Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin Insider club news 2022

Gestart door BW Rheine woensdag 29 december 2021, 01:13:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Märklin Insider club news 2022
Tot binnenkort,..

Gr Ad
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Ha prachtig, Ad, ik had het idee om op 1-1-2022 dit onderwerp aan te gaan maken.
Daarom had ik het ook over het laatste bericht in de andere map 2021.

En nu maar wachten op de eerste clubzendingen van Insider NL en de directe toezending Duitse MM voor wie daar (ook) lid van is.
Dirk :-{)
Re: Märklin Insider club news 2022
We gaan dit draadje dit jaar weer volgen :)
Re: Märklin Insider club news 2022
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Duurt denk ik nog wel even met het nieuws. Zelfs bij Marklin moeten ze even bijkomen van het begin van het nieuwe jaar.
Re: Märklin Insider club news 2022
Is er toevallig ergens, al wat lectuur, op de mat gevallen.
Re: Märklin Insider club news 2022
Toevallig niet.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Ja Ad, hier kwam vandaag de Duitstalige MM 01 2022 binnen. Ik zeg nog maar niet veel meer over de inhoud dan, zoek de 3 280A transformatoren.
Verpakking is een plastic zak die helaas open gescheurd was. De seal was blijkbaar niet goed. Het magazine op zich was gelukkig nog droog.
Dirk :-{)
Re: Märklin Insider club news 2022
Citaat van: BW Rheine op dinsdag 08 februari 2022, 16:17:58
Is er toevallig ergens, al wat lectuur, op de mat gevallen.

In de laatste 2021 editie stond eind januari 2022, zal dan wel eerdaags vallen.

Vrgr,
Wilko
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
@Dirk  @citaat @citaat Is dat alleen de Märklin Magazin, of een Insider-zending?

Ik kreeg deze week de rekening en de Insiderpas vanuit Parijs toegestuurd. Kennelijk weer goedkoper dan Zwitserland/Duitsland waar het voorheen vandaan kwam?

Groet, Paul
Re: Märklin Insider club news 2022
Dus toevallig ergens wel, Wim :P :P

Klopt inderdaad Wilko, eind Januari, maarja door sommige bijkomstigheden, was de kans groot dat het uit zal lopen en wat niet eigenlijk.

Gr Ad
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
@Paul, e.a. dit is alleen de Duitse MM en maakt geen deel uit van een Insiderzending. Ik heb op de DE MM een apart lidmaatschap voor € 42,00 per jaar.
De envelop voor het abonnement op de Duitse MM komt gewoon uit Duitsland, Hamburg. De DE MM wordt verzonden vanuit Sankt Margrethen, Schweiz. 
De envelop voor het abonnement Insider Nederland kwam uit Rijswijk, dat vond ik vreemd en daarover berichtte ik al 30 december 2021 in het topic: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021.
Als Insider 01-2022 de NL versie met alle bijlagen binnenkomt ga ik dat ook hier vermelden. Ik vind het wel interessant hoe verspreid dat blad over Nederland bezorgd wordt. Kan zijn dat dit door PostNL komt of dat de afzender verschillende deelleveringen naar Nederland stuurt of op volgende van ingangsdatum abonnement verzendt, of, of, of...
Leesgroet´n,
Dirk :-{)

Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
 @citaat Ja Märklin is wel internationaal: De rekening was op Duits (Göppingen) briefpapier, verzonden vanuit Parijs (Franse Port Paye), de betaling gaat naar de Commerzbank in Amsterdam en de Insider-afleveringen komen (in ieder geval tot afgelopen jaar) uit Zwitserland.
Rijswijk was volgens mij het Nederlandse kantoor van Märklin, ik heb daar vroeger (jaren '90?) nog wel een keer een onderdeeltje besteld. Kennelijk zit daar dan toch nog een administratie of misschien een agent of de redactie van de NL-MM?
Groet, Paul
Re: Märklin Insider club news 2022
Ik neem aan dat de meldingen over Märklin magazin net als andere jaren hier dit jaar ook in dit topic mee kunnen.
Ben nl. geen Insiderlid.
Over de inhoud van nr.1  gelukkig eindelijk niet het hele Neuheitenprogramma in het Magazin. Men beperkt zich tot de Duitse hoogtepunten. En merk ik tevens op dat het Magazin de laatste jaren met af en toe eens een scheutje Oostenrijk en Duitsland zich vrijwel uitsluitend op Duitsland richt. Waar je vroeger nog wel eens een artikel over Noorwegen of Denemarken las is dit echt beduidend minder!  Verder nog weinig gelezen, zag bij het bladeren wel een mooie spoor1 baan.

Over de bezorging: Men doet er 2-3 weken over om MM al dan niet met Insider in NL te verspreiden. Hoewel de bezorgkwaliteit van Post.nl niet 100% is. doen die er toch niet zo lang over. Ik vermoed dat niet dat de hele partij in één maal aan de Nederlandse postdienst wordt aangeboden.
Voor Paul: Port Payé is een verplichte aanduiding in het Frans op (inter)nationale "Port betaald" zendingen zoals bepaald door de UPU,
De Union Postale Universelle. De voertaal van deze aanduidingen is dus wereldwijd in de Franse taal.
Dit wel niet zeggen dat alle postzendingen met deze aanduiding uit Frankrijk komen.

Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Weet iemand of de Nederlandstalige Märklin Magazin van februari/maart 2022 en het Insider Club News 01.2022 al zijn verschenen?
Of liever gezegd: heeft iemand die al per post ontvangen?
Re: Märklin Insider club news 2022
Hier in Zwolle in ieder geval nog niet...
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
@baanloos: De envelop was met een porto-sticker beplakt, die geheel in het frans was en als retouradres 99 002 Paris had. Ook was het "port paye" vakje verder gevuld met de woorden "France" en "La Poste", de postdienst van de Fransen.
Kortom, de rekening kwam uit Frankrijk.
Als postzegelverzamelaar en vrijwillig filatelist van het Spoorwegmuseum ben ik uiteraard globaal op de hoogte van de teksten van het port betaald.
Groet, Paul
Re: Märklin Insider club news 2022
Duidelijk Paul!
Re: Märklin Insider club news 2022
nee in Purmerend nog niks ontvangen
Re: Märklin Insider club news 2022
Vandaag in de Haarlemmermeer op de deurmat terechtgekomen.
Incl bestelformulier Insider wagon.

Vrgr,
Wilko
Re: Märklin Insider club news 2022
Yep, ook in beetje krom is de zending geland.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Ook hier in Almere is de dikke Duitser op de mat gevallen.
Lekker veel leesplezier dit weekend. :P

Groet Michel
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
 @citaat Hier de dunnere Nederlandse versie
Re: Märklin Insider club news 2022
Hier in bijna recht, is de Duitser ook vandaag binnen gevallen.

Groet Ad
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Vandaag in Leiderdorp de Duitse uitgave ontvangen
Re: Märklin Insider club news 2022
Hier ook compleet ontvangen(Vlaardingen)
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Ook hier in de brievenbus geploft. Vanuit Zwitserland verzonden.
De insiderwagen had ik al 28 januari bij de Store besteld (dat kan ook zonder formulier).
Groet, Paul
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Ook hier binnengekomen, netjes afgegeven samen met een boek (welke niet in de brievenbus paste)
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
In 's-Gravenzande ook binnengekomen.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
In winderig Delft is de dikke Duitser ook komen aan fladderen.

Ondanks het weer ongeschonden  :D

Jan-Peter
Re: Märklin Insider club news 2022
Ze vallen nu als rijpe appels in de brievenbussen! :D
Wat vinden de beste lezertjes zoal van de inhoud deze keer?
Re: Märklin Insider club news 2022
 @citaat
Gaat je niks aan... :D :D :P

Groet Ad
Re: Märklin Insider club news 2022
0ok op Scheveningen is de "dikke Duitser" (via Swiss Post) op de deurmat geploft.
Gebruikelijke inhoud. Mooie plaatjes, weinig wetenswaardigs. Plus: Neuheiten 2022.
Re: Märklin Insider club news 2022
@ Ad, nee het gaat me niet echt aan, maar toch leuk om te weten wat je vind van de inhoud?

En Nobody, jij vind het niet bijzonder? Leg eens uit waarom, als je wil.
Re: Märklin Insider club news 2022
Citaat van: nobody op donderdag 17 februari 2022, 14:51:05
Gebruikelijke inhoud. Mooie plaatjes, weinig wetenswaardigs. Plus: Neuheiten 2022.
Heb ik al gedaan. ;)
Re: Märklin Insider club news 2022
Tja Baanloos,.
Laten we zeggen, de ene keer bekijk ik het aandachtig en de andere keer denk ik waarom ben ik nog lid.
Het is net zoals bij het rijdend matriaal, je verwacht iets heel anders of iets nieuws , maar uiteindelijk is het eigenlijk maar heel beperkt.

Groet Ad
Re: Märklin Insider club news 2022
Ook hier in Enkhuizen lag hij vanmorgen op de mat.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
En ook in Sweet Lake City heeft PostNL een zware envelope in de brievenbus gedeponeerd.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Nou het blad stormt over Nederland. In Winschoten klapperde de brievenbusklep. Beetje ingescheurde witte envelop met in de adressering "Asendia by la poste & swiss post".
Voor de clubwagen hoef ik geen lid te zijn. Ik zie helaas ook helemaal geen tekst als: Insiderclubwagen 2022 op de afbeelding van de wagen staan. Heel veel leden zullen al wel zo´n Pwg14 in de een of andere uitvoering bezitten. Wat moet je dan met nog eentje. Ik haal het wagentje wel op maar plezier zal ik er niet aan beleven.
Verder had ik alles al gelezen in het Duitse MM. Toch elke keer weer grappig hoe alles vertaald wordt.
Dirk :-{)
Re: Märklin Insider club news 2022
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Gisteren weer een deuk in de welkomst mat gekregen, maar ben weer blij met het leesvoer.
Re: Märklin Insider club news 2022
Dirk lees jij de Duitse en Nederlandse versie?
Re: Märklin Insider club news 2022
Even meegelezen hier en een vraag ik heb mij 4 weken geleden opgegeven voor de club, het formulier via de post opgestuurd want schijnbaar kan je je
nog niet via de moderne manier opgeven.
Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat je bericht krijgt.

Bedankt alvast John
Re: Märklin Insider club news 2022
Op de Duitse site kun je je zelf online aanmelden. Hoe lang het nog gaat duren...geen idee, ik hoop voor jou zo snel mogelijk.
Re: Märklin Insider club news 2022
Dank je wel voor de informatie,

Heb ze maar een mailtje gestuurd met de vraag of het inschrijf formulier is aangekomen,
zo niet dan nog maar een keer proberen

Groet John
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Ja Leon, ik lees de DE en NL versies. Ik heb twee lidmaatschappen. Van de Duitse MM heb ik alle uitgaven en blijf daarvan lid. Van de Nl-Insider ben ik veel minder jaren lid. Was in het begin gelijk bij de eerste aanmeldingen van Telex lid daarna gestopt en heel veel later weer Insiderlid Nederland geworden. 
Dirk :-{) 
Re: Märklin Insider club news 2022
Alle uitgaven vanaf pakweg 1965 dacht ik Dirk?  Nog met het lichtblauwe kaft en zwart wit foto's.
Tsja dan begrijp ik dat je doorgaat met die te verzamelen. :thumbup:
Ik heb jaargangen 1981-1985 compleet en nog heel veel losse vanaf 1986 tot nu.
Vaker besproken hier: de opzet anno 2022, zeg maar vanaf ca 2014 boeit me niet zo meer.
Is het te veel van alles, of iedere keer zelfde terugkerende thema's, ik ben meestal binnen 20 min. klaar met kijken en lezen.
En weet dat ik niet de enige ben.

Ach ja Telex, dat is al weer lang geleden. Bij de 3 grote modelspoorfabrikanten mis ik wel puur Nederlandse content.
Ja zul je zeggen, je kunt op de site kijken met landenspecifieke info bij Märklin en Piko maar dat is anders.
Om over de Modelleisenbahnholding maar te zwijgen, die doen helemaal niets aan promotie, marketing.
Vroeger bracht Fleischmann nog de modelspoorkrant van NL uit, en hoewel sommigen daar de neus voor ophalen, had het toch wel wat. Ik zou het wel toejuichen als bv. Märklin met een "Telexachtig" iets kwam, gericht of NL en/of iets voor onze Belgische vrienden.

Een kleine tic van mij was vroeger wel dat ik nogal "foldergek" was, alles wat gepubliceerd werd wilde ik gelezen hebben. Zo had ik de catalogus van respectievelijk Märklin NL, Märklin DE, Fleischmann, Roco, Trix, Lima en Jouef. Daarnaast snorde ik oude Nederlandse en Duitse MIBA's op meestal op vlooienmarkten. Ja, ik weet het er zitten rare lui tussen die forumleden en vooral ondergetekende.
:o)
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Ja nummer 1 is uit 1965. Ik heb ze ook nog met gekleurde inlegvellen waarop in het Nederlands vertaald de artikelen staan.
De inhoud van de Insider of MM is een terugkerend gespreksthema. Ik verzamel gewoon door. De Duitse versie vergt door de vele extra pagina´s wel wat meer dan 20 minuten. Sorry liefhebbers maar Z, N, O en I spoorwijdtes sla ik over. De Samba Dickie group andere merken ook. Iedereen heeft wel eens aan te merken op zijn hobbyblad of dat nu treinen, breien, auto´s, motoren, tuin, Panorama, HP De tijd, Time, de krant of wat dan ook maar is. Ieder zijn eigen mening maar blijf van de mijne af. Bijstellen kun je proberen maar weghalen nee.

Op NL gerichte bladen van de merken zelf kan denk ik ook niet meer uit. Er moet haast wel een combinatie zijn met uitgaven in andere landen. Insider is ooit onder andere namen als Märklinclub Nederland - trots - begonnen in ons land. Die Flm krant had inderdaad wel wat, werd nog bij de Flint in Amersfoort op een beurs uitgedeeld.
Ach ja folders verzamelen en ze zeer waardevol vinden en ze daardoor allemaal behouden, iets waar de vrouw gek van wordt: stapels papier.
Dirk  :{)
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Nog niemand :help: Die #2 heeft
Hier is nummer 02 Duitse taal versie 132pagina´s dikke Märklin Magazin 12 -04 - 2022 binnen geploft. Ik zag het pas laat en nu dus een 1e bericht.
Uiteraard alles over de nieuwigheden loks, wagen en treinsamenstellingen in alle 6 epochen iets nieuws. Mooi ook veel klein spul aan scenery wordt beschreven.
Aardig artikel over wielstellen wisseling als je een Trix model wilt verassen naar Märklin en omgekeerd.
Deze keer heb ik wel naar de Zetties baan gekeken. Die was nu wel interessant. En H0 een baan van een Märklin Freund die met de keuze uit 500 loks aardig wat samenstellingen kan laten rijden.
De overige inhoud is voor jullie.
Dirk -:{}
Re: Märklin Insider club news 2022
Nr 2 is hier binnen!
Deed net het rolgordijn omhoog en zag de postbode het uit de tas halen.
Luttele seconden later volgde inderdaad de bekende "plof"op de mat.
Leuk voor het paasweekend!
Re: Märklin Insider club news 2022
Huh, op Dirk en mij na nog geen enkele plofmelding waargenomen?
Waar blijven al die Magazines.
Re: Märklin Insider club news 2022
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Märklin Insider club news 2022
Misschien dat de D-talige magazines eerder verschijnen dan de NL-talige? Ook ik heb nog geen post ontvangen, de postdame is zojuist al langs geweest.