Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ontkoppelen in Itrain

Gestart door d1bbes zondag 13 maart 2022, 14:51:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ontkoppelen in Itrain
Lid sinds: 2013

offline
Ontkoppelen in Itrain
Goedemiddag heren en dames,

Onlangs ben ik begonnen met Itrain, dit gaat gelukkig erg goed tot nu toe. Tot nu toe lukt het rijden goed en kom ik steeds verder.  Ik heb alle locs ingevoerd en ingeregeld, alle wagons staan er in en deze heb ik samengevoegd tot een trein. Echter liep ik tegen het volgende probleem aan. Hoe kan ik de locomotieven ontkoppelen van de wagons in Itrain. Ik heb de handleiding doorgespit maar heb het helaas nergens kunnen vinden. Heeft er iemand een tip of uitleg hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Het gaat er om hoe ik de loc van de wagons kan splitsen, zodat het blok bezet blijft door de wagons en de trein naar een volgend blok kan. Ik weet dat het mogelijk is, alleen kom even niet meer op de manier hoe het moet.

Groetjes D1bbes
Re: Ontkoppelen in Itrain
Lid sinds: 2013

offline
Re: Ontkoppelen in Itrain
Dames heren,

Wat kan het soms toch tegenzitten, maar in dit geval zit het mee. Door per ongeluk te experimenteren ben ik erachter gekomen. Als je de linkermuisknop lang ingedrukt houdt als je een trein selecteert, kun je aangeven dat je de trein wil splitsen!  :D :D

Problem solved!
Re: Ontkoppelen in Itrain
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ontkoppelen in Itrain
Dan heb je in dat blok wel aangegeven dat er gerangeerd mag worden en dat de positie van de trein bekend is.
Een aantal opdrachten kan je er ook verder in vinden behalve na Splitsen bestaat er ook nog Voeg Treinen Samen.
Je kan het allemaal via een Actie aangeven, dan hoef je niet steeds de linker muisknop lang ingedrukt te houden.