Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw

Gestart door Looney Tunes zaterdag 16 januari 2021, 15:23:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Piko Benelux hondekop in de ombouw
 @citaat Er zijn twee bodemplaatjes op de loopdraaistellen: eentje is geschikt voor een sleper en de ander niet. Wat jij doet is de sleper op een verkeerd bodemplaatje monteren, dat gaat mis. Je moet dus een nieuwe bodemplaatje kopen, zie de plaatjes in de handleiding uit de doos.

Gr, Ben.
Re: Piko Benelux hondekop in de ombouw
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Piko Benelux hondekop in de ombouw
Hallo Ben,

Op welk draaistel moet ik dan de sleper monteren. Ik heb de sleper gemonteerd op het motordraaistel omdat daar een gaatje zat en er precies een plaatje van een sleper in past. Ik denk dat je gelijk hebt. Als ik op het andere draaistel een sleper plaats, heb ik een probleem met de massa. Die zit daar ook nog.

Jasper
Re: Piko Benelux hondekop in de ombouw
Citaat van: flyerman op zaterdag 12 juni 2021, 10:52:17
Moeilijk hoor allemaal.

Ik weet niet meer hoe ik het precies gedaan heb, maar in de motorbak zit een decoder die alles in de motorbak aanstuurt.

Plus en massa door de koppeling en een (functie) decoder in de andere bak.

Ik heb cabine, rangeer, front, sluit en interieur verlichting in beide bakken. Geen gedoe met extra slepers. Wel op beide bakken massa.

Gewoon zo doen, niet te moeilijk maken.
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Tijdje terug de Benelux versie van binnenverlichting gezien, en ondertussen ook de normale Hondekoppen. Principe is gelijk, dus alleen wat foto's van het resultaat.
Met de kap eraf.


En de groene versie met de kap erop.






De gele Hondekoppen hebben kappen die doorschijnen.


Dus de binnenkant moet zwart geverfd worden om doorschijnen te voorkomen.


En dan is de lichtlekkage verdwenen.




Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Maak je ook nog een printje om Hondekoppen te voorzien van L-sein?
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Die heb ik al liggen, maar moet ik nog even testen.  O:-D
Piko heeft namelijk bij de nieuwere modellen (waaronder die met A sein) een versie gemaakt waar een led voor omgekeerd L al op zit, of waar die zo op gesoldeerd kan worden. Dus bij het ombouwen van verschillende hondekoppen is met wisselen/led toevoegen ook een hoop op te lossen.
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Lid sinds: 2021

van oud to new

offline
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
LED gaten boren had ik eerder moeten zien. Heb led strip onder de interior plafond geplaats, wat niet de makkelijkste oplossing is.
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Klopt, dat is wat lastiger.
Scheelt wel dat deze ledstrips speciaal voor de hondekop gemaakt zijn, en dus geen andere componenten aan de kant hebben waar de leds zitten. Een standaard ledstrip waar grotere condensatoren op zitten of de leds ongunstiger geplaatst zijn maakt het effect na boren weer anders.
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Lid sinds: 2020

Een hobby voor het leven

offline
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Beste Jasper (en de andere Hondekop ombouwers),

Wat je ook zou kunnen doen om je Hondekop "tig" functies te geven is het vervangen van de 5-polige koppeling tussen de twee bakken door een 8-polige zoals de Artitec Hondekop modellen.
Deze koppelingen zijn te koop bij Erwin Frick (info [at] ef-m.com). Prijs €20,- per set van 2 (mannetje/vrouwtje).

gr.
Hans

Edit Fred: Mailadres aangepast ivm spambots.
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Lid sinds: 2020

Een hobby voor het leven

offline
Re: Piko (Benelux) Hondekop in de ombouw
Beste "looney tunes",

Ik heb met bewondering gekeken hoe jouw Hondekop modellen van binnenverlichting zijn voorzien.
De LED-printjes zien er fantastisch uit. (Zelf heb ik standaard LED strips gebruikt.)
Wat ik jammer vind is het "zwarte gat" voorin de ABDk door het "motorcompartiment".
Ik heb dit bij mijn Hondekop modellen opgelost door op 4 plaatsen LED modulen te monteren. (zie foto)


gr.
Hans