Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baan ontwerp in AnyRail

Gestart door Stelle2211 dinsdag 07 december 2021, 14:47:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baan ontwerp in AnyRail
Omdat ik niet tevreden was over hetgeen ik had bedacht heb ik de afgelopen dagen aan iets nieuws gewerkt en heb ik eerder "commentaren" meegenomen in het ontwerp.

Het uitgangspunt is om onze zoon (10 jaar) ongestuurd rondjes te laten rijden met twee treinen.
Daarnaast heb ik om het enigszins wat spannend te maken een klimspiraal en een keerlus in een berg verwerkt.
De bovenste keerlus heb ik in het zicht gelaten om ook de treinen rondjes te zien rijden.
Daarnaast is er nu ook de mogelijk om met langere treinen te rijden.

Onder berg maak ik twee een mangat om er sowieso bij te kunnen bij calamiteiten.
Bij het station maakt ik afneembaar luik voor het geval dat.

Daarnaast heb ik om het actief te maken een wat uitgebreider rangeerterrein gemaakt aan de linkerkant van het station.

Vanuit het binnen spoor kan je naar de locloods rijden en achteruit de locloods in rijden.
Nu ben ik aan het puzzelen om de loc de juiste richting weer op het hoofdspoor te laten rijden.
Liever wil ik de locloods niet omdraaien omdat je dan tegen de achterkant van de loods kijkt...

Graag hoor ik wat jullie er van vonden en of er een oplossing is voor het "keren" van de locs die uit de loods komen.

Mvg Sjoert