Hallo allemaal,
Henk: zeker weten dat het goed komt!
Mies: Tja, helaas zijn er inderdaad zaken die "in het echt" belangrijker zijn dan de hobby. Is natuurlijk ook niet erg. De lattenconstructie is volgens mij ook stevig genoeg voor het beoogde doel. Ik hoef er niet op te staan maar het moet wel "iets" kunnen hebben.
Wico: Je hebt helemaal gelijk. Het leukste daarvan is dat we al die beperkingen en problemen ons zelf aandoen! Een modelspoorbaan is geen bouwdoos maar een heel grote verzameling 3D wensen, railplannen, hele landschappen, dorpen, wegen en straten een volledig elektriciteitsnetwerk met diverse onderstations en oh ja, bossen en rivieren. Omdat allemaal een beetje in elkaar te fröbelen is natuurlijk vragen om problemen..... Uiteindelijk hoort dat gewoon bij de hobby en vinden wij dat leuk! En jawel, als er dan iets toch helemaal is gelukt kun je genieten van de plaatjes en jezelf, met een grote grijns, een schouderklopje geven!
Patrick: Ja, ik je natuurlijk proberen wijs te maken dat ik dat allemaal zelf schuin af heb gesneden maar dat zal ik maar niet doen. Ik heb ze gewoon gekocht. Deze zijn van Jeweha. (nummer JWH50, o.a. te koop bij modeltreincentrum Amersfoort/Wierden) Twee stroken voor de breedte, gewoon plakken naast de middellijn. De geluidsdemping is echt prima, totdat je gaat ballasten met grind, dan wordt het iets anders. De beleving is persoonlijk het wordt geen geweldige herrie maar het is niet meer fluisterstil. Het beste lijm je deze stroken op een geluiddempende ondergrond dus niet meteen op het hout. (mijn belangrijkste les uit deze baan)
Tony: Ik vind al die rek- en strekoefeningen helemaal niet leuk maar het is misschien wel goed voor mijn lijf! (tussen de oortjes ben ik nog wel jong, snel en soepel) Nu heb ik alle klemmen gelukkig weer beschikbaar voor andere klusjes, poeh, dat ging maar net goed...
De latten constructie heb ik naast de baan in elkaar gezet. Door mijn manier van werken en voorbereiden van de schroefgaten was het monteren op de baan een fluitje van een cent. De onhandige houdingen duurden dan ook niet lang dus heb geen PTSS of fysieke klachten opgelopen! Het ziet er degelijk en doordacht uit. (al is het eigenlijk één grote gok)
Nu kan ik verder met de voorbereiding van het bovenliggende schaduw/inhaal/wacht station Güglingen-Friedrichshöhe. Als ik daar geen zin in heb dan kan ik natuurlijk ook alvast beginnen met het bedenken van een slimme manier om de afneembare delen te maken.