Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Stein am Fluss

Gestart door Prail donderdag 17 december 2020, 20:42:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Stein am Fluss
Heel netjes en strak aangebracht. Daar valt niets op aan te merken. De kleur vind ik wel erg maagdelijk. Daar mag best nog wat aan "geweatherd" worden. Denk dat het makkelijker was geweest om de rail te brushen nadat de ballast is aangebracht. Nu mag je het nog een keer doen. Kan natuurlijk zijn dat je dat heel leuk werk vind.  ;)
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Hierbij de ballast in combinatie met de 'railopvulstukken' (Viessmann 5106) bij de toekomstige overweg, e.e.a. vraagt uiteraard nog om wat weathering en wat mooi straatwerk...
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Overzichtje voor de beeldvorming
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Stein am Fluss
Ik zie dit draadje nu pas maar wat een mooi sporenplan, ik blijf dit volgen!
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
"De natuur streeft naar chaos"....mijn treinenkamer ook.....
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Stein am Fluss
is hier nog slechter.Moeten dus dringend eens kuis houden :)
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2006

offline
Re: Stein am Fluss
Dat is een mooie georganiseerde chaos hoor
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Stein am Fluss
Hallo Pierre,

Wat een bende, daar breek je jouw nek en kun je vast niets terug vinden! >:-D

De baan ziet er mooi uit maar je hebt nog een beste uitdaging aan het ballasten!

Succes........ O:-D

Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Hierbij nog ter aanvulling van het ballastverhaal een plaatje waarbij je goed de 2 stappen ziet: De Crail met airbrush op kleur brengen en het aanbrengen van het grind.

Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2011

offline
Re: Stein am Fluss
Hoi prail,
zeer mooie baan. optimaal gebruik gemaakt van de lengte, daar kan ik alleen maar jaloers op zijn. geen overkill aan rails, maar over alles precies goed nagedacht.
Succes nog met de verdere bouw.
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Kleine update vandaag: Het tunnelportaal aan de linkerzijde op de paradebaan.

Het portaal is gemaakt van muurplaten van het merk Jordan, e.e.a. is aangepast op de h.o.h. afstand van 53 mm op het paradespoor.
Het protaal krijgt nog 'zijbeuken' en wordt uiteraard geweathered op termijn. Grappig uiteraard hoe zo'n achterkant er uit ziet.

Volgende stap is de 'pantovanger'
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
aanvulling foto's... :P
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Blijkt toch lastig je aan je tijdperk te houden..... ;)
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Stein am Fluss
En dan heb je nog de mazzel dat er aan de bovenleiding portalen nog niet zoveel veranderd is, als in Zwitserland.
Dus een verkeerde loc of foutief wagonnetje straft het gekozen tijdperk nog niet zo zwaar af.
Re: Stein am Fluss
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Stein am Fluss
Gewoon rijden met materiaal wat je mooi vind, dat is een stuk makkelijker  :D
Wel een mooi locje  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Een update uit Stein am Fluss, veel schuim en begin achtergrond. Het landschap bestaat uit schuimplaten van 20mm (Hornbach), deze worden bewerkt met de 'piepschuimsnijder', voorzien van gegoten rotsen waarna er nog met sculptamold afgewerkt moet worden. Grassmaster staat op het verlanglijstje... :)

De achtergrond bestaat uit egaal blauw geschilderde platen, daarop delen uit diverse achtergronden die ik een beetje naar smaak rangschik, Hier Oberstdorf van Faller, ik knip dan de wolken eraf (toch veel te laag bij Faller...)

Het Landgasthof staat op proef maar blijft mij oog kietelen.

tot genoegen.
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Hierbij nog een inkijkje zonder het uitneembare deel met de haarspeldbocht. Ook het deel met het 'Landgasthof',is uitneembaar waardoor ik er als een diorama aan kan werken.
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Hierbij nog een overzicht, ik kan geen schuimplaat meer zien...
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2012

offline
Re: Stein am Fluss
zal een mooi geheel worden met die achtergrond  :thumbup:

mvg,
Michel
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Stein am Fluss
Citeerik kan geen schuimplaat meer zien...

Nou ik zie anders hele stapels.  >:-D
Moet je er even een deken overheen gooien, dan zie je er niets meer van.  :-)
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Stein am Fluss
@citaat

Of Sculptamold :D. Ik volg met veel interesse hoe het gaat worden :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2016

online
Re: Stein am Fluss
Het ziet er al fraai uit. Ik snap dat de schuimplaat je neus of je oren uitkomt, maar de basis is veelbelovend!

Groet,

Peter
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Een bericht uit Stein am Fluss, het Landgasthof heeft een vast plekje veroverd ook de basis scenery eromheen aangebracht...rest van de baan uiteraard nog in schuim en hout chaos. ben druk met rijden en opbergen (binnen handbereik  :) ) van wagons, past helaas niet allemaal op de baan.
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Schaduwstation begint vol te raken....luxeprobleem :)
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2006

offline
Re: Stein am Fluss
Tip : Je landgasthof ziet er heel mooi uit, alleen ....  er ontbreken de noodzakelijke bloemen aan de vensters.
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Stein am Fluss
Citaat van: Prail op zondag 08 januari 2023, 12:01:03Schaduwstation begint vol te raken....luxeprobleem :)

Om je alvast uit de droom te helpen: extra opstelsporen zijn slechts een tijdelijke oplossing 8o.

Groeten,
Wico
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Tja het lijkt wel of dat schaduwstations krimpen....in Stein am Fluss is er ook weer een lok binnen gereden dus wellicht maar eens denken over extra schaduwstations.

Marklin 3739, Ae 6/6 stads wapen 'Zurich', oude robuste techniek zonder 20 geluiden die je nooit aanzet  :P . Wellicht heeft iemand nog tips om deze oude decoders (6090) wat beter te laten remmen in Itrain? (Potmetertje optrekken afremmen helemaal uit?)

mooie dag!
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Kleine aanvulling; De Ae 6/6 heeft een machinist gekregen, ook is er een 'Sputnik' (Roco 67610) bijgekomen om de Zwitserse sleep af te sluiten.
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Even een ander perspectief, foto genomen staand in het mangat/zone uitneembaar deel
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Van deze zolder ook weer eens een update. De spoorwegovergang en omgeving zijn weer een stukje verder, tijd voor de Grassmaster en een nationale boomplantdag.
De blokpost van Faller aan de noordzijde van de paradebaan is vervangen door de blokpost van Joswood...wellicht mag deze blijven..

Het is mijn ambitie wat vaker te posten maar zag nu dat er alweer meer dan 120 dagen verstreken zijn...T is een hobby van geduld zullen we maar zeggen.

Er wordt overigens wel bijna dagelijks gereden  :) zelfs een eerste PIKO aangeschaft, BLS 'Alpinisten'
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re: Stein am Fluss
Zeer mooi, en na de nationale boomplantdag gaat dat alleen maar mooier worden  :)  Prachtig om in alle rust het landschap te zien verschijnen, geduld is een schone zaak  ;)
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Stein am Fluss
Wat een prachtig stuk scenery, Pierre! :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Stein am Fluss
Hi Pierre,

Dat begint mooi te worden.

groet
Harald
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Even nog een plaatje van de bruggen, gewoon omdat ik m nog tegenkwam op mijn telefoon. Mooie avond!
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2010

offline
Re: Stein am Fluss
Mooie brug op de voorgrond :thumbup:
Re: Stein am Fluss
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Stein am Fluss
Prachtig hoe jij je baan opbouwt, dat smaakt naar meer.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Stein am Fluss
Ik ben ook een bruggen man, heel mooi en imposant.
Bij mij komen er ook vele op de baan.

groet
Harald
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Hierbij nog wat beelden van het schaduwstation, hierin is ook een rollenbank van KPF-Zeller verwerkt
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Mijn eerste PIKO met een sleep containers, prima lok.heeft me nieuwsgierig gemaakt naar de duurdere producten van PIKO
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Mooie lok, niks mis met Piko heden ten dagen. Ik heb zelfs soms het idee dat ze op lage snelheid beter rijden dan van de huisleverancier...
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Het is opeens veel PIKO in Stein am Fluss, begreep dat de VTG wagens (48190) in samenwerking met PIKO gemaakt zijn. Erg onder de indruk van die wagons, ben bang dat het een lange sleep wordt :)
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Hierbij nog 2 beelden waarbij goed de 3 lagen, schaduwstation, paradebaan en het station 'Stein am Fluss' goed te zien zijn. zowel dorp, stationsgebouw en goederenloods moet je zien als proefopstelling. De gebouwen zijn nog opzoek naar hun vaste plek, geen haast gelukkig...
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2016

online
Re: Stein am Fluss
Klasse! Het ziet er echt heel fraai uit zo. Mooie vloeiende lijnen.


Groet,

Peter
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Stein am Fluss
Heel mooi  :thumbup:

Maar wat zit er onder de bovenleidingmastjes: papier of tape?
Dat maakt nieuwsgierig, ook wat het doel is (mast vastzetten en/of geluidsisolatie)?
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Ha Jan, dank voor je compliment!

Het wit onder het mastje is papier noch tape. Het is een plaatje kunststof (Evergreen) van 1 mm op de juiste hoogte te komen en het kleine blokje aan het multiplex trace te 'hechten'. De bovenleiding staat er eerlijk gezegd ook nog maar provisorisch.
Het is Viessmann omdat ik dat nog in huis had, wellicht wordt het nog Sommerfelt maar de gedachte om 0,5 mm draadjes op spanning te solderen...iets met dikke vingers en dikke brillenglazen:-)
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Stein am Fluss
Citaat van: Prail op zaterdag 07 oktober 2023, 08:48:46de gedachte om 0,5 mm draadjes op spanning te solderen
Lijmen in plaats van solderen een optie? En een vergrootglas of juweliersloep doet soms wonderen.
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2020

offline
Re: Stein am Fluss
Mijn Avatar maar eens gefotografeerd, mooi modelspoorweer vandaag!
Re: Stein am Fluss
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Stein am Fluss
@citaat
Het is zeker modelspoor weer, maar ook lekker weer om de benen even te strekken, net terug van een stevige wandeling.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2018

offline
Re: Stein am Fluss
Ik zie dit topic nu pas voor het eerst.  Zo'n parade baan is werkelijk fantastisch, ik vind alleen de boogstraal veel te scherp :P.  Ik ga dit volgen.

Gr. DAAN
Re: Stein am Fluss
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Stein am Fluss
Citaat van: Jan22 op zaterdag 07 oktober 2023, 16:39:48Lijmen in plaats van solderen een optie?
Lijmen aan bovenleiding draad? En denk je dat het dan nog geleid op die lijmplekken? Solderen is niets moeilijker dan lijmen hoor, je moet het even stil houden op de juiste plaats. Soldeer hard veel sneller uit dan lijm dus dat is dan weer een makkie.