Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Lotschhard Bahn

Gestart door marc-lin maandag 15 oktober 2018, 20:46:48

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,

Hallo MARC,  het is alweer een heel mooi filmpje van jouw Lotschhard model. Uiteraard is het station HOHTENN telkens weer een hoogtepunt. Het maakt de periode van 'stilstand' weer helemaal goed. Heb zitten genieten van alles wat voorbijkomt rijden. Ook de tussenliggende titels van deze 'strecke' komen helemaal toit zijn recht.
Dank voor deze video en wordt natuurlijk ook weer opgeslagen!
Formidabel gedaan en bewerkt!


Die 'houten bank' kwam zeker van pas bij het maken van deze video! Of ik er een voorgevoel van had!
:thumbup: :thumbup: :-) :-)
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Lotschhard Bahn
bemoedigende, inspirerende beelden, en woorden ...

ik word te oud, volgens google, om deze Steenbroeker film (GWS)op dit forum te mogen zien,
gelukkig zitten op de films van Marc-lin geen leeftijdsbegrenzing.  :thumbup:

Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo allen,

In de zeer spaarzame vrije tijd wat gedaan aan de bovenleiding en wat seinen geplaatst bij Hohtenn. Zoals op de foto's te zien is het uiteraard nog lang niet klaar en zijn er naast nog wat afwerkpuntjes daar waar de bovenleiding is aangebracht nog vele meters te gaan rond Hohtenn (en dan de rest van de baan nog  ;)).

Groet,
Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Lotschhard Bahn
Marc,

De aangebrachte bovenleiding geeft je prachtige baan net dat beetje extra zeg maar de kers op de taart.
Het maakt het geheel zeer sfeervol en erg aangenaam om naar te kijken.
Er zijn nog vele meters bovenleiding aan te brengen maar het eindresultaat zal schitterend zijn als het klaar is.

Groet Michel
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Dat zijn van die karweitjes welke veel tijd in beslag nemen. Het resultaat is er niet minder om, want het oogt als zijnde net echt! Ja, die 'tijd' wordt spaarzaam en toch goed ingedeeld. Het traject HOHTENN wordt heel aantrekkelijk en ach, nu de rest nog. Maar dat duurt nog een hele lange periode, welke bijna niet bin maanden is uit te drukken.
Suk6 en het is maar 'hobby'! Neem er de tijd voor!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Er is in het afgelopen weekend een klein "Treinfeestje" geweest en deze lok is klaargemaakt om vanuit Brugg zijn route te gaan vervolgen met feestgangers. Foto is gemaakt door een vriend van mij, die als vrijwilliger werkzaam is in het depot Brugg!
Veel plezier en kijk uit naar de volgende festiviteiten in CH, waar mogelijk ook nog meerdere exemplaren vanuit Brugg uitgeleend zullen gaan worden!

Dit exemplaar wordt door "M" op de markt gebracht.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo Allen - Zoals velen weten heeft de Lotschhardbahn ook een Italiaans deel. Laatste tijd bezig geweest met de berg die de afscheiding tussen CH en IT vormt. Over die berg loopt nu een weg met een grenspost (die is nog niet af natuurlijk). Hierbij wat foto's. Mvg, Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lotschhard Bahn
Ziet er weer prima uit hoor. Zo'n grensovergang biedt ook weer extra mogelijkheden.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Lotschhard Bahn
Marc,

Origineel idee zo'n grensovergang en ideaal om een mooie mini-scene te maken :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hi Marc,

Je schiet al aardig op maar er is nog genoeg te doen.
Wil je ideeën opdoen kom dan eens naar de opendag bij StOMM daar is een mooi stukje zwitserland (en nog veel meer) te zien.
a.s. zaterdag 11 juni.
Info:  www.stomm.nl

groet
Harald

Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Met wat simpele voorbeelden wat er bij zo'n grensovergang allemaal hoort, hebt jij het nu al bereikt. Het is erg mooi bij elkaar gezet! Compliment daarvoor is op zijn plaats. De autootjes rijden er al nu slechts nog de personen erbij gaan plaatsen. Maar alles op z'n tijd, hoor ik jou al zeggen.
Wat er tot nu toe staat is een oplossing, die er al mag zijn! Ja, zo'n grensovergang moet ook nog van de nodige verlichting worden voorzien, maar dat is overbodig te benoemen. Jouw gedachtengang laat niets te zeggen over. Wij gaan het allemaal wel zien. Wij hebben geduld, maar jouw weinige tijd wordt in elk geval helemaal benut.
Marc, suk6 in elk geval en  er staan al bekende dingen op de foto! Het wordt een 'plaatje'! :-) B) :surprised:
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hoi Marc ik volg je op de voet op een andere wijze en reageer hier niet zo gauw. Maar nu wel even: je gaat werkelijk als de brandweer en je "Riesenbahn" krijgt steeds meer en meer 'smoel' zogezegd. En dat komt mede door de aankleding! Het wordt meer en meer een lust voor het oog ;-)

Tja en die grensovergang: toen ik dat las en de plaatjes zag van je ruwbouw schoot me ineens te binnen dat POLA ooit een "Grenzkontrollstelle" heeft uitgebracht onder nr 818 MEISTERMODEL. Compleet met slagbomen enz. Het gebouw doet me zeer zeker denken aan de bouwstijl zoals je die in het zwitsers/italiaans grensgebied zult aantreffen!

Ik heb je getipt en begrepen dat jij er inmiddels een hebt weten te strikken binnen Europa en in aantocht is naar je! Super: want het bouwpakket wordt allang niet meer gemaakt en zijn, zeker in nieuwstaat en nog in folie, erg zeldzaam geworden! De prijs is er ook naar (inmiddels heb ik er ook 1 weten te strikken binnen Europa).

Nu nog op jacht naar Zwitserse en Italiaanse douanemensen en idem Grenzpolizei en Garda di Finanza. Misschien biedt NOCH soelaas?

Succes Marc (en ik blijf en passent rondneuzen voor je ;-) )


Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Lotschhard Bahn
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Dank voor de tip Henk!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo - Weet er iemand op dit forum iets over het Italiaanse (FS) signaalregelement?
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2020

offline
Re: Lotschhard Bahn
C.B. misschien?
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2012

offline
Re: Lotschhard Bahn
hier misschien: http://www.segnalifs.it/


mvg,
Michel
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Bedankt voor de link Michel! Heb er even naar gekeken en daar kom ik een heel eind verder mee (met behulp van Google Translate in sommige gevallen natuurlijk... :D)
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2015

offline
Re: Lotschhard Bahn
Onderstaande link onmiddelijk een PDF van de regelgeving seinen RFI (FS)

https://www.lfi.it/wp-content/uploads/2020/05/BOZZA-RS-LFI-per-commenti-signed.pdf
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-Claudio,
Ik denk en verwacht, dat dit precies is wat onze Marc bedoelt! Hij zal een gat in de lucht sprongen met jouw hulp!

AUSGEZEICHNET!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Top dit! Dank je wel!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Vandaag binnengekomen. Speciale serie van Albert Modell exclusief voor EYRO in Zwitserland geproduceerd. Ben er erg blij mee!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Lotschhard Bahn
Marc,

Zeer fraaie sets :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Lotschhard Bahn
Ik sluit mij helemaal aan bij mijn voorganger. :P

Groet Michel
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Jij hebt geluk gehad met deze twee setjes van Albert Modell. De keuze is heel beperkt, maar jij hebt er in elk geval 2 stuks kunnen bemachtigen. Deze zijn heel fijntjes bedrukt en alles is heel goed te lezen en dus 'scherp'! Echt Zwitserse precisie wagons, die zeker nabij het station Blausee met zijn Kieswerk te zien zullen zijn. Ja, de voorbereidingen staan in de 'steigers'! Met wat geduld gaan we het zeker allemaal zien!
Sterkte Marc en gelukgewenst met deze mooie aanwinst(en)! het zal een 'aandachtvragende sleep' zijn op jouw gehele modelbaan!
We gaan het meemaken! :thumbup:

Mooi, dat Claudio jou nog wegwijs in de seinperikelen van "I" gebracht heeft!  :O :-) :thumbup:
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Goedenavond allen - Weer even een korte update (met foto's uiteraard). Het bergmassief dat de scheiding tussen Zwitserland en Italië moet worden is weer een stapje verder. De Zwitserse kant is weer een stuk verder. De witte 'druipers' op de foto's worden veroorzaakt door de weglekkende Noch graslijm en drogen zonder enige zichtbare resten op. De kleur van de berg wordt nog een stuk lichter als een een aantal dagen heeft kunnen drogen. Tenslotte nog een foto van de vorderingen van de douane post. Groet, marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Dat 'bergmassief' lijkt er veel op. Indien alles droog is en bewerkt, dat lijkt het net 'echt'! Jij bent flink op de juiste weg en op deze wijze verzet jij ook 'bergen'! Mooi gedaan en er staat nog heel wat werk op de grens te wachten! Wordt zeker heel apart met de grenspost erbij past het precies bij de scenery! Jawel, er is goed bij nagedacht!
Flinke vorderingen al, Marc!
Ga zo door! Suk6!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Lotschhard Bahn
Marc,
Mooie vorderingen zijn er weer gemaakt. :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Lotschhard Bahn
Marc,

Fantastisch als je de ruimte hebt om zulke serieuze bergwanden en toppen te maken :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo - Al eerder in mijn draadje heb ik gemeld dat ik bezig was met een lokloods (Faller) en de 'ver-italiaanisering' daar van. Eindelijk heb ik er dan weer wat aan gedaan...ook bezig met een dieseltankstation en een kolenbelader.

De loods is voorzien van servomotoren voor de deuren en binnenverlichting, is helemaal geschilderd (gespoten)om de kleuren wat Italiaanser te maken. Nu de exacte plaats gaan vaststellen. Het tankstation heb ik alvast wat vervuild.

Grote,
Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Lotschhard Bahn
Wat mij bij die lokloods opvalt is dat de binnenkant meer geweatherd is dan de buitenzijde. Is dat dan typisch Italiaans? Dacht het toch niet.
Overigens zijn die olietank en de kolendingsboems mooi gelukt.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Dank voor je reactie. De binnenkant is nog de oorspronkelijke Faller kleur. De buitenkant moet inderdaad nog geweatherd worden.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2016

offline
Re: Lotschhard Bahn
Heeft de loods oorspronkelijk een jaguar-achtig vlekkenpatroon? Tenminste, de binnenkant oogt op de foto vlekkerig. Ik denk dat Henk dat met zijn opmerking bedoelde.
Maar misschien is het gezichtsbedrog.
De buitenkant ziet er fris geverfd uit!

Groet,

Peter
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Ja dat denk ik ook Peter, idd heeft de loods aan de binnnekant dat vlekkenpatroon, de buitenkant was ook zo. De witte delen waren bruin, de deuren ook. Ik heb een foto van het originele product bijgevoegd (bron: Fallerstore).
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Lotschhard Bahn
Mooie scenery.

Daar wordt je blij van!

Mvg Hans
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Zo'n lokloods ziet er in Zwitserland heel anders uit! Maar jij bent natuurlijk nu in jouw Italiaanse stukje scenery bezig. Het ziet er allemaal wel heel erg netjes in kleur uit! Zou dat ook "Italiaans" zijn?
ik blijf maar veel liever in het altijd mooie Zwitserland!
Maar blijf je best doen en dan wordt het binnenkort een stukje naar het einde; zeker in Italië!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Lotschhard Bahn
Kanariegeel of Zongebleekt. Ik zou het niet weten.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Lotschhard Bahn
Het zou "gialli napoli" moeten zijn. Maar ja.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
En het is Giallo Napoli, denk dat het op de foto wat Feller/lichter overkomt :-)
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hoi Marc,

Hoe ben jij aan de mooie achtergrond poster gekomen?

Gr. Frans
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo Frans,

Ik heb de foto's gekocht en gedownload van Shutterstock (https://www.shutterstock.com/discover/on-demand-image-0722?kw=shutterstock&c3apidt=p26916662981&msclkid=cf110b96ed161cf66449694872ff763d&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=CO%3DNL_LG%3DEN_BU%3DIMG_AD%3DBRAND_TS%3Dlggeneric_RG%3DEUAF_AB%3DACQ_CH%3DSEM_OG%3DCONV_PB%3DMicrosoft-Ads&utm_term=shutterstock&utm_content=FF%3DBrand-Shutterstock-Exact_AU%3DProspecting&gclid=CK20qd6XlPkCFedDHQkdYogIHQ&gclsrc=ds) en ze vervolgens op de gewendet grootte gemaakt met een fotobewerkingsprogramma.

Daarna heb ik de file opgestuurd naar een on-line bedrijf dat deze op elk gewenst formaat op Airtel drukt. Binnen een week had ik eea in huis.

Hoop dat dit helpt.

Groeten,
Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2008

offline
Re: Lotschhard Bahn
Ha Marc,
Dank voor de link naar stockfoto's.

War bedoel je met Airtel?
Kom in google bij telefoon oplossing.

Bvd
Erik
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Sorry Airtel had AIRTEX moeten zijn (dikke vingers). Dat is een soort linnen achtig/vezel dik en stevig behang, scheurt niet. De foto wordt op een rol geleverd en zijn met behanglijm makkelijk op te hangen/plakken.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hier is een link naar een bedrijf dat zoiets kan doen. https://www.fotobehangen.nl/airtexbehang

Ik weet niet meer welke ik destijds heb gebruikt.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2008

offline
Re: Lotschhard Bahn
Marc,

Dank voor de correctie en de link.

Groet,
Erik

Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hoi Mark,

Bedankt voor de info.

Gr.Frans
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2010

offline
Re: Lotschhard Bahn
Marc,

Ik heb je een mailtje gestuurd wat die seinen betreft.
Ik heb niet veel voor je ,maar ik denk net genoeg info om het volgens het voorbeeld neer te kunnen zetten.

Mvg Robin
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo allen,

Bijgaand de baanplannen (update van de veel eerder gepubliseerde orrspronkelijke plannen). Deze plannen komen voor 90% overeen met wat er nu gebouwd is.

De eerste afbeelding geven het onderste niveau van het noordelijke en zuidelijke schaduwstations weer. (Links is zuid en rechts is Noord)
De tweede afbeelding geven de daar bovenliggende schaduwstations weer (dit zijn kopsporen bedoeld voor treinstellen en trekduwtreinen, er is mogelijkheid voor lokwissel voor getrokken treinen in beide stations)
De derde afbeelding geeft het Zwitserse deel aan met de statons Blausee-Mitholz, Göschenen en Hohtenn
De vierde afbeelding is als afbeelding 3 maar aangevuld met het (gele) Italiaanse deel en het grote (grens) station Val di Gradola. Het tweede kleinere FS station is (nog niet) gerealiseerd
De laatste afbeelding geeft alle lagen en niveaus van de gehele baan weer.

Groet,
Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Lotschhard Bahn
Dag Marc,

Begin juli had jij het e.e.a. geplaatst over een Zwitsers/Italiaans grenskantoor. Dat gebouw heb je inmiddels aangeschaft en geplaatst. Maar er ontbraken nog voertuigen van de Guardia di Finanza en de wat oudere maar beruchte Alfa's van de Carabinieri.

Ik heb een paar modellen voor je weten te strikken van Rietze. We maken gauw een afspraak hoe en wanneer deze voertuigen jouw kant op komen: mede gelet op onze aanstaande vakanties!

Blijf je op de achtergrond volgen: dit wordt groots in vele opzichten  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Fantastisch Henk! Dank je.  Hoop je inderdaad gauw weer te zien.