier staan.
De wand staat op zijn definitieve plek en ik moet zeggen hij staat daar goed weer een leuk detail aan de baan toegevoegd en ja het maakt naar meer dus komen er nog 2 bedieningsposten / wanden bij.
1 bediengingspost / wand komt aan de andere kant van het station zodat alle sporen stroom kunnen krijgen en er komt er nog 1 bij de opstelsporen waar de treinen moeten wachten als het stations gedeelte vol staat.

Al met al weer een leuke zaterdag met de baan bezig geweest ondertussen reed koploper dik 3 duizend kilometers weg terwijl ik bezig was met de diverse scenery dingetjes.

Ook zag ik dat ik mijn topic opende de foto van de Schwebebahn en bedacht ik mij dat ik nog een filmpje moet plaatsen van de Schwebebahn maar dat zal vanmiddag gebeuren als de visite weg is.

De foto's worden in 2 berichtjes verdeeld 3 foto's van de voetbalfan en 5 foto's van de bedieningspost / wand.

Ik wens u alle een prettige zondag toe.

Groet Michel
Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } scenery zaterdag.
deel 2
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Michelstadt } Liliput L221752 uit Wuppertal.
Iets gaat er fout Miessie, Ik zie twee keer voetbal en geen bedieningspost.
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Henk,

Het forum deed een beetje raar maar als het goed is zie je nu wel de juiste foto's.

Groet Michel
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Dat ziet er goed uit Miche, laat de voetballers maar knallen 👌
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Heel mooi die bedienpost? Wordt er nog aan geschilderd?
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Hoi Michel, het voetbalveld ziet er goed uit! Al lopen er veel supporters met vlaggen en weinig met bier, dat zie ik in het stadion meestal andersom  ;)
Die wand is erg indrukwekkend, ik denk wel dat ik die ene klodder soldeer wel zou proberen weg te halen, hij is net zo groot dat je je eraan gaat ergeren. Je hebt vast ook van dat spul liggen dat soldeer absorbeert, dan hoef je het alleen weg te halen.

Nb die Preisers die niet wilden blijven staan hadden misschien al iets teveel genuttigd?   :-)
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
die bedieningspost is mooi gelukt, en ik vermoed dat je de andere kant met dat dikke soldeersel niet kan zien,
foutjes gebeuren nu eenmaal, en niet alles kan in de kliko ;)



mvg,
Michel
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Met een scherp punt mesje beetje te veel aan soldeer weg krabben.
Plak er een vogel op en zo camoufleer je het een beetje, overigens de rest kan je natuurlijk ook verder op je baan heel goed gebruiken. Meeuw die door de bal uit de lucht werd geschoten of een duif op de cornervlag enz. enz..

KANARIEPIETJES

PIETPARKIET

Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
 @citaat Die zijn wel erg groot die kanariepietjes (verkeerde schaal). ;)

En inderdaad te veel aan soldeersel kan je weghalen met mesje of kleine (diamant) vijltjes. Dat is het voordeel dat soldeer veel zachter is dan het metaal.
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Die bedienpost is een mooi stukje handarbeid Michel en die klodder soldeer is al genoeg over geschreven. Een mooi Zwiters kleurtje erop en je bent weer helemaal de man. Mag gezien worden hoor.
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Michel,

Lekker gezellig sfeertje op en rond het voetbalveld. Zelfs de ME'ers genieten van de wedstrijd want ook de Denen zijn een keurig volkje, net als de Zwitsers :thumbup:.

Ook de schakelpost is goed gelukt zo voor een eerste keer, en mooi oefenmateriaal voor de volgende exemplaren :).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
De supporters zijn eigenlijk meer scenery zondag, Mies  O:-D
Maar vooruit, ze mogen er zijn en ze hebben het beddengoed voor het hotel al bij zich !
Waarschijnlijk zit er een vuiltje op mijn scherm hier, want ik kan geen klodder soldeer ontdekken.
Ziet er wel apart uit zo'n schakelmuurscherm  :thumbup:

Grtz Tony

( vergeet niet met je treinen te knarren )
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } scenery zaterdag.
 @citaat Duidelijk op foto 3 Tony, anders even langs de opticien ... :roll:

Teveel aan soldeertin op één plek verwijder ik met een tin-zuiger.
Die had ik vroeger niet, maar gebruikte toen regelmatig soepel
(meeraderig) koperdraad om het teveel aan soldeertin op te nemen.

Groeten,

Erik.