Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) M-rail boogbruggen inbouwen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) M-rail boogbruggen inbouwen.
U is goed bezig in uw vrije tijd, Dirk-Jan  :thumbup:
Zowel WOSA-technisch, alsook akoestisch gezien !
Daar kan straks geen sounddecoder tegenop, wanneer er een loc met blikken rijtuigen over die brug dendert  :favorite:

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) M-rail boogbruggen inbouwen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) M-rail boogbruggen inbouwen.
Ja die arme jongen moet dat allemaal tussen het werk door doen O:-D. Maar ik kan het slechts herhalen: goed bezig :thumbup:. Ik verwacht dat dat straks weer hele mooie plaatjes op gaat leveren en een absolute WOSA upgrade van je baan.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) M-rail boogbruggen inbouwen.
 @citaat
:o) Ja, dat werk verstoort mijn vrije tijd behoorlijk. :D
Gelukkig heb ik tijdens werktijd wel tijd om te forummen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
 :) De Märklin metalen bruggen zijn ingebouwd, de pilaren zelf gebouwd van Auhagen plaatjes en karton met steentjesmotief.
Twee extra M* lantaarnpalen en 3 seinen geplaatst, twee arm- en één voorsein.
Van de seinen branden wel de lampjes maar verder niet functioneel, voegt niks toe voor mij.
Het zijn wel seinen met zo'n grote voetplaat, dus extra punten lijkt me. :D
Het kapelletje verhuist naar pal tegenover het huis Van Herr Ott en Hüne.
:o) Otto loopt slecht, er zit een plastic plaat aan zijn voetjes en nu kan ie mooi dicht bij huis even tot bezinning komen in het kapelletje. O:-D

8) De nieuwe (circa 55 jaar oude) brug oogt een stuk beter dan de oude plastic brug, Amsstadt is nu wel zo'n beetje klaar.
Misschien nog een klein bouwwerkje als ik het tegenkom, er is nog een open stukje groen over. :roll:

De filmpjes zijn niet echt goed scherp, maar ja, betere kwaliteit zit er niet in met mijn cameraatje. :roll:
En het filmpje in het donker laat goed zien wat led lampjes zijn, die flikkeren er lekker op los, terwijl je dat normaal niet ziet.

Dirk-Jan





Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
 B)
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Hopelijk heeft Herr Otto een onderdoorgang naar het kapelletje anders is hij, met deze snelheid van het verkeer, snel hemelen.
Er ligt een race track buiten de gemeentegrens maar met deze snelheden in de bebouwde kom zal daar weinig gebruik van worden gemaakt.
Overigens heel Leuke filmpjes.

Vrgr,
Wilko
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Dirk-Jan,

Woeha die draaimolen is fantastisch. Daar zit niemand meer in, want die zijn door de middelpuntvliedende kracht alle kanten opgeslingerd :warning:. Geweldig filmpje en met een big smile zitten kijken naar de achtervolgingsscene van batman :thumbup:.

Die nieuwe oude bruggen doen dan weer niet veel, qua beweging dan. Want voor de WOSA punten en het smulgehalte van de foto's zijn ze fantastisch :thumbup:. Dikke kanshebber voor de voorkant van de welbekende kalender :P.

Groeten,
Wico 
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Die rust van Amsstadt bij nacht bevalt mij wel. :D
groet, Wim
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Dirk-Jan,

Met heel veel plezier naar de helaas te korte filmpjes gekeken en heerlijk de foto's bewonderd want de vele details nodigen uit om lang te kijken.
De racebaan trekt geen aandacht weg van de langsrijdende treinen wat het kijkplezier zeer aangenaam maakt.
Ik zeg bedankt voor het kijkgenot.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Het gaat mij allemaal veel te snel! Ik word oud...
En ik snap het ook niet, op de weg rijden ze met de snelheid van formule 1 en op de racebaan staan ze stil :).
Je baan verdient een lange film om lekker al die scenes te bekijken. Er is zoveel te zien. Dus veel te mooi en veel te kort.
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Dag Dirk-Jan.

Bedankt voor de heerlijke Old Skool beelden :thumbup: :thumbup:
Hier en daar een beetje wegkijken met die C-rails, maar verder helemaal goed!

Wat mij betreft mag de PrachtPlaat Nr.3 zo op de voorkant van een kalender :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Citaat van: Trainspotter op zondag 06 februari 2022, 17:08:08
Hopelijk heeft Herr Otto een onderdoorgang naar het kapelletje anders is hij, met deze snelheid van het verkeer, snel hemelen.
:o) Na de filmopnames is alle verkeer gestopt, dus weer veilig voor Otto. O:-D

Citaat van: Wico op zondag 06 februari 2022, 18:17:40
Woeha die draaimolen is fantastisch. Daar zit niemand meer in, want die zijn door de middelpuntvliedende kracht alle kanten opgeslingerd
:o) Ik gebruik Faller lijm, die Preisers zitten stevig vast. :D

Citaat van: Wico op zondag 06 februari 2022, 18:17:40
en met een big smile zitten kijken naar de achtervolgingsscene van batman :thumbup:.
:D Uiteindelijk heeft Batman de Mercedes cabrio weten te stoppen. B)

Citaat van: WimFPU op zondag 06 februari 2022, 18:44:28
Die rust van Amsstadt bij nacht bevalt mij wel. :D
:-) Mij ook wel eigenlijk, al dat kabaal is meer iets voor jongelui. :o)

Citaat van: h0_miessie op zondag 06 februari 2022, 19:03:23
Ik zeg bedankt voor het kijkgenot.
Graag gedaan. O:-D

Citaat van: Jongslog op zondag 06 februari 2022, 19:13:01
Je baan verdient een lange film om lekker al die scenes te bekijken. Er is zoveel te zien. Dus veel te mooi en veel te kort.
:roll: Misschien dan handiger om te kijken naar mijn index, dan zie je veel onderwerpen met foto's erbij, de details zijn dan veel beter te zien. 8)
Mijn cameraatje maakt mooie foto's, de filmkwaliteit is wat minder.

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 06 februari 2022, 19:37:07
Hier en daar een beetje wegkijken met die C-rails, maar verder helemaal goed!
:thumbup: Dank je. En inderdaad maar een beetje langs de C-Rail kijken, dan ziet het er best goed uit. :)
Het voorste spoor langs het station is lastig om te verbouwen met M-Rail, er zit daar een slanke wissel.
Misschien maar eens goed uitmeten of de M-rail wissel 5137 past en uitkomt en dan dat stukje tot aan de overweg met M-rail maken. :roll:

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 06 februari 2022, 19:37:07
Wat mij betreft mag de PrachtPlaat Nr.3 zo op de voorkant van een kalender
Wico maakt vast al aantekeningen in zijn WOSA kalenderverkiezingsboekje. O:-D :P

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Ik had voor de film eerst mijn koptelefoon ( raar woord eigenlijk ) opgezet om met volle teugen tegelijk ook de sound tot me te nemen, Dirk-Jan....................dacht er helemaal klaar voor te zijn.............
En toen; scherm full-size en play......en WOOOOOAAAHOOOWOUW  :O 8o ;) ;) ;) en nóg een keer  :P
Dat was een rollercoaster-back-to-the-past-ride  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Wat een geweld !
Een langverwacht rondje over je hele treinbaan, met teveel om op te noemen details !
Nou ééntje dan; de rennende preisers die boven in het Shell-restaurant een veilig plekje zoeken  :D

Ik ga geen mogelijke WOSA-kalenderplaatjes noemen, anders ben ik kansloos dit jaar. Zeker met die echt ijzeren brug erbij...........

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Citaat van: Tony op zondag 06 februari 2022, 20:36:03
Dat was een rollercoaster-back-to-the-past-ride 
:o) Ik heb geprobeerd het 8MM film gevoel er in te brengen, beelden zijn niet zo scherp. :D

Citaat van: Tony op zondag 06 februari 2022, 20:36:03
Nou ééntje dan; de rennende preisers die boven in het Shell-restaurant een veilig plekje zoeken
:-) :-) :-)

Citaat van: Tony op zondag 06 februari 2022, 20:36:03
Ik ga geen mogelijke WOSA-kalenderplaatjes noemen, anders ben ik kansloos dit jaar. Zeker met die echt ijzeren brug erbij...........
O:-D Nee, nee, zeker niet, u dingt gewoon helemaal mee voor weer wat mooie platen. O:-D
U bent tenslotte de grondlegger van het WOSA gebeuren. En anders een vlaaitje met de post naar Zeeland sturen, Wico staat vast wel open voor wat omkoperij. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 06 februari 2022, 20:46:00
Citaat van: Tony op zondag 06 februari 2022, 20:36:03
Ik ga geen mogelijke WOSA-kalenderplaatjes noemen, anders ben ik kansloos dit jaar. Zeker met die echt ijzeren brug erbij...........
O:-D Nee, nee, zeker niet, u dingt gewoon helemaal mee voor weer wat mooie platen. O:-D
U bent tenslotte de grondlegger van het WOSA gebeuren. En anders een vlaaitje met de post naar Zeeland sturen, Wico staat vast wel open voor wat omkoperij. :mrgreen:

Voor mijn vrienden doe ik graag iets extra's. Dat zouden meer mensen moeten doen ;).

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Geweldig filmpie D-J, dat is weer ouderwets genieten. En dat geluid, (h)eerlijk. Normaliter hoor ik niet zo gek veel op dergelijke filmpjes vanwege mijn slechte gehoor maar deze spat uit de speakers. Kan mij dan niet aan de indruk onttrekken dat het voor een normaal gehoor een denderend kabaal moet zijn.  ;) :P

???
Citeerzitten kijken naar de achtervolgingsscene van batman

Wico, wordt je op je oude dag nu ook al kippig? Ik wel hoor, maar desondanks zie ik geen achtervolging, ze rijden tegen mekaar in.

En dan nog even een andere vraag. Is het einddoel nu het vergaren van WOSA punten of het maken van een leuke modelbaan?

Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt der Film.
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 06 februari 2022, 23:43:48
En dan nog even een andere vraag. Is het einddoel nu het vergaren van WOSA punten of het maken van een leuke modelbaan?
:) Het is mij er om te doen om een leuke modelbaan te bouwen.
5 jaar terug kwam er een ongeplande verhuizing en ik had bedacht dat er op mijn nieuw te bouwen spoorbaan een Faller AMS baantje ging komen.
Al lezend in het pas gekochte Faller boek "Kleine Welt Ganz Gross" zag ik al die mooie plaatjes van zo'n autobaantje en toen bedacht ik die wil ook. :D
Ik had het Faller AMS baantje een paar maanden eerder dan dat ik mijn nieuwe minivilla kocht,
had ik effe wat om handen tijdens de zoektocht naar een woning met ruimte voor de modelbaan.
De te bouwen spoorbaan ging mijn 5e worden en ik wilde niet weer helemaal een herhaling van de vorige spoorbanen maken, maar deels wat nieuwe scenery bouwen.
Zodoende het deel met de Faller AMS baan, de grote berg met wintersport en het Vaillante testcircuit als nieuwe scenery.
Het Allo Allo dorpje Nouvion, de burcht Falkenstein en het Franse rangeer gedeelte met de Kangourou wagens had ik ook op de voorgaande baan, dus het is een mix geworden van oude en nieuwe scenery.

En al die lol met die WOSA punten is een alleraardigste bijkomstigheid, wat ik natuurlijk wel zeer serieus neem. O:-D :D
Maar het gaat mij dus echt om een leuke modelbaan te bouwen, alleen het AMS gedeelte is WOSA waardig, al het andere heeft daar niks mee van doen.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
 :o) Gisteravond grote problemen door de storm op de modelspoorbaan, de locomotieven kwamen niet of nauwelijks tegen de wind in. 8o
:) Maar deze morgen naar de lokale treinenboer geweest en een Br 05 DRG stroomlijn stoomlocomotief aangeschaft, Märklin nummer 39058.
Dan moet het beter gaan met de eerst komende storm. :D
Deze uitvoering is een blauwe, een fictieve kleurstelling, maar mooi blauw is niet lelijk. B)
(En past dan toevallig ook leuk als trekkracht voor de blauwe Marklin Magazine wagons. B))
Morgenmiddag maar eens op mijn gemak een filmpje maken,
eens kijken of het een wat betere kwaliteit filmpje kan worden dan mijn laatst geplaatste filmpje. :roll:

N.B.
@ Michel Miessie; heb jij eigenlijk al een passende lok voor al je Magazine wagons?
Zo ja, de mijne is toch groter. :P
Zo nee, jammer joh. :P :P



Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Flinke loc Dirk-Jan, ik hoop maar dat hij door je WOSA-bochten heen komt :roll:
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Dirk-Jan,

Ja wat zal ik er van zeggen: "Je moet er van houden". Dus ik zal hem nooit kopen, maar jij bent er vast blij mee. En daar gaat het natuurlijk om :thumbup:.

En de Märklin Magazine wagons zijn een mooi excuus om deze stoere knaap aan te schaffen.

Dus laat het filmpje maar komen :P.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
 @citaat @citaat
Ja, daar gaat de lok prima doorheen als een zonnetje, ik heb de 360 MM radius en daar is de lok voor geschikt. B)
Had ik natuurlijk van te voren effe bestudeerd :)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Wat een bakbeest DJ.
Ben reuze benieuwd naar dat filmpje.

Vrgr,
Wilko
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Citaat van: Wico op zaterdag 19 februari 2022, 12:30:23
Dirk-Jan,
Ja wat zal ik er van zeggen: "Je moet er van houden". Dus ik zal hem nooit kopen, maar jij bent er vast blij mee. En daar gaat het natuurlijk om :thumbup:.
Groeten,Wico
Over smaak valt niet te twisten Wico en op een gegeven moment kan iets mooi worden van lelijkheid :mrgreen:.
Ik vond vroeger als kleine jongen die stroomlijnloc's uit de catalogus ook spuuglelijk, jaren later ben ik ze toch wel gaan waarderen en zo werd de collectie uitgebreid met een toch wel erg mooie rode BR03.10 (3089).
Gold trouwens ook voor de V200 met die lelijke kale draaistellen; inmiddels rijden er 3 rond hier, 2 rode en 1 in WOSA-livrei; er is dus nog hoop voor je ;).   
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Hans,

Hoop doet leven :D. En heel eerlijk ik ga ook steeds meer de charme zien van die oude Zwitserse e-locs. De krokodil is natuurlijk een icoon, maar die andere groene en bruine vierkante bakken kun je niet echt mooi noemen. Toch zouden ze wel passen in mijn "historisch thema" waar nu ook al twee stomers staan. Die stonden ook niet op het verlanglijstje, maar ik ben toch gezwicht ... :P.

Groeten,
Wico 
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Waar een beetje wind al niet goed voor is Dirk-Jan  :D
Jij blij en de treinenwinkel bij, dus een win win situatie  :P

Ik kijk uit naar je filmpje.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Prachtig loc heb je aangeschaft Dirk-Jan. :thumbup:
Lekker lang en een prachtige kleur die je niet vaak ziet bij een stoomloc.
Heel veel rijplezier toegewenst en net als Wilko en Wico kijk ik ook uit naar je filmpje.

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 19 februari 2022, 11:56:25
N.B.
@ Michel Miessie; heb jij eigenlijk al een passende lok voor al je Magazine wagons?
Zo ja, de mijne is toch groter. :P
Zo nee, jammer joh. :P :P


Nee ik heb nog geen passende loc maar dat hoeft ook niet want ze komen toch de vitrine niet uit. ;)
Wacht even ik bedacht mij net dat ik wel een passende loc(je) heb het stoomlocje uit de Märklin magazin editie van het jaar 2000. ;)
Ja de jouwe is misschien groter maar is hij ook beter ? ;)

Groet Michel


Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Mooi mooi man. Groot istie zeker maar istie ook snel? Kan dit gevaarte je AMS auto's bijhouden zonder uit de bocht te vliegen?

Ennuh hoe oud ben je nu? Dan ga je toch niet meer lopen pochen van de mijne is toch groter. Dat is voor snotneuzen weggelegd die nog niet helemaal droog achter de oren zijn.

En nu eerst dat filmpie, beloofd is beloofd.
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
 
Citaat van: Wico op zaterdag 19 februari 2022, 12:30:23
En de Märklin Magazine wagons zijn een mooi excuus
Citaat van: Wico op zaterdag 19 februari 2022, 14:02:33
En heel eerlijk ik ga ook steeds meer de charme zien van
:roll: Nou, eigenlijk niet, de Magazine wagons staan bij mij ook in de vitrine, net als bij Michel. :thumbup:
Een stroomlijn stoomlocomotief "moest" hier gewoon nog eens een keer komen.
Ik heb getwijfeld tussen de originele zwarte uitvoering en de blauwe, en om nou beide te kopen vind ik ook weer zo overdreven.
En ik heb hier al jaren mijn favoriete zwarte Borsig Mallet Br 53, een lok die alleen ontworpen is, nooit echt gebouwd.
En ook een zwarte Br 10, ook erg mooi. Dus voor mijn derde grote loc maar een keer een "afwijkend" kleurtje.
De locomotief heeft voor mij iets, een machtig mooi stuk techniek, het straalt pure kracht uit. B)
Maar ja, dat is smaak, en die lijkt bij jou nog wel te moeten groeien. :D

Citaat van: Trainspotter op zaterdag 19 februari 2022, 12:44:30
Wat een bakbeest DJ.
Ja, het is inderdaad een indrukwekkend grote machine. B)

Citaat van: Hanzi op zaterdag 19 februari 2022, 13:49:47
met een toch wel erg mooie rode BR03.10 (3089).
Ook heel erg B) en  :thumbup:

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 19 februari 2022, 14:54:21
Jij blij en de treinenwinkel blij, dus een win win situatie  :P
:) Yep, ik was weer goed bezig. O:-D

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 19 februari 2022, 15:15:06
Ja de jouwe is misschien groter maar is hij ook beter ? ;)
:o) Nou, ik denk dat de loc de inmiddels 32 wagons wel kan trekken, maar die van jou, de Br 80, dat niet gaat lukken. :D
Maar effe serieus, morgen krijgen een paar van de Magazine wagons een ritje en dan gaan ze weer doen waarvoor ze zijn;
in de vitrine mooi staan te wezen, net als bij jou. O:-D B)

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 19 februari 2022, 17:03:54
Mooi mooi man. Groot istie zeker maar istie ook snel?
Citaat uit de Wiki; Op 11 mei 1936 bereikte loc 05 002 tussen Hamburg en Berlijn met een trein van 197 ton bestaande uit drie personenwagons en een meetwagon een snelheid van 200,4 km/uur.
Het was toen een wereldrecord met een vraagteken zie KLIK
Maar dus wel snel. B)
Ik ben nog maar 60, in vergelijking met jou u ben ik nog een snotneus. :P
:o) En over dat pochen; Michel zijn auto is groter, zijn motor is groter (want ik heb er geen), hij heeft meer locs dan mij, enz. enz., dus mag ik ook eens wat? >:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Mooie stroomlijnlok Dirk-Jan, ben benieuwd naar het filmpje!
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stormvaste Br 05 locomotief.
Wat een fraaie stroomlijnknoeperd, Dirk-Jan  :thumbup:
Je hebt je uitgespaarde coronavakantiegeld goed besteed !
En je hebt vast wel 3 rijtuigen om de recordrit na te spelen en op film vast te leggen, zodat wij er ook van kunnen genieten  :P
Laat die Magazinewagens maar fijn in de vitrine, zou zonde zijn, als ze uit de bocht vliegen  O:-D
( Dat fantasiespul kun je toch al niet met goed fatsoen rond laten rijden.)

Grtz van een beetje jaloerse Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
 :) Nou, hier zijn de filmpjes dan, maar liefst twee, alles voor de kijker. O:-D
Het cameraatje op een statief gezet, word iets beter, film resolutie is Full HD 1920 x 1080.
:roll: Ik had er meer van verwacht toen ik het broekzak passende cameraatje vorig jaar kocht.
Maar ja, ik ben wel blij met de foto kwaliteit, dus dit is wat het is.

Het eerste filmpje is met 5 Magazine wagons, ik ga ze er niet alle 32 achter hangen, ik volg deels Tony zijn advies op. O:-D
En het tweede filmpje is een :o) nabootsing van het snelheidsrecord, 3 personen rijtuigen en een meetwagon erachter.
8o 8o Ik was er live bij aanwezig, dat gaat best erg hard, op het filmpje komt het minder spectaculair over.
Dit doe ik dus 1 keer, net als in het echt, dus nooit meer.
En zoals in beide filmpjes te zien, de locomotief gaat prima door de 360 MM bochten.

Dirk-Jan






Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Geweldige filmpjes Dirk-Jan!  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
 @citaat Idem ! Ik heb er van gesmuld  :P
Je moet wel een keer iemand met tunnelvisie en een poetsdoek de winterberg in sturen. Daar houdt de loc opeens in.
Ik dacht trouwens op het eind van het 2e filmpie een zeehond te horen.

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Prachtige filmpjes, helaas is de eerste wat erg kort. Maar in de tweede mag die lok effe flink de benen strekken en daar houdt ze wel van denk. Gezien het klaaglijk geluid wanneer het over is, had ze nog effe door willen gaan.
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Mooie lok DirkJan.
Veel plezier ermee.

Henk
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Stoere sneltreinlocomotief die een vreemde sleep trekt. (voor een sneltreinlok)  ;)
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Citaat van: frank-103 op zondag 20 februari 2022, 14:03:31
Geweldige filmpjes Dirk-Jan!  :thumbup:
:) Dank je Frank, het is even werk maar dan heb je wat, net als jouw altijd mooie slaapverwekkende foto's. B)

Citaat van: Tony op zondag 20 februari 2022, 14:09:07
Daar houdt de loc opeens in.
Ja, dat is net effe een kleine onvolkomenheid, ga ik wat aan doen. 8)
En inderdaad, nou je het zegt is die laatste fluit net een zeehond, rare jongens, die Märklin geluidsdecoder programmeurs. :D

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 20 februari 2022, 14:48:37
helaas is de eerste wat erg kort................. had ze nog effe door willen gaan.
Mijn baantje is niet groter en om nou 10 rondjes te rijden houdt waarschijnlijk de meeste kijkers niet vast. :roll:
En het tweede filmpje vond ik lang zat, de locomotief met sleep is geen kindertreintje, die lieten we vroeguh lachend ontsporen. :D

Citaat van: Trainhenk op zondag 20 februari 2022, 17:05:16
Veel plezier ermee.
:) Dank je.

Citaat van: nobody op zondag 20 februari 2022, 17:11:34
die een vreemde sleep trekt. (voor een sneltreinlok)  ;)
Ja, inderdaad Wim, je bedoeld vast de goederen wagons erachter, niet echt realistisch. :roll:
Maar ja, het tweede filmpje laat een sleep zien met onder andere het Koninklijk rijtuig SR-10, klopt geloof ik ook niet echt. :o)

En grappig, niemand begint over het privacy papiertje, dat hing daar om mijn buik te maskeren. :-) :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Ja maar da's privé, dus daar hebben we t niet over :mrgreen:!
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
 @citaat

:-) :-) Dank u, dat waardeer ik. O:-D
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Welk papiertje ?
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
 @citaat

8) Eerste filmpje, 1.20 en 1.55 minuut. 8)
Wel dat kleine hikje zien als de lok even blijft hangen maar dit niet, beetje jammer weer. :o) >:-D


Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Dirk-Jan,

Een  beetje kalm aan met die al wat oudere heer uit het fraaie Limbabwe. Wat hij bedoelt is dat we zo ingespannen en geboeid naar loc en wagons hebben zitten kijken, dat dat hele papiertje ons niet is opgevallen O:-D. Ik heb nog een keer teruggekeken en nu zie ik het ook :o). En als cameraman kun je toch ook gewoon achter je statief blijven en meedraaien? Gisteravond nog naar de nieuwste James Bond zitten kijken, maar ik heb in de hele film geen cameraman gezien >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
 @citaat

:? Nou, had ik die ruimte maar om meedraaiend achter het statief te blijven, dan ging ik net zo'n grote baan bouwen als jou. B)
(maar dan wel mooier >:-D)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
 :-) :-) :-)
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Citaat van: Dirk-Jan op maandag 21 februari 2022, 11:04:03
@citaat

:? Nou, had ik die ruimte maar om meedraaiend achter het statief te blijven .......

Tja, die buik ......  :D

Vrgr,
Wilko
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Bedankt voor het kijkplezier Dirk-Jan. :thumbup:

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Ik dacht dat er even een reclameblokje voor een blokje kaas of zo tussen zat, Dirk-Jan.
En bij de reclame let ik nooit op  O:-D
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Baanplan (zonder plan) Stroomlijnlocomotief BR 05 filmpjes
Zo te zien doet 'ie het prima. Veel plezier ermee! :) :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) En dan nu een rode Stroomlijner.
 B) Eén stroomlijn locomotief is leuk, maar twee is nog veel leuker. B)
Vandaag een niet lokale treinenboer treinenwinkel bezocht en de Märklin 39053 gekocht.
Net als de blauwe ook een Br 05, maar dan met de cabine aan de voorkant van de locomotief.
Het is een Märklin Insider 2014, 8 jaar oud, maar nog nieuw in de doos. :)

Bij deze stroomlijner geen filmpje, maar een Line-up. :P

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) En dan nu een rode Stroomlijner.
 B)